Strona 1 z 1

Kontrolka nie zapętych pasów

PostNapisane: 27 mar 2007, 15:29
przez Kluczi
Mam pytanie zobaczyłem w instrukcji obsługi żew Mazdzie 626 jest kontrolka nie zapiętych pasów i świateł mijania. Ja ich nie mam :| Mam Mazdę 626 1,8 GLX GE. Jeżeli takie kontrolki istnieją to gdzie można kupić do nich żaróweczki.

PostNapisane: 27 mar 2007, 15:38
przez Grzyby
Kluczi napisał(a):żew Mazdzie 626 jest kontrolka nie zapiętych pasów

nie ma – jest tylko kontrolka która gaśnie kilka sekund po przekręceniu kluczyka

Kluczi napisał(a):kontrolka ....... świateł mijania

To zależy od wersji – powinna być na dole obrotomierza obok kontrolki od długich.
Może jej również nie być – w niektórych wersjach zamiast niej montowana była kontrolka Check/MIL (od diagnostyki silnika)

Kluczi napisał(a):Jeżeli takie kontrolki

Nic prostszego jak wyjąc deskę i sprawdzić (przy okazji wszystkie kontrolki czy żaróweczki są ok.)
Poszukaj na forum bylo to wielokrotnie opisywane.

Kluczi napisał(a):gdzie można kupić do nich żaróweczki.

W sklepie motoryzacyjnym :) Jak wyjmiesz to będziesz miał na wzór.

PostNapisane: 27 mar 2007, 22:25
przez Redoo
dokładnie

PostNapisane: 27 mar 2007, 22:33
przez D4r3k
Ma dokladnie ta sama wersje. Jest taka kontrolka ktora swieci sie chyba przez 5 sekund od wlaczenia zaplonu i jeszcze jest to tego sygnal dzwiekowy. Jak tego nie masz to sprawdz kabel pod fotelem kierowcy, ja mialem odlaczony.

PostNapisane: 27 mar 2007, 23:32
przez viru
D4r3k napisał(a):Jak tego nie masz to sprawdz kabel pod fotelem kierowcy, ja mialem odlaczony.


Też mam taką kontrolkę na tablicy (latarką znalazłem) i kabel z podłogi wystaje z wtyczką, ale nie jest wpięty do fotela. Również mam wersję GLX (w ogóle co to GLX oznacza?). Czy możesz powiedzieć gdzie te wtyczkę trzeba wpiąć w fotel, bo szukałem 10 minut i nie znalazłem żadnego gniazdka ;)

Pozdrawiam.

PostNapisane: 27 mar 2007, 23:46
przez Grzyby
viru napisał(a):Czy możesz powiedzieć gdzie te wtyczkę trzeba wpiąć w fotel, bo szukałem 10 minut i nie znalazłem żadnego gniazdka

i nie znajdziesz – to jest gotowa instalka do elektrycznego sterowania fotela.

viru napisał(a):Też mam taką kontrolkę na tablicy (latarką znalazłem)

skoro nie świeci to masz spaloną żarówkę (na 99,9%)

PostNapisane: 28 mar 2007, 09:59
przez nemi
Grzyby napisał(a):To zależy od wersji – powinna być na dole obrotomierza obok kontrolki od długich.
Może jej również nie być – w niektórych wersjach zamiast niej montowana była kontrolka Check/MIL (od diagnostyki silnika)

a chyba w wiekszosci GE w wer. europ. nie ma ani tego, ani tego

PostNapisane: 28 mar 2007, 15:34
przez lucks
właśnie miałem o to pytać wiec sie podłąłcze...
mam rozumieć ze zapalenie sie kontrolki niezapiętych pasów po przekręceniu kluczyka i jej zgasniecie po chwili, bez względu na to czy pasy są zapięt czy nie, to rzecz zupełnie normalna?

mam tez ten kabelek pod fotelem, czy jesli kupie elktercznie strowany fotel to wystarczy go tam podpiąc i wszystko powinno smigać?

PostNapisane: 28 mar 2007, 15:45
przez viru
Tak, to rzecz normalna. Ta kontrolka to taki przypominacz tylko.

Co do tego kabelka to chyba on jest do podgrzewania fotela, którego u nas nie ma. No bo dwoma żyłami to się za dużo nie posteruje? Chyba że to tylko przód / tył, a masa z prowadnic...

PostNapisane: 28 mar 2007, 15:59
przez Grzyby
viru napisał(a):Co do tego kabelka to chyba on jest do podgrzewania fotela, którego u nas nie ma. No bo dwoma żyłami to się za dużo nie posteruje? Chyba że to tylko przód / tył, a masa z prowadnic...

a ile chciałbyś mieć kabelków? :)
Sterowanie odbywa się za pomocą przycisków w fotelu (możesz mieć i 20 silniczków i tylko 2 przewody – wystarczy) :)


lucks napisał(a):jesli kupie elktercznie strowany fotel to wystarczy go tam podpiąc i wszystko powinno smigać?

tak – instalacja w GE jest pełna (tzn. uwzględniająca wszystkie możliwe fabrycznie dodatki). Nie potrzebujesz np. wiązki do klimy (jak jej np. nie masz a chcesz zamontować). Montujesz klimę i wpinasz się w istniejące okablowanie.

PostNapisane: 28 mar 2007, 16:31
przez viru
Grzyby napisał(a):
viru napisał(a):Co do tego kabelka to chyba on jest do podgrzewania fotela, którego u nas nie ma. No bo dwoma żyłami to się za dużo nie posteruje? Chyba że to tylko przód / tył, a masa z prowadnic...

a ile chciałbyś mieć kabelków? :)
Sterowanie odbywa się za pomocą przycisków w fotelu (możesz mieć i 20 silniczków i tylko 2 przewody – wystarczy) :)


Ja bym chciał tak ze 100 :D
Teraz rozumiem, całe sterowanie i guziki są w fotelu, tylko im zasilanie potrzebne.

PostNapisane: 28 mar 2007, 21:35
przez D4r3k
Grzyby napisał(a):
viru napisał(a):Czy możesz powiedzieć gdzie te wtyczkę trzeba wpiąć w fotel, bo szukałem 10 minut i nie znalazłem żadnego gniazdka

i nie znajdziesz – to jest gotowa instalka do elektrycznego sterowania fotela.

viru napisał(a):Też mam taką kontrolkę na tablicy (latarką znalazłem)

skoro nie świeci to masz spaloną żarówkę (na 99,9%)



Jesli ktos nie wydarl to powinna byc pod fotelem druga kostka. U mnie jest i kabel idzie do zamka pasa.

PostNapisane: 28 mar 2007, 21:47
przez Grzyby
D4r3k napisał(a):Jesli ktos nie wydarl to powinna byc pod fotelem druga kostka. U mnie jest i kabel idzie do zamka pasa

to jakaś ciekawostka ornitologiczna – kiedyś sprawdzałem w manualu i nic takiego nie było <glupek2>
Na jaki rynek było twoje GE? Ciekawe, manual mam z 95 i nic takiego nie ma – może wcześniej na jakiś konkretny rynek było cuś takiego?