Strona 1 z 1
Awaria centralnego zamka (samoczynne otwarcia)

Napisane:
3 lut 2009, 22:04
przez rw1979
Witam serdecznie i zarazem proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. Mianowicie od kilku dni mam problem z centralnym zamkiem. Zaraz po zamknięciu auta rygle odskakują do pozycji otwartej i przez parę sekund słychać stukanie mechanizmu. Problem jest o tyle poważny, że nie mam garażu, nie parkuję auta na parkingu strzeżonym, a przez ostatnie dwie noce samochód stał pod blokiem otwarty. Przed chwilą zszedłem na parking, żeby zobaczyć czy znów się nie otworzył sam z siebie i jak narazie problemu nie ma. Co może być przyczyną problemu? Jakieś zwarcie, awaria przekaźnika, czy coś jeszcze innego. Nie znam się na tym wogóle i nie wiem czy to ma znaczenie, ale zauważyłem, że te akcje zaczęły się od momentu nawrotu zimy. Jest mróz więc może zamki zamarzają?
Z góry dzięki za jakiekolwiek informacje

Napisane:
4 lut 2009, 10:25
przez adam626
w GD w drzwiach kierowcy jest mikroprzełacznik sterujący centralką zamka.
Sterowanie odbywa się naprzemiennie masą i 12V z czego chyba masa odpowiada za otwieranie.
Nie wiem jak to jest rozwiązane w GE
ale jeśli podobnie to sprawdziłbym ten przełącznik i czy gdzieś w drzwiach lub w przelocie do słupka nie ma przetartego kabla

Napisane:
4 lut 2009, 11:39
przez Soluks
posłuchaj który siłownik po zamknięciu wydaje odgłosy i to będzie przyczyna bo jeżeli byłby to czujnik krańcowy drzwi to central po prostu by oddawał bez żadnych dźwięków – na moje będzie to uszkodzenie siłownika

Napisane:
4 lut 2009, 19:40
przez orel11
według mnie to jakis zamek nie moze sie zamknac bycmoze zamarzł i przez to samochód sie otwiera gdyz sygnalizuje ze jakies drzwi nie zostały zamkniete

Napisane:
4 lut 2009, 22:04
przez qbass
rw1979, proszę o zapoznanie się z regulaminem Forum. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Następnie popraw proszę temat na zgodny z regulaminem (użyj opcji

– prawy górny róg Twojego postu). Masz na to 24h, później temat będę musiał umieścić w koszu.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Skorzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.
Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników

Napisane:
5 lut 2009, 01:15
przez morfi
wstaw samochód do garazu i nagrzej w nim np farelkami. mi równiez wydaje sie ze jeden z zamków sie nie moze zamkac, jesli nie masz dostepu do garazu to moze spróbuj jakims odmrazaczem do zamków.

Napisane:
6 lut 2009, 13:58
przez rw1979
Dzięki Panowie za wskazówki. Jak na dzień dzisiejszy to problem rozwiązał się sam, mianowicie nie ma już mrozu i zamki chodzą jak trza
qbass, przepraszam jeśli źle opisałem temat, zaraz spróbuję go poprawić. Dobrze by było gdyby ten temat nie wylądował w koszu, bo może się jeszcze na coś komuś przydać.
Jeszcze raz przepraszam


Napisane:
6 lut 2009, 14:15
przez pawelMX6
rw1979, sprawdź wtyczkę w drzwiach – tam szukaj problemu. U mnie miałem całe styki popalone przez wilgoć, ponieważ nie była dobrze założona gumowa osłona tejże wtyczki. Lepiej się tym teraz zainteresować moim zdaniem


Napisane:
6 lut 2009, 15:42
przez Hugo
Też podczas mrozów -15 st.C i więcej miałem problemy z centralnym. W ogóle nie reagowały na otwarcie drzwi pasażera z przodu. Po kilkunastu km jazdy szło je otworzyc z pilota. Teraz non stop jest OK.

Napisane:
18 paź 2009, 16:45
przez Tubi
Witam mam problem z zamkiem umieściłem temat w elektronice ale tam chyba mało kto zagląda,
Poniżej link do tematu ze zdjęciami:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=84235
Z góry dziękuję

Napisane:
23 paź 2009, 12:09
przez donmarkos1
Miaem to samo w moim Xedosie 6 tyn moze cos troszke innego a mianowicie jak gasiłem silnik Mazda zamykała mi drzwi czyli działanie odwrotne do Twojego i też mnie to dziwilo:) ale pewnego dnia wpadłem na pomysł montażu Sterownika Centralnego Zamka ( żeby otwierało się autko z pilota ) Po zamontowaniu problem zniknął zamek już mi nie wariuje i ładnie chodzi od tamtej pory jest OK. Tyle tylko że nie jest to jakieś rozwiązanie problemu, ale jak widać da się w jakiś sposób temu zapobiedz bez wymiany układu.
Pozdrawiam