Zwiekszenie uwalnianego światła z żarówki
Witam elo elo.
mam pytanko. mamy zaroweczke 21 Watt ktora powszechnie jest stosowana do [jakich?] lamp, jedno wlokno swieci na pozycje a drugie na stop.
I teraz chce zro bic tak
ze w jednej lampie tylnej w obrebie jednego duzego pola podzielonego na 4 czesci chcialbym miec dwie takie zarowki
jedna swiecaca jako pozycja i stop a druga jako pozycja i przeciwmgielne
ale zeby przeciwmgielne nie swiecilo tak jak stop to chcialbym aby wlokno z przecimgielnego swiecil mocniej.
jak przero bic obwod dodac voltów, amperów czy czego innego zeby to jedno wlokno swiecilo dwa razy mocniej
mam pytanko. mamy zaroweczke 21 Watt ktora powszechnie jest stosowana do [jakich?] lamp, jedno wlokno swieci na pozycje a drugie na stop.
I teraz chce zro bic tak
ze w jednej lampie tylnej w obrebie jednego duzego pola podzielonego na 4 czesci chcialbym miec dwie takie zarowki
jedna swiecaca jako pozycja i stop a druga jako pozycja i przeciwmgielne
ale zeby przeciwmgielne nie swiecilo tak jak stop to chcialbym aby wlokno z przecimgielnego swiecil mocniej.
jak przero bic obwod dodac voltów, amperów czy czego innego zeby to jedno wlokno swiecilo dwa razy mocniej
- Od: 31 sty 2006, 17:30
- Posty: 2112
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Bezawaryjne i Niebite
Loczek, zwiększyć jasności się nie da ale możesz nieco zmniejszyć jasność pozostałych świateł przez co to jedno przeciwmgielne będzie świeciło mocniej. Zaraz Ci wrzucę rysunek pogladowy jak to podłączyć 
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

W drugim – proponowanym przeze mnie podłączeniu kiedy będą właczone pozycje będą lekko świeciły się światła 2 i 4. Gdy naciśniesz hamulec rozjaśnią się włókna 1 i 4 (ale przez podłaczenie szeregowe nigdy do maksymalnej jasności) za to włókno 3 (przeciwmgielne) zawsze będzie działało na swojej maksymalnej jasności.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
wystarczy sobie spojrzeć przez ile żarników musi przepłynać prąd aby uciec do masy
pozycyjne – zawsze przez dwa
stop – zawsze przez dwa, ale przy tym – mówiąc najprościej – 4 żarnik w chwili zadziałania stopu dostaje troche prądu z nr 2 i trochę z nr 1 dlatego zaświeci sie jaśniej
przeciwmgielne – tylko przez jeden żarnik – najmniejszy opór a zatem największe natężenia prądu – najjaśniejsze światło
pozycyjne – zawsze przez dwa
stop – zawsze przez dwa, ale przy tym – mówiąc najprościej – 4 żarnik w chwili zadziałania stopu dostaje troche prądu z nr 2 i trochę z nr 1 dlatego zaświeci sie jaśniej
przeciwmgielne – tylko przez jeden żarnik – najmniejszy opór a zatem największe natężenia prądu – najjaśniejsze światło
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Magia Panie, Magia
Też bym prosił o jakieś wytłumaczenie, bo to co narysowałem, to hmm... schemacik i pewnie zadziała, ale jakbyś to tak łopatologicznie dla przeciętnego chłopa wytłumaczył, byłoby super
Też bym prosił o jakieś wytłumaczenie, bo to co narysowałem, to hmm... schemacik i pewnie zadziała, ale jakbyś to tak łopatologicznie dla przeciętnego chłopa wytłumaczył, byłoby super
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Wyjątkowo głupi pomysł. I to w całości.
1. Przeciwmgłowe zawsze (chyba) jest pojedyncze,po to by nie myliło się ze stopami.
2. Taki sposób połączenia sprawi, że postojówka 2 dostanie połowę napięcia i będzie zawsze świeciła ~1/3 światła i zawsze w towarzystwie postojówki 4. W konsekwencji będzie ledwo widoczna.
3. Żarówka 5W ma znacznie (4x) większy opór niż żarówka 20W, więc przy połączeniu szeregowym ta 20W nie zaświeci nawet jak 10W, bo ta 5W bardzo mocno ograniczy wartość prądu w obwodzie. W efekcie STOP też będzie ledwo widoczny i ktoś prędzej czy później strzeli cię w kuper.
4. Takie kombinacje mają się nijak do homologacji lamp ale tym zdaje się nikt w tym kraju nie przejmować.
1. Przeciwmgłowe zawsze (chyba) jest pojedyncze,po to by nie myliło się ze stopami.
2. Taki sposób połączenia sprawi, że postojówka 2 dostanie połowę napięcia i będzie zawsze świeciła ~1/3 światła i zawsze w towarzystwie postojówki 4. W konsekwencji będzie ledwo widoczna.
3. Żarówka 5W ma znacznie (4x) większy opór niż żarówka 20W, więc przy połączeniu szeregowym ta 20W nie zaświeci nawet jak 10W, bo ta 5W bardzo mocno ograniczy wartość prądu w obwodzie. W efekcie STOP też będzie ledwo widoczny i ktoś prędzej czy później strzeli cię w kuper.
4. Takie kombinacje mają się nijak do homologacji lamp ale tym zdaje się nikt w tym kraju nie przejmować.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
- Od: 14 kwi 2006, 13:20
- Posty: 818
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L
I małe wyjasnienie poco o t pytam
tak wygladaja tylne lampy JDm do mx6.
Z lewej i z prawej strony mamy swiatełko cofania, W wersji euro mamy z prawej cofania a z lewej przeciwmgielne.
I po przerobieniu na JDm niemay juz przeciwmgielnego. i Zostaja 3 opcje
1 brak przeciwmgielnego
2 pod zderzakiem jakies swiatlo od traktora
3 alo przykombinowac jak mowie to ja

tak wygladaja tylne lampy JDm do mx6.
Z lewej i z prawej strony mamy swiatełko cofania, W wersji euro mamy z prawej cofania a z lewej przeciwmgielne.
I po przerobieniu na JDm niemay juz przeciwmgielnego. i Zostaja 3 opcje
1 brak przeciwmgielnego
2 pod zderzakiem jakies swiatlo od traktora
3 alo przykombinowac jak mowie to ja
- Od: 31 sty 2006, 17:30
- Posty: 2112
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Bezawaryjne i Niebite
marakus napisał(a):1. Przeciwmgłowe zawsze (chyba) jest pojedyncze,po to by nie myliło się ze stopami.
Nie
marakus napisał(a):3. Żarówka 5W ma znacznie (4x) większy opór niż żarówka 20W, więc przy połączeniu szeregowym ta 20W nie zaświeci nawet jak 10W, bo ta 5W bardzo mocno ograniczy wartość prądu w obwodzie. W efekcie STOP też będzie ledwo widoczny i ktoś prędzej czy później strzeli cię w kuper.
Gniazdo zarowki w5w zostanie przerobione na druga zarowke 21 watt
marakus napisał(a):4. Takie kombinacje mają się nijak do homologacji lamp ale tym zdaje się nikt w tym kraju nie przejmować.
Czy posiadasz rozmiar opon przewidziany przez producenta?
Czy masz zarowki mijania o takiej wartosci jak przewidzial producent?
Jest tyle rzeczy ktore gryza sie z homologajca ktore zapewne sam posiadasz ze głowa mała.
A temat ostatni nie nasapiłem z etak zrobie na bank ale ze sprawdze i po logicznym rozwazaniu podejme decyzje.
- Od: 31 sty 2006, 17:30
- Posty: 2112
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Bezawaryjne i Niebite
marakus napisał(a):A jedno przeciwmgłowe ci nie wystarczy?
Jednop tzn?
Po wstawieniu dwoch lamp z cofania w kazdej jednej nie bede mial zadnego przeciwmglowego
Wiec chcialbym rozwien symetrczynie zrobic przeciwmglowe w kazdej z lamp
- Od: 31 sty 2006, 17:30
- Posty: 2112
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Bezawaryjne i Niebite
marakus, schemat który zaproponowałem jest jedynie odpowiedzią na pytanie jakie zawarł Loczek i został tak skonstruowany aby spełniał Loczka wymagania. Jednak czy wszystko będzie działało jak powinno – o tym zadecyduje już praktyka. Trzeba to najpierw wypróbować zanim zostanie zamontowane w lampach.
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
chudy napisał(a):schemat który zaproponowałem jest jedynie odpowiedzią na pytanie jakie zawarł Loczek i został tak skonstruowany aby spełniał Loczka wymagania. Jednak czy wszystko będzie działało jak powinno – o tym zadecyduje już praktyka. Trzeba to najpierw wypróbować zanim zostanie zamontowane w lampach.
I to stwierdzeni doskonale zamyka dywagacje na chwile chwilową, zrealizuje shcemat i zobacyzmy co wyjdzie
Zeby zrealizowac probe laboratoryjnie, musze na caly obwod podac 3 rozne zasilania?
Do 3 zarników jak na schemacie i czy moe je polaczyc jedna masa?
Czy z jednego fizycznego zasilania czy zasilacza:D moge rozdzieic na 3 rozne kabelki (+) i podpiac do 3 zarników a mase dac razem jak na rysunku?
Ostatnio edytowano 21 sty 2009, 00:27 przez Loczek, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 31 sty 2006, 17:30
- Posty: 2112
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Bezawaryjne i Niebite
Loczek napisał(a):Czy posiadasz rozmiar opon przewidziany przez producenta?
Czy masz zarowki mijania o takiej wartosci jak przewidzial producent?
Tak i tak
Loczek napisał(a):Gniazdo zarowki w5w zostanie przerobione na druga zarowke 21 watt
Nie wiem czy dobrze rozumiem Twoje intencje ale wg powyższego schematu musisz mieć dwie żarówki dwuwłóknowe. Po za tym byłbym za tym, by raczej przyciemnić przeciwmgielne niż stopy. Pewne przyciemnienie uzyskasz wkładając żarówki czerwone do czerwonych lamp.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
- Od: 14 kwi 2006, 13:20
- Posty: 818
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L
marakus napisał(a):Nie wiem czy dobrze rozumiem Twoje intencje ale wg powyższego schematu musisz mieć dwie żarówki dwuwłóknowe.
I tak bedzie
W tym momencie jest tak : 21 W i w5w a beda dwie 21Watt podwojne
marakus napisał(a):Po za tym byłbym za tym, by raczej przyciemnić przeciwmgielne niż stopy
Super ale
marakus napisał(a):Pewne przyciemnienie uzyskasz wkładając żarówki czerwone do czerwonych lamp.
w tym momencie rozwiez przyciemnie stop
bo to bedzie jedn azarowka
- Od: 31 sty 2006, 17:30
- Posty: 2112
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Bezawaryjne i Niebite
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6