Strona 1 z 1

uszkodzona nagrzewnica – jakie koszty ?

PostNapisane: 16 wrz 2008, 14:55
przez kmieta
Witam,

mam problem poniewaz moja madzia nie grzeje ;/
problem jest z nagrzewnica prawdopodobnie jest uszkodzona, poniewaz plyny ktore mialy ja przeplukac (wg. mechanika) nic nie daly.
Orientowalem sie jezeli chodzi o koszty wymiany to w jednym warsztacie zawołali mi za nagrzewnice 200 zł i za wymiane 400 zł. w drugim z koleji musialbym dostarczyc nagrzewnice i wymiana 350 zł.
Czy te ceny są normalne? bo na kieszeń studenta wydaja mi sie kosmiczne...

jezeli chodzi o nagrzewnice to czy jest koniecznosc wymiany całej tzn z całą obudową np:
http://www.kmiecik.net.pl/mazda/1.jpeg

czy istnieje mozliwosc wymiany samej nagrzewnicy np:
http://www.kmiecik.net.pl/mazda/2.jpeg

prosze o wypowiedzenie sie na ten temat osob ktore mialy doczynienia z wymiana nagrzewnicy badz orientuja sie w tym temacie.

PostNapisane: 16 wrz 2008, 16:33
przez bazyl wspaniały
lepiej sobie obadaj czy otwiera się zawór wpuszczający ciepły płyn do nagrzewnicy, daruj sobie mechaniorów którzy to pwenie pierwszy raz na oczy by widzieli. miałem do czyniena z przypadkiem właśnie niedziałającego zaworu, a w sumie to nie szło zasilanie na niego. pomogła wymiana centralki nawiewów, jeśli takowej nie posiadasz to wyciągaj tą którą masz w aucie i sprawdź styki czy nie są zaśniedziałe, luźne itp, podobnie wtyczki. aby się do tego dostać trzeba rozebrać konsolę środkową, odkręcić dwie śróbki i centralka na kolanach :)
ale zacznij od włączenia zapłonu (nie silnika) i przełączania dźwigni temperatury z jednej skrajnej pozycji w drugą, powinien być słyszalny cichy szmer serwa zaworu o którym mowa na początku. głowa pod kierownicę i do boju. jeśli nic nie będziesz słyszał to na 99% będzie to wina centralki która nie puszcza zasilania na serwo zaworka.
melduję że skończyłem :P
aha, nie zapomnij opowiedzieć jak się cała historyja zakończyła, będzie dla potomności ;)
pozdro

PostNapisane: 16 wrz 2008, 22:50
przez kmieta
bazyl wspaniały napisał(a):lepiej sobie obadaj czy otwiera się zawór wpuszczający ciepły płyn do nagrzewnicy,


obadałem i wszystko "brzęczy" wiec z tym nie powinno byc problemu, ale dzisiaj o dziwo mojemu zdziwieniu podczas jazdy jak obroty podskoczyly do 6-7 tys zaczelo leciec ciepłe powietrze gdy sie zatrzymałem i obroty spadly na niewiele ponad 1 tys powietrze wydmuchwiane zrobilo sie letnie...
najbardziej cieple powietrze leciało z nadmuchów po lewej stronie kierowcy (przy szybie) i po prawej stronie pasazera. ze srodkowych nadmuchów leciało letnie powietrze... juz nie wiem o co chodzi i co moze byc nie tak.... <glupek2>

PostNapisane: 16 wrz 2008, 23:14
przez Grzyby
kmieta, po pierwsze – sprawdź czy termostat działa poprawnie.
Potem odpowietrz cały układ chłodzenia.
Jeśli tu będzie poprawnie to zajmij się sterowaniem (ciepłe/zimne) – to czasami szwankuje.
Bardzo wątpię że to wina nagrzewnicy ....

PostNapisane: 16 wrz 2008, 23:34
przez bazyl wspaniały
Grzyby napisał(a):Bardzo wątpię że to wina nagrzewnicy ....

no właśnie ja też, tam nie ma się co popsuć zabardzo :|

kmieta napisał(a):ze srodkowych nadmuchów leciało letnie powietrze...

na lewo od strony środkowych nawiewów masz taką wajchę którą zapodajesz sobie powietrze bezpośrednio z zewnątrz nawet jesli włączysz ogrzewanie na max, dlatego może leciało pow innej temp niż z innych.
reszta tak jak Grzyby napisał obadaj

kmieta napisał(a):wszystko "brzęczy"

obadaj jak długo brzęczy, przesuwaj regulator o pół centymetra od skrajni do skrajni i słuchaj czy za każdym razem jest reakcja.
zanurkuj pod maskę i sprawdź czy przewody doprowadzające są gorące, może faktycznie pieron wie co tam było nalane i zasyfiło okrutnie wymiennik ciepła :|

PostNapisane: 18 wrz 2008, 20:54
przez kmieta
bazyl wspaniały napisał(a):na lewo od strony środkowych nawiewów masz taką wajchę którą zapodajesz sobie powietrze bezpośrednio z zewnątrz


zgadza sie faktycznie ustawilem zeby nie bralo powietrza z zewnatrz i byla jednakowa temperatura ze wszystkich nawiewów.

jednak mimo to nie lecialo cieple powietrze tylko letnie,

ale zrobiłem tak jak powiedział Grzyby czyli odpowietrzyłem caly układ i teraz jest wszystko cacy :)

nie wiem co to bylo ale wazne ze juz po problemie i co wazne bez koniecznosci wymiany nagrzewnicy :) uf :)

dzieki za pomoc.

PostNapisane: 18 wrz 2008, 23:42
przez Grzyby
kmieta napisał(a):odpowietrzyłem caly układ i teraz jest wszystko cacy

:)
zaczynajmy od najprostszych rzeczy – na wydawanie kasy zawsze jest czas :)
Teraz możesz sobie kupić za zaoszczędzoną kasę parę czteropaków :D

PostNapisane: 19 wrz 2008, 06:39
przez pawelc
bazyl wspaniały napisał(a):lepiej sobie obadaj czy otwiera się zawór wpuszczający ciepły płyn do nagrzewnicy
a gdzie jest ten zawór w GE ? -bynajmniej nie ma mx-6 i w xedosie 6 to i w 626 nie będzie w końcu to te same nawiewy
...

Re: uszkodzona nagrzewnica – jakie koszty ?

PostNapisane: 2 lis 2014, 13:49
przez berrrcik29
Koledzy, gdzie znajduje się zawór przy nagrzewnicy od regulacji temperatury w Mazdzie 6 1.8?
Gdzie podejrzeć? Muszę zdiagnozować gdzie mi płyn ucieka, a w komorze silnika wygląda wszystko ok.
Przejechałem 6000km i wciągnęło mi już 2L płynu.
Z góry dzięki i pozdrawiam :)