Strona 1 z 6

Przeróbka klimatyzacji z R12 na R134A (626 GE)

PostNapisane: 7 sie 2007, 22:14
przez ravlos
czy ktoś może wie na temat przeróbki klimy z czynnika r12 na r134a czy jest to możliwe i ile by to kosztowało bo z tego co wiem to mazdy do 1994r były na czynniku R12

PostNapisane: 8 sie 2007, 13:44
przez malekm
Ćwiczyłem ten temat u siebie ostatnio. Koszt ok. 500zl z kompletnym przeglądem, sprawdzeniem szczelności itd.

PostNapisane: 8 sie 2007, 15:20
przez ravlos
a wiesz może co było zmieniane (przerabiane)?

PostNapisane: 9 sie 2007, 13:41
przez malekm
Zawory obsługowe, olej w sprężarce, chyba też jakieś uszczelnienia. Cały układ opróżniony, osuszony, sprawdzony na szczelność i napełniony nowym czynnikiem z odpowiednią ilością oleju.

PostNapisane: 9 sie 2007, 22:50
przez zadra
Mogę przyjąć iż można napełnić układ czynnikiem R134a korzystając z przejściówek przyłączy starego typu na odpowiednie dla R134a(byłoby taniej o koszt nowych przyłączy).
olej z tego co wiem powinien być mineralny, a ilość czynnika nie powinien przekroczyć 800 g.

Czy aby wymienić olej należy zdemontować sprężarkę?

Mnie ten problem również dotyczy i waham się czy skoro mi klimatyzacja chodzi (po japońsku "jako-tako")
czy się tym tematem zajmować..

PostNapisane: 10 sie 2007, 15:27
przez malekm
muunek napisał(a):Czy aby wymienić olej należy zdemontować sprężarkę?


Nie wiem czy jest to konieczne, u mnie była demontowana w celu ogólnych oględzin przy okazji.

PostNapisane: 11 sie 2007, 23:29
przez ropello
Na dzień dzisiejszy nie juz takiej potrzeby, gdyż są już dostępne czynniki mineralne, które można ładować do starych instalacji. Ja mam cos takiego właśnie w swojej mazdzie i chodzi już 3-ci tydzień. Takie środki są dostępne za oceanem już od paru latek, ale do Polski jak wszystko trafia to z pewnym opóźnieniem.
Gaz jest w pełni mineralny i przyjazny dla środowiska, podobno już w UE jest dopuszczony do sprzedaży.
Jak ktoś chce to niech przyjedzie, napełnię !! :D <faja>

PostNapisane: 12 sie 2007, 08:15
przez ravlos
a jak ten czynnik sie nazywa i jaki olej trzeba stosować

PostNapisane: 12 sie 2007, 14:25
przez ropello
ravlos napisał(a):a jak ten czynnik sie nazywa i jaki olej trzeba stosować


to jest czynnik razem z olejem bo przeciez jest mineralny .... tak wiec tylko ladujesz czynnik do instalacji i cieszysz sie chlodym nawiewem w cieple dni. :)

PostNapisane: 14 sie 2007, 21:51
przez ravlos
a jaką nazwę ma ten czynnik ???

PostNapisane: 17 sie 2007, 16:12
przez rafbru
A ja wstąpiłem dzisiaj w drodze do pracy do zauważonego przy drodze serwisu klimatyzacji samochodowej i z głupia frant zapytałem o przegląd i dobicie czynnika. Facet obejrzał (mam R12) i stwierdził, że może to zrobić w tej starej instalacji za 200zł.
Po południu zobaczę co mu sie udało.

PostNapisane: 21 sie 2007, 12:08
przez rafbru
W serwisie zważyli i dobili czynnika (było 300g). Klima jak chłodziła tak chłodzi (temp. zmierzona na wylocie z kratki to około 10 stopni). Postanowiłem jednak zlecić sprawdzenie stanu sprężarki – na biegu jałowym pojawiają się terkoczące ostre dźwieki. Mechanik powiedział, że może to być sprzęgło (koszt naprawy: przetoczenia = 80zł) albo co gorsze sprężarka. Za dwa dni będzie diagnoza.
Widzę, że ten wątek z eksploatacyjnego zrobił się warsztatowy. Pozostaje zatem w dyspozycji moderatora.

PostNapisane: 21 sie 2007, 17:45
przez Globy
Dotyczy on jednak wszystkich typow klimatyzacji, wiec sugeruje pozostawienie w dziale.

Na Twoim miejscu bym sie nie przejmowal, chyba ze odczuwalnie i subiektywnie wydajnosc klimy jest slaba.

PostNapisane: 21 sie 2007, 20:39
przez Marcin ( Pycia )
To jak to jest wkoncu bo ja u siebie przerobilem instalacje na R134a ...bo wszedzie gdzie dzwonilem po Warszawie to kazdy mowil ze juz sie R12 nie stosuje a tu prosze Rafbru podjechal i mu zrobili. A cena za nabicie plus serwisowanie to koszmar. Moze kolega Ropello podzielil by sie nazwa tego cudownego zamiennika R12 bo narazie to pisze ah i eh a zero konkretu ..czyzby same puste slowa i tyle...??

PostNapisane: 22 sie 2007, 09:41
przez rafbru
Globy napisał(a):Na Twoim miejscu bym sie nie przejmowal, chyba ze odczuwalnie i subiektywnie wydajnosc klimy jest slaba.

No jednak wolę to sprawdzić – mechanik sugerował, że do układu mogą trafiać opiłki i będzie to potem trudno oczyścić. Klimę warto mieć sprawną bo z roku na rok jest coraz goręcej.

Marcin ( Pycia ) napisał(a):Moze kolega Ropello podzielil by sie nazwa tego cudownego zamiennika R12


Koledze pewnie chodzi o czynnik zwany R 409. Jest to zamiennik R12, ktory nie wymaga modyfikacji instalacji tak jak R 134a.

PostNapisane: 30 sie 2007, 23:03
przez ropello
szanowni koledzy,

Aby rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące starych typów instalacji na stary czynnik zwany dalej R12 czyli wszystkie eh i ah jak wyznał kolega MARCIN; jest już nawet firma w Polsce, mnie przynajmniej jedyna znana która posiada w sprzedaży nowy czynnik do starych typów instalacji klimatyzacyjnych i wyjaśnić wszelkie wątpliwości...............
CHCECIE mieć podane wszystko na tacy , a gdzie inwencja twórcza i pomysłowość;
widać że nie bywacie w świecie i nie interesuje Was technika, tylko wypasione autka...

JA ZROBIE WYJąTEK – PROMOCJę !! TEMU KTóRY ZNAJDZIE TEN CZYNNIK PRZED PODANIEM NAZWY PRZEZ MOJą OSOBę NAPEłNIę KLIMę ZA DARMO, lecz musi przyjechać do mnie aby to zrobić to jedyny szkopuł całej inicjatywy.
Za cztery dni, czyli w poniedziałek o tej samej porze podam nazwę czynnika i wszystko na jego temat !!! Wówczas rozwieją się wszelkie wątpliwości...!!!!

po pierwsze: jest to gaz w pełni legalny, czyli posiadający certyfikat nawet unijny jak pisze dystrybutor
po drugie: to jest gaz mineralny, czyli nadaje sie do instalacji każdej, jakiej wymyślił człowiek; nie jest to środek żrący ani źle wpływający na środowisko, czyli wszystkie gazy typu R coś tam to nie jest to !!
po trzecie: ja jeżdżę już trzeci miesiąc na tym gazie i nic. wszystko działa i chodzi prawidłowo, a zaznaczam że mam mazdę 626 z '87 roku z instalacją klimatyzacyjną na czynnik R12,
po czwarte: koledzy, jeśli ja znalazłem to i Wam się poszczęści to nie jest żadna tajemnica, trzeba tylko chcieć tak jak ja chciałem ......
wszelkich informacji mogę udzielić pod nr 507202952 na temat promocji , a może też innych pytań ....

PostNapisane: 31 sie 2007, 22:20
przez Manstein_
R413A (ISCEON MO49)
Zamiennik drop-in za R12, R401B, R403A
– czynnik przeznaczony do konwersji istniejących instalacji oraz do napełniania nowych
Olej
– mineralny
– alkilobenzenowy
– poliestrowy
Zastosowanie
– głównie w środkach transportu – klimatyzacja i chłodnictwo samochodowe
– w pełni kompatybilny z większością materiałów stosowanych w układach z R12 poza
elastomerami HNBR i EPDM

PostNapisane: 5 wrz 2007, 12:20
przez Manstein_
ropello napisał(a):JA ZROBIE WYJąTEK – PROMOCJę !! TEMU KTóRY ZNAJDZIE TEN CZYNNIK PRZED PODANIEM NAZWY PRZEZ MOJą OSOBę NAPEłNIę KLIMę ZA DARMO, ...


no i co z tą promocją ? ;)

PostNapisane: 5 wrz 2007, 22:15
przez ropello
witam ponownie i z gory przepraszam za zwloke.
W niektorych zakatkach swiata czasem zadarzaja sie jeszcze braki internetu na dzien lub dwa.
Bardzo przykro mi, lecz w tym wypadku niestety nie bedzie promocji, poniewaz nie o taki zamiennik chodzilo jaki wymienili koledzy,:(
a gaz nazywa sie Deepcool.
Dalej podaje strone dystrybutora w polsce: http://www.mcsp.pl/chapters/pol/6_7.pdf
Jak wspomialem w poprzednim poscie nie jest to zaden gaz typu R lub cos podobnego,lecz kolegom ten maly szczegol chyba umknal.
Zycze udanych zakupow, uzytkowania i pozdrawiam <jupi>

PostNapisane: 21 wrz 2007, 07:50
przez ravlos
no i w końcu udało mi się przerobić z R12 na R134 dostałem redukcje do nabijania czynnika, wszystko rozebrałem przeczyściłem cały układ zalałem olej nabiłem R134A i wszystko chodzi bez jakiegokolwiek problemu :)