Nagrzewanie się tunelu, korytka, plastików przy nim

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Loczek » 28 lip 2008, 22:29

Witam ziomki.

mam taki problemik.

Niemilosiernie mi grzeje tunel srodkowy i jego okoliczne plastiki tak ze az nuzie mi parzy ;(

I teraz sprawa wyglada tak ze kiedys byla sobie aka osłona katalizatora miedzy podloga a ów katem.
Zgniła i ja wyrzuciłem.

Czy to tak bardoz mzoe grzac katalizator?

Czy to cos innego bedzie powodem?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Hugo » 28 lip 2008, 22:53

Loczek napisał(a):kiedys byla sobie aka osłona katalizatora miedzy podloga a ów katem

Loczek napisał(a):Czy to tak bardoz mzoe grzac katalizator?
Dokładnie tak. Znam kilka takich przypadków, że autem latem nie dało się jechać.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Loczek » 28 lip 2008, 22:54

Hugo napisał(a):Dokładnie tak. Znam kilka takich przypadków, że autem latem nie dało się jechać.

No al eco to kat sie konczy?


Zapchany jest moze?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez keczu » 28 lip 2008, 23:28

Nie konczy sie.Temperatura robocza katalizatora to ok 800 stopni tak wiec masz niezly piecyk pod tylkiem bez oslony termicznej :) .Moze sie nawet mata wygluszajaca zapalic( w srodku auta) wiec lepiej zaloz oslone.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Hugo » 28 lip 2008, 23:34

Loczek, keczu odpisał za mnie. Załóż tą osłonę i to szybko. Naprawdę dobrze Ci radzimy.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Pajko » 28 lip 2008, 23:43

ja tak mialem jak mi padl srodkowy tlumik
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez qlesh » 29 lip 2008, 05:36

800 stopni C to mają zawory wylotowe. Temperatura pracy katalizatora to około 400 stopni C.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez keczu » 29 lip 2008, 08:16

Ok .400 stopni- to taka normalna temp.pracy,ale czasem dochodzi do 750-800.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez P_iter » 29 lip 2008, 11:27

A nie przegnil Ci wydech? Jesli spaliny wydostaja sie w kierunku na tunel, to wydaje sie, ze srodek zaraz sie rozpusci.
Osłona katalizatora odizolowuje go (katalizator) od materialow zewnetrznych. Na przyklad zostawiajac nagrzany samochod bez oslony w wysokiej, suchej trawie, mozesz spowodowac pozar. Oslona minimalizuje to zagrozenie. Mozesz poszukac gdzies maty azbestowej i wykleic od spodu tunel. Powinno pomoc. (Tylko klej musi byc odporny na wysoka temperature!)
Pozdrawiam
P_iter
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 23:01
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 2.0 TD, 121 DB CT

Postprzez Loczek » 29 lip 2008, 14:22

P_iter napisał(a):A nie przegnil Ci wydech? Jesli spaliny wydostaja sie w kierunku na tunel, to wydaje sie, ze srodek zaraz sie rozpusci.

Nie nie jest caly wydech zanydch dziurek niema, wiec opcja z dmychajacym powietrzem w tunel odpada.

Dobra sprobuje zrobic tak ze przerobie jedna taka fajna oslone termincza zeby pasowala nad katem.

Ewentualnie wyoloze tunel tak jak P_iter mówi, do tego tunel od zewnatrz miedzy plastikami tez wyloze jakis fajnym materiałem, i musi byc w pipke :)

dzieki boys :)

Dam znac co to sie naprawoło :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Loczek » 30 lip 2008, 22:34

I zrobiłem tak:

Blacha tytaowa – welna do kominków ognioodporna – blacha tytanowa

i co i gówni dalej sie grzeje mniej bo mniej ale dalej, musze poczytac conieco o katalizatorach chyba :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Blade » 15 sie 2008, 19:38

U mnie w 323 BG mam podobnie, z tym, że mam dziurę w tłumiku od strony podłogi. Czy uciekające spaliny mogą uszkodzić tą osłonę/wygłuszenie? Nie nagrzewa się tak bardzo (diesel) a nie wiem kiedy zrobię wydech bo mam cały do wymiany :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez chudy » 15 sie 2008, 19:43

Loczek napisał(a):Blacha tytaowa – welna do kominków ognioodporna – blacha tytanowa

Loczek, a zostawiłeś przestrzeń między tą osłoną a tunelem środkowym? Czy mocowałeś to od dołu bezpośrednio? Bo to duża różnica – międz katem a osłoną powinno być kilka cm miejsca, potem osłona, za nim znów kilka cm pustej przestrzeni i dopiero tunel :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez PARTYBOY » 17 sie 2008, 11:03

Loczek napisał(a):I teraz sprawa wyglada tak ze kiedys byla sobie aka osłona katalizatora miedzy podloga a ów katem.
Zgniła i ja wyrzuciłem

u mnie na wsi byłem świadkiem jak w serwisie wydechów koledze wyjęli tą osłonę z Mazdy 626 bo twierdzili, że jest niepotrzebna, a była przyczyną brzęczenia. Powiedzieli, że ciepło nie będzie się przedostawało do wnętrza auta.
Nie wiem czy ja mam tą osłonę, muszę sprawdzić bo u mnie też się grzeje konsola w tym miejscu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Loczek » 25 sie 2008, 21:50

Loczek, a zostawiłeś przestrzeń między tą osłoną a tunelem środkowym? Czy mocowałeś to od dołu bezpośrednio? Bo to duża różnica – międz katem a osłoną powinno być kilka cm miejsca, potem osłona, za nim znów kilka cm pustej przestrzeni i dopiero tunel

Nie zroiona była na przylegająco do kata.

Problem rozwiazany w pewnym stopniu.

Zakupiłem dostepne na allegro maty wygluszajce i odbijajace ciepło i obkleiłem caly tiunel i miejsca skad ciepło sie wydostawało.

Efekt bomba, ciepło noierzedostaje sie przez plastiki wiec i ja jestem zadowolony.

teraz musze dorwac oslone ktora mam juz nagrana i odbiore ja w cczwartek na zlocie. I musz ewywalic moja prowizoryczna oslone i dac ta ori, i jak wtedy sie problem ni epojawi to bede szczesliwy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez chudy » 26 sie 2008, 20:12

Loczek napisał(a):Nie zroiona była na przylegająco do kata.

Toś Ty zrobił tylko akumulacyjny grzejnik magazynujący ciepła z kata zamiast osłony. Nie uważało się na fizyce :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6