Witam ziomki.
mam taki problemik.
Niemilosiernie mi grzeje tunel srodkowy i jego okoliczne plastiki tak ze az nuzie mi parzy ;(
I teraz sprawa wyglada tak ze kiedys byla sobie aka osłona katalizatora miedzy podloga a ów katem.
Zgniła i ja wyrzuciłem.
Czy to tak bardoz mzoe grzac katalizator?
Czy to cos innego bedzie powodem?
Nagrzewanie się tunelu, korytka, plastików przy nim
Strona 1 z 1
Loczek napisał(a):kiedys byla sobie aka osłona katalizatora miedzy podloga a ów katem
Dokładnie tak. Znam kilka takich przypadków, że autem latem nie dało się jechać.Loczek napisał(a):Czy to tak bardoz mzoe grzac katalizator?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Nie konczy sie.Temperatura robocza katalizatora to ok 800 stopni tak wiec masz niezly piecyk pod tylkiem bez oslony termicznej
.Moze sie nawet mata wygluszajaca zapalic( w srodku auta) wiec lepiej zaloz oslone.
- Od: 7 cze 2008, 16:59
- Posty: 165
- Skąd: Ostroleka/Dublin
- Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45
Loczek, keczu odpisał za mnie. Załóż tą osłonę i to szybko. Naprawdę dobrze Ci radzimy.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
800 stopni C to mają zawory wylotowe. Temperatura pracy katalizatora to około 400 stopni C.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...

A nie przegnil Ci wydech? Jesli spaliny wydostaja sie w kierunku na tunel, to wydaje sie, ze srodek zaraz sie rozpusci.
Osłona katalizatora odizolowuje go (katalizator) od materialow zewnetrznych. Na przyklad zostawiajac nagrzany samochod bez oslony w wysokiej, suchej trawie, mozesz spowodowac pozar. Oslona minimalizuje to zagrozenie. Mozesz poszukac gdzies maty azbestowej i wykleic od spodu tunel. Powinno pomoc. (Tylko klej musi byc odporny na wysoka temperature!)
Osłona katalizatora odizolowuje go (katalizator) od materialow zewnetrznych. Na przyklad zostawiajac nagrzany samochod bez oslony w wysokiej, suchej trawie, mozesz spowodowac pozar. Oslona minimalizuje to zagrozenie. Mozesz poszukac gdzies maty azbestowej i wykleic od spodu tunel. Powinno pomoc. (Tylko klej musi byc odporny na wysoka temperature!)
Pozdrawiam
P_iter
P_iter
- Od: 17 mar 2008, 23:01
- Posty: 42
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 TD, 121 DB CT
P_iter napisał(a):A nie przegnil Ci wydech? Jesli spaliny wydostaja sie w kierunku na tunel, to wydaje sie, ze srodek zaraz sie rozpusci.
Nie nie jest caly wydech zanydch dziurek niema, wiec opcja z dmychajacym powietrzem w tunel odpada.
Dobra sprobuje zrobic tak ze przerobie jedna taka fajna oslone termincza zeby pasowala nad katem.
Ewentualnie wyoloze tunel tak jak P_iter mówi, do tego tunel od zewnatrz miedzy plastikami tez wyloze jakis fajnym materiałem, i musi byc w pipke
dzieki boys
Dam znac co to sie naprawoło
- Od: 31 sty 2006, 17:30
- Posty: 2112
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Bezawaryjne i Niebite
U mnie w 323 BG mam podobnie, z tym, że mam dziurę w tłumiku od strony podłogi. Czy uciekające spaliny mogą uszkodzić tą osłonę/wygłuszenie? Nie nagrzewa się tak bardzo (diesel) a nie wiem kiedy zrobię wydech bo mam cały do wymiany 

Loczek napisał(a):Blacha tytaowa – welna do kominków ognioodporna – blacha tytanowa
Loczek, a zostawiłeś przestrzeń między tą osłoną a tunelem środkowym? Czy mocowałeś to od dołu bezpośrednio? Bo to duża różnica – międz katem a osłoną powinno być kilka cm miejsca, potem osłona, za nim znów kilka cm pustej przestrzeni i dopiero tunel
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Loczek napisał(a):I teraz sprawa wyglada tak ze kiedys byla sobie aka osłona katalizatora miedzy podloga a ów katem.
Zgniła i ja wyrzuciłem
u mnie na wsi byłem świadkiem jak w serwisie wydechów koledze wyjęli tą osłonę z Mazdy 626 bo twierdzili, że jest niepotrzebna, a była przyczyną brzęczenia. Powiedzieli, że ciepło nie będzie się przedostawało do wnętrza auta.
Nie wiem czy ja mam tą osłonę, muszę sprawdzić bo u mnie też się grzeje konsola w tym miejscu.
Loczek, a zostawiłeś przestrzeń między tą osłoną a tunelem środkowym? Czy mocowałeś to od dołu bezpośrednio? Bo to duża różnica – międz katem a osłoną powinno być kilka cm miejsca, potem osłona, za nim znów kilka cm pustej przestrzeni i dopiero tunel
Nie zroiona była na przylegająco do kata.
Problem rozwiazany w pewnym stopniu.
Zakupiłem dostepne na allegro maty wygluszajce i odbijajace ciepło i obkleiłem caly tiunel i miejsca skad ciepło sie wydostawało.
Efekt bomba, ciepło noierzedostaje sie przez plastiki wiec i ja jestem zadowolony.
teraz musze dorwac oslone ktora mam juz nagrana i odbiore ja w cczwartek na zlocie. I musz ewywalic moja prowizoryczna oslone i dac ta ori, i jak wtedy sie problem ni epojawi to bede szczesliwy
- Od: 31 sty 2006, 17:30
- Posty: 2112
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Bezawaryjne i Niebite
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6