Strona 1 z 3

Zwiekszenie uwalnianego światła z żarówki

PostNapisane: 20 sty 2009, 23:24
przez Loczek
Witam elo elo.

mam pytanko. mamy zaroweczke 21 Watt ktora powszechnie jest stosowana do [jakich?] lamp, jedno wlokno swieci na pozycje a drugie na stop.

I teraz chce zro bic tak

ze w jednej lampie tylnej w obrebie jednego duzego pola podzielonego na 4 czesci chcialbym miec dwie takie zarowki

jedna swiecaca jako pozycja i stop a druga jako pozycja i przeciwmgielne

ale zeby przeciwmgielne nie swiecilo tak jak stop to chcialbym aby wlokno z przecimgielnego swiecil mocniej.

jak przero bic obwod dodac voltów, amperów czy czego innego zeby to jedno wlokno swiecilo dwa razy mocniej

PostNapisane: 20 sty 2009, 23:36
przez chudy
Loczek, zwiększyć jasności się nie da ale możesz nieco zmniejszyć jasność pozostałych świateł przez co to jedno przeciwmgielne będzie świeciło mocniej. Zaraz Ci wrzucę rysunek pogladowy jak to podłączyć :)

PostNapisane: 20 sty 2009, 23:37
przez Loczek
Super :D

PostNapisane: 20 sty 2009, 23:51
przez chudy
Obrazek
W drugim – proponowanym przeze mnie podłączeniu kiedy będą właczone pozycje będą lekko świeciły się światła 2 i 4. Gdy naciśniesz hamulec rozjaśnią się włókna 1 i 4 (ale przez podłaczenie szeregowe nigdy do maksymalnej jasności) za to włókno 3 (przeciwmgielne) zawsze będzie działało na swojej maksymalnej jasności.

PostNapisane: 20 sty 2009, 23:59
przez Loczek
Sliczne dzieki, na dniach zrobie testing na lampie ktora moge popsuc :D i Pokaze efekt :)

A powiedz mi technicznie czemu tak sie dzieje w proponowanym schemacie :)

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:05
przez chudy
wystarczy sobie spojrzeć przez ile żarników musi przepłynać prąd aby uciec do masy :)
pozycyjne – zawsze przez dwa
stop – zawsze przez dwa, ale przy tym – mówiąc najprościej – 4 żarnik w chwili zadziałania stopu dostaje troche prądu z nr 2 i trochę z nr 1 dlatego zaświeci sie jaśniej
przeciwmgielne – tylko przez jeden żarnik – najmniejszy opór a zatem największe natężenia prądu – najjaśniejsze światło

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:07
przez Loczek
To wszystko kumam juz, dam znak co zrobiłem :D

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:08
przez Pantas
Magia Panie, Magia :D

Też bym prosił o jakieś wytłumaczenie, bo to co narysowałem, to hmm... schemacik i pewnie zadziała, ale jakbyś to tak łopatologicznie dla przeciętnego chłopa wytłumaczył, byłoby super ;)

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:11
przez chudy
Pantas, a czego jeszcze nie rozumiesz? Bo ja to już nie wiem co więcej tu wyjaśniać. Nie będę pisał o wartościach oporów przepływu bo cyferki wiele wam nie powiedzą :)

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:13
przez marakus
Wyjątkowo głupi pomysł. I to w całości.
1. Przeciwmgłowe zawsze (chyba) jest pojedyncze,po to by nie myliło się ze stopami.
2. Taki sposób połączenia sprawi, że postojówka 2 dostanie połowę napięcia i będzie zawsze świeciła ~1/3 światła i zawsze w towarzystwie postojówki 4. W konsekwencji będzie ledwo widoczna.
3. Żarówka 5W ma znacznie (4x) większy opór niż żarówka 20W, więc przy połączeniu szeregowym ta 20W nie zaświeci nawet jak 10W, bo ta 5W bardzo mocno ograniczy wartość prądu w obwodzie. W efekcie STOP też będzie ledwo widoczny i ktoś prędzej czy później strzeli cię w kuper.
4. Takie kombinacje mają się nijak do homologacji lamp ale tym zdaje się nikt w tym kraju nie przejmować.

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:13
przez Loczek
I małe wyjasnienie poco o t pytam
Obrazek

tak wygladaja tylne lampy JDm do mx6.

Z lewej i z prawej strony mamy swiatełko cofania, W wersji euro mamy z prawej cofania a z lewej przeciwmgielne.
I po przerobieniu na JDm niemay juz przeciwmgielnego. i Zostaja 3 opcje

1 brak przeciwmgielnego
2 pod zderzakiem jakies swiatlo od traktora
3 alo przykombinowac jak mowie to ja :D

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:16
przez Loczek
marakus napisał(a):1. Przeciwmgłowe zawsze (chyba) jest pojedyncze,po to by nie myliło się ze stopami.

Nie


marakus napisał(a):3. Żarówka 5W ma znacznie (4x) większy opór niż żarówka 20W, więc przy połączeniu szeregowym ta 20W nie zaświeci nawet jak 10W, bo ta 5W bardzo mocno ograniczy wartość prądu w obwodzie. W efekcie STOP też będzie ledwo widoczny i ktoś prędzej czy później strzeli cię w kuper.

Gniazdo zarowki w5w zostanie przerobione na druga zarowke 21 watt

marakus napisał(a):4. Takie kombinacje mają się nijak do homologacji lamp ale tym zdaje się nikt w tym kraju nie przejmować.

Czy posiadasz rozmiar opon przewidziany przez producenta?

Czy masz zarowki mijania o takiej wartosci jak przewidzial producent?

Jest tyle rzeczy ktore gryza sie z homologajca ktore zapewne sam posiadasz ze głowa mała.

A temat ostatni nie nasapiłem z etak zrobie na bank ale ze sprawdze i po logicznym rozwazaniu podejme decyzje.

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:16
przez marakus
A teraz wiem w czym rzecz. A jedno przeciwmgłowe ci nie wystarczy?

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:17
przez Loczek
marakus napisał(a):A jedno przeciwmgłowe ci nie wystarczy?

Jednop tzn?

Po wstawieniu dwoch lamp z cofania w kazdej jednej nie bede mial zadnego przeciwmglowego ;)


Wiec chcialbym rozwien symetrczynie zrobic przeciwmglowe w kazdej z lamp :)

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:20
przez marakus
Loczek zobacz parę postów wyżej.

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:22
przez Loczek
No widze go doskonale, wiec niewiem czy dalej masz ale czy juz nie ;)

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:23
przez chudy
marakus, schemat który zaproponowałem jest jedynie odpowiedzią na pytanie jakie zawarł Loczek i został tak skonstruowany aby spełniał Loczka wymagania. Jednak czy wszystko będzie działało jak powinno – o tym zadecyduje już praktyka. Trzeba to najpierw wypróbować zanim zostanie zamontowane w lampach.

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:24
przez Loczek
chudy napisał(a):schemat który zaproponowałem jest jedynie odpowiedzią na pytanie jakie zawarł Loczek i został tak skonstruowany aby spełniał Loczka wymagania. Jednak czy wszystko będzie działało jak powinno – o tym zadecyduje już praktyka. Trzeba to najpierw wypróbować zanim zostanie zamontowane w lampach.

I to stwierdzeni doskonale zamyka dywagacje na chwile chwilową, zrealizuje shcemat i zobacyzmy co wyjdzie :)

Zeby zrealizowac probe laboratoryjnie, musze na caly obwod podac 3 rozne zasilania?

Do 3 zarników jak na schemacie i czy moe je polaczyc jedna masa?

Czy z jednego fizycznego zasilania czy zasilacza:D moge rozdzieic na 3 rozne kabelki (+) i podpiac do 3 zarników a mase dac razem jak na rysunku?

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:27
przez marakus
Loczek napisał(a):Czy posiadasz rozmiar opon przewidziany przez producenta?

Czy masz zarowki mijania o takiej wartosci jak przewidzial producent?

Tak i tak


Loczek napisał(a):Gniazdo zarowki w5w zostanie przerobione na druga zarowke 21 watt


Nie wiem czy dobrze rozumiem Twoje intencje ale wg powyższego schematu musisz mieć dwie żarówki dwuwłóknowe. Po za tym byłbym za tym, by raczej przyciemnić przeciwmgielne niż stopy. Pewne przyciemnienie uzyskasz wkładając żarówki czerwone do czerwonych lamp.

PostNapisane: 21 sty 2009, 00:29
przez Loczek
marakus napisał(a):Nie wiem czy dobrze rozumiem Twoje intencje ale wg powyższego schematu musisz mieć dwie żarówki dwuwłóknowe.

I tak bedzie :)

W tym momencie jest tak : 21 W i w5w a beda dwie 21Watt podwojne


marakus napisał(a):Po za tym byłbym za tym, by raczej przyciemnić przeciwmgielne niż stopy

Super ale


marakus napisał(a):Pewne przyciemnienie uzyskasz wkładając żarówki czerwone do czerwonych lamp.

w tym momencie rozwiez przyciemnie stop

bo to bedzie jedn azarowka