Prędkościomierz nie działa – 626 GE
1, 2
Wczoraj przestał działać u mnie prędkościomierz w mojej Madzi Cronos. Nie działa również wskaźnik ilości przejechanych kilometrów. Na dodatek w skrzyni pojawia się błąd i miga Hold (oczywiście w automacie). Czy ktoś wie co może być przyczyną ewentualnie jak można usunąć tą usterkę??? 
Ostatnio edytowano 21 maja 2006, 00:13 przez Marek Hammer, łącznie edytowano 1 raz
-
Marek Hammer
Może i speed sensor. Nie mam pojęcia. Jeżeli to on to gdzie się znajduje i jak go wymienić??? A może ktoś ma inny pomysł??? 
-
Marek Hammer
Właśnie dzisiaj wymontowałem wspomniany wcześniej czujnik prędkości i sprawdziłem go, tzn. przy włączonym zapłonie kręciłem ślimakiem i licznik prędkości działał. Po włożeniu go z powrotem nic nie działa. Nie wiem co może być. Aha, jeszcze jak go wyjąłem i sprawdziłem palcem otwór po nim nie wyczuwałem żadnego zębnika który mogłby napędzać ów czujnik. Pomóżcie, co to może być?????!!!!!!!!!!1 
-
Marek Hammer
Moze ktos z was wie co moze byc przyczyna takiej rzeczy:
gdy jest zimny silnik predkosciomierz wskazuje normalnie, lecz po jakim czasie nagle zdycha i zaczyna mrugac "HOLD"
Duzo osob twierdzi ze prtoblem lezy w czujniku pracy predkosciomierza.
jezeli tak jest to gdzie mam go szukac?
No chyba ze macie inne propozycje odnosnie diagnozy
gdy jest zimny silnik predkosciomierz wskazuje normalnie, lecz po jakim czasie nagle zdycha i zaczyna mrugac "HOLD"
Duzo osob twierdzi ze prtoblem lezy w czujniku pracy predkosciomierza.
jezeli tak jest to gdzie mam go szukac?
No chyba ze macie inne propozycje odnosnie diagnozy
- Od: 24 wrz 2009, 13:08
- Posty: 33
- Auto: mazda 626 cronos 2.5 94r
Witam.
Problem tego typu: predkosciomierz dziala jak auto jest zimne, jak sie rozgrzeje predkosciomierz niedziala. Mechasy stwierdzili ze to czujnik owego predkosciomierza.
Chyba ze ktos wie jaka jest inna przyczyna to prosze pisac.
Ile moze kosztowac czujnik predkosciomierza i gdzie go w aucie mozna znalezc?
jezeli ktos wie gdzie mozna tego szukac na necie to bylbym wdzieczny za link
Problem tego typu: predkosciomierz dziala jak auto jest zimne, jak sie rozgrzeje predkosciomierz niedziala. Mechasy stwierdzili ze to czujnik owego predkosciomierza.
Chyba ze ktos wie jaka jest inna przyczyna to prosze pisac.
Ile moze kosztowac czujnik predkosciomierza i gdzie go w aucie mozna znalezc?
jezeli ktos wie gdzie mozna tego szukac na necie to bylbym wdzieczny za link
- Od: 24 wrz 2009, 13:08
- Posty: 33
- Auto: mazda 626 cronos 2.5 94r
Jeżeli w automacie jest taki sam jak w manual-u,to mogę Ci go sprzedać za niewielkie pieniążki , w manualnej czujnik znajduję się w skrzyni
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
W tym temacie Ci nie pomogę bo nie mam skrzyni automatycznej ,może ktoś potwierdzi że są takie same albo sam sprawdź i zrób fotkę to porównamy
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Witam...
Posiadam mazde 626 GE 1,8 16V 94r. 105KM.
Kilka dni temu mechanicy wymienili silnik i aparat zapłonowy (silnik identyczny, aparat również) odpala elegancko tylko problem w tym, że nie działają zegary.
Obrotomierz i prędkościomierz ani rusz. Poza tym gdy autko jest zimne wskaźnik temp. ma prawidłową pozycję ale gdy się zagrzeje to wskazówka od razu idzie na full, przy czym termostat się otwiera normalnie i wentylatory też prawidłowo się załanczają. Rozmawiałem z jednym elektrykiem ale nie wie co to może być, pomóżcie proszę.
Posiadam mazde 626 GE 1,8 16V 94r. 105KM.
Kilka dni temu mechanicy wymienili silnik i aparat zapłonowy (silnik identyczny, aparat również) odpala elegancko tylko problem w tym, że nie działają zegary.
Obrotomierz i prędkościomierz ani rusz. Poza tym gdy autko jest zimne wskaźnik temp. ma prawidłową pozycję ale gdy się zagrzeje to wskazówka od razu idzie na full, przy czym termostat się otwiera normalnie i wentylatory też prawidłowo się załanczają. Rozmawiałem z jednym elektrykiem ale nie wie co to może być, pomóżcie proszę.
- Od: 11 lis 2009, 15:49
- Posty: 11
- Skąd: Gorlice
- Auto: 626 GE, 1.8+LPG, 105KM,1994 r.
Greg62618 napisał(a):Kilka dni temu mechanicy wymienili silnik i aparat zapłonowy ...
no to może niech Ci mechanicy teraz dokończą to czego nie dokończyli
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Witam
Mam taki sam problem tylko ja mam mx3 1.8v6 136KM z 94r po wymianie silnika i nie dziala mi predkosciomierz i kilometrosciomierz takto reszta dziala obrotomierz paliwo i temperatura dzialaja ok. Czemu nie dziala
wie ktos moze licznik zepsuty??
Mam taki sam problem tylko ja mam mx3 1.8v6 136KM z 94r po wymianie silnika i nie dziala mi predkosciomierz i kilometrosciomierz takto reszta dziala obrotomierz paliwo i temperatura dzialaja ok. Czemu nie dziala
- Od: 3 mar 2010, 09:04
- Posty: 29
- Skąd: Radom
- Auto: MX-3 1.8 V6 94'
słuchajcie, ciężko jest powiedzieć co jest przyczyną!
problem wystąpił dopiero po wymianie silnika więc musi to mieć (bez)pośrednie związek
ja bym sprawdził od podłączenia okablowania i czy kable są całe (mogły się przerwać itp).
następnie zadajcie sobie pytania co zostało wymienione razem z silnikiem?
czy komputer był zmieniany, czy kable były zmieniane, czy nie?
czy jest to komplet (z jednego auta)?
czy roczniki dawców są te same co odbiorców? często w różnych latach produkcji minimalnie mogą się różnić wiązki czy nawet sam komputer!
jest wiele możliwości, ale najlepiej napisać tylko że nie działa i nic nie napisać co było sprawdzane i inne okoliczności, a po swapie różnych rzeczy można się spodziewać.
jak macie możliwość sprawdzenia, do podepnijcie te liczniki które były w dawcach!!
problem wystąpił dopiero po wymianie silnika więc musi to mieć (bez)pośrednie związek
ja bym sprawdził od podłączenia okablowania i czy kable są całe (mogły się przerwać itp).
następnie zadajcie sobie pytania co zostało wymienione razem z silnikiem?
czy komputer był zmieniany, czy kable były zmieniane, czy nie?
czy jest to komplet (z jednego auta)?
czy roczniki dawców są te same co odbiorców? często w różnych latach produkcji minimalnie mogą się różnić wiązki czy nawet sam komputer!
jest wiele możliwości, ale najlepiej napisać tylko że nie działa i nic nie napisać co było sprawdzane i inne okoliczności, a po swapie różnych rzeczy można się spodziewać.
jak macie możliwość sprawdzenia, do podepnijcie te liczniki które były w dawcach!!
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
tak jak u mnie to co bylo wyminiane to jest takie samo jak powinno wiedz jest ok. A moze cos w srodku licznika sie zepsulo
Nie wiem co moze z tym byc moze nowy licznik by pomogl??
- Od: 3 mar 2010, 09:04
- Posty: 29
- Skąd: Radom
- Auto: MX-3 1.8 V6 94'
janekjasio8871 napisał(a):tak jak u mnie to co bylo wyminiane to jest takie samo jak powinno wiedz jest ok.
no, rzesz wrrr....
co oznacza "...takie samo jak powinno..."?
to znaczy, ze auta były z tego samego rocznika, silniki miały te same komputery (bo MX-3 V6 miały 3 różne: 8AE1, K819, K8Y1), identyczne wiązki, liczniki w obu autach miały te same symbole!
jak tak to problem może tkwić albo w uszkodzeniu wiązki albo w licznikach, albo ...
jak masz możliwość podłącz inne (sprawny)egzemplarz licznika i sprawdź czy na nim działa!
bo na tą chwilę to szukamy igły ...
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6