Strona 1 z 5

Zaparowane szyby

PostNapisane: 18 paź 2006, 15:38
przez mankei
Witam wszystkich forumowiczów i proszęo pomoc, otuż jak włącze ogrzewanie w swojej madzi to po kilku minutach mam zaparowane prawie wszystkie szyby tył jest całkowicie zaparowany a z przodu boczne szyby do połowy – pomocy da siętemu jakoś zaradzić może mam coś nie tak z ogrzewaniem? :(

PostNapisane: 18 paź 2006, 16:22
przez buba74
1. Czy masz ubytki płynu w układzie? Jeżeli tak to przecieka nagrzewnica, stąd para na szybaczh
2. Możesz mieć zawilgoconą tapicerkę. Podwyższona temperatura powoduje parowanie wody z niej.
3. Za dużo oddychasz w środku... :)

PostNapisane: 18 paź 2006, 17:32
przez Xavier
Do tego co radził buba74 dodam jeszcze:
1. Najpierw sprawdź czy masz ustawiony nawiew na szybę czy twarz kierowcy. Jak kupiłem auto to tak miałem ustawione (na twarz)...i bardzo się dziwiłem czemu mi szyby parują. <lol>
2. Umyj dobrze szyby od środka.
3. Sprawdź czy nie masz wilgotnych dywaników.
4. Skorzystaj z opcji „szukaj” na forum...było już o tym.

PostNapisane: 18 paź 2006, 18:34
przez cobrajas
a czy czasem nie masz nastawionego na przycisku na konsoli nawiewu wewnętrznego zamiast zewnętrznego?

PostNapisane: 18 paź 2006, 18:38
przez Riki
Czy w GE jest filtr kabinowy?? jesli tak, to moze on jest przyczyna parujacych szyb? u mnie w GF-ce po wymianie filtra jest juz ok :)

PostNapisane: 18 paź 2006, 18:43
przez Grzyby
Riki napisał(a):Czy w GE jest filtr kabinowy??

nie

PostNapisane: 18 paź 2006, 19:34
przez mankei
Jeśli chodzi o ubytki płynu w układzie to wszystko jest ok a co do przycisku nawiewu wewnętrznego i zewnętrznego to sprawdzałem na obydwu opcjach na trasie 120km przy nawiewie wewnętrznym i tyle samo przy nawiewie zewnętrznym i dalej nic nadal parują :( ale narazie wielkie dzięki

PostNapisane: 18 paź 2006, 19:37
przez Grzyby
Jak masz garaż to wysusz porządnie auto w środku.

Możesz też rozebrać podszybie i wyciągnąć z tamtąd syf. Teraz sporo go będzie a że jest wilgotno to może być to.

PostNapisane: 18 paź 2006, 19:39
przez Bimbak
Xavier napisał(a):2. Umyj dobrze szyby od środka.

ja bym polecał wykonać własnie tą operację...

hmm a jak nie pomoże to
buba74 napisał(a):Za dużo oddychasz w środku...
<lol>

PostNapisane: 18 paź 2006, 19:40
przez jacobs
mniej seksu w aucie :)

PostNapisane: 18 paź 2006, 19:54
przez pawelc
klima jest?
bo jeśli tak to polecam wyczyszczenie układu odgrzybiaczem

PostNapisane: 18 paź 2006, 20:33
przez mankei
Klimy nie mam a takie pytanko bo do ustawiania nawiewu zewnętrznego i wewnętrznego służy to pokrętło po lewej stronie a jak powinno byćdokładnie w górę czy w dół bo niewiem jak jest zew. a jak jest wew.

PostNapisane: 18 paź 2006, 21:18
przez GofNet
Postaraj się spawdzić kilka opcji (o niektórych już było):
<czytaj> Umyj szyby płynem do szyb z preparatem przeciw parowaniu szyb (antifog).
<czytaj> Włącz nawiew zewnętrzny zamiast wewnętrznego.
<czytaj> Uchyl lekko tylne szyby (wystarczy na 1-2cm) lub szyberdach.
<czytaj> Wysusz dobrze dywaniki, bo to z nich często woda osadza się na szybach.
<czytaj> Sprawdź, czy z nawiewów nie leci wilgodne powietrze (może być zebrana woda w układzie wentylcyjnym lub nieszczelny układ ogrzewania.
<czytaj> Przełącz się na trzeci lub czwarty bieg.
<czytaj> Jak jest zimno, to uruchom silnik, włącz nawiew na max'a i wyjdź z pojazdu odśnieżyć pojazd/oczyścić szyby. Po wejściu już Twoje oddychanie nie powinno powodować osadzania się pary na szybach.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 18 paź 2006, 21:26
przez Grzyby
mankei napisał(a):bo do ustawiania nawiewu zewnętrznego i wewnętrznego służy to pokrętło po lewej stronie

Nie, to pokrętło służy tylko i wyłącznie do włączania lub wyłączania nawiewu świeżego powietrza z 2 środkowych nawiewów (i tylko z nich).
W górę – powietrze z zewnątrz, w doł – ogrzewanie.

Do ustawienia obiegu zamkniętego lub otwartego (bo o to pytasz) służą 2 przyciski na panelu sterowania.

PostNapisane: 18 paź 2006, 21:27
przez LoB
do ustawiania nawiewu zewnętrznego i wewnętrznego służy to pokrętło po lewej stronie a jak powinno byćdokładnie w górę czy w dół bo niewiem jak jest zew. a jak jest wew.


kolegom chodzilo raczej o zamkniety obieg wewnetrzny... czyli te dwa prawe klawisze na panelu sterowania nawiewami ... w normalnej eksploatacji powinien byc wcisniety ten gdzie strzalka przechodzi z zewnatrz do autka ;) czyli obieg otwarty...( przy zamknietym moze sie pojawic wzmozone oszronienie powieszchni plaskiej :P )

EDIT:
Grzyby mnie wyprzedzil ... ale niech juz zostanie :)

PostNapisane: 19 paź 2006, 19:16
przez mankei
Wielkie dzięki panowie i teraz wszystko jasne i rozumiem skąd to parowanie :)

PostNapisane: 19 paź 2006, 19:29
przez Grzyby
mankei napisał(a):Wielkie dzięki panowie i teraz wszystko jasne i rozumiem skąd to parowanie

Nie ma to jak zadowolony użytkownik :)
Do usług.
I co było powodem? Włączony obieg zamknięty?

PostNapisane: 19 paź 2006, 19:45
przez mankei
Tak dokładnie to włączony obieg zamknięty <lol> jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc :)

PostNapisane: 19 paź 2006, 19:58
przez cobrajas
gich .. :) trafiłem :)

PostNapisane: 21 paź 2006, 05:11
przez adikow
Ja powiem jeszcze wiecej, moze wydac sie idiotyczne ale dziala, to dotyczy sie tylko aut z klimą ale moze bez tez zadziala? Wyłacz !! ogzewanie i wlacza klime na maksa, 5 min i wszystkie szyby jak po przetarciu :D W zeszlą zime sam sie dziwilem czemu jak przełanczam na szyby to załancza sie kompresor. W koncu sie dowiedzialem ze przyciski w pozycji na szybe i na szybe -nogi Zawsze dziala klima. Doskonale osusza szyby. A myslalem ze mam cos zepsute. Czy tez tak macie?
Fizycznie mysląc to jest normalne ze jak w aucie jest goraco a na zewnącz zimno to szyby parują ale jak temperatury są te same czyli w aucie zimno to nie powinno byc pary. Pozdrawiam