Zwiekszenie uwalnianego światła z żarówki

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Loczek » 20 sty 2009, 23:24

Witam elo elo.

mam pytanko. mamy zaroweczke 21 Watt ktora powszechnie jest stosowana do [jakich?] lamp, jedno wlokno swieci na pozycje a drugie na stop.

I teraz chce zro bic tak

ze w jednej lampie tylnej w obrebie jednego duzego pola podzielonego na 4 czesci chcialbym miec dwie takie zarowki

jedna swiecaca jako pozycja i stop a druga jako pozycja i przeciwmgielne

ale zeby przeciwmgielne nie swiecilo tak jak stop to chcialbym aby wlokno z przecimgielnego swiecil mocniej.

jak przero bic obwod dodac voltów, amperów czy czego innego zeby to jedno wlokno swiecilo dwa razy mocniej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez chudy » 20 sty 2009, 23:36

Loczek, zwiększyć jasności się nie da ale możesz nieco zmniejszyć jasność pozostałych świateł przez co to jedno przeciwmgielne będzie świeciło mocniej. Zaraz Ci wrzucę rysunek pogladowy jak to podłączyć :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Loczek » 20 sty 2009, 23:37

Super :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez chudy » 20 sty 2009, 23:51

Obrazek
W drugim – proponowanym przeze mnie podłączeniu kiedy będą właczone pozycje będą lekko świeciły się światła 2 i 4. Gdy naciśniesz hamulec rozjaśnią się włókna 1 i 4 (ale przez podłaczenie szeregowe nigdy do maksymalnej jasności) za to włókno 3 (przeciwmgielne) zawsze będzie działało na swojej maksymalnej jasności.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Loczek » 20 sty 2009, 23:59

Sliczne dzieki, na dniach zrobie testing na lampie ktora moge popsuc :D i Pokaze efekt :)

A powiedz mi technicznie czemu tak sie dzieje w proponowanym schemacie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez chudy » 21 sty 2009, 00:05

wystarczy sobie spojrzeć przez ile żarników musi przepłynać prąd aby uciec do masy :)
pozycyjne – zawsze przez dwa
stop – zawsze przez dwa, ale przy tym – mówiąc najprościej – 4 żarnik w chwili zadziałania stopu dostaje troche prądu z nr 2 i trochę z nr 1 dlatego zaświeci sie jaśniej
przeciwmgielne – tylko przez jeden żarnik – najmniejszy opór a zatem największe natężenia prądu – najjaśniejsze światło
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Loczek » 21 sty 2009, 00:07

To wszystko kumam juz, dam znak co zrobiłem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Pantas » 21 sty 2009, 00:08

Magia Panie, Magia :D

Też bym prosił o jakieś wytłumaczenie, bo to co narysowałem, to hmm... schemacik i pewnie zadziała, ale jakbyś to tak łopatologicznie dla przeciętnego chłopa wytłumaczył, byłoby super ;)
www.protarget.pl sklep paintballowy, wiatrówki, gazy pieprzowe, samoobrona
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2008, 00:03
Posty: 260 (0/1)
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda 323F BA 94r. LPG

Postprzez chudy » 21 sty 2009, 00:11

Pantas, a czego jeszcze nie rozumiesz? Bo ja to już nie wiem co więcej tu wyjaśniać. Nie będę pisał o wartościach oporów przepływu bo cyferki wiele wam nie powiedzą :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez marakus » 21 sty 2009, 00:13

Wyjątkowo głupi pomysł. I to w całości.
1. Przeciwmgłowe zawsze (chyba) jest pojedyncze,po to by nie myliło się ze stopami.
2. Taki sposób połączenia sprawi, że postojówka 2 dostanie połowę napięcia i będzie zawsze świeciła ~1/3 światła i zawsze w towarzystwie postojówki 4. W konsekwencji będzie ledwo widoczna.
3. Żarówka 5W ma znacznie (4x) większy opór niż żarówka 20W, więc przy połączeniu szeregowym ta 20W nie zaświeci nawet jak 10W, bo ta 5W bardzo mocno ograniczy wartość prądu w obwodzie. W efekcie STOP też będzie ledwo widoczny i ktoś prędzej czy później strzeli cię w kuper.
4. Takie kombinacje mają się nijak do homologacji lamp ale tym zdaje się nikt w tym kraju nie przejmować.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez Loczek » 21 sty 2009, 00:13

I małe wyjasnienie poco o t pytam
Obrazek

tak wygladaja tylne lampy JDm do mx6.

Z lewej i z prawej strony mamy swiatełko cofania, W wersji euro mamy z prawej cofania a z lewej przeciwmgielne.
I po przerobieniu na JDm niemay juz przeciwmgielnego. i Zostaja 3 opcje

1 brak przeciwmgielnego
2 pod zderzakiem jakies swiatlo od traktora
3 alo przykombinowac jak mowie to ja :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Loczek » 21 sty 2009, 00:16

marakus napisał(a):1. Przeciwmgłowe zawsze (chyba) jest pojedyncze,po to by nie myliło się ze stopami.

Nie


marakus napisał(a):3. Żarówka 5W ma znacznie (4x) większy opór niż żarówka 20W, więc przy połączeniu szeregowym ta 20W nie zaświeci nawet jak 10W, bo ta 5W bardzo mocno ograniczy wartość prądu w obwodzie. W efekcie STOP też będzie ledwo widoczny i ktoś prędzej czy później strzeli cię w kuper.

Gniazdo zarowki w5w zostanie przerobione na druga zarowke 21 watt

marakus napisał(a):4. Takie kombinacje mają się nijak do homologacji lamp ale tym zdaje się nikt w tym kraju nie przejmować.

Czy posiadasz rozmiar opon przewidziany przez producenta?

Czy masz zarowki mijania o takiej wartosci jak przewidzial producent?

Jest tyle rzeczy ktore gryza sie z homologajca ktore zapewne sam posiadasz ze głowa mała.

A temat ostatni nie nasapiłem z etak zrobie na bank ale ze sprawdze i po logicznym rozwazaniu podejme decyzje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez marakus » 21 sty 2009, 00:16

A teraz wiem w czym rzecz. A jedno przeciwmgłowe ci nie wystarczy?
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez Loczek » 21 sty 2009, 00:17

marakus napisał(a):A jedno przeciwmgłowe ci nie wystarczy?

Jednop tzn?

Po wstawieniu dwoch lamp z cofania w kazdej jednej nie bede mial zadnego przeciwmglowego ;)


Wiec chcialbym rozwien symetrczynie zrobic przeciwmglowe w kazdej z lamp :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez marakus » 21 sty 2009, 00:20

Loczek zobacz parę postów wyżej.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez Loczek » 21 sty 2009, 00:22

No widze go doskonale, wiec niewiem czy dalej masz ale czy juz nie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez chudy » 21 sty 2009, 00:23

marakus, schemat który zaproponowałem jest jedynie odpowiedzią na pytanie jakie zawarł Loczek i został tak skonstruowany aby spełniał Loczka wymagania. Jednak czy wszystko będzie działało jak powinno – o tym zadecyduje już praktyka. Trzeba to najpierw wypróbować zanim zostanie zamontowane w lampach.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Loczek » 21 sty 2009, 00:24

chudy napisał(a):schemat który zaproponowałem jest jedynie odpowiedzią na pytanie jakie zawarł Loczek i został tak skonstruowany aby spełniał Loczka wymagania. Jednak czy wszystko będzie działało jak powinno – o tym zadecyduje już praktyka. Trzeba to najpierw wypróbować zanim zostanie zamontowane w lampach.

I to stwierdzeni doskonale zamyka dywagacje na chwile chwilową, zrealizuje shcemat i zobacyzmy co wyjdzie :)

Zeby zrealizowac probe laboratoryjnie, musze na caly obwod podac 3 rozne zasilania?

Do 3 zarników jak na schemacie i czy moe je polaczyc jedna masa?

Czy z jednego fizycznego zasilania czy zasilacza:D moge rozdzieic na 3 rozne kabelki (+) i podpiac do 3 zarników a mase dac razem jak na rysunku?
Ostatnio edytowano 21 sty 2009, 00:27 przez Loczek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez marakus » 21 sty 2009, 00:27

Loczek napisał(a):Czy posiadasz rozmiar opon przewidziany przez producenta?

Czy masz zarowki mijania o takiej wartosci jak przewidzial producent?

Tak i tak


Loczek napisał(a):Gniazdo zarowki w5w zostanie przerobione na druga zarowke 21 watt


Nie wiem czy dobrze rozumiem Twoje intencje ale wg powyższego schematu musisz mieć dwie żarówki dwuwłóknowe. Po za tym byłbym za tym, by raczej przyciemnić przeciwmgielne niż stopy. Pewne przyciemnienie uzyskasz wkładając żarówki czerwone do czerwonych lamp.
Kiedyś Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Teraz Toyota Camry 2,4L 2002r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2006, 13:20
Posty: 818
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626GE1.8 1994 gaz SEQ24
Toyota Camry 2002r. 2.4L

Postprzez Loczek » 21 sty 2009, 00:29

marakus napisał(a):Nie wiem czy dobrze rozumiem Twoje intencje ale wg powyższego schematu musisz mieć dwie żarówki dwuwłóknowe.

I tak bedzie :)

W tym momencie jest tak : 21 W i w5w a beda dwie 21Watt podwojne


marakus napisał(a):Po za tym byłbym za tym, by raczej przyciemnić przeciwmgielne niż stopy

Super ale


marakus napisał(a):Pewne przyciemnienie uzyskasz wkładając żarówki czerwone do czerwonych lamp.

w tym momencie rozwiez przyciemnie stop

bo to bedzie jedn azarowka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6