Strona 1 z 1
Odczytanie kodów błędów

Napisane:
14 cze 2004, 00:53
przez SAS

Napisane:
14 cze 2004, 01:03
przez Paweł
Ktory rok?

Napisane:
14 cze 2004, 08:44
przez GrzegorzSz
10 – Intake Air Temperature (IAT) Sensor

Napisane:
14 cze 2004, 09:28
przez SAS
Madzia jest z 1993 roku, więc buda chyba GE – prawda? Silnik 2,5 l V6 KL, skrzynia automat GF4A-EL (4EAT-G)
10 – Intake Air Temperature (IAT) Sensor
co to za czujnik


Napisane:
14 cze 2004, 09:36
przez Paweł
Tak, GE. Pytalem sie, bo od '96 nie odczytasz bledow zwierajac styki zlacza. IAT w FS (2.0) jest w obudowie filtra powietrza. Nie wiem, czy przypadkiem w KL (2.5) nie jest on zintegrowany z przeplywomierzem. Niestety nie mam tego teraz jak sprawdzic.
Pozdrawiam.
Pytasz sie co to za czujnik. Nie wiem, czy znasz angielski. Jest to czujnik temperatury powietrza zasysanego do silnika.

Napisane:
14 cze 2004, 10:22
przez SAS
OK, ale jak mam rozumieć tą sekwencje mrugania 1/3 sek w nieskończoność ? Rozumiem że powinien wymrugać kody i zakończyć, a tutaj to się raczej nie kończy...
Do odczytania kodów skłoniło mnie zapalanie się czasem lampki CE w trakcie jazdy z większą prędkością w trasie (na minutę-dwie, później gasła) albo czasem zaraz po zapaleniu silnika (ciepłego) po prostu nie gasła i też paliła się przez 1-2 min.

Napisane:
14 cze 2004, 10:53
przez Paweł
Dlugi sygnal oznacza dziesiatki. Na stronie jest chyba zle opisane (tekst niepoprawiony) – w przypadku komputerow Mazdy (MECS) kody sa emitowane bez przerwy. Tylko komputery Forda (EEC-IV) koncza sekwencje po jednokrotnym powtorzeniu.
Pozdrawiam.

Napisane:
14 cze 2004, 15:03
przez SAS
No OK, w takim razie poczekam aż ktoś mi podpowie gdzie szukać i ew. jak sprawdzić ten czujnik " Intake Air Temperature (IAT) Sensor"


Napisane:
14 cze 2004, 15:43
przez lamare
To taki czujnik wkręcany w obudowę filtra powietrza. Mierzy i podaje do kompa temperaturę zasysanego powietrza. Jest to termistor, czyli rezystor o zmiennej oporności w zależności od temperatury. Dochodzi do niego cienki kabel. Tak jest u mnie w 2.0 ; 16v. Nie wiem jak w V6 2,5.
By go sprawdzić trzeba wykręcić i pomierzyć omomierzem w odpowiedniej temperaturze np. po wyjęciu z lodówki, w temp. otoczenia i po podgrzaniu w np. gorącej wodzie. Jaksa powinien wiedziec jaką ma miec charakterystykę.
Pozdrawiam

Napisane:
14 cze 2004, 15:45
przez GrzegorzSz
w 2.5 jest w przeplywce

Napisane:
14 cze 2004, 19:24
przez SAS
Greyg napisał(a):w 2.5 jest w przeplywce
Tego się kurna obawiałem


Napisane:
16 cze 2004, 16:59
przez SAS
To jeszcze mam pytanko : w przypadku wiekszej ilości błędów jak powinna wyglądać sekwencja, albo czym przedzielone są poszczególne kody ?

Napisane:
16 cze 2004, 17:02
przez Paweł
Bledy oddzielone sa od siebie troche dluzsza przerwa, a koniec i poczatek sekwencji jeszcze dluzsza.