Przeróbka klimatyzacji z R12 na R134A (626 GE)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ravlos » 7 sie 2007, 22:14

czy ktoś może wie na temat przeróbki klimy z czynnika r12 na r134a czy jest to możliwe i ile by to kosztowało bo z tego co wiem to mazdy do 1994r były na czynniku R12
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2007, 20:31
Posty: 51

Postprzez malekm » 8 sie 2007, 13:44

Ćwiczyłem ten temat u siebie ostatnio. Koszt ok. 500zl z kompletnym przeglądem, sprawdzeniem szczelności itd.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 14:42
Posty: 46 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 1.8V6, Mondeo MKII 2.5V6.

Postprzez ravlos » 8 sie 2007, 15:20

a wiesz może co było zmieniane (przerabiane)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2007, 20:31
Posty: 51

Postprzez malekm » 9 sie 2007, 13:41

Zawory obsługowe, olej w sprężarce, chyba też jakieś uszczelnienia. Cały układ opróżniony, osuszony, sprawdzony na szczelność i napełniony nowym czynnikiem z odpowiednią ilością oleju.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 14:42
Posty: 46 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 1.8V6, Mondeo MKII 2.5V6.

Postprzez zadra » 9 sie 2007, 22:50

Mogę przyjąć iż można napełnić układ czynnikiem R134a korzystając z przejściówek przyłączy starego typu na odpowiednie dla R134a(byłoby taniej o koszt nowych przyłączy).
olej z tego co wiem powinien być mineralny, a ilość czynnika nie powinien przekroczyć 800 g.

Czy aby wymienić olej należy zdemontować sprężarkę?

Mnie ten problem również dotyczy i waham się czy skoro mi klimatyzacja chodzi (po japońsku "jako-tako")
czy się tym tematem zajmować..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez malekm » 10 sie 2007, 15:27

muunek napisał(a):Czy aby wymienić olej należy zdemontować sprężarkę?


Nie wiem czy jest to konieczne, u mnie była demontowana w celu ogólnych oględzin przy okazji.
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2004, 14:42
Posty: 46 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 1.8V6, Mondeo MKII 2.5V6.

Postprzez ropello » 11 sie 2007, 23:29

Na dzień dzisiejszy nie juz takiej potrzeby, gdyż są już dostępne czynniki mineralne, które można ładować do starych instalacji. Ja mam cos takiego właśnie w swojej mazdzie i chodzi już 3-ci tydzień. Takie środki są dostępne za oceanem już od paru latek, ale do Polski jak wszystko trafia to z pewnym opóźnieniem.
Gaz jest w pełni mineralny i przyjazny dla środowiska, podobno już w UE jest dopuszczony do sprzedaży.
Jak ktoś chce to niech przyjedzie, napełnię !! :D <faja>
Początkujący
 
Od: 8 mar 2007, 22:16
Posty: 15
Skąd: JASŁO
Auto: MAZDA 626 2.0 LPG klima

Postprzez ravlos » 12 sie 2007, 08:15

a jak ten czynnik sie nazywa i jaki olej trzeba stosować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2007, 20:31
Posty: 51

Postprzez ropello » 12 sie 2007, 14:25

ravlos napisał(a):a jak ten czynnik sie nazywa i jaki olej trzeba stosować


to jest czynnik razem z olejem bo przeciez jest mineralny .... tak wiec tylko ladujesz czynnik do instalacji i cieszysz sie chlodym nawiewem w cieple dni. :)
Początkujący
 
Od: 8 mar 2007, 22:16
Posty: 15
Skąd: JASŁO
Auto: MAZDA 626 2.0 LPG klima

Postprzez ravlos » 14 sie 2007, 21:51

a jaką nazwę ma ten czynnik ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2007, 20:31
Posty: 51

Postprzez rafbru » 17 sie 2007, 16:12

A ja wstąpiłem dzisiaj w drodze do pracy do zauważonego przy drodze serwisu klimatyzacji samochodowej i z głupia frant zapytałem o przegląd i dobicie czynnika. Facet obejrzał (mam R12) i stwierdził, że może to zrobić w tej starej instalacji za 200zł.
Po południu zobaczę co mu sie udało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:31
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE Sedan 1993r 2.0 Gaz

Postprzez rafbru » 21 sie 2007, 12:08

W serwisie zważyli i dobili czynnika (było 300g). Klima jak chłodziła tak chłodzi (temp. zmierzona na wylocie z kratki to około 10 stopni). Postanowiłem jednak zlecić sprawdzenie stanu sprężarki – na biegu jałowym pojawiają się terkoczące ostre dźwieki. Mechanik powiedział, że może to być sprzęgło (koszt naprawy: przetoczenia = 80zł) albo co gorsze sprężarka. Za dwa dni będzie diagnoza.
Widzę, że ten wątek z eksploatacyjnego zrobił się warsztatowy. Pozostaje zatem w dyspozycji moderatora.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:31
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE Sedan 1993r 2.0 Gaz

Postprzez Globy » 21 sie 2007, 17:45

Dotyczy on jednak wszystkich typow klimatyzacji, wiec sugeruje pozostawienie w dziale.

Na Twoim miejscu bym sie nie przejmowal, chyba ze odczuwalnie i subiektywnie wydajnosc klimy jest slaba.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 21 sie 2007, 20:39

To jak to jest wkoncu bo ja u siebie przerobilem instalacje na R134a ...bo wszedzie gdzie dzwonilem po Warszawie to kazdy mowil ze juz sie R12 nie stosuje a tu prosze Rafbru podjechal i mu zrobili. A cena za nabicie plus serwisowanie to koszmar. Moze kolega Ropello podzielil by sie nazwa tego cudownego zamiennika R12 bo narazie to pisze ah i eh a zero konkretu ..czyzby same puste slowa i tyle...??
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez rafbru » 22 sie 2007, 09:41

Globy napisał(a):Na Twoim miejscu bym sie nie przejmowal, chyba ze odczuwalnie i subiektywnie wydajnosc klimy jest slaba.

No jednak wolę to sprawdzić – mechanik sugerował, że do układu mogą trafiać opiłki i będzie to potem trudno oczyścić. Klimę warto mieć sprawną bo z roku na rok jest coraz goręcej.

Marcin ( Pycia ) napisał(a):Moze kolega Ropello podzielil by sie nazwa tego cudownego zamiennika R12


Koledze pewnie chodzi o czynnik zwany R 409. Jest to zamiennik R12, ktory nie wymaga modyfikacji instalacji tak jak R 134a.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2007, 13:31
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE Sedan 1993r 2.0 Gaz

Postprzez ropello » 30 sie 2007, 23:03

szanowni koledzy,

Aby rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące starych typów instalacji na stary czynnik zwany dalej R12 czyli wszystkie eh i ah jak wyznał kolega MARCIN; jest już nawet firma w Polsce, mnie przynajmniej jedyna znana która posiada w sprzedaży nowy czynnik do starych typów instalacji klimatyzacyjnych i wyjaśnić wszelkie wątpliwości...............
CHCECIE mieć podane wszystko na tacy , a gdzie inwencja twórcza i pomysłowość;
widać że nie bywacie w świecie i nie interesuje Was technika, tylko wypasione autka...

JA ZROBIE WYJąTEK – PROMOCJę !! TEMU KTóRY ZNAJDZIE TEN CZYNNIK PRZED PODANIEM NAZWY PRZEZ MOJą OSOBę NAPEłNIę KLIMę ZA DARMO, lecz musi przyjechać do mnie aby to zrobić to jedyny szkopuł całej inicjatywy.
Za cztery dni, czyli w poniedziałek o tej samej porze podam nazwę czynnika i wszystko na jego temat !!! Wówczas rozwieją się wszelkie wątpliwości...!!!!

po pierwsze: jest to gaz w pełni legalny, czyli posiadający certyfikat nawet unijny jak pisze dystrybutor
po drugie: to jest gaz mineralny, czyli nadaje sie do instalacji każdej, jakiej wymyślił człowiek; nie jest to środek żrący ani źle wpływający na środowisko, czyli wszystkie gazy typu R coś tam to nie jest to !!
po trzecie: ja jeżdżę już trzeci miesiąc na tym gazie i nic. wszystko działa i chodzi prawidłowo, a zaznaczam że mam mazdę 626 z '87 roku z instalacją klimatyzacyjną na czynnik R12,
po czwarte: koledzy, jeśli ja znalazłem to i Wam się poszczęści to nie jest żadna tajemnica, trzeba tylko chcieć tak jak ja chciałem ......
wszelkich informacji mogę udzielić pod nr 507202952 na temat promocji , a może też innych pytań ....
Początkujący
 
Od: 8 mar 2007, 22:16
Posty: 15
Skąd: JASŁO
Auto: MAZDA 626 2.0 LPG klima

Postprzez Manstein_ » 31 sie 2007, 22:20

R413A (ISCEON MO49)
Zamiennik drop-in za R12, R401B, R403A
– czynnik przeznaczony do konwersji istniejących instalacji oraz do napełniania nowych
Olej
– mineralny
– alkilobenzenowy
– poliestrowy
Zastosowanie
– głównie w środkach transportu – klimatyzacja i chłodnictwo samochodowe
– w pełni kompatybilny z większością materiałów stosowanych w układach z R12 poza
elastomerami HNBR i EPDM
"Polemika – w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2004, 07:38
Posty: 59
Skąd: Rybnik
Auto: probe 2,2T prawie jak mazda

Postprzez Manstein_ » 5 wrz 2007, 12:20

ropello napisał(a):JA ZROBIE WYJąTEK – PROMOCJę !! TEMU KTóRY ZNAJDZIE TEN CZYNNIK PRZED PODANIEM NAZWY PRZEZ MOJą OSOBę NAPEłNIę KLIMę ZA DARMO, ...


no i co z tą promocją ? ;)
"Polemika – w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
Forumowicz
 
Od: 29 lut 2004, 07:38
Posty: 59
Skąd: Rybnik
Auto: probe 2,2T prawie jak mazda

Postprzez ropello » 5 wrz 2007, 22:15

witam ponownie i z gory przepraszam za zwloke.
W niektorych zakatkach swiata czasem zadarzaja sie jeszcze braki internetu na dzien lub dwa.
Bardzo przykro mi, lecz w tym wypadku niestety nie bedzie promocji, poniewaz nie o taki zamiennik chodzilo jaki wymienili koledzy,:(
a gaz nazywa sie Deepcool.
Dalej podaje strone dystrybutora w polsce: http://www.mcsp.pl/chapters/pol/6_7.pdf
Jak wspomialem w poprzednim poscie nie jest to zaden gaz typu R lub cos podobnego,lecz kolegom ten maly szczegol chyba umknal.
Zycze udanych zakupow, uzytkowania i pozdrawiam <jupi>
Początkujący
 
Od: 8 mar 2007, 22:16
Posty: 15
Skąd: JASŁO
Auto: MAZDA 626 2.0 LPG klima

Postprzez ravlos » 21 wrz 2007, 07:50

no i w końcu udało mi się przerobić z R12 na R134 dostałem redukcje do nabijania czynnika, wszystko rozebrałem przeczyściłem cały układ zalałem olej nabiłem R134A i wszystko chodzi bez jakiegokolwiek problemu :)
Piłeś? Nie jedź! Nie piłeś? Wypij!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2007, 20:31
Posty: 51

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6