Strona 1 z 1

Zdejmowanie przycisków deski rozdzielczej

PostNapisane: 6 lip 2004, 00:21
przez LoB
Witam...

Jak moge bezpiecznie (bez polamania) pozdejmowac przyciski na desce rozdzielczej np w celu wymiany przepalonych zaroweczek...potrzeba do tego jakis specjalnych podwazarek...czy wystarczy srubowkret :P ??

wole sie dowiedziec niz cos sila uskuteczniac :D

PostNapisane: 6 lip 2004, 01:33
przez Smirnoff
Potrzebne 5 rzeczy:

– troche czasu
– piffko
– srubokręt krzyżakowy
– sprawny umysł
– sprawne palce

Pozdro
SM

PostNapisane: 6 lip 2004, 08:40
przez Carrrlos
Smirnoff napisał(a):Potrzebne 5 rzeczy:

– troche czasu
– piffko
– srubokręt krzyżakowy
– sprawny umysł
– sprawne palce

Pozdro
SM


za mało piffka, przycisków może być kilka :D

PostNapisane: 6 lip 2004, 10:43
przez LoB
heh :D nr 2 i 4,5 moga sie nawzajem wykluczac :D

srubokręt krzyżakowy
...chyba bardziej plaski ??

a tak powaznie da sie to zrobic bez rozbierania deski rozdz ??

PostNapisane: 6 lip 2004, 10:53
przez termis
U mnie w 323 można większość wyciągnąc bez rozbierania tablicy. Przeważnie wystarczy podważyć śrubokrętem, a jak się złamie – po to jest pifko, żeby nie być smutnym :D

PostNapisane: 6 lip 2004, 18:46
przez Smirnoff
LoB napisał(a):heh :D nr 2 i 4,5 moga sie nawzajem wykluczac :D

srubokręt krzyżakowy
...chyba bardziej plaski ??

a tak powaznie da sie to zrobic bez rozbierania deski rozdz ??


Heh, 2 4 i 5 moga sie wyklucząc, ale nie pisałem, ze potrzeba kega peefka (50L) <jem>

Co do srubokręta – krzyzakowy – wiem co mówię :P

Zyczę powodzenia w wyciąganiu przełączników bez rozbierania dechy. Ja próbowałem – nie udało mi się. Moze byłem za delikatny, aczkolwiek nie chciałem nic połamać. Najpewniejszy patent w GE – zdjąć obudowę kolumny kierowniczej, zdjąc ten panel w którym siedzą przełączniki i normalnie od spodniej strony (co by nie pisać "od tyłu" :D hahaha) nacisnąć zatrzaski w danym przełączniku i elegancko go wypchnąc do przodu (frontu) przełącznika. Wymienić żarówkę, montować całosc wykonując czynności w odwrotnej kolejnosci do demontażu.
Voila.
Pozdro
SM

PostNapisane: 6 lip 2004, 19:16
przez Paweł
A jak wymienic zarowki w panelu nawiewu? Cos chyba o tym bylo, ale bez rozwiazania... <oczy>

PostNapisane: 6 lip 2004, 20:12
przez Carrrlos
LoB napisał(a):
srubokręt krzyżakowy
...chyba bardziej plaski ??


ja do podważania różnych takich palstikowych zwykle używam płaskiego i to częto jeszcze zawiniętego w siakąś szmatkę, oczywiście o ile szczelina ma więcej niż 2-3 mm

PostNapisane: 7 lip 2004, 01:07
przez Smirnoff
Carrrlos owszem, generalnie masz rację, ale z tego co zauważyłem nie da rady podważyc i wyciągnąc przełącznika w GE bez zdjęcia panelu. No chyba, ze jestem zbyt delikatny ...

TCO_TM – co do panelu nawiewu – zależy o które żarówki Ci chodzi:
1) żarówki podświetlające "ogólnie" panel są umiejscowione z tyłu tegoż i sa dostępne po rozebraniu konsoli i wydłubaniu tego ustrojstwa sterującego nawiewem. (dostęp dośc łatwy)
2) do tego dochodzą żaróweczki poswietlające aktywne poszczegolne przełączniki – te zielone i pomarańczowe kontrolki diodowe – z tymi jest z deka problem i jak to wymeinić, to nie wiem, bo nie próbowałem
3) w suwakach są podobne "prostokątne" podświetlenia jak te w przełącznikach, z tym ze tutaj da się do nich stosunkowo prosto dobrać – poprostu trzeba zdjąć ten wierzchni element suwaka i voila ;–)

Pozdro
SM

PostNapisane: 7 lip 2004, 01:42
przez Paweł
Pasuje mi opcja nr 1. Ostatnio przepalila mi sie jeszcze kontrolka od cisnienia oleju. Ciekawe...

PostNapisane: 7 lip 2004, 09:25
przez nightcomer
Smirnoff prawdę pisze, trzeba trochę plastiku wygruzić z dashboardu a ten czarny jest ostatni. Dziwne, że nikt się nie pyta jakie tam żarówki się kładzie. Smirnoff, zauważyłeś, że są różne?

PostNapisane: 7 lip 2004, 11:50
przez Smirnoff
Nightcomer – fakt, jak to wybebeszałem, to się zastanawiałem po kiego grzyba mazda tak nakombinowała z tymi zarówkami...

Do podświetlenia tacho są podobne bulbsy jak np te w drzwiach, swiecące po ich otworzeniu (w-g katalogu "troche" słabsze – bodajże 1.4W, ale jak sie zastosuje mocniejsze typu 3.4 czy 5W to tesh sie nic nie dzieje, a takowe łatwiej dostać poza ASO.)

Do podświetlenia panelu sterowania nawiewem zastosowali znowuż 3 bulbsy z deka mniejsze – takie jakie sa w poszczegolnych kontrolkach w tacho (z wyjątkiem strzałek kierunkowskazów)– takie wąskie "czopki" :D, ale tesh mozna to bez stresów kupić w sklepach elektrycznych.

Do podświetlenia przełączników sa jeszcze mniejsze "czopki" z wąsami, część z nich jest wymienna, lecz część jest wlutowana w płytki niektórych przełączników na stałe :( Tak więc teoretycznie mozna je wymienić, ale trzeba do tego dłuższego zachodu (np bodajże podświetlenie włącznika/wyłącznika od Cruise).

Heh, tak więc najlepiej spisać sobie na kartce ile i jakich zarówek potrzebujemy zanim wybierzemy się po zakupy :P

Pozdro
SM

PostNapisane: 7 lip 2004, 13:29
przez LoB
....po nieudanym (podlamanym plastiku) wyjeciu przycisku ogrzewania tylnej szyby narazie dalem sobie z tym spokoj...
jak przyjdzie czas i ochota zabiore sie za podswietlenie nawiewu bo cos nie kontaktuje w lewej jego polowie (raz swieci raz nie)

tymczasem wymienilem podswietlenie tacho na 5W i swieci <spoko>

szkoda ze faktycznie nie do konca przemyslane zostala przez fabryke kwestia oswietlenia/wymiany

PostNapisane: 7 lip 2004, 14:31
przez Paweł
ochota zabiore sie za podswietlenie nawiewu bo cos nie kontaktuje w lewej jego polowie (raz swieci raz nie)

U mnie bylo _dokladnie_ tak samo, rowniez lewa strona. Teraz juz w ogole nie swieci.

PostNapisane: 8 lip 2004, 10:34
przez nightcomer
LoB napisał(a):dalem sobie z tym spokoj...
Tak trzymać, bo coś znowu się podłamie ;)

które przyciski powinny być podświetlone w 626 ge 93r

PostNapisane: 24 lis 2007, 17:55
przez mariofrost
Które przyciski powinny być podświetlone w 626 z 93 roku. Czy może są to:

Popielniczka, sterowanie lusterkami ... ?

PostNapisane: 26 lis 2007, 00:12
przez SHY
Witam

Ja mam wersje z 94 wiec pewnie to samo. Sterowanie lusterkami nie jest podswietlane natomiast popielniczka na srodku przed kierowca tak.

Pzdr

PostNapisane: 26 lis 2007, 02:46
przez y
Przy mrugajacym panelu sterowania "klimą" radzilbym sie przyjzec dokladnie plytce drukowanej jezeli zarowki sa ok. Mi pekla w jednym miejscu lacznie ze sciezkami i tak raz sobie swiecily zarowki raz nie. Kiedy calkiem zgasly 2 z 3 dlugo sie zastanawialem czemu nie swieca skoro sprawne ;) Plytka polutowana, zarowki swieca, znaczy sie swiecily przez 2 tygodnie i zdechly, na szczescie wiem ze to zarowki zaniemogly.
Wredne jest to oswietlenie, tyle powiem...