Zdejmowanie przycisków deski rozdzielczej

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez LoB » 6 lip 2004, 00:21

Witam...

Jak moge bezpiecznie (bez polamania) pozdejmowac przyciski na desce rozdzielczej np w celu wymiany przepalonych zaroweczek...potrzeba do tego jakis specjalnych podwazarek...czy wystarczy srubowkret :P ??

wole sie dowiedziec niz cos sila uskuteczniac :D
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez Smirnoff » 6 lip 2004, 01:33

Potrzebne 5 rzeczy:

– troche czasu
– piffko
– srubokręt krzyżakowy
– sprawny umysł
– sprawne palce

Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Carrrlos » 6 lip 2004, 08:40

Smirnoff napisał(a):Potrzebne 5 rzeczy:

– troche czasu
– piffko
– srubokręt krzyżakowy
– sprawny umysł
– sprawne palce

Pozdro
SM


za mało piffka, przycisków może być kilka :D
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez LoB » 6 lip 2004, 10:43

heh :D nr 2 i 4,5 moga sie nawzajem wykluczac :D

srubokręt krzyżakowy
...chyba bardziej plaski ??

a tak powaznie da sie to zrobic bez rozbierania deski rozdz ??
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez termis » 6 lip 2004, 10:53

U mnie w 323 można większość wyciągnąc bez rozbierania tablicy. Przeważnie wystarczy podważyć śrubokrętem, a jak się złamie – po to jest pifko, żeby nie być smutnym :D
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2004, 10:08
Posty: 116
Skąd: kolobrzeg
Auto: toyota corolla E10

Postprzez Smirnoff » 6 lip 2004, 18:46

LoB napisał(a):heh :D nr 2 i 4,5 moga sie nawzajem wykluczac :D

srubokręt krzyżakowy
...chyba bardziej plaski ??

a tak powaznie da sie to zrobic bez rozbierania deski rozdz ??


Heh, 2 4 i 5 moga sie wyklucząc, ale nie pisałem, ze potrzeba kega peefka (50L) <jem>

Co do srubokręta – krzyzakowy – wiem co mówię :P

Zyczę powodzenia w wyciąganiu przełączników bez rozbierania dechy. Ja próbowałem – nie udało mi się. Moze byłem za delikatny, aczkolwiek nie chciałem nic połamać. Najpewniejszy patent w GE – zdjąć obudowę kolumny kierowniczej, zdjąc ten panel w którym siedzą przełączniki i normalnie od spodniej strony (co by nie pisać "od tyłu" :D hahaha) nacisnąć zatrzaski w danym przełączniku i elegancko go wypchnąc do przodu (frontu) przełącznika. Wymienić żarówkę, montować całosc wykonując czynności w odwrotnej kolejnosci do demontażu.
Voila.
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Paweł » 6 lip 2004, 19:16

A jak wymienic zarowki w panelu nawiewu? Cos chyba o tym bylo, ale bez rozwiazania... <oczy>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Carrrlos » 6 lip 2004, 20:12

LoB napisał(a):
srubokręt krzyżakowy
...chyba bardziej plaski ??


ja do podważania różnych takich palstikowych zwykle używam płaskiego i to częto jeszcze zawiniętego w siakąś szmatkę, oczywiście o ile szczelina ma więcej niż 2-3 mm
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 21:49
Posty: 543
Skąd: W-wa

Postprzez Smirnoff » 7 lip 2004, 01:07

Carrrlos owszem, generalnie masz rację, ale z tego co zauważyłem nie da rady podważyc i wyciągnąc przełącznika w GE bez zdjęcia panelu. No chyba, ze jestem zbyt delikatny ...

TCO_TM – co do panelu nawiewu – zależy o które żarówki Ci chodzi:
1) żarówki podświetlające "ogólnie" panel są umiejscowione z tyłu tegoż i sa dostępne po rozebraniu konsoli i wydłubaniu tego ustrojstwa sterującego nawiewem. (dostęp dośc łatwy)
2) do tego dochodzą żaróweczki poswietlające aktywne poszczegolne przełączniki – te zielone i pomarańczowe kontrolki diodowe – z tymi jest z deka problem i jak to wymeinić, to nie wiem, bo nie próbowałem
3) w suwakach są podobne "prostokątne" podświetlenia jak te w przełącznikach, z tym ze tutaj da się do nich stosunkowo prosto dobrać – poprostu trzeba zdjąć ten wierzchni element suwaka i voila ;–)

Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Paweł » 7 lip 2004, 01:42

Pasuje mi opcja nr 1. Ostatnio przepalila mi sie jeszcze kontrolka od cisnienia oleju. Ciekawe...
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez nightcomer » 7 lip 2004, 09:25

Smirnoff prawdę pisze, trzeba trochę plastiku wygruzić z dashboardu a ten czarny jest ostatni. Dziwne, że nikt się nie pyta jakie tam żarówki się kładzie. Smirnoff, zauważyłeś, że są różne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez Smirnoff » 7 lip 2004, 11:50

Nightcomer – fakt, jak to wybebeszałem, to się zastanawiałem po kiego grzyba mazda tak nakombinowała z tymi zarówkami...

Do podświetlenia tacho są podobne bulbsy jak np te w drzwiach, swiecące po ich otworzeniu (w-g katalogu "troche" słabsze – bodajże 1.4W, ale jak sie zastosuje mocniejsze typu 3.4 czy 5W to tesh sie nic nie dzieje, a takowe łatwiej dostać poza ASO.)

Do podświetlenia panelu sterowania nawiewem zastosowali znowuż 3 bulbsy z deka mniejsze – takie jakie sa w poszczegolnych kontrolkach w tacho (z wyjątkiem strzałek kierunkowskazów)– takie wąskie "czopki" :D, ale tesh mozna to bez stresów kupić w sklepach elektrycznych.

Do podświetlenia przełączników sa jeszcze mniejsze "czopki" z wąsami, część z nich jest wymienna, lecz część jest wlutowana w płytki niektórych przełączników na stałe :( Tak więc teoretycznie mozna je wymienić, ale trzeba do tego dłuższego zachodu (np bodajże podświetlenie włącznika/wyłącznika od Cruise).

Heh, tak więc najlepiej spisać sobie na kartce ile i jakich zarówek potrzebujemy zanim wybierzemy się po zakupy :P

Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez LoB » 7 lip 2004, 13:29

....po nieudanym (podlamanym plastiku) wyjeciu przycisku ogrzewania tylnej szyby narazie dalem sobie z tym spokoj...
jak przyjdzie czas i ochota zabiore sie za podswietlenie nawiewu bo cos nie kontaktuje w lewej jego polowie (raz swieci raz nie)

tymczasem wymienilem podswietlenie tacho na 5W i swieci <spoko>

szkoda ze faktycznie nie do konca przemyslane zostala przez fabryke kwestia oswietlenia/wymiany
Obrazek
6,2s –> 100km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2004, 00:59
Posty: 463
Skąd: Gliwice
Auto: Coupe R6

Postprzez Paweł » 7 lip 2004, 14:31

ochota zabiore sie za podswietlenie nawiewu bo cos nie kontaktuje w lewej jego polowie (raz swieci raz nie)

U mnie bylo _dokladnie_ tak samo, rowniez lewa strona. Teraz juz w ogole nie swieci.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez nightcomer » 8 lip 2004, 10:34

LoB napisał(a):dalem sobie z tym spokoj...
Tak trzymać, bo coś znowu się podłamie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 paź 2003, 01:07
Posty: 756
Skąd: zławieśWWA]:~
Auto: cprf2a'99

Postprzez mariofrost » 24 lis 2007, 17:55

Które przyciski powinny być podświetlone w 626 z 93 roku. Czy może są to:

Popielniczka, sterowanie lusterkami ... ?
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 11:37
Posty: 42
Skąd: Płock
Auto: Nissan Primera '00 1,8

Postprzez SHY » 26 lis 2007, 00:12

Witam

Ja mam wersje z 94 wiec pewnie to samo. Sterowanie lusterkami nie jest podswietlane natomiast popielniczka na srodku przed kierowca tak.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez y » 26 lis 2007, 02:46

Przy mrugajacym panelu sterowania "klimą" radzilbym sie przyjzec dokladnie plytce drukowanej jezeli zarowki sa ok. Mi pekla w jednym miejscu lacznie ze sciezkami i tak raz sobie swiecily zarowki raz nie. Kiedy calkiem zgasly 2 z 3 dlugo sie zastanawialem czemu nie swieca skoro sprawne ;) Plytka polutowana, zarowki swieca, znaczy sie swiecily przez 2 tygodnie i zdechly, na szczescie wiem ze to zarowki zaniemogly.
Wredne jest to oswietlenie, tyle powiem...
Obrazek 270k wspólnie przejechanych kilometrów...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 22:44
Posty: 502 (0/4)
Skąd: Pawlowice ;)
Auto: MX-6 FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6