Strona 1 z 1

Jak odłączyć pompę paliwową?

PostNapisane: 9 kwi 2006, 16:48
przez michas
który z pięciu kabli dochodzących do pompy paliwowej (wtyczka znajdująca się pod tylnym siedzeniem) odłączyć, żeby pompa przestała pracować?
Boję się eksperymentować, żeby nie uszkodzić pompy.
pozdrawiam.

PostNapisane: 9 kwi 2006, 20:45
przez martinpl
moze mocno nie pomoge, ale jak nikt nie podpowie to moze wez miernik, czy zwykla zarowke i zobacz na ktorym przewodzie po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie :)

PostNapisane: 9 kwi 2006, 21:48
przez michas
martinpl napisał(a):to moze wez miernik, czy zwykla zarowke i zobacz na ktorym przewodzie po przekreceniu kluczyka pojawia sie napiecie

spoko, to nie problem,
ale czy po odłączeniu jednego z przewodów pompa nie zostanie uszkodzona np:. podczas jazdy na gazie czy próby odpalenia auta z odłączoną pompą?
prawdopodobnie pozostałe 4 przewody do czegoś służą (i dalszym ciągu będą podawać jakieś napęcie), nie jestem pewien czy po odłączeniu jednego nie dojdzie do przepaleina np.:jakiejś cewki czy czegoś tam, z braku obciązenia czy oporu itp.
Może ktoś posiada schemat podłączenia pompy paliwa.....?
pozdrawiam.

PostNapisane: 9 kwi 2006, 23:16
przez Paweł
A jakie sa kolory tych przewodow, bo na schematach sa tylko 4 – pompa (masa, przekaznik), plywak (masa, zegary). Moze piaty, to kontrolka rezerwy?

A ogolnie, to odlaczenie pompy zrob przy jej przekazniku.

PostNapisane: 9 kwi 2006, 23:42
przez sha'gha
ja mam chyba tak zrobione jak mowi tco_tm :) , zrobie jutro zdjecia to je wstawie;]
krecilem rozrusznikiem na odcietej pompie (bo zapomnialem wlozyc wlacznika:) ) i nic sie nie przepalilo ani nie stalo a zrobilem tak juz kilka razy <glupek2>

PostNapisane: 10 kwi 2006, 07:57
przez pawelc
sha'gha a co ma się uszkodzić?...,nie rozumiem tylko jednego po co odcinać pompę ?pewnie chodzi wam o sytuację jeżdzenia na gazie bez paliwa?,odradzałbym tego typu postępowanie jest to najkrótsza droga do uszkodzenia wtrysków i samej pompy poprostu zardzewieje jak nie będzie paliwa to samo tyczy się baku ,a pózniej płacz że na benzynie nie chodzi ,dlatego lepiej mieć trochę benzyny tak z 1/3 baku i chociaż rano odpalać na benzynie niech sobie chociaż przez chwilę popracuje i pompa i wtryski

PostNapisane: 10 kwi 2006, 08:21
przez michas
pawelc napisał(a):nie rozumiem tylko jednego po co odcinać pompę ?pewnie chodzi wam o sytuację jeżdzenia na gazie bez paliwa?,odradzałbym tego typu postępowanie

nie koniecznie.... :]
chodzi mi o podłączenie przekaźnika, który będzie miał za zadanie odłączanie pompy paliwa przy przełączeniu na gaz i odwrotnie.
sha'gha napisał(a): zrobie jutro zdjecia to je wstawie;]

oki, dzięki.
pozdrawiam.

PostNapisane: 10 kwi 2006, 08:55
przez sha'gha
pawelc napisał(a):sha'gha a co ma się uszkodzić?...,nie rozumiem tylko jednego po co odcinać pompę ?


no wlasnie nic sie nie uszkodzi : ) podalem przyklad swoj :) a po co to robic? ja mam to jako dodatkowe zabezpieczenie przed zlodziejem :P

PostNapisane: 10 kwi 2006, 09:05
przez michas
sha'gha napisał(a):a po co to robic?


niestety pompa paliwowa zakłóca mi radio CB :(
(po wypięciu wtyczki dochodzącej do pompy zakłócenia zanikają, ale niestety jak juz wspomniałem ta wtyczka ma 5 kabli, z tąd moje pytanie: który odłączyć ewentualnie gdzie szukać innych kabli zasilających pompę?)
a skoro i tak wiekszość czasu jeżdżę na LPG więc najprostszą rzeczą bedzie odłączać pompę przy jeździe na gazie.
pozdrawiam.

PostNapisane: 14 kwi 2006, 16:14
przez sha'gha
wyslalem Ci opis tego nan gg bo nie jestem pewny czy dokladnie takie rozwiazanie jest dla Ciebie satysfakcjonujace :) ale tu znalazlem cos co moglo by Cie zainteresowac : http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=95667745
pozdrawiam:D