Strona 1 z 2

Jak odłączyć poduszkę powietrzną pasażera (626 GE FS)

PostNapisane: 8 lut 2009, 01:13
przez Hugo
Chodzi mi o to co, w jakiej kolejności i kiedy muszę odłączyć aby później móc rozpiąć kostki przy poduszce. To moje pierwsze auto z poduszkami powietrznymi i jestem zielony w temacie. Nie chcę dostać poduszką w pysk ;) , a muszę ją wyjąć, bo nareszcie po 9 miesiącach posiadania Madzi odkryłem, że za okropne trzaski w desce rozdzielczej z prawej strony odpowiedzialny jest odklejony plastik tuż nad poduszką powietrzną, który na nierównościach "pracował" i wydawał bardzo nieprzyjemne dźwięki. Żeby zrobić to (przykleić) porządnie muszę wyjąć poduszkę pasażera. Będę niezmiernie wdzięczny za szybkie odpowiedzi, ponieważ dzisiaj mam dzień roboczy przy Madzi i dużo zabiegów kosmetycznych zaplanowanych. Tu coś przykleić, tam coś poprawić, wiecie o co chodzi ;)
P.S. Szukałem podobnego tematu i znalazłem, ale nie pamiętam jakiego auta dotyczył i w jakim dziale, napisałem tam podobny post i za żadne skarby świata nie mogę tego tematu odnaleźć :| .

PostNapisane: 8 lut 2009, 02:21
przez Soluks
odłącz ako i możesz prawie wszystko robić z poduszkami bez konsekwencji... ona Ci nigdy nie strzeli w "pysk" nawet przy rozłączaniu kostki na zapłonie jedynie zapli się błąd i trzeba by wykasować diagiem ale chyba w maździe sama się kasuje po wyłączeniu zapłonu... tylko raz widziałem jak komuś strzeliła przy demontażu... ale ten ktoś wymontowywał sensor wypadkowy ten przed lewarkiem biegów nie widząc ze samochód był na zapłonie zapłonie i dostał w nos...zniszczył poduszki w C-klasie przy okazji rozdarła sie tapicerka i potłukła szyba czołowa

PostNapisane: 8 lut 2009, 04:31
przez bazyl wspaniały
a dla pewności po odłączeniu akumulatora włącz światła albo przytrzymaj hamulec aby "wypłukać" instalację z prądów błądzących. ni ma prądu, nie ma impulsu, nie ma strzału ;)

PostNapisane: 8 lut 2009, 09:51
przez nor
Każde odłączenie akumulatora powoduje zapis w pamięci błedów, wystarczy mieć wyłączony zapłon, aby móc rozpiąć kostkę.

PostNapisane: 8 lut 2009, 12:00
przez Hugo
Dzięki wielkie. Co tu dużo mówić. Jesteście wspaniali. Zabieram się do dzieła.

PostNapisane: 11 lut 2009, 14:08
przez Hugo
Koleżanki i koledzy poległem. Wykręciłem schowek przed pasażerem, ten plastik naokoło i ujrzałem od spodu 2 śruby na klucz 12 mm wkręcone w obudowę poduszki. Odkręciłem je i ani drgnęła. Ujrzałem 2 wkręty na śrubokręt krzyżakowy wkręcone w deskę rozdzielczą. Odkręciłem i nadal ani drgnie! Nie widzę żadnych innych śrub ani wkrętów. Ktoś ją już wyjmował? W efekcie tego podkleiłem stukający plastik bez wyjmowania poduszki. Przez 1 km się trzymało i było cudownie cicho. Później się odkleiło i dalej trzaska i trzeszczy. Pomocy...

PostNapisane: 11 lut 2009, 22:38
przez waldii
tralalala

PostNapisane: 12 lut 2009, 00:25
przez Paweł
Problem rozwarstwiającej się deski rozdzielczej nad otworem poduszki pasażera jest typowym problemem tego modelu i był uwzględniony przez Mazdę w TSB: S00196 JAN 96 Instrument Panel – Delamination Above Passenger Air Bag.

Zalecana naprawa polega na podklejeniu tapicerki, po wcześniejszym wyjęciu poduszki. Na czas schnięcia kleju zalecają utrzymać elementy w miejscu przy pomocy taśmy klejącej.

waldii napisał(a):W skrocie napisze tak.Auto jak skladali w japonii to najpierw przykrecili poduszke a pozniej kokpit oczko Takze,zeby wyciagnac poduche musisz caly kokpit wyciagnac.

A guzik prawda. ;)

waldii napisał(a):Tam jest osobno ta pucha z poduszka a osobno ta klapka i nic nie zrobisz

Też guzik. Maskownica jest przymocowana bezpośrednio do modułu poduszki.

Poduszka jest zamocowana do nadwozia za pomocą czterech śrub, dostępnych od spodu, po zdjęciu schowka. Śruby rozstawione są w rogach modułu – dwie przy przedniej krawędzi maskownicy poduszki i dwie następne około 20 cm głębiej. Po ich odkręceniu poduszkę powinno dać się bez problemów wysunąć, bez ruszania deski z miejsca. :)

nor napisał(a):Każde odłączenie akumulatora powoduje zapis w pamięci błedów

Komputery w GE – MECS Mazdy i EEC Forda (Cronos 2.0 A/T) nie posiadają takiej funkcjonalności.

PostNapisane: 12 lut 2009, 00:43
przez waldii
hihi

PostNapisane: 12 lut 2009, 00:48
przez Paweł
Obrazek

Obrazek

Na drugim zdjęciu widać miejsca na śruby mocujące.

waldii napisał(a):ciekawe oczko z pewnoscia jesli chodzi o 626 GE HTB po lifcie to nie masz racji

Wątpię, czy lifting coś zmienił – to raz. Mówimy o cronosie, więc na pewno to Ty nie masz racji. :)

PostNapisane: 12 lut 2009, 00:54
przez waldii
a u mnie tak wygladalo
Obrazek

nie pamietam w czym dokladnie byl problem ale chcialem stara poduszke wyciagnac lecz w koncu zostala pod nowa zaslepka <lol>

PostNapisane: 12 lut 2009, 00:57
przez Paweł
waldii napisał(a):a u mnie tak wygladalo

Bo tak to wygląda (niestety) po odpaleniu poduszki.

waldii napisał(a):chcialem stara poduszke wyciagnac lecz w koncu zostala pod nowa zaslepka

Pewnie nie odkręciłeś czterech śrubek. ;)

PostNapisane: 12 lut 2009, 01:41
przez Hugo
tco_tm napisał(a):Na drugim zdjęciu widać miejsca na śruby mocujące.
No to 2 śrub nie odkręciłem. Wielki człowieku bardzo Ci dziękuję.

PostNapisane: 12 lut 2009, 22:46
przez waldii
tco_tm zwracam honor.Przelookalem Swoje stare fotki i masz racje.Ale jest to troche utrudnione lecz da sie wykrecic ;)

PostNapisane: 26 lut 2009, 19:30
przez Hugo
Właśnie wykręciłem poduszkę powietrzną pasażera. I zrobiłem to co zamierzałem. Nareszcie. Jest zamocowana dokładnie tak jak napisał tco_tm. Te 2 śruby na klucz 12 mm (zresztą wszystkie cztery są takie same), które są głębiej są zakryte plastikowym kanałem, który doprowadza powietrze spod konsoli środkowej do nawiewu pasażera. Trzeba ten kanał trochę "pomęczyć" i opuścić nizej aby ujrzeć i odkręcić te dwie śruby.
Tak to wygląda.

PostNapisane: 15 cze 2009, 08:41
przez jaco12
Witam wszystkich ja w temacie poduszek interesuje mnie co i gdzie jest odpowiedzialne za odpalenie poduszki kierowcy w GE i czy po wymianie na inną będzie działać prawidłowo czy konieczna jest wizyta u magika w tej dziedzinie.

Jak odłączyć poduszkę fotela

PostNapisane: 11 maja 2010, 23:32
przez VeryCoolMan
Czy w przypadku poduszki w fotelu tez ta sama historia? odłączyć aku i heja? Mazda 626 GF

Re: Jak odłączyć poduszkę powietrzną pasażera (626 GE FS)

PostNapisane: 14 maja 2010, 13:32
przez rudzik6
Witam serdecznie, dziękuję za temat poduszki powietrznej. W mojej kolejnej mazdzie 626 GE nad poduszką pasażera zrobiła się szczelina, co mnie denerwuje, a może to ślad po wystrzale? Jednak nie widze żadnych śladów dzwona ;) Dzięki wam teraz nie boję się wyjąc tej poduszki i jakoś podkleić górną krawędź otworu po tej poduszce? Zastanawiam się jak to zrobić? A przy okazji, moja stara mazda GE 2.0 z 93 roku skorodowała i stoi sobie pod domem, ma przegląd do lipca 2010 i OC do marca 2011. Doszedłem do wniosku, że nie opłaca mi się spawać progów i nadkola, silnik ma 270tyś km. Kupiłem kolejną mazdę ale tym razem sedan wersja amerykańska, ale nie cronos, rok 97. No i właśnie w niej jestem w trakcie róznych robótek, wymontowałem schowek, bo montuję klimę, jednocześnie mam dostęp do tego airbag'a. Tak więc jak wyrównać tę górną szczelinę? Czy u Was tez tak jest?

Pozdrawiam

Wiesiek

Re: Jak odłączyć poduszkę powietrzną pasażera (626 GE FS)

PostNapisane: 23 maja 2010, 18:30
przez Hugo
rudzik6 napisał(a):Tak więc jak wyrównać tę górną szczelinę? Czy u Was tez tak jest?

Pozdrawiam

Wiesiek
Wyżej napisałem jak się do tego dostać i że też miałem ten sam problem w takim samym aucie. Czym podkleić, nie wiem, ja podkleiłem Poxipol'em i się odkleiło. Może klejem do szyb, jest bardzo mocny.

Re: Jak odłączyć poduszkę powietrzną pasażera (626 GE FS)

PostNapisane: 24 maja 2010, 11:59
przez rudzik6
Ja podkleiłem patex fix, na razie trzyma, lae chyba lepsze byłoby coś typu kropelka, albo jakiś dwu składnikowy klej. Jednak kto wie, czy nie rozpuściłoby powłoki wierzchniej.

Wiesiek

PS. Ostatnio się wkurzyłem, mazda która kupiłem 97 rocznik miała mieć 170 tys przebiegu, w sumie samochód zadbany, silnik całkiem ladnie chodzi. Ale znalazłem w ksiażkach serwisowych dodanych do tego pojazdu mały kwitek z badania chyba spalin w niemczech, a tam..marzec 2008 stan licznika 245tyś km...:(
Polacy to oszuści?