Strona 1 z 3

Zrobiłem obliczenia. Mnie Madzia rocznie kosztuje około 13 t

PostNapisane: 5 sie 2006, 08:54
przez cobrajas
Obliczenia nie są w 100% precyzyjne ale około :)
Średnia cena paliwa to 4,20 , a spalanie 9,5.

Szczegóły tutaj:

http://republika.pl/cobrajas/mazda/koszty/koszty_utrzymania_626ge95.html

PostNapisane: 5 sie 2006, 09:57
przez magicadm
Kurcze, po co to liczyć??? Tylko humor można sobie popsuć :D
Mam samochód bo lubię. Cenię sobie wolność i niezależność od innych przewoźników (choć czasem korzystam). A zarobione pieniądze wolę przepuścić przez rurę wyudechową, a nie np wspomagać ojca tateusza z Torunia <lol> <lol> <lol>

Już dawno obliczono, że nie ma sensu posiadać samochód – doliczając utratę wartości po latach i tak nie wydasz więcej na TAXI – nawet jeżdżąc nimi cały rok. :D

PostNapisane: 5 sie 2006, 10:53
przez cobrajas
no tak. korzyści z własnej fury jest bardzo wiele..
Kiedyś rozmawiałem z kumplem z Niemiec i mówie... człowieku wy wszędzie macie ceny porównywalne do naszych (u nas Hot-Dod 2 zł u nich 2 Euro itp), zarabiacie porównywalnie (u nas 2 tys u nich 2 tys. E). Wiec skąd takie różnice? Odpowiedź : w PL paliwo 4 zł a w Niemczech 1 Euro O!
:)

PostNapisane: 5 sie 2006, 11:34
przez brii
cobrajas napisał(a):w PL paliwo 4 zł a w Niemczech 1 Euro O!

Ma to też dobre strony – jak jeździmy samochodem po UE to na stacjach nie przeżywamy szoku jeśli idzie o ceny paliw (nawet o kilka % tańsze tam jest) ;)

PostNapisane: 6 sie 2006, 17:36
przez GofNet
No ja tak tragicznie nie wychodzę, ale koszta towarzyszące też miałem. Przez dwa lata łącznie z zakupem pojazdu na moją Madzię wydałem 11,8kzł. Mam auto niższej klasy, tańsze i starsze.
<czytaj> Mazda 323 BG – koszta

W statystykach nie ująłem jedynie paliwa, jednak poniesione na nie koszta wyniosły mnie 1.875zł. Przy przebiegu 7kkm.

Razem więc mamy ~13,7kzł w okresie dwóch lat. Niestety teraz zbliża się OC, więc dodatkowy wydatek ~800-1000zł :|.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 6 sie 2006, 18:58
przez Pablo
To ja wole nawet nie liczyć, bo bym chyba musiał potwora na parking na stałe odstawić. Kiedyś pobieżnie policzyłem to wychodziło coś ok 1700 zł/mies (paliwo + ubezpieczenie), od razu przestałem liczyc ;). Kurcze a tu znowu ubezpieczenie wychodzi i to w wakacje :(

PostNapisane: 6 sie 2006, 20:44
przez GofNet
Żal <dupa> ściska...

PostNapisane: 7 sie 2006, 06:18
przez sołtys
magicadm napisał(a):Już dawno obliczono, że nie ma sensu posiadać samochód – doliczając utratę wartości po latach i tak nie wydasz więcej na TAXI – nawet jeżdżąc nimi cały rok.


zrób taxi 24 kkm to zobaczysz ile to kosztuje <lol> naprawdę i zaraz przesiądziesz sie na swoje.

mnie madzia kosztuje sporo mniej przez ostatni rok wydałe około 2500zł na części oleje itp.
ubezpieczenie oc 300zł AC nie płace.

przejeachałem 14 kkm. 100km na lpg kosztuje mnie 25.00zł wiec paliwo 3500zł.

razem: 6300zł za rok.

przy twoim przebiegu 24 kkm było by to odpowiednio więcej 8800.

PostNapisane: 7 sie 2006, 07:24
przez cobrajas
przy twoim przebiegu 24 kkm było by to odpowiednio więcej 8800.


no tak... ale trzeba byłoby dołożyć gaz czyli jakieś kolejne 4,500 :) które może by się kiedyś zwróciło, ale nie szybko bo pewnie zaraz po tym należałoby zrobić kapitalke (kopcenie już jest :) )

PostNapisane: 7 sie 2006, 08:24
przez sołtys
cobrajas napisał(a):4,500


sekwencje możesz miec w warszawie za jakieś 2.500zł a silnik no cóż da sie go zrobic też w miarę tanio co pozazał mój przykład tyle że musisz robic to na własną odpowiedzialnośc, bo kazdy porządny zakład bedzie chciał leciec po calosci, co nikogo nie powinno dziwic.

PostNapisane: 7 sie 2006, 08:35
przez marakus
u mnie po roku i 19kkm: 11913,97 zł w tym: opony letnie 760, inst gazowa 3800, koszty eksploatacyjne (naprawy, części, płyny, myjnia, zamiana opon itp) 2886,6, benzyna 2162,89, gaz 2528,86 (od listopada 2005).

PostNapisane: 7 sie 2006, 09:04
przez magicadm
sołtys napisał(a):
magicadm napisał(a):Już dawno obliczono, że (...).


zrób taxi 24 kkm to zobaczysz ile to kosztuje <lol> naprawdę i zaraz przesiądziesz sie na swoje.


Ja tego nie liczyłem, ale zapewne kryterium startowym było zakupienie nowego autka i symboliczna (np 10 tys km/rok) jazda miejska...I zapewne założono, że w trasy jeździsz PKP i PKS. Wtedy to ma sens...

Oczywiście "jeżdżę na swoim" ;)

PostNapisane: 7 sie 2006, 10:02
przez sołtys
magicadm napisał(a):Ja tego nie liczyłem, ale zapewne kryterium startowym było zakupienie nowego autka i symboliczna (np 10 tys km/rok) jazda miejska...I zapewne założono, że w trasy jeździsz PKP i PKS. Wtedy to ma sens...


dokładnie i pełna amortyzacja auta po 10-latach to może i tak inaczej nie jest to możliwe skoro taxsiaż jeżdzi i na tym zarabia.

A co do jazdy po mieście to mieszkając na studiach w krakowie zostawiałem auto pod blokiem jadąc na uczlnie bo tramwajem nie dość że było taniej to jeszcze szybciej, i nie trzeba było walczyć o miejsce parkingowe. ;) i tak chyba powinno być. ;)

PostNapisane: 9 sie 2006, 01:50
przez leo14
cobrajas napisał(a):Obliczenia nie są w 100% precyzyjne ale około
Średnia cena paliwa to 4,20 , a spalanie 9,5.

Szczegóły tutaj:

http://republika.pl/cobrajas/mazda/kosz ... 6ge95.html
_________________



moje jeszcze mniej <głaszcze>

brak kosztow ewentualnych napraw... i oc

ale

LPG – Czy warto ? – Kalkulator

1 rok eksploatacji
Koszty – Benzyna Kryterium/Różnica Koszty – LPG
0,00 Koszty instalacji +2.800,00 2.800,00
5.256,00 +2.515,50 Koszty paliwa 2.740,50
0,00 Koszty przeglądów +300,00 300,00
5.256,00 Koszty w 1 roku +584,50 5.840,50
5.256,00 Bilans ogólny +584,50 5.840,50
Koszty auta z instalacją LPG są wyższe o 584,50 PLN

2 rok eksploatacji
Koszty – Benzyna Kryterium/Różnica Koszty – LPG
5.256,00 +2.515,50 Koszty paliwa 2.740,50
0,00 Koszty przeglądów +300,00 300,00
5.256,00 +2.215,50 Koszty w 2 roku 3.040,50
10.512,00 +1.631,00 Bilans ogólny 8.881,00
Koszty auta BEZ instalacji LPG są wyższe o 1.631,00 PLN.
Zwrot kosztów nastąpi w 4 miesiącu tego roku.

3 rok eksploatacji
Koszty – Benzyna Kryterium/Różnica Koszty – LPG
5.256,00 +2.515,50 Koszty paliwa 2.740,50
0,00 Koszty przeglądów +300,00 300,00
5.256,00 +2.215,50 Koszty w 3 roku 3.040,50
15.768,00 +3.846,50 Bilans ogólny 11.921,50
Koszty auta BEZ instalacji LPG są wyższe o 3.846,50 PLN

4 rok eksploatacji
Koszty – Benzyna Kryterium/Różnica Koszty – LPG
5.256,00 +2.515,50 Koszty paliwa 2.740,50
0,00 Koszty przeglądów +300,00 300,00
5.256,00 +2.215,50 Koszty w 4 roku 3.040,50
21.024,00 +6.062,00 Bilans ogólny 14.962,00
Koszty auta BEZ instalacji LPG są wyższe o 6.062,00 PLN

5 rok eksploatacji
Koszty – Benzyna Kryterium/Różnica Koszty – LPG
5.256,00 +2.515,50 Koszty paliwa 2.740,50
0,00 Koszty przeglądów +300,00 300,00
5.256,00 +2.215,50 Koszty w 5 roku 3.040,50
26.280,00 +8.277,50 Bilans ogólny 18.002,50
Koszty auta BEZ instalacji LPG są wyższe o 8.277,50 PLN


i te 5 latek chce przejechac. fakt ze to bardzo optymistyczna wersja.bo jak sie przydazy jakas mala kraksa
etc....to zooooaaag.
ale dotychczas kazda instalka gazowa w 2 porzednich autkach sporo zarobila $$$ wiec oby madzia tez
sluzyla:)))

PostNapisane: 9 sie 2006, 10:12
przez Grzyby
leo14 – dla jakiego rocznego przebiegu robiłeś to wyliczenie?
Bo coś dziwne.......

PostNapisane: 9 sie 2006, 12:33
przez es
Jezdzisz okolo 24000 km, wiec na tania taryfe wydalbys blisko 30000 zl. Nie pekaj. Ja jezdze 40000 km/rok, a moja 626 pali nieco wiecej. O pontiacu nie wspomne.

PostNapisane: 10 sie 2006, 16:07
przez buba74
Dla mnie "zagazowanie" Mazduni to PROFANACJA!!! Wolę "gaz" w innej postaci... :)
Jak ktoś ma kasę na kupno Mazdy i serwisowanie to jeździ na benzynie... a jak nie ma kasy to niech kupi "malucha".
Mazda + Gaz = napis PIONEER na "Maluchu" (samochodziarze wiedzą o co chodzi... :) )

PostNapisane: 10 sie 2006, 17:44
przez genewa
buba74 napisał(a):Dla mnie "zagazowanie" Mazduni to PROFANACJA!!!


Dlaczego?
Czy mógłbyś rozwinąć swą myśl.

Pozdrawiam
Marek

PostNapisane: 10 sie 2006, 19:09
przez GofNet
Uważam, że jak się SGI wrzuci, to Mazdunia działa nawet lepiej, niż na PB i to nie jest pRoFaNaCjA. Może I, czy II gen. nie jest dobrym pomysłem, bo trzeba zawsze pamiętać o świecach, filtrach, regulacjach, itp. W przeciwnym przypadku można stracić przepływkę lub nabawić się pokrewnych problemów. Ale z SGI można zapomnieć o problemach. Ci, co ją mają wiedzą, o czym piszę...
____________________________________________________________

Ja do swojej gazu nie zakładałem, bo robię ~2-3kkm rocznie, więc na tyle mało, aby słusznie myśleć, iż owa instalka się nie zwróci.

PostNapisane: 10 sie 2006, 19:28
przez Grzyby
buba74 napisał(a):Jak ktoś ma kasę na kupno Mazdy i serwisowanie to jeździ na benzynie... a jak nie ma kasy to niech kupi "malucha".
Mazda + Gaz = napis PIONEER na "Maluchu" (samochodziarze wiedzą o co chodzi... )

Bzdury wypisujesz

Może jeszcze powiesz, że wszystkie części jakie wymieniasz to są ori z ASO?
No bo przecież nie profanujesz jej chyba zamiennikami czy mechanikami którzy nie mają autoryzacji tej marki?