Strona 1 z 1

Brak ogrzewania

PostNapisane: 2 paź 2004, 13:24
przez Sebastian
Zaczyna się okres palenia i zauważyłem w mojej madzi taki problem. Brak ogrzewania. W ostatnim czasie wymieniłem termostat, pompe wody, i była niedawno robiona chłodnica. W lecie chłodzenie było idealne. Ale teraz jest problem. Jak się długo jeździ to ogrzewanie czasami zaskoczy i jest tak gorąco że nie idzie wytrzymać. Zaznaczam że nie ma klimy. Proszę o pomoc bo zima tuż tuż.

PostNapisane: 3 paź 2004, 23:53
przez Grzyby
czesc
mialem to samo (ten sam model tylko 93).
problem znajduje sie nie pod maska a na desce rozdzielczej. konkretnie wine za to ponosi "suwak" cieple – zimne (chyba sterowanie jest elektryczne).
za wymiane calego tego ustrojstwa (modul z przyciskami od nawiewu i suwakiem)krzykneli mi 280 zetow, ale znajomy elektryk (tez posiadacz Cronosa) zrobil to za 50 zlociszy i teraz mam cieplo lub zimno wtedy kiedy ja chce.

pozdrawiam

PostNapisane: 7 paź 2004, 20:36
przez batforever
witam,niestety u mnie jest troszke inaczej,grzeje ale z bocznych wylotow natomiast w srodkowych to leci letnie powietrze,dodam ze suwak ustawiony na maxa,jak zalacze zamkniety obieg powietrza to grzeja az parzy i z bocznych i srodkowych,co moze byc przyczyna??

PostNapisane: 7 paź 2004, 21:19
przez Grzyby
batforever
nie mam pojęcia.
Może jest zupełnie prozaiczny powód – w CRONOSACH jest (przynajmniej w moim) obok środkowych nawiewów pokrętło którym można włączyć/wyłączyć – właśnie na środkowe nawiewy powietrze z zewnątrz (zimne) pomimo właczonego ogrzewania. Może masz je w "górnej" pozycji tzn. włączony nawiew zewnętrzny?
A może nie reaguje na przełączenie bo np. linka jest urwana czy coś w tym stylu?
Wiem że może piszę o rzeczy oczywistej ale ze swojego doświadczenia wiem że często szukamy usterek nie tam gdzie powinniśmy.
powodzenia przed zimą z tym ogrzewaniem

pozdrawiam

PostNapisane: 7 paź 2004, 21:44
przez batforever
no dzieki,jutro dam znac czy jest cos takiego oczym pisałes.pozdrawiam

PostNapisane: 8 paź 2004, 16:38
przez batforever
znalazła sie przyczyna, niezwracalem uwagi na jeden suwak o ktorym pisales byl w pozycji srodkowej,on byl powodem.:) chyba bede musiał sie dokładniej zapoznac z tym autem.pozdrawiam

Czy ktoś mi pomoże w tej kwesti bo jeżeli nie to zamarzne.

PostNapisane: 13 paź 2004, 10:08
przez Sebastian
Cześć witam klubowiczów. Odnośnie tematu jeszcze nie poradziłem sobie z ogrzewaniem. Mam pytanie czy powietrze z zewnątrz jest czymś podgrzewane. Bo może to ustrojstwo mi się wywaliło. Po obserwacji zauważyłem że powietrze jest tylko delikatnie podgrzane ale to po długim czsie a pochwili leci zimne.Wskaźnik temperatury mam lekko poza połąwą tak jak to powinno być a w wozie jest lodówka. Proszę o pomoc bo jak tego nie zrobie to zamarzne.

PostNapisane: 13 paź 2004, 20:43
przez Smirnoff
Sebastian, zachęcam do przeszukania forum pod kątem ogrzewania w GE.
Było jush troche na ten temat.
Na szybko zapytam – masz LPG? Jesli tak – jak wpięty parownik?
Zakładam oczywiscie , ze stan cieczy chłodzącej masz full.
Prawdopodobnie masz zamuloną nagrzewnicę i/lub źle wpięty parownik (o ile go masz).
Pozdr
SM

PostNapisane: 14 paź 2004, 13:09
przez Sebastian
Posiadam LPG jeżeli chodzi o parownik to tak szczerze nie zwróciłem uwagi jak jest wpięty. Jeżeli możesz mi powiedzieć gdzie powinien być wpięty to sprawdzę. Jeżeli chodzi o płyn to jest na ful. Odnośnie nagrzewnicy to można by podejrzewać że to może być to choć słyszałem że u niektórych potencjometr był przyczyną skoków temp. w wnętrzu samochodu. Na wakacjach miałem dzwon z jeleniem i rozwalił mi chłodnicę ale została zrobiona i płyn chłodniczy co prawda opornie ale ułożłożył się w całym układzie chłodzenia. I chłodnica chodzi bez zażutów.

PostNapisane: 14 paź 2004, 15:35
przez Smirnoff
Sebastian – w którym miejscu i na jakiej wysokości masz zamontowany parownik?

PostNapisane: 14 paź 2004, 18:29
przez Sebastian
Tak ale jestem laikiem także dobrze jakbyś mi powiedział w którym miejscu jest, albo powinien być zamontowany.

PostNapisane: 14 paź 2004, 19:09
przez Smirnoff
No wiesz, ile montowni LPG tyle szkół na zamontowanie parownika.
Jak masz aparat, to cyknij zdjęcie komory silnika Twojej mazdy i zobaczymy gdzie masz parownik. Potem się bedziemy martwić.
Pozdr
SM

PostNapisane: 19 paź 2004, 16:07
przez b2
Smirnoff napisał(a):Poszukiwany: bezwypadkowy Xedos .
hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha

PostNapisane: 19 paź 2004, 18:14
przez Smirnoff
b2 napisał(a):
Smirnoff napisał(a):Poszukiwany: bezwypadkowy Xedos .
hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha


No cóż, to nie jest śmieszne –> seryjnie poszukuję bezwypadkowego Xedosa 9 2.5V6 PDW MTX. Nie jest to sprawa na wczoraj, tylko na dłuższą metę. Szukajcie a znajdziecie – kierując się tym hasłem postanowiłem zacząć poszukiwania już teraz, to może w przeciągu kilku(nastu) miesięcy znajdę konkretnie takie auto w konkretnym stanie i wtedy zrobię małe "machniom" :P Tak więc looz :P Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie coś na w/w temat – niech da cynk.

Pozdr
SM

PostNapisane: 19 paź 2004, 18:16
przez XsiX
b2 napisał(a):
Smirnoff napisał(a):Poszukiwany: bezwypadkowy Xedos .
hahaha hahaha hahaha hahaha hahaha

i do tego szampan metalik – ten to ma wymagania <glupek2>
Smirnoff myślałem że w tym wieku już nie wierzysz w bajki
<lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol>