Strona 1 z 1

Re: Zgasło podświetlenie zegarów – jaki moze być powód

PostNapisane: 14 wrz 2008, 11:48
przez ZipperPL
gusiec18 napisał(a)::( Mogę tylko powiedzieć, ze wymienialem radio i gosc z serwisu zdemontowal wtyczkę ze starego radia i szukal sobie jakiś kabli pod konsola centralna.

Z góry dziękuje za pomoc :)


Witam :) Mam identyczną sytuację.Zamontowałem sobie radio i też po zakończeniu nie działają:

– przednie światła pozycyjne
– podświetlanie zegarów
– tylne prawe światło mijania
– podświetlenie tablicy rejestracyjnej
– oraz nie działa "brzęczek" informujący o zapalonych światłach podczas otwartych drzwi.

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć który bezpiecznik może być odpowiedzialny za wyżej wymienione obwody? Dodam, że wszystko przed montażem radia działało, wszystkie bezpieczniki sprawdziłem ( w kabinie i pod maską ). Co może być przyczyną ? Co się mogło zepsuć? Bardzo proszę o pomoc

PostNapisane: 14 wrz 2008, 13:34
przez chudy
gusiec18, na początku proszę Cie o zapoznanie sie z regulaminem i poprawne nazewnictwo tematu – już poprawiłem, ale następnym razem będzie kosz.

gusiec18 napisał(a):Mogę tylko powiedzieć, ze wymienialem radio i gosc z serwisu zdemontowal wtyczkę ze starego radia i szukal sobie jakiś kabli pod konsola centralna

Prawdopodobnie masz nieprawidłowo podpięte zasilanie przy radiu ( źle zinterpretowany został przewód masy). Odłacz radio i sprawdź bezpieczniki.

ZipperPL napisał(a):przednie światła pozycyjne

ZipperPL napisał(a):tylne prawe światło mijania

ZipperPL napisał(a):podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Bezpieczniki MAIN->BTN->TAIL
Prrzekaźnik TNS który jest tutaj:
Obrazek
Dodatkowo dla oświetlenia zegarów – regulator jasności podświetlenia deski rozdzielczej.
ZipperPL napisał(a):oraz nie działa "brzęczek" informujący o zapalonych światłach podczas otwartych drzwi

Prawdopodobnie dlatego że nie masz świateł pozycyjnych więc nie otrzymuje sygnału o włączonych światłach :)

PostNapisane: 14 wrz 2008, 22:12
przez ZipperPL
W związku z tym,że nie mam dostępu do Madzi teraz bardzo Cię proszę o zobrazowanie gdzie ten bezpiecznik jest zlokalizowany, chodzi o – Bezpieczniki MAIN->BTN->TAIL o którym pisałeś, oraz o przekaźnik TNS. Czy możesz wyjaśnić gdzie one się znajdują ?? Z góry dzięki za info <uklon>

PostNapisane: 15 wrz 2008, 20:07
przez ZipperPL
[quote="ZipperPL"]W związku z tym,że nie mam dostępu do Madzi teraz bardzo Cię proszę o zobrazowanie gdzie ten bezpiecznik jest zlokalizowany, chodzi o – Bezpieczniki MAIN->BTN->TAIL o którym pisałeś, oraz o przekaźnik TNS. Czy możesz wyjaśnić gdzie one się znajdują ?? Z góry dzięki za info <uklon>[

Jednak udało mi się odnaleźć w/w bezpieczniki i przekaźnik – bezpieczniki są dobre ( zmierzone miernikiem ) a przekaźnik "zwiera" po podaniu mu napięcia,( rozebrałem go i widziałem oraz dla pewności mierzyłem ) . Czyli gdzie dalej szukać przyczyny? Ewentualnie czy możecie mi polecić dobrego elektryka w okolicy Krakowa/Katowic? Bo tych których znam w okolicy, to szkoda mówić... <glupek2> Pomożecie ??

PostNapisane: 15 wrz 2008, 20:52
przez chudy
ZipperPL, widzę że zawsze sprawdzasz przejścia miernikiem, ale czy sprawdzałeś czy np. jest napięcie 12V na pinach w gnieździe bezpiecznika? Sprawdź najpierw czy dochodzi prąd do bezpiecznika "tail", jeśli tak, to czy dochodzi do styków przekaźnika... będziesz przynajmniej wiedział w jakim miejscu jest uszkodzenie. Czy przekaźnik zwiera zamontowany, czy tylko jak na krótko podasz mu napięcie na cewkę elektromagnesu? Bo jeśli nie otrzymuje napięcia na cewkę a jest sprawny, to możesz mieć uszkodzone styki we włączniku świateł przy kierownicy. Jak chcesz mogę podesłać Ci procedurę sprawdzania przejść na przełącznikach przy kierownicy.

PostNapisane: 15 wrz 2008, 21:08
przez ZipperPL
chudy napisał(a):ZipperPL, widzę że zawsze sprawdzasz przejścia miernikiem, ale czy sprawdzałeś czy np. jest napięcie 12V na pinach w gnieździe bezpiecznika? Sprawdź najpierw czy dochodzi prąd do bezpiecznika "tail", jeśli tak, to czy dochodzi do styków przekaźnika... będziesz przynajmniej wiedział w jakim miejscu jest uszkodzenie. Czy przekaźnik zwiera zamontowany, czy tylko jak na krótko podasz mu napięcie na cewkę elektromagnesu? Bo jeśli nie otrzymuje napięcia na cewkę a jest sprawny, to możesz mieć uszkodzone styki we włączniku świateł przy kierownicy. Jak chcesz mogę podesłać Ci procedurę sprawdzania przejść na przełącznikach przy kierownicy.


Masz rację, nie sprawdzałem czy jest 12V na bezpiecznikach, ale co do przekaźnika to jest sprawny i zwiera nawet jak jest zamontowany, tzn gdy załączam światła widać i słuchać jak zwiera. Prześlij mi proszę tą procedurę, muszę spróbować, ale powoli zaczyna brakować mi sił... ( Tak na marginesie – ja się podpiąłem pod temat Kolegi z forum, a On pisał o Maździe 323 a ja mam 626 GE ) :)

PostNapisane: 15 wrz 2008, 22:48
przez chudy
ZipperPL napisał(a): ja się podpiąłem pod temat Kolegi z forum, a On pisał o Maździe 323 a ja mam 626 GE

Widzę po profilu o jaki model chodzi :)

ZipperPL napisał(a):gdy załączam światła widać i słuchać jak zwiera

więc przełącznik świateł przy kierownicy działa jak powinien – nie masz co sprawdzać. Jak pisałem wyżej kolejnośc bezpieczników jest taka:
MAIN (to jest główny, więc z nim nie masz problemów) BTN też jest cały, bo w przeciwnym wypadku nie było by świateł stopu, oświetlenia wnętrza i paru innych rzeczy... z BTN prąd idzie na TAIL ( odpowiada za oswietlenie tablicy rej. ,tylne światła pozycyjne, przednie pozycyjne i być może też podświetlenie zegarów). Z bezpiecznika TAIL napięcie powinno dochodzić do pinu cewki przekaźnika oraz jednego pinu styku (przełącznik w kierownicy załącza masę do cewki przekaźnika). Po załączeniu przekaźnika TAIL napiecie płynie bezpośrednio do świateł pozycyjnych z przodu, oraz do skrzynki bezpieczników(złacze JB-02 na schemacie) z której następnie wychodzi (złącze JB-04 na schemacie), do świateł pozycyjnych tylnych tablicy rej. itp. Ot cały schemat :). Najpierw zlokalizuj na jakim odcinki znika Ci prąd a już wtedy dużo łatwiej znaleźć usterkę. Tu masz rysunki :)
Obrazek
Obrazek

PostNapisane: 16 wrz 2008, 08:11
przez ZipperPL
Super, jeszcze raz dzisiaj posprawdzam i napiszę jaki jest rezultat :)

PostNapisane: 17 wrz 2008, 18:26
przez ZipperPL
chudy napisał(a):ZipperPL, widzę że zawsze sprawdzasz przejścia miernikiem, ale czy sprawdzałeś czy np. jest napięcie 12V na pinach w gnieździe bezpiecznika? Sprawdź najpierw czy dochodzi prąd do bezpiecznika "tail", jeśli tak, to czy dochodzi do styków przekaźnika... będziesz przynajmniej wiedział w jakim miejscu jest uszkodzenie. Czy przekaźnik zwiera zamontowany, czy tylko jak na krótko podasz mu napięcie na cewkę elektromagnesu? Bo jeśli nie otrzymuje napięcia na cewkę a jest sprawny, to możesz mieć uszkodzone styki we włączniku świateł przy kierownicy. Jak chcesz mogę podesłać Ci procedurę sprawdzania przejść na przełącznikach przy kierownicy.


Kolego "chudy" – jesteś wielki ! Sprawdziłem dzisiaj bezpieczniki Twoją metodą, tzn. "na żaróweczkę" czy dochodzi 12V na bezpiecznik i się okazało,że bezpiecznik TAIL jest spalony. Po poprawnym podłączeniu radia i wymianie bezpiecznika wszystka ponownie działa. Ale jednego nie mogę zrozumieć i proszę Cię o wyjaśnienie: jak to możliwe, że gdy sprawdzałem bezpiecznik miernikiem to pokazywało, że jest dobry ?? Czy jestem jakiś... <jelen> ?? Okazało się dopiero, że jest spalony po przyłożeniu miernika do niego i drugiej końcówki miernika do masy. Jak to możliwe ? Jedno jest pewne – STOKROTNE DZIĘKI ! Jestem przekonany, że ten post komuś się przyda :)

PostNapisane: 17 wrz 2008, 19:00
przez chudy
Elektryka bywa zdradliwa ;) i gdy wydaje się ze jest przejście (miernik bada je bardzo małym prądem) to przy wyższym poborze zanika. Czarny "nagar" pozostały po spaleniu bezpiecznika również potrafi przewodzić prąd jednak o bardzo niewielkim natężeniu :).

PostNapisane: 17 wrz 2008, 19:10
przez ZipperPL
chudy napisał(a):Elektryka bywa zdradliwa ;) i gdy wydaje się ze jest przejście (miernik bada je bardzo małym prądem) to przy wyższym poborze zanika. Czarny "nagar" pozostały po spaleniu bezpiecznika również potrafi przewodzić prąd jednak o bardzo niewielkim natężeniu :).



Jestem w szoku....<boje się> ale człowiek się uczy całe życie – a i tak głupi umiera....Dzięki serdeczne za wszystko

PostNapisane: 9 lis 2009, 21:18
przez kokowal
A u mnie wszystko na zewnątrz świeci w środku w tablicy też ale nie działa podświetlenie zegarów i podświetlenie przy przełączniku biegów na tablicy świeci co jest włączone.

No już zrobiłem .Przyczyna w przewodach za radiem.Nie wiedzieć dlaczego ale pewnie ktoś się wpinał w 12v i potem dokładnie ich nie połączył.Pewnie przy podłączaniu zasilania na radio.

A tak na marginesie to jest możliwość podłączenia radia że działa tylko jak jest kluczyk w stacyjce ? Tak chyba prawidłowo powinno być podłączone zwłaszcza że radia pobierają prąd przy wyłączonym niektóre nawet sporo.

PostNapisane: 30 lis 2009, 13:04
przez luksok45
Nie wiem co sie stalo ale grzebalem ostatnio cos w elektryce i mam teraz problem;/
Wszystkie swiatla dzialaja kontrolki na desce rozdzieleczej i tablicy zegarow tez, ale nie dziala podswietlenie zegarow :/ wiecie co sie moglo stac?

PostNapisane: 28 gru 2009, 12:53
przez michalxxxxx
Ja mam bardzo podobny problem. podswietlenie co prawda jest ale bardzo slabe. czyli ze bezpieczniki powinny byc ok. nic nie grzebalem z radiem itp po prostu z dnia na dzien podswietlenie bylo i nagle o jest ale o wiele gorsze. jakies pomysły, porady? Porsze o pomoc.