Strona 1 z 1

Jak zlokalizować przewód przekaźnika pompy paliwa?

PostNapisane: 11 mar 2006, 22:33
przez Gość
Witam!

Noszę sie z zamiarem zainstalowania blokady zapłonu w mojej madzi. Zakupiłem już układ blokady – sensorową blokade zapłonu z przekaźnikiem 20A. Pojawiły sie jednak schody...
Odcięcie chcę zrobic na pompie paliwa, a dokładnie na przewodzie idącym do przekaźnika, który steruje pompą paliwa. Sam przekaźnik znajduje się w głównej skrzynce bezpieczników w przedziale silnikowym. Ciągnięcie przewodu stamtąd wydaje mi się niedorzeczne głownie z powodu makabrycznego dostępu.
Tu pojawia sie moje pytanie: gdzie wewnątrz samochodu (okolice kolumny kierownicy?) moge znaleźć przewód, na którym mozna zrobic odciecie pompy paliwa??

Czy dysponując układem blokady z przekażnikiem 20A moge zrobić odcięcie na przewodzie, który idzie bezpośrednio do pompy paliwa? Jeśli tak, to taka opcje też biorę pod uwagę (gdzie znaleźć ten przewód?).

Bardzo proszę o pomoc!

Pozdrawiam
ravland

PostNapisane: 12 mar 2006, 02:04
przez wicekk
Jak dobrze pamietam przewod ten jest koloru czerwonego z bialym paskiem a znajdziesz go latwo w progu po stronie kierowcy.
ravland napisał(a):Czy dysponując układem blokady z przekażnikiem 20A moge zrobić odcięcie na przewodzie, który idzie bezpośrednio do pompy paliwa?
dokladnie tak jak piszesz..

PostNapisane: 12 mar 2006, 11:27
przez Xionc
wicekk napisał(a):ravland napisał:
Czy dysponując układem blokady z przekażnikiem 20A moge zrobić odcięcie na przewodzie, który idzie bezpośrednio do pompy paliwa?
dokladnie tak jak piszesz..


Ale to takie pudełeczko z przekaźnikiem? Nie ma bata, to nie ma 20A, moje miało miec, a po rozebraniu okaało się ze ma 12,5. Ja bym nie ryzykował, bo jak CI stanie w srodku polnej drogi to będziesz spinał na krotko (ja tak mialem na trasie łazienkowskiej). Daj dla spokoju ducha zewnętrzyny 40A przekaźnik.

PostNapisane: 12 mar 2006, 12:49
przez Gość
wicekk:
czyli jeśli dobrze rozumiem przewód o ktorym piszesz idzie bezpośrednio do pompy (z przekaźnika), zgadza się?
a co z przewodem który idzie do przekaźnika?

Xionc:
głowy sobie nie dam uciąć że ten przekaźnik ma 20A, chociaż na aukcji gdzie go kupiłem sprzedawca napisał że wytrzymuje obciążenia do 25A, ale bo to wisz jak nie wisz....
właśnie dlatego dla bezpieczeństwa chciąłbym podpiąć się przed przekaźnikiem pompy, czyli tam, gdzie takich duzych prądów nie ma.

pozdrawiam i dzięki serdeczne za zainteresowanie tematem!
ravland

PostNapisane: 12 mar 2006, 13:00
przez wicekk
ravland napisał(a):czyli jeśli dobrze rozumiem przewód o ktorym piszesz idzie bezpośrednio do pompy (z przekaźnika), zgadza się?
a co z przewodem który idzie do przekaźnika?

dokladnie tak.
ravland napisał(a):właśnie dlatego dla bezpieczeństwa chciąłbym podpiąć się przed przekaźnikiem pompy, czyli tam, gdzie takich duzych prądów nie ma.

tam sa przewody 0.75mm/2 wiec o jakich Wy strasznych pradach rozmawiacie??
12.5, 20, 40 A !! nie przesadzajcie.

PostNapisane: 12 mar 2006, 13:47
przez marek
ravland napisał(a):Czy dysponując układem blokady z przekażnikiem 20A moge zrobić odcięcie na przewodzie, który idzie bezpośrednio do pompy paliwa? Jeśli tak, to taka opcje też biorę pod uwagę (gdzie znaleźć ten przewód?).


A nie łatwiej zrobić odcięcie zasilania cewki przekaźnika ukrytym przełącznikiem? Tam płynie znikomy prąd, więc wystarczy cienki przewód i mały włącznik. Koszt wyniesie 3 pln, i łatwiej to zmontować.
Taka blokada jest nie do pokonania przez złodzieja.
A rezultat masz taki sam.

PostNapisane: 12 mar 2006, 13:50
przez marek
wicekk napisał(a):tam sa przewody 0.75mm/2 wiec o jakich Wy strasznych pradach rozmawiacie??
12.5, 20, 40 A


cewka przekaźnika jest zasilana znikomymi prądami rzędu dziesiętnych ampera. Zasilanie samej pompy ma 20A więc z tej przyczyny producent stosuje przekaźnik (bo ECU nie przeniosłoby przez siebie 20A)

PostNapisane: 12 mar 2006, 13:54
przez wicekk
marek napisał(a):Taka blokada jest nie do pokonania przez złodzieja


marek napisał(a):Zasilanie samej pompy ma 20A więc z tej przyczyny producent stosuje przekaźnik

<lol> :]

PostNapisane: 12 mar 2006, 14:04
przez marek
Możesz wyjaśnić mi przyczyne rozbawienia?
Wyobraź sobie że ja mam tak zamontowany przełącznik że nawet jak wyjaśnie słownie gdzie on jest to kierowca go nie znajdzie...
A złodziej nie ma czasu na instalowanie obejścia...
No chyba że ma lawetę...

A wiesz po co stosuje się przekaźniki w aucie??

PostNapisane: 12 mar 2006, 14:06
przez bajer0
marek bądzmy powazni.... wszystko jest do obejscia, przeciez dobrze o tym wiesz.

PostNapisane: 12 mar 2006, 14:13
przez marek
bajer0 napisał(a):wszystko jest do obejscia, przeciez dobrze o tym wiesz.


Powiem Ci że ja to zrobiłem za radą pewnych znajomych.
Odradzili mi inne zabezpiecznia na rzecz SAMODZIELNIE zamontowanego przełącznika. Blokada skrzyni dla nich to moment, alarmy i immo to tez pic na wodę. Złodziej jak nie ukradnie samochodu w ciągu minuty to odchodzi, nie opłaca mu się ryzykować...
A samochodu za 15k nie kradnie się lawetą...

PostNapisane: 12 mar 2006, 14:31
przez wicekk
Panowie, skoro sami odpowiadacie sobie na pytanie stwierdzeniem "wszystko jest do obejscia", laweta itp. to ja bym zbytnio nie rozmyslal o sposobie odcinania owej pompy, przed przekaznikiem lub za bo wiecej mozna sobie tym szkod narobic niz to jest warte. Zamiast tego skupilbym sie bardziej na poprawnym ukryciu modulu odcinajacego gdyz kazdy o tym wie ze oprocz przewodow do niego dolaczonych; zasialnia, wskaznikow, czujnikow sa tam 2 przewody czesto umieszczone z boku a latwo je poznac bo sa wiekszego przekroju i to wlasnie o nie chodzi, czyli o skrecenie ich razem, wtedy gdziekolwiek i cokolwiek byscie nie odcinali wasz plan sie nie powiedzie.
O alarmach troche wiem jak rowniez o samych przekaznikach i musisz mi uwiezyc na slowo ze prad plynacy do pompy paliwa nie jest wiekszy niz 3A, dowodem na to sa chociazby uzyte do tego celu przewody o czym pisalem wyzej.
Nie porownuj napisow z przekaznika bo nie o to tam chodzi.

marek napisał(a):Zasilanie samej pompy ma 20A

nie ma czegos takiego jak zasilanie "20A"
-pompa pobiera ~3A, ot to wszystko.

PostNapisane: 12 mar 2006, 14:41
przez marek
wicekk napisał(a):dowodem na to sa chociazby uzyte do tego celu przewody o czym pisalem wyzej.


Z tego co pamiętam przwody pompy w MX-3 V6 są większe niż 0,75mm2
Bezpiecznik pompy ma bodajże 15A i generalnie to mozna przyjąć za wyznacznik podstawowy (bezpiecznik jak wiadomo musi być najsłabszym punktem instalacji)

wicekk napisał(a):nie ma czegos takiego jak zasilanie "20A"


Nie musisz mnie łapać za słówka, umiem odróżniać "A" od "V", niejedno robiłem w elektryce samochodowej, poczynając od zapłonu, układ paliwowy, instalacje oświetlenia, dodatkowe wyposażenie itd...

PostNapisane: 12 mar 2006, 14:51
przez wicekk
No coz, poddaje sie.
Autorowi watku zgodnie z tym co mu tutaj radzicie moge tanio zaproponowac przekazniki pracujace rownolegle o max. obciazeniu 160A, przewody (kable) kupisz w sklepie elektrycznym (art. energetyczne) :]

PostNapisane: 12 mar 2006, 14:58
przez marek
wicekk napisał(a):Autorowi watku zgodnie z tym co mu tutaj radzicie moge tanio zaproponowac przekazniki pracujace rownolegle o max. obciazeniu 160A


Chyba nie doczytałeś tego co mu radzę...
Moja propozycja eliminuje jakiekolwiek dodatkowe przekaźniki...

PostNapisane: 12 mar 2006, 15:06
przez bajer0
ja powiem tak: Nie ma idealnego zabezpieczenia dlatego dziwie sie, ze Marek napisal:
marek napisał(a):Taka blokada jest nie do pokonania przez złodzieja.

bo to bez sensu. Wszystkie utrudnienia powinny miec za zadanie zniechecic zlodzieja, lub wydluzyc czas potrzebny do uruchomienia auta. Wlasnorecznie wykonane zabezpieczenia sa lepsze od alarmow, immo itp gdyz sa niestandartowe. Xionc dobrze zauwazyl, aby uwazac z tym co sie robi gdyz mozna samemu auta nie uruchomic. W kazdym swoim aucie bede montowal jakies "odciecie" wlasnorecznie, ale dobrze wiem ze nie daje mi to zadnej pewnosci :]

marek napisał(a):Chyba nie doczytałeś tego co mu radzę...
Moja propozycja eliminuje jakiekolwiek dodatkowe przekaźniki...

chyba nie doczytales o co autor postu pytal ;) (o odciecie pompy paliwa )

PostNapisane: 17 mar 2006, 14:53
przez Gość
A ja w dalszym ciągu swoje: Czy ktoś wie czy przewód idący do przekaźnika pompy paliwa znajduje się gdzieś wewnątrz samochodu, w rejonie gdzie nagromadzone sa te wszystkie konektory i przewody pod kierownicą? Wiem, że przewód jest koloru czarno-czerwonego, tylko jest jeszcze kwestia gdzie (jakis namiar na konektor?), bo kabli jest tam multum.................

PostNapisane: 17 mar 2006, 16:19
przez tomekrvf
Obrazek

PostNapisane: 18 mar 2006, 19:15
przez pawelc
wicekk 160A ?nie za mało? ;)

ravland zrób odcięcie na głównym przewodzie do pompy spokojnie wytrzyma wbudowany układ w Twoim imobilajzerze ,a co do prądu to żę jest przekażnik czy też bezpiecznik 20A to nie znaczy żę taki prąd przez nie przepływa ,tak jak napisał wicekk nie ma tam większego prądu jak 3A chwilowe przy załaczeniu około 7A nie więcej ,a wracając do bezpieczników to że pisze na nich 15A nie znaczy że tyle wytrzymują ,zróbcie sobie test z uzyciem amperomierza i zaobaczycie co się okaże ....