Strona 1 z 1

automatyczna domykaczka okien

PostNapisane: 27 wrz 2006, 01:59
przez bucz
zabralem sie za montowanie czegos takiego
dziala to na tej zasadzie ze po przekreceniu kluczyka w drzwiach lub zamkniecia auta za pomoaca pilota okna automatycznie domykaja sie jedno po drugim

nie wiem co zrobic z dwoma przewodami
1. podlaczyc do ACC
domyslam sie ze chodzi o stacyjke – ale jak gdzie?
ma to ponoc zapobiegac domykaniu okien gdy kluczyk jest w stacyjce przekrecony

2. sterowanie centralnym zamkiem (w zaleznosci od auta) plusem lub minusem – ossso chozzi – jakie jest w mojej madzi... gdzie to dziadostwo zaaplikowac

PostNapisane: 27 wrz 2006, 09:20
przez pawelc
ad1 tam gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka
ad2 sterowanie minusem ,a gdzie ?,w mx6 ge jest po lewej stronie *(obok nóg pasażera) sterownik centralnego zamka w 626 pewnie jest podobnie

PostNapisane: 27 wrz 2006, 09:56
przez misiek06
pawelc napisał(a):tam gdzie pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka

Czyli czarno/biały przewód wychodzący z kostki stacyjki

pawelc napisał(a):sterowanie minusem ,a gdzie ?,w mx6 ge jest po lewej stronie *(obok nóg pasażera)

Raczej po prawej stronie obok nóg paażera – sterowanie minusem ;) Ewentualnie jak masz centralke alarmu gdzieś bliżej to podepnij sie pod wyjście od centrala, żeby nie ciągnąć kabla na drugą stronę auta ;)

PostNapisane: 27 wrz 2006, 10:35
przez bucz
ad1. mierzylem dokladnie tym sposobem wczoraj – 12V na stacyjce sie nie pojawialo nigdize (mierzylem miedzy 6 wychodzacymi przewodami a masa) – sprawdze dzis jeszcze raz

ad2. centralka alarmu jest pod kierownica – tylko wchodzi do niej z 20 kabli
jak rozpoznac sterowanie ten wlasciwy?

PostNapisane: 27 wrz 2006, 11:13
przez misiek06
bucz napisał(a):12V na stacyjce sie nie pojawialo nigdize

Nie ma siły musi być :P
bucz napisał(a):jak rozpoznac sterowanie ten wlasciwy?

Najlepiej po schemacie :P Jak nie masz to zobacz jaki masz alarm zamontowany i poszukaj gdzieś na necie ;) Powiedz wogóle jaki masz alarm może ja coś będę miał ;)

PostNapisane: 27 wrz 2006, 13:15
przez bucz
misiek06 napisał(a):
bucz napisał(a):12V na stacyjce sie nie pojawialo nigdize

Nie ma siły musi być :P
bucz napisał(a):jak rozpoznac sterowanie ten wlasciwy?

Najlepiej po schemacie :P Jak nie masz to zobacz jaki masz alarm zamontowany i poszukaj gdzieś na necie ;) Powiedz wogóle jaki masz alarm może ja coś będę miał ;)


oka znalazlem ale tylko taki gdzie sie pojawia 12V po przekreceniu kluczyka w przedostatnia pozycje – nigdzie nie ma 12V po przekreceniu o jeden skok

co do impulsu sterujacego centralnym zamkiem – mozna wykorzystac +12V pojawiajace sie na silowniczku domykajacym zamkniecie drzwi?

btw. na alarmie pisze tylko SAFECAR i jest bardzo podobny do tego badziewiaka:
http://www.allegro.pl/item130273649_freeway_czujnik_ruchu_wstrzasu_syr_z_zas_.html

PostNapisane: 27 wrz 2006, 15:01
przez pawelc
misiek06 napisał(a):Raczej po prawej stronie obok nóg paażera


oczywiście po prawej sorry za czeski błąd ,bucz jeżeli znalazłeś centralke alarmu to zlokalizowanie sterowania zamkiem nie powinno sprawci Ci problemu (przeważnie jest to brązowy i biały ale nie zawsze ) zrób tak podłącz probówkę na stałe do plusa i drugim końcem szukaj na kostce pinu gdzie w momencie zamykania zapali się lampka

co do plusa po przekręceniu w pierwszą pozycje najszybciej znajdziez go w okolicach radia

PostNapisane: 27 wrz 2006, 16:09
przez misiek06
pawelc napisał(a):podłącz probówkę na stałe do plusa i drugim końcem szukaj na kostce pinu gdzie w momencie zamykania zapali się lampka

Lub na odwrót podłącz probówkę na stałe do minusa i drugim końcem dotykaj pokolei pinów jeżeli dotkniesz właściwy to drzwi się poprostu zamkną ;)
pawelc napisał(a):co do plusa po przekręceniu w pierwszą pozycje najszybciej znajdziez go w okolicach radia

No tak tylko po co ?? Przy domykaniu szyb podłączasz to +12V po stacyjce po to żeby moduł wiedział czy domykać szyby czy nie tzn jeżeli nie wlączysz zapłonu to szyb nie opuścisz więc po co moduł ma próbować je zamykać i przemęczać sliniczki ?? :]

PostNapisane: 27 wrz 2006, 20:40
przez pawelc
misiek06 napisał(a):Lub na odwrót podłącz probówkę na stałe do minusa i drugim końcem dotykaj pokolei pinów jeżeli dotkniesz właściwy to drzwi się poprostu zamkną



też tak mozna i nawet szybciej mozna zlokalizowac o ile masa przez probówkę wysteruje zamek ale chyba powinna o ile jest to probowka żarówkowa

PostNapisane: 27 wrz 2006, 20:48
przez misiek06
pawelc napisał(a):o ile masa przez probówkę wysteruje zamek ale chyba powinna o ile jest to probowka żarówkowa

Mi to zawsze działa :D

PostNapisane: 28 wrz 2006, 02:11
przez bucz
dobra – wsio zrobione
zmiescilem skrzynke w drzwiach zaraz obok poczwornego sterownika wszystkich szyb
problemem bylo doprowadzenie 12V oddzielnym kablem z akumulatora – w drzwiach bylu juz 12V caly czas (swiatelko swiecace przy otwartych dzrwiach) ale ten przewod byl zbyt cieki do puszczania przez niego obciazonych siliczkow podnoszenia szybek i sie nie skusilem

w mojej madzi (626 GE 1.8 16V 96r.) centralny zamek sterowany jest minusem (moze zle to sklecilem ale chodzi o to:) central locking negative trigger
podpinamy sie pod zielony przewod idacy do silownika zamka

ACC – stacyjka – wziolem gdzies z konsoli sterujacej wszystkimi szybami (pod lewa reka) – pojawialo sie 12V po przekrecenia kluczyka


w razie czego sluze pomoca na priva gdyby ktos montowal i sobie nei radzil