Strona 1 z 1

Zastosowanie 100W żarówek H1 – czy można ?

PostNapisane: 19 lis 2004, 15:10
przez macke
Czy można zastosowa w światłach dziennych 100 W żarówki czy nienadużyje to akumulatora, lub czy są inne przeciwskazania

Z góry dziekuje

PostNapisane: 19 lis 2004, 15:59
przez Smirnoff
Fizycznie mozna zastosować zarówki H1 100W w 626 GE, tylko pytanie PO CO? Z doświadczenia wiem, ze porządne żarówki 55W potrafią paradoksalnie lepiej oświetlić drogę niż normalne 100W. Zastosowanie 100W primo przegrzewa reflektor, co w konsekwencji długiego stosowania powoduje stopniowe uszkadzanie lustra reflektora a w skrajnych przypadkach moze doprowadzić do pęknięcia szkła. Po drugie przegrzewa się instalacja elektryczna, co przy długotrwałym stosowaniu takich żarówek doprowadza w końcu do kruszenia sie izolacji i ułamywania drucików przewodów.
Proponuję zastosować porządne żarówki H1 o standardowej mocy 55W. Polecam żarówki Osram Silverstar 55W +50%, lub Philips 55W Vision Plus 50%. Jak masz ograniczony budżet, to kup Osram Bilux H1 55W, która jest o 50% tańsza niż w/w Silverstary czy Philipsy, a tesh jest bardzo dobra.

Dla uwiarygodnienia mojej propozycji powiem Ci, ze ostatnio spaliła mi sie Osram Silverstar 55W w lewym reflektorze. Z braku takiej zapasowej, założyłem H1 100W Varta. Ku mojemu zdziwieniu, owa mocniejsza Varta gorzej oświetlała drogę niż silverstar 55W. Tak więc to mówi samo za siebie.

Pozdr
SM

PostNapisane: 19 lis 2004, 20:36
przez nightcomer
Wszystko to prawda, kiedyś włożyłem k1W i nie dość, że niewiele pomogło, to po jakimś czasie spaliły się te krótkie kabelki plusowe wewnątrz reflektora. Temat już był na forum, generalnie przyczyną słabej skuteczności świateł mijania w europejskich GE są IMO zanieczyszczenia we wnętrzu reflektora i/lub nietrwałe lustra.

PostNapisane: 19 lis 2004, 22:17
przez Carrrlos
i/lub soczewka, nie ma to jak stary dobry wielki odbłyśnik, patrz np. Łada 2105, ale ktoby takiego klocka formatu większego niż A4 wstawił sobie z przodu wozu – nie te lata, nie te nadwozia

PostNapisane: 20 lis 2004, 09:11
przez nightcomer
ech, żeby tak ktoś wymyślił jak rozebrać reflektor w GE...

PostNapisane: 20 lis 2004, 10:32
przez Koval
nightcomer napisał(a):ech, żeby tak ktoś wymyślił jak rozebrać reflektor w GE...

No właśnie, moje szyby reflektorów mają jakiś nalot od środka, taka delikatna mgiełka, oglądałem zaczepy i wygląda że teoretycznie da się to ściągnąc, pytanie tylko czy szybka jest na uszczelce czy solidnie przylepiona, robił to już ktoś ??

PostNapisane: 22 lis 2004, 20:37
przez nemi
Też mam gluty na całym prawym reflektorze i chętnie bym to rozebrał i wyczyścił – bo rozprasza światło i słabiej świeci niż lewy.

PostNapisane: 23 lis 2004, 11:36
przez JimmyK
nightcomer napisał(a):ech, żeby tak ktoś wymyślił jak rozebrać reflektor w GE...

Sposób na rozklejenie znam, tylko gorzej później to wszystko do kupy należycie złożyć. Widziałem kiedyś w necie fotorelacje z przerabiania reflektorów w Camry i tam gościo w celu rozklejenia wkładał je na jakiś czas do mikrofalówki hahaha ...i szybka leciutko odchodziła.

PostNapisane: 27 lis 2004, 04:05
przez Globy
XsiX kiedys zdawal relacje z mycia od srodka, moze ktos zechce sprobowac :)

PostNapisane: 24 mar 2007, 22:40
przez D4r3k
Ja rozkleilem swoja lampe (mialem zarowki 100W).
Skutni obok:Obrazek

Teraz tylko regeneracja odblysnika.
Mialem jeszcze nalot na szkle od wewnatrz.

PostNapisane: 24 mar 2007, 23:18
przez qlesh
Zdaje się, że w Polsce nie można wkładać mocniejszych żarówek niż 55 W do reflektorów samochodowych. No.. ale wiadomo. Wszystko można co nie można – byle z wolna i z ostrożna... czasami niestety :|

PostNapisane: 24 mar 2007, 23:47
przez GofNet
Polskie prawo dopuszcza żarówki o maksymalnej mocy 60W. Moc jednak nie oznacza jakości. Mogą być żarówki 100W, a świecić licho i odwrotnie – żarówki 55/60W i świecić rewelacyjnie.

Żarówkie 100W i mocniejsze są z kilku powodów niewskazane:
1. Pobór prądu
2. Uszkodzenie odbłyśnika
3. Przegrzewanie instalacji elektrycznej
4. Naruszenie polskiego prawa.
5. Prawdopodobne oślepianie innych uczestników ruchu (no chyba, że zamontujemy markowe, dobre żarówki 100W, jednak wtedy i tak pierwsze cztery punkty nas dotyczą).

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 25 mar 2007, 00:06
przez waldii
a ja mialem zawsze philipsa i bylo oki.Po duzym buuum kupilem jakies HID 100w i nic nie widzialem w nocy.po powrocie na philips wsio wrocilo do normy.a bk z tego,ze na hidach mialem lekka poswiate przed soba(jak jechal za mna stary na xenonach to widzialem przed soba wlasny cien)a po lewej jakies 3 metry od siebie mialem zarabiscie bialy punkt.Nie ma to jak zarowki no name :]