Brak podświetlania zegarów

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ZipperPL » 14 wrz 2008, 11:48

gusiec18 napisał(a)::( Mogę tylko powiedzieć, ze wymienialem radio i gosc z serwisu zdemontowal wtyczkę ze starego radia i szukal sobie jakiś kabli pod konsola centralna.

Z góry dziękuje za pomoc :)


Witam :) Mam identyczną sytuację.Zamontowałem sobie radio i też po zakończeniu nie działają:

– przednie światła pozycyjne
– podświetlanie zegarów
– tylne prawe światło mijania
– podświetlenie tablicy rejestracyjnej
– oraz nie działa "brzęczek" informujący o zapalonych światłach podczas otwartych drzwi.

Czy mógłby mi ktoś powiedzieć który bezpiecznik może być odpowiedzialny za wyżej wymienione obwody? Dodam, że wszystko przed montażem radia działało, wszystkie bezpieczniki sprawdziłem ( w kabinie i pod maską ). Co może być przyczyną ? Co się mogło zepsuć? Bardzo proszę o pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez chudy » 14 wrz 2008, 13:34

gusiec18, na początku proszę Cie o zapoznanie sie z regulaminem i poprawne nazewnictwo tematu – już poprawiłem, ale następnym razem będzie kosz.

gusiec18 napisał(a):Mogę tylko powiedzieć, ze wymienialem radio i gosc z serwisu zdemontowal wtyczkę ze starego radia i szukal sobie jakiś kabli pod konsola centralna

Prawdopodobnie masz nieprawidłowo podpięte zasilanie przy radiu ( źle zinterpretowany został przewód masy). Odłacz radio i sprawdź bezpieczniki.

ZipperPL napisał(a):przednie światła pozycyjne

ZipperPL napisał(a):tylne prawe światło mijania

ZipperPL napisał(a):podświetlenie tablicy rejestracyjnej

Bezpieczniki MAIN->BTN->TAIL
Prrzekaźnik TNS który jest tutaj:
Obrazek
Dodatkowo dla oświetlenia zegarów – regulator jasności podświetlenia deski rozdzielczej.
ZipperPL napisał(a):oraz nie działa "brzęczek" informujący o zapalonych światłach podczas otwartych drzwi

Prawdopodobnie dlatego że nie masz świateł pozycyjnych więc nie otrzymuje sygnału o włączonych światłach :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez ZipperPL » 14 wrz 2008, 22:12

W związku z tym,że nie mam dostępu do Madzi teraz bardzo Cię proszę o zobrazowanie gdzie ten bezpiecznik jest zlokalizowany, chodzi o – Bezpieczniki MAIN->BTN->TAIL o którym pisałeś, oraz o przekaźnik TNS. Czy możesz wyjaśnić gdzie one się znajdują ?? Z góry dzięki za info <uklon>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez ZipperPL » 15 wrz 2008, 20:07

[quote="ZipperPL"]W związku z tym,że nie mam dostępu do Madzi teraz bardzo Cię proszę o zobrazowanie gdzie ten bezpiecznik jest zlokalizowany, chodzi o – Bezpieczniki MAIN->BTN->TAIL o którym pisałeś, oraz o przekaźnik TNS. Czy możesz wyjaśnić gdzie one się znajdują ?? Z góry dzięki za info <uklon>[

Jednak udało mi się odnaleźć w/w bezpieczniki i przekaźnik – bezpieczniki są dobre ( zmierzone miernikiem ) a przekaźnik "zwiera" po podaniu mu napięcia,( rozebrałem go i widziałem oraz dla pewności mierzyłem ) . Czyli gdzie dalej szukać przyczyny? Ewentualnie czy możecie mi polecić dobrego elektryka w okolicy Krakowa/Katowic? Bo tych których znam w okolicy, to szkoda mówić... <glupek2> Pomożecie ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez chudy » 15 wrz 2008, 20:52

ZipperPL, widzę że zawsze sprawdzasz przejścia miernikiem, ale czy sprawdzałeś czy np. jest napięcie 12V na pinach w gnieździe bezpiecznika? Sprawdź najpierw czy dochodzi prąd do bezpiecznika "tail", jeśli tak, to czy dochodzi do styków przekaźnika... będziesz przynajmniej wiedział w jakim miejscu jest uszkodzenie. Czy przekaźnik zwiera zamontowany, czy tylko jak na krótko podasz mu napięcie na cewkę elektromagnesu? Bo jeśli nie otrzymuje napięcia na cewkę a jest sprawny, to możesz mieć uszkodzone styki we włączniku świateł przy kierownicy. Jak chcesz mogę podesłać Ci procedurę sprawdzania przejść na przełącznikach przy kierownicy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez ZipperPL » 15 wrz 2008, 21:08

chudy napisał(a):ZipperPL, widzę że zawsze sprawdzasz przejścia miernikiem, ale czy sprawdzałeś czy np. jest napięcie 12V na pinach w gnieździe bezpiecznika? Sprawdź najpierw czy dochodzi prąd do bezpiecznika "tail", jeśli tak, to czy dochodzi do styków przekaźnika... będziesz przynajmniej wiedział w jakim miejscu jest uszkodzenie. Czy przekaźnik zwiera zamontowany, czy tylko jak na krótko podasz mu napięcie na cewkę elektromagnesu? Bo jeśli nie otrzymuje napięcia na cewkę a jest sprawny, to możesz mieć uszkodzone styki we włączniku świateł przy kierownicy. Jak chcesz mogę podesłać Ci procedurę sprawdzania przejść na przełącznikach przy kierownicy.


Masz rację, nie sprawdzałem czy jest 12V na bezpiecznikach, ale co do przekaźnika to jest sprawny i zwiera nawet jak jest zamontowany, tzn gdy załączam światła widać i słuchać jak zwiera. Prześlij mi proszę tą procedurę, muszę spróbować, ale powoli zaczyna brakować mi sił... ( Tak na marginesie – ja się podpiąłem pod temat Kolegi z forum, a On pisał o Maździe 323 a ja mam 626 GE ) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez chudy » 15 wrz 2008, 22:48

ZipperPL napisał(a): ja się podpiąłem pod temat Kolegi z forum, a On pisał o Maździe 323 a ja mam 626 GE

Widzę po profilu o jaki model chodzi :)

ZipperPL napisał(a):gdy załączam światła widać i słuchać jak zwiera

więc przełącznik świateł przy kierownicy działa jak powinien – nie masz co sprawdzać. Jak pisałem wyżej kolejnośc bezpieczników jest taka:
MAIN (to jest główny, więc z nim nie masz problemów) BTN też jest cały, bo w przeciwnym wypadku nie było by świateł stopu, oświetlenia wnętrza i paru innych rzeczy... z BTN prąd idzie na TAIL ( odpowiada za oswietlenie tablicy rej. ,tylne światła pozycyjne, przednie pozycyjne i być może też podświetlenie zegarów). Z bezpiecznika TAIL napięcie powinno dochodzić do pinu cewki przekaźnika oraz jednego pinu styku (przełącznik w kierownicy załącza masę do cewki przekaźnika). Po załączeniu przekaźnika TAIL napiecie płynie bezpośrednio do świateł pozycyjnych z przodu, oraz do skrzynki bezpieczników(złacze JB-02 na schemacie) z której następnie wychodzi (złącze JB-04 na schemacie), do świateł pozycyjnych tylnych tablicy rej. itp. Ot cały schemat :). Najpierw zlokalizuj na jakim odcinki znika Ci prąd a już wtedy dużo łatwiej znaleźć usterkę. Tu masz rysunki :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez ZipperPL » 16 wrz 2008, 08:11

Super, jeszcze raz dzisiaj posprawdzam i napiszę jaki jest rezultat :)
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez ZipperPL » 17 wrz 2008, 18:26

chudy napisał(a):ZipperPL, widzę że zawsze sprawdzasz przejścia miernikiem, ale czy sprawdzałeś czy np. jest napięcie 12V na pinach w gnieździe bezpiecznika? Sprawdź najpierw czy dochodzi prąd do bezpiecznika "tail", jeśli tak, to czy dochodzi do styków przekaźnika... będziesz przynajmniej wiedział w jakim miejscu jest uszkodzenie. Czy przekaźnik zwiera zamontowany, czy tylko jak na krótko podasz mu napięcie na cewkę elektromagnesu? Bo jeśli nie otrzymuje napięcia na cewkę a jest sprawny, to możesz mieć uszkodzone styki we włączniku świateł przy kierownicy. Jak chcesz mogę podesłać Ci procedurę sprawdzania przejść na przełącznikach przy kierownicy.


Kolego "chudy" – jesteś wielki ! Sprawdziłem dzisiaj bezpieczniki Twoją metodą, tzn. "na żaróweczkę" czy dochodzi 12V na bezpiecznik i się okazało,że bezpiecznik TAIL jest spalony. Po poprawnym podłączeniu radia i wymianie bezpiecznika wszystka ponownie działa. Ale jednego nie mogę zrozumieć i proszę Cię o wyjaśnienie: jak to możliwe, że gdy sprawdzałem bezpiecznik miernikiem to pokazywało, że jest dobry ?? Czy jestem jakiś... <jelen> ?? Okazało się dopiero, że jest spalony po przyłożeniu miernika do niego i drugiej końcówki miernika do masy. Jak to możliwe ? Jedno jest pewne – STOKROTNE DZIĘKI ! Jestem przekonany, że ten post komuś się przyda :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez chudy » 17 wrz 2008, 19:00

Elektryka bywa zdradliwa ;) i gdy wydaje się ze jest przejście (miernik bada je bardzo małym prądem) to przy wyższym poborze zanika. Czarny "nagar" pozostały po spaleniu bezpiecznika również potrafi przewodzić prąd jednak o bardzo niewielkim natężeniu :).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez ZipperPL » 17 wrz 2008, 19:10

chudy napisał(a):Elektryka bywa zdradliwa ;) i gdy wydaje się ze jest przejście (miernik bada je bardzo małym prądem) to przy wyższym poborze zanika. Czarny "nagar" pozostały po spaleniu bezpiecznika również potrafi przewodzić prąd jednak o bardzo niewielkim natężeniu :).



Jestem w szoku....<boje się> ale człowiek się uczy całe życie – a i tak głupi umiera....Dzięki serdeczne za wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez kokowal » 9 lis 2009, 21:18

A u mnie wszystko na zewnątrz świeci w środku w tablicy też ale nie działa podświetlenie zegarów i podświetlenie przy przełączniku biegów na tablicy świeci co jest włączone.

No już zrobiłem .Przyczyna w przewodach za radiem.Nie wiedzieć dlaczego ale pewnie ktoś się wpinał w 12v i potem dokładnie ich nie połączył.Pewnie przy podłączaniu zasilania na radio.

A tak na marginesie to jest możliwość podłączenia radia że działa tylko jak jest kluczyk w stacyjce ? Tak chyba prawidłowo powinno być podłączone zwłaszcza że radia pobierają prąd przy wyłączonym niektóre nawet sporo.
Mazda xedos 9 2.5 KL
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 sie 2009, 21:37
Posty: 17
Auto: Mazda xedos 9 2.5

Postprzez luksok45 » 30 lis 2009, 13:04

Nie wiem co sie stalo ale grzebalem ostatnio cos w elektryce i mam teraz problem;/
Wszystkie swiatla dzialaja kontrolki na desce rozdzieleczej i tablicy zegarow tez, ale nie dziala podswietlenie zegarow :/ wiecie co sie moglo stac?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 17:25
Posty: 31
Skąd: Łęczna
Auto: Mazda 323f BA 1.8 1996

Postprzez michalxxxxx » 28 gru 2009, 12:53

Ja mam bardzo podobny problem. podswietlenie co prawda jest ale bardzo slabe. czyli ze bezpieczniki powinny byc ok. nic nie grzebalem z radiem itp po prostu z dnia na dzien podswietlenie bylo i nagle o jest ale o wiele gorsze. jakies pomysły, porady? Porsze o pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6