Strona 1 z 3

Problemy ze wskaźnikiem temperatury – GE

PostNapisane: 23 cze 2004, 16:14
przez Rafal
Co może być przyczyną takiego stanu: gdy silnik jest zimny i rozgrzewa sie wskazówka temperatury idzie sobie spokojnie w górę i po osiągnięciu pewnej (tak około 25-30 stopni C) temperatury spada do zera i poźniej znowu do góry i jest już dobrze?

PostNapisane: 23 cze 2004, 19:24
przez dizzi
uszkodzony termostat koszt nowego okolo 20 zł

PostNapisane: 24 cze 2004, 07:42
przez Rafal
a jak z wymianą? Ile to może kosztować?

PostNapisane: 24 cze 2004, 10:36
przez polnik@studio
może być również uszkodzony czujnik w termostacie...

PostNapisane: 8 maja 2006, 15:46
przez stuk
Odświeżę temat. Jadąc w sobotę w trasie, w pewnym momencie, gdzieś po pół godziny jazdy nastąpiła taka anomalia, ze temperatura silnika (na wskaźniku temperatury na desce) zaczęła spadać, potem falować, rosnąć, znowu spadać i tak przez ładnych pare kilometrów. Potem wróciła do normy.
Nic takiego się nigdy wcześniej nie działo. Wskaźnik temperatury wcześniej, jak i obecnie działa ok. Podczas tych anomalii silnik pracował tak samo jak wcześniej (przynajmniej tak mi się wydaje). Nie stwierdziłem w tym czasie w okolicy żadnego przelatującego UFO.
Pytam więc z ciekawości – co mogło spowodowac taką akcję wskaźnika temperatury i czy to tylko wskaźnik, czy tez mogła spaść faktycznie na chwile temperatura silnika (jakim cudem)? ? ? <oczy>

PostNapisane: 8 maja 2006, 16:28
przez Grzyby
najprawdopodobniej masz bardzo zabrudzone styki przy czujniku – zdjąć, wyczyścić, założyć i <faja>

PostNapisane: 14 mar 2007, 20:50
przez Gość
witam
Czy ten rzeczony czujnik temperatury ma wpływ na pracę silnika tzn czy może powodować, w przypadku wadliwego działania, przerwanie -gaśnięcie silnika.
Testowałem to dzisiaj w swojej madzi. Gorący silnik, czujnik podłączony silnik gaśnie, czujnik niepodłączony silnik nie gaśnie.
Pomocy

PostNapisane: 29 kwi 2007, 18:32
przez olaf_b
witam.

a ja mam dziwne podejrzenia do swojego... odpalam i wskazówka stoi na zero.. przejechałem dosłownie kilometr, jakieś 2 minuty... i zobaczcie jak od razu mi na tyle wskoczyło... zrobiłem foto. dodam że jak ostatnio jechałem w trasie ponad 7 godzin to wskaźnik temperatury byłw takiej smaej pozycji, jak po 2 minutach jazdy. czy wszystko jest ok?


Obrazek

PostNapisane: 30 kwi 2007, 02:44
przez Bartek1986
Nawet bardzo ok :) jak się tak szybko nagrzewa do "temperatury pracy " to znaczy że masz dobry termostat :)
Na tej fotce jest jeszcze troszke nie dogrzany.. Powinno być jeszcze z 1-2 mm w prawo :D

PostNapisane: 30 kwi 2007, 09:53
przez Marcin
Bartek1986 napisał(a):Nawet bardzo ok :) jak się tak szybko nagrzewa do "temperatury pracy " to znaczy że masz dobry termostat :)
Na tej fotce jest jeszcze troszke nie dogrzany.. Powinno być jeszcze z 1-2 mm w prawo :D

Tak jest.Podzielam kolegi zdanie.Wczesniej jezdzilem Oplem (astra) i nigdy mi sie silnik tak szybko nie nagrzewal jak w Magdalenie.
Co do wskaznika-tez racja na zdjeciu nie ma jeszcze full temperatury.Jesli by podzialke podzielic :) na 100% to u mnie przy roboczej temperarurze jest jakies 55%
EDIT:mala pomylka z procentami <glupek2>

PostNapisane: 30 kwi 2007, 12:23
przez olaf_b
Uff... bo mi ktoś powiedział że za szybko się nagrzewa (zapalony posiadacz starszej Vectry)... No ja odpaliłem i przejechałem dosłownie 800 metrów :P – 2 minuty jeździł :P Ok, to się cieszę :) Normalnie po 10 – 15 minutach jest daaalej wskazówka tak jak piszecie o około 2 mm. Dzięki!

PostNapisane: 30 kwi 2007, 12:37
przez Bartek1986
Nie ma problemu :) trzeba sobie pomagać :D

BTW: Szkoda , że ta wskazówka bardziej po prawej tak sama z siebie się w prawo nie przesuwa <lol>

PostNapisane: 30 kwi 2007, 13:09
przez Marcin
Bartek1986 napisał(a):Szkoda , że ta wskazówka bardziej po prawej tak sama z siebie się w prawo nie przesuwa

Racja,racja.He,he,he!
olaf_b napisał(a):(zapalony posiadacz starszej Vectry)...

No wlasnie... starszej Vectry...Jak to Peja spiewa:"...bez komentarza..." :)

PostNapisane: 30 kwi 2007, 15:25
przez GofNet
     Można to wytłumaczyć tak, iż dlatego tak szybko zimny silnik się nagrzewa, gdyż termostat na początku odcina duży obieg. Mały zaś nagrzewa się bardzo szybko. W chwili, gdy już osiągnie określoną temperaturę (różne termostaty mają różne otwarcie, ale może to być np. 85-88 stopni C), termostat otwiera duży obieg i wtedy wskazówka temperatury może trochę spaść. Osiągnięcie temperatury roboczej (tj. około 3/5 skali) trwa jednak znacznie dłużej, gdyż pojemność dużego obiegu jest kilkukrotnie większa, niż małego. Stąd takie a nie inne zachowanie wskaźnika temperatury...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 3 maja 2007, 13:11
przez olaf_b
Marcin_626 napisał(a):
Bartek1986 napisał(a):Szkoda , że ta wskazówka bardziej po prawej tak sama z siebie się w prawo nie przesuwa

Racja,racja.He,he,he!


Dokładnie... trochę ciężka ta wskazówka :(

PostNapisane: 8 maja 2007, 16:26
przez brzozex
Witam. Mam pytanie czy czujnik wskaznika temp. w xedosie jest taki sam jak w 626 ?

Temperatura silnika lekko podskakuje – wskaźnik wyżej niż zw

PostNapisane: 12 lut 2008, 09:38
przez jesus
Witam

Mało mam problemów z moją mazdą .. więc jak coś wyskoczy zawsze panikuje (np. jak z sytuacją sprzeda 1,5 miecha .... gdy myślałem żę sprzęgło mam do bani .. a to po prostu letnie opony – nie śmiać się plisss).

Więc problem jest taki: mazdzie na postoju (wolne obroty) wentylator się na długo włącza .... chodzi chodzi chodzi ... i równocześnie wskaźnik temperatury jest wyżej niż powinnien .. ok 2 mm ... niż zwykle. Do tego wentylator jakby nie chciał się wyłączyć !!! ... Obserwuje głównie ten zabieg jak parkuje auto do garażu ... wysiadam otwieram brame (wentylator sie włącza) .. a potem chodzi chodzi .... i np. podbija tempertaturę silnika .. więc na 100% coś nei tak ... pliss o rade.

PostNapisane: 12 lut 2008, 09:48
przez Grzyby
a jak stoisz z płynem w chłodnicy?
Może jest troszkę za mało i stąd ten objaw.

PostNapisane: 12 lut 2008, 10:01
przez jesus
płyny ok !

PostNapisane: 12 lut 2008, 10:11
przez Grzyby
jesus napisał(a):płyny ok !

w chłodnicy też? czy tylko w zbiorniczku?

Jeśli oki to możesz spróbować go odpowietrzyć.