Strona 1 z 2

Angielskie światła – jak rozpoznać

PostNapisane: 27 kwi 2007, 09:48
przez dl00gi
Witam,
Jestem szczęśliwym posiadaczem Cronosa, jednak troszkę mniej szczęśliwy jestem z powodu tego, że posiadam jeszcze amerykańskie reflektory. Przymierzam się powoli do zakupu europejskich i mam kilka pytań, na które mam nadzieję pomożecie mi znaleźć odpowiedź.

1. Czy osoba średnio zorientowana będzie w stanie odróżnić lampy angielskie od "normalnych" europejskich?
2. Lampy do Cronosa są zespolone z kierunkami – czy nie ma problemów z przełożeniem lamp od europejczyka i dokręceniu do nich kierunków? (inne mocowanie itp
3. Czy światła od sedana GE 1.8 będą pasować do 2.0?

PostNapisane: 27 kwi 2007, 14:31
przez Grzyby
ad.1 Jest to możliwe ale nie jestem w stanie tego wytłumaczyć. Trzeba zajrzeć do środka soczewki przez dziurę po żarówce – może ktoś umie to pisać?
2. Nie ma problemów – mała "rzeźba" i jest lux :)
3. tak

PostNapisane: 27 kwi 2007, 16:44
przez Negoiu
tzreba czytać Auto Świat, albo inny motor. Na kloszu narysowane są strzałeczki. Jeśli sa dwie (lewo.prawo) -to reflektor da się regulować. I teraz nie pamietam. Jelłi jest w lewo, ruch prawostronny, w prawo lewostronny. W którymś z ostatnich wydań było. Jak bardzo potrzeba to sprawdzę na 100%.
Jest tam tez parę innych przydatnych oznaczeń. Polecam lekturę

PostNapisane: 27 kwi 2007, 21:06
przez Paweł
2. jak ma być lux zrobione, to wg mnie duża "rzeźba" ;)

PostNapisane: 27 kwi 2007, 23:13
przez mbmaster
Jest sposob. Lampy a dokladnie klosze maja homologacje
tzn. w koleczku masz znak E3 czy cos takiego.

PostNapisane: 28 kwi 2007, 00:03
przez lucas_ka
jedynym mozliwym na oko sposobem sprawdzenia który od razu rzuca sie w oczy to tak jak przedmówca napisał oznaczanie za pomoca strzałek. jezeli strzałka ma grot skierowany w prawo to jest to angol, jezeli w dwie strony to jest mzliwos regulacji(usa), ruch taki jak jest u nas oznaczany jest za pomoca braku strzałki.

PostNapisane: 28 kwi 2007, 08:34
przez slav
Obrazek

PostNapisane: 28 kwi 2007, 22:38
przez dl00gi
drof wielkie dzięki za skan ;) przyda się na pewno

PostNapisane: 14 maja 2007, 15:31
przez Yooziu
mam pytanie czy ktos moglby to zweryfikowac co pisza w auto swiecie? bo u mnie, a mam auto sprowadzone z niemiec, strzalki sa skierowane tez w prawo. pod maska jest dosc brudno i nie wyglada na to zeby ktos cos kombinowal z lampami, ponadto bylem dzisiaj w jednym sklepie i przyjrzalem sie lampom na polce – zgadnijcie co – nowki na rynek europejski i strzalki w prawo, gadalem ze sprzedawca i mowi ze to sa jakies bzdury. a jak to wyglada u was? troche odgrzebalem temat ale zaciekawilo mnie to, bo nie pierwszy raz spotykam sie z tym ze AS pisze glupoty

PostNapisane: 14 maja 2007, 15:37
przez slav
a patrzales na lampy od ktorej strony ? :)
troszke zle sie wyrazilem :D
odczytaj to tak jakbys siedzial za kierownica :)

PostNapisane: 14 maja 2007, 15:47
przez Yooziu
tzn ze jezeli patrze na reflektor strzalka ma byc w prawo tak? patrzac zza kiery beda w lewo, czyli wszystko sie zgadza, sorki za zamet, mam dzisiaj ciezki dzien. te co sa na skanie z AS sa ze europejczyka ?

PostNapisane: 14 maja 2007, 16:06
przez slav
Yooziu napisał(a):te co sa na skanie z AS sa ze europejczyka


faktycznie opis jest do bani
fotka troche slabo widoczna ale:
ta lampa po prawej ma migacz , czyli stojac przed autem strzalka pokazuje w prawo , wersja europejska

PostNapisane: 14 maja 2007, 16:22
przez Yooziu
ok, czyli wszystko jasne ;)

PostNapisane: 14 maja 2007, 16:49
przez slav
Yooziu napisał(a): czyli wszystko jasne


mam nadzieje ,ze nic nie pomylilem ;)
i dlatego poszedlem sprawdzic u siebie <lol>

u mnie stojac przed autem :,
lampa lewa > strzalki w obie strony(czyli jest mozliwosc przestawic na anglie)
lampa prawa>strzalka w prawo
lampy mam jak najbardziej prawidlowe , :)
pzdr.

PostNapisane: 14 maja 2007, 18:14
przez Yooziu
hehe, no ja wlasnie po przeczytaniu tego art z AS tez sprawdzalem u siebie, utwierdziles mnie w przekonaniu ze z moimi lampami wszystko jest ok :)

PostNapisane: 16 maja 2007, 19:10
przez Maciek626
Witam , jako były , a własciwie obecny klubowicz roverki.pl , , tylko ze juz bez auta (teraz wiadomo mazda 626. :) podaje link , mysle ze przydatny : http://roverki.pl/article.php?sid=451 .

PostNapisane: 16 maja 2007, 22:16
przez Soluks
jest możliwość przerobienie angielskich reflektorów na europejskie (od xedos 6)?? jak tak to gdzie i jaki jest koszt??

PostNapisane: 17 maja 2007, 11:40
przez bazakbal
Soluks napisał(a):jest możliwość przerobienie angielskich reflektorów na europejskie (od xedos 6)

jest. sam sobie je przerobisz o ile posiadasz przesłony od lamp do ruchu prawostronnego.
tak z ciekawości zapytam"E" z jaką liczbą jest na twoich angielskich lampach? może E11?

Maciek626 napisał(a):http://roverki.pl/article.php?sid=451

fajny tekst. ale nijak się ma do lamp w mazdach, ponieważ wynika z niego, że jeśli na lampie jest strzałka skierowana w jedną stronę (nieważne w którą, ponieważ innej opcji ze strzałka pojedynczo zaostrzoną nie ma!) to lampa = angol (cyt. ruch lewostronny), co w przypadku np. mazdy nie jest prawdą.

zatem w czym błąd? myślę, że w tłumaczeniu. (ang. left hand drive oznacza układ kierowniczy lewostronny, czyli innymi słowy ruch prawostronny). reasumując:
jeżeli na reflektorze jest strzałka to jej przeznaczenie = ruch prawostronny (ang. left hand drive). stąd to zamieszanie.

PostNapisane: 27 lis 2007, 20:37
przez PT
To prawda, to co jest napisane powyżej nie zgadza się z rzeczywistością, czego miałem możliwość dzisiaj doświadczyć. Zamówiłem prawą lampę do 626, rocznik 99. Oryginał. Strzałka była w dobrym kierunku, czyli stoją przed samochodem w prawą stronę. Homologacja E1, czyli jak najbardziej europejska. Moja radośc prysła, gdy zawitałem na stację diagnostyczną. Lampa świeci jak typowy anglik. Według diagnosty nie ma sposobu na szybkie odróżnienie lampy europejskiej od angielskiej... Warto o tym pamiętać, zamawiając części przez allegro.

Pozdrawiam

PostNapisane: 28 lis 2007, 01:44
przez slav
PT napisał(a):Strzałka była w dobrym kierunku, czyli stoją przed samochodem w prawą stronę. Homologacja E1, czyli jak najbardziej europejska. Moja radośc prysła, gdy zawitałem na stację diagnostyczną. Lampa świeci jak typowy anglik.

byc moze juz nawet na lampach przewalaja , ktos zmienil samo szklo . innej mozliwosci nie ma.