Strona 1 z 1

Brak zamykania drzwi kierowcy z pilota

PostNapisane: 12 lip 2004, 13:22
przez SANEONE
Nie wiem w sumie od jak dawna, ale przy próbie zamknięcia zamków z pilota, drzwi kierowcy nie zamykają się. Drzwi pasażera i bagażnik jak najbardziej. Po ręcznym przełączeniu na pozycję LOCK drzwi kierowcy, drzwi pasażera również przechodzą w tryb LOCK, jednak po zatrzaśnięciu drzwi, drzwi kierowcy wyłączają same tryb LOCK jednocześnie się otwierając. Sposób na sprawne zamykanie pokazał mi Marek (czerwona MX-3), tzn. po przełączeniu na tryb LOCK drzwi kierowcy, należy zamykać je z uniesioną klamką. Jednak problem pozostaje, przy ich otwieraniu, kiedy to muszę otwierać sobie samochód od strony drzwi pasażera i ręką wyłączać tryb LOCK.

Prawdę mówiąc to, aż strach pomyśleć, jak długo jeździłem nie wiedząc o tym fakcie i zostawiałem samochód na mieście z otwartymi drzwiami.

Tak się akurat składa, że posiadam zapasowe wszystkie mechanizmy drzwi, więc jeżeli pewna jest konieczność wymiany, któregoś z nich to to zrobię, jednak może chodzi tu o jakąś błachostkę.

Co sprawdzić i jakim tropem podążać?

Krasnal, tym razem obejdzie się bez rozbierania Twojego samochodu, w celu zrobienia zdjęć instruktarożowych hahaha

Re: Brak zamykania drzwi kierowcy z pilota

PostNapisane: 12 lip 2004, 19:55
przez Krasnal
SANEONE napisał(a): jednak po zatrzaśnięciu drzwi, drzwi kierowcy wyłączają same tryb LOCK jednocześnie się otwierając. Sposób na sprawne zamykanie pokazał mi Marek (czerwona MX-3), tzn. po przełączeniu na tryb LOCK drzwi kierowcy, należy zamykać je z uniesioną klamką.


Szczerze mówiąc to nie wiem w czym widzisz problem.... w Madzi mojego ojca z 87r. juz wtedy było to tak rozwiązane – to jest tak specjalnie zrobione!!! To jest zabezpieczenie przed przypadkowym zatrzaśnięciem drzwi i np. kluczyków ;)

SANEONE napisał(a):Jednak problem pozostaje, przy ich otwieraniu, kiedy to muszę otwierać sobie samochód od strony drzwi pasażera i ręką wyłączać tryb LOCK.

A tu nie bardzo wiem o co Ci chodzi ;(

SANEONE napisał(a):Krasnal, tym razem obejdzie się bez rozbierania Twojego samochodu, w celu zrobienia zdjęć instruktarożowych hahaha


Hehehe u mnie i tak się nie da tak jak u Ciebie – u mnie przy otwartych drzwiach nie da sie zamknąć centralnego – odbija natychmiast ;)

PostNapisane: 12 lip 2004, 20:43
przez Carrrlos
hmmm dziwne to, bo przeciez żeby wywołać zamnknięcie drzwi używasz siłownika mastera u kierowcy, po stronie psażera jest tylko siłownik obsługujący te dzrzwi. i skoro ruch masterem, tzn przycisk lock/cięgiłeko/drut/cięgiełko/zamek działa to nie wiem dlaczego nie działa taka opcja z pilota?
wynikłaoby że mechnicznie działa, a wywołanie elektyczne nie (z pilota)
hmmm stawiam na jakiś brak napięcia na siłowniku mastera w drzwiach kierowcy

PostNapisane: 14 lip 2004, 10:16
przez Redoo
Dokładnie Carllos ma racje czasami cos sie lubi zwiesic w tej elektryce :]

PostNapisane: 14 lip 2004, 10:23
przez SANEONE
To teraz pytanie. Skoro ręcznie działa, a z pilota nie działa, to gdzie zacząć sprawdzać co jest nie tak. Tak jak mówiłem, cały mechanizm mam zapasowy więc nie będzie problemów z wymianą, ale nie chciałbym niepotrzebnie rozkręcać drzwi, skoro może wystarczy jedynie coś dopiąć.

PostNapisane: 15 lip 2004, 07:00
przez nor
Qrde ja wczoraj u siebie odkrylem to samo, ale mam nadzieje ze to stalo sie niedawno bo jakis czas temu napewno dzialalo. Saneone jak uuda Ci sie cos z tym zrobic to daj znac chyba ze ja bede pierwszy.
pozdrawiam i zycze powodzenia

PostNapisane: 15 lip 2004, 07:57
przez SANEONE
Ja się za to dopiero zabieram w weekend, ale jak zacznie działać to dam znać.

No ja również, nie wiem jak długo jeździłem z tą przypadłością.

Rada dla wszystkich Mazdowiczy: Sprawdzcie czy problem nie dotyczy również was.

PostNapisane: 15 lip 2004, 09:08
przez luca
Redoo napisał(a):Dokładnie Carllos ma racje czasami cos sie lubi zwiesic w tej elektryce :]


Bo tam Windows jest wgrany hahaha hahaha

PostNapisane: 15 lip 2004, 18:52
przez Carrrlos
SANEONE napisał(a):To teraz pytanie. Skoro ręcznie działa, a z pilota nie działa, to gdzie zacząć sprawdzać co jest nie tak. Tak jak mówiłem, cały mechanizm mam zapasowy więc nie będzie problemów z wymianą, ale nie chciałbym niepotrzebnie rozkręcać drzwi, skoro może wystarczy jedynie coś dopiąć.


no Saneone, nie wiesssz? :D
zacznij od tych najbardziej głupich pierduł, sprawdź masę tam na zamku, może ma słaby kontakt z blachą (niestety do zrzucenia boczek), jak już wykluczysz całą masę (–) to sprawdź czy dostaje impuls na (+), miernik i zabawa, tzn nie będziesz miał cały czas stałego plusa, tylko pojawi się on na chwilę impulsowo po naciśnięciu pilota, jak "drzwi" wykluczysz, to jedź dalej, kostka między drzwiami a kabiną, no i dalej wiązką, pwenie plus do centralki c. zamka lub alaramu – coś w końcu musi wyzwalac zamek elektrycznie.
Innej drogi nie ma!
a alarm działa?, pilot OK, bateryjka, kodowanie, reset, itp

P.S. Miłej zabawy :D , no i pochwal się co było

PostNapisane: 16 lip 2004, 09:08
przez SANEONE
Carrrsol, przecież wiedziałem. Tak tylko chciałem sprawdzić czy Ty wiesz. :D

Tak naprawdę to chciałem się dowiedzieć tylko czy może są jakieś ogólnie znane punkty newralgiczne, w których jest większe prawodpodobieństwo wystąpienia usterki.

Alarm działa, pilot ok. Zresztą prawe drzwi się zamykają z pilota.

Jak naprawię to dam znać.

PostNapisane: 19 lip 2004, 07:02
przez nor
w sobote postanowilem zajrzec pod tapicerke, rozebralem popatrzylem porozlaczalem kostki wtyki i nic mi to nie dalo sprawdzalem prady to jakies tam byly w granicach 0,6 – 0,8 przy zamykaniu, przy otwieraniu byl impuls 10 V. Lecz po zlozeniu zadnych zmian i dalem sobie spokoj. wieczorem postanowilem ja umyc i o dziwo drzwi zaczely sie zamykac <wow> <jupi>
moze tak sie dla mnie odwdzieczyla ze nie byla myta od dluzszego czasu :P

PostNapisane: 19 lip 2004, 23:56
przez Krasnal
nor napisał(a):moze tak sie dla mnie odwdzieczyla ze nie byla myta od dluzszego czasu :P


No właśnie bo Madzia ma duszę – ona się po prostu w sobie zamknęła :D zbyt mocno ją naciskałeś hahaha

PostNapisane: 21 lip 2004, 18:40
przez nor
z tego co podpytalem pewnego mechanika to mowil ze do wymiany jest cieglo od silownika ktore sie wyrabia czy cos tam takiego, mozna probowac je regulowac ale to bedzie na krotka mete. poprostu cos sie tam blokuje i silownik nie ma sily przesunac tego ciegna. dokladnie oczywiscie mi tego nie wytlumaczyl jak to zrobic wiadomo dlaczego :D

PostNapisane: 7 wrz 2007, 22:40
przez rs2580
Pomijając te prozaiczne sprawy o dobrym styku na wszystkich kostkach to sam silownik powinien mieć czujniki swojego położenia, takie wyłączniki które będą pokazywać centralce alarmowej w jakim położeniu jest siłownik.Jeden z tych czujników może być uszkodzony i całość nie będzie działać.Jak masz drugi sprawny siłownik to zmień i sprawdź.

PostNapisane: 8 wrz 2007, 11:12
przez Grzyby
rs2580 – nie wiem czy zauważyłeś ale ostatni post w tym temacie napisany został 3 (TRZY) lata temu.
Po co wygrzebujesz takie starocie?

W sumie – elektronika :)

PostNapisane: 17 gru 2007, 02:39
przez mlody1921
dlatego ze mam podobny problem przypne sie do tematu

u mnie od środka zamknę drzwi i otworze od pasażera zamknę i otworze ale od kierowcy od środka zamknę i otworze ale od zewnątrz ani nie zamknie ani nie otworzy co jest przyczyną ??

dodam ze jest to mazda mx-3 muszę otwierać drzwi najpierw u pasażera co jest degenerujące choć moja dziewczynę cieszy :)