Nie działa klimatyzacja

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez hubizx » 27 lut 2006, 10:26

Witam'
Na wstępie mojego listu zaznaczam że przejrzałem archiwum.
Wybrałem się w sobotę na stację Autoserv firmowaną logiem Shella aby zobaczyć co z moją klimatyzacją, podejrzewałem brak czynnika, bo nie włącza się kompresor, wiatrak na chodnicy się włącza, przekaźnik w skrzynce bezpieczników po maską też zaskakuje. Auto sprawdzałem po całodobowym staniu na parkingu ogrzewanym z temperaturą ok 20st.C.
Na stacji człowiek który się na początku zajął autem za bardzo się na tym nie znał, bo spuścił wszystko, nabił od nowa, na moje pytanie jaki był poprzedni stan gazu ciśnienia odpowiedział że było za dużo gazu lub ciśnienia i dlatego się nie włącza klima. po nabiciu również się nie włączyła. I tu jest śmieszno tragiczna część opowieści. Panowie powiedzieli że coś jest zepsute i spuścili gaz a ja nie musiałem nic płacić, tylko że prawdopodobnie przyjechałem z nabitą klimą a wyjechałem z pustą :(, co z nimi zrobić ?.
No i teraz zastanawiam się co robić, na początku chciałbym sam spróbować prostych metod zanim pojadę do specjalistycznego zakładu.

Teoretycznie z prostszych rzeczy mogą być walnięte czujnik temperatury, czujnik ciśnienia, sprzęgło elektromagnetyczne kompresora. Może czujniki można oszukać mostkując lub rozpinając je je aby sprawdzić czy kompresor startuje, tylko gdzie ich szukać.
Na schemacie są też 4 bezpieczniki w kabinie, czy możliwe jest aby one były od kompresora, 40A,40A,15A,20A, już idę je sprawdzić.

Pozdr.
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 27 lut 2006, 10:52

hubizx napisał(a):Wybrałem się w sobotę na stację Autoserv firmowaną logiem Shella aby zobaczyć co z moją klimatyzacją,

Takie stacje to pomylka kogo oni tam zatrudniaja .. ehh
Proponuje sie udac do www.wimor.pl powinni ci pomoc .... jesli sam tego nie rozwiklasz
No i koniecznie napisz co bylo przyczyna ..
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez hubizx » 27 lut 2006, 13:16

Próbowałem znaleźć owe bezpieczniki od klimatyzacji ale w pod schowkiem ich nie ma, w głównej skrzynce pod maską jest jeden bezpiecznik od klimy, w małej skrzynce po stronie kierowcy wewnątrz auta też ich nie ma. Gdzie one są, może jest jeszcze jakaś skrzynka ?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez hubizx » 28 lut 2006, 16:31

Już trochę wiem 12V nie idzie na kompresor więc problem raczej elektryczny.
Zastanawia mnie jedna rzecz, w skrzynce bezpieczników mam miejsce na przekaźniki COOLING FAN od 1 do 3 tylko że mam obsadzony tylko jeden ten z numerem 1. pozostałe 2 są puste !!!, czy tak ma być ?
A wygląda to tak. No i może od razu polecacie dobrego elektryka od mazd.
Pozdr
Hubi
Obrazek
Ostatnio edytowano 28 lut 2006, 17:53 przez hubizx, łącznie edytowano 4 razy
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez GofNet » 28 lut 2006, 17:20

Może się mylę, ale zdaje się, że więcej wentylatorów jest w KL'u i do tego z klimą. Mam rację?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez hubizx » 1 mar 2006, 08:44

Chyba trochę nie, te przekażniki wyglądają raczej na poszczególny do każdego biegu wentylatora, haynes w swoim schemacie podaje że 3szt były w rocznikach 94-95 w 97 powinien być jeden, ale znowu autodata podaje że mają być 3 nie zależnie od rocznika. Tylko że są sprzeczności pomiędzy tymi dwoma schematami. Jeśli ktoś ktoś posiada pewny schemat klimy to byłbym wdzięczny za podesłanie. Hubizx@op.pl.

Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez XsiX » 1 mar 2006, 09:53

nie wiem jak w innych mazdach
ale u mnie w x6 są 2 wiatraki: 1 załącza się normalnie podczas pracy silnika
natomiast drugi startuje od razu w momencie załączenia klimatyzacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Grzyby » 1 mar 2006, 10:03

XsiX napisał(a):ale u mnie w x6 są 2 wiatraki: 1 załącza się normalnie podczas pracy silnika
natomiast drugi startuje od razu w momencie załączenia klimatyzacji

u mnie też
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez hubizx » 1 mar 2006, 11:07

I u mnie również są 2 wentylatory przy chłodnicy, a przekaźnik też macie jeden.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez Grzyby » 1 mar 2006, 11:13

Powiem tak
hubizx napisał(a):podejrzewałem brak czynnika, bo nie włącza się kompresor, wiatrak na chodnicy się włącza, przekaźnik w skrzynce bezpieczników po maską też zaskakuje

u mnie pomimo braku czynnika sprężarka się włączała (co niestety doprowadziło do drobnego uszkodzenia – wymagało jej wyjęcia, rozkręcenia i zrobienia "czegoś" w środku). Od tamtej pory na niskich obrotach tak do 2000 słychać jak pracuje (stuka).
Poczekaj aż się ociepli, nic innego nie wpada mi do głowy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez XsiX » 1 mar 2006, 11:26

hubizx napisał(a):a przekaźnik też macie jeden.

z tego co pamiętam to kiedyś "strzelił" mi przekaźnik od wiatraka chłodnicy
i przełożyłem na jego miejsce przekaźnik od klimy – czyli chyba są 2 :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez hubizx » 3 mar 2006, 22:01

Przełącznik od kimy jest w drugim rzędzie i jest czarny, te zaznaczone miejsca to miejsce na przełączniki od wentylatora(ów), ale to nie jest takie ważne.

Dogadałem się z serwisem i nabili mi klimatyzację, i nic się nie zmieniło, dalej się nie włącza, prąd nie idzie na kompresor i dlatego nie działa.
Może macie jakieś rady od czego zacząć i czy wtyczka z dwoma kablami jeden jest pomarańczowy siedząca w osuszaczu to wtyczka od czujnika ciśnienia bo nie jestem pewny.

Pozdr.
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez adam626 » 3 mar 2006, 22:47

na wstepie zaznaczę że zupełnie nie znam sie na GE
W GD, GV, probe I gen, prawdopodobnie tez w mx6 jest czujnik przerywający obwód sterowania klimatyzacją kiedy parownik osiągnie temperature niższą niż 1C.
Stąd może problem z załaczeniem układu.

Można to ominąć nagrzewając wnętrze w zamkniętym obiegu powietrza.
Wtedy ogrzewa się też parownik i nawet przy -20C na dworzu daje się uruchomić klimę.
W zalezności od rocznika mojej wersji są różne rozwiązania sterowania wentylatorami chłodnicy.
Wersja najbardziej rozbudowana ma 3 przekaźniki.
Jeden sterowany czujnikiem temperatury płynu chłodzacego.
Drugi sterowany cisnieniem czynnika chłodniczego w klimie.
Trzeci włącza obwód sterowany przekaźnikiem numer 1 wtedy kiedy załącza się przekaźnik numer 2.
Takie rozwiązanie daje to że wentylator chłodnicy włącza się w zależności od temperatury płynu, a oba wentylatory wtedy kiedy czynnik chłodniczy osiągnie graniczną wartość ciśnienia.
Ten układ uruchamia wentylatory tylko wtedy kiedy trzeba.

Prostrzy układ
ma dwa przekaźniki
Ten od chłodnicy działa normalnie .
A ten od klimy cały czas kiedy jest właczona.

Jest jeszcze jedno rozwiązanie kiedy ten ostatni układ steruje przez diode przekażnikiem numer 1. Czyli oba chodzą cały czas razem z klimą.


Może być także problem z samym czujnikiem ciśnienia.
Jeśli masz napewno nabitą klimę spróbuj na chwilę zmostkować czujnik ciśnienia.
Pytanie jakie masz rozwiązanie.
Dwa czujniki po parze przewodów, czyli wysokie i niskie ciśnienie oddzielnie. Czujnik niskiego ciśnienia zabezpiecza kompresor, a wysokiego steruje wentylatorami.
Jeden czteroprzewodowy, dwa czujniki w jednej obudowie.
Czy jeden dwuprzewodowy, wentylatory chodzą razem z klimą cały czas.
Czujnik znajduje się po stronie wysokiego ciśnienia, najczęściej na filtrze-osuszaczu układu
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez hubizx » 4 mar 2006, 09:49

No właśnie sam nie jestem pewien do końca którą mam wersję z schematu haynesa wynika że powinienem mieć tylko jeden przekażnik, a z schematy z esi.mazda.usa że 3 ale tam są tylko wersje wyprodukowane w usa, więc u mnie może być inaczej, (japonia)

Już trochę wiem, przyczna leży gdzieś za przełącznikiem klimatyzacji w skrzynce bezpieczników lub w przełączniku, po rozebraniu go i pomocy palcem w załączeniu kompresor się włączył i poleciał miły chłodek.
U was też tak jest że patrząc od przodu prawy wentylator włącza się od razu po włączeniu klimatyzacji i chodzi cały czas i lewy włącza się tylko jak pracuje komresor.
Czujnik ciśnienia jest ok a także czujniek temperatury na kompresorze, z czujników zostaje chyba tylko ten przy parowniku.

W osuszaczu jest okienko przez które widać jak zawartość układu buzuje.

I jeszcze jedna sprawa, bo do końca nie wierzę panom co mi ją nabijali. Po spuszczeniu wszystkiego z klimy wpuscili 700g gazu czyli tyle ile potrzeba i 15g oleju, czy tak to powinno być, na moje pytanie dlaczego tylko 15g (poprzednim razem wyszło 40) uzyskałem odpowiedż że tylko tyle weszło że niby nie da się ściągnąć całego oleju. Czyżby ilości oleju nie ustawiało się na automatycznej maszynie do klimatyzacji. Jak to jest może ktoś to przerabiał.

Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez hubizx » 8 mar 2006, 15:06

Jest okazja żeby się zreflektować po tym jak nikt mi nic nie odpisał na poprzednią wiadomość :).
Poderzewam bardzo dziwną rzecz, w gnieździe od przekaźnika klimatyzacji brakuje jednej wsówki, jest tylko wolne miejsce i nóżka przkeźnika trafia w próżnię, a sens by był jak by wsówka tam była.

Miałbym proźbę jeśli chciało by się komuś zobaczyć u siebie jak wygląda gniazdo owego przekaźnika, było by super, bo zaczyna mi się robić strefa 11 z tej naprawy :).
I jakie macie oznaczenie tego przekaźnika lub też jakie powinno być, może mam jakiś lewy przekaźnik.

Miejsce gdzie u mnie nie ma wsówki w gnieździe oznaczone jest zielonym krzyżykiem.

Pozdr
Hubi
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez hubizx » 10 mar 2006, 10:53

Stawiam browar jak się komuś zechce zajrzeć do skrzynki bezpieczników i zobaczyć jaki macie przekaźnik.

Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez adam626 » 10 mar 2006, 22:43

brak tego przewodu nie musi oznaczać problemu.
Przekaźniki są kilku typów być może brak pinu w każdym z rodzajów na innym pinie uniemozliwia poważną usterkę w razie pomyłkowego zainstalowania złego przekaźnika.
Spróbuj raczej prześledzić kolory kabelków. Trzeba będzie niestety zajżeć pod skrzynkę z bezpiecznikami lub do schematu.
Zacząłbym od strony kompresora skoro już wiadomo że działa.
W szereg z kompresorem jest czujnik ciśnienia w układzie (uniemożliwiający załączenie pustej klimy) spróbuj więc dać napięcie za nim i tak po kawałku aż dojdziesz do źródła problemu.

Pamiętam że kiedyś nightcomer pisał że przy niższych temperaturach w GE klimy nie daje się właczyć.

Ja mam starszy i prostrzy typ instalacji. Wiązki robiłem sam na podstawie schematu wersji z za oceanu. W mojej madzi więszość bezpieczników znajduje się we wnętrzu kabiny i jest tam bezpiecznik airconditioning chyba 10A ale tak naprawdę odpowiada on tylko za działanie wyłacznika w kabinie. Zasilanie obwodów wentylatorów i kompresora jest przez bezpiecznik 20 lub 25A znajdujący się w skrzynce z dużymi bezpiecznikami obok akumulatora.Ale mój samochód jest dosyć nietypowa wersja nawet wśród GD.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 10 mar 2006, 22:56

hubizx napisał(a):Stawiam browar jak się komuś zechce zajrzeć do skrzynki bezpieczników i zobaczyć jaki macie przekaźnik.


Jutro zajrze u siebie ...i ci odpowiem a browara wypij za moje zdrowie ... :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 12 mar 2006, 00:41

hubizx napisał(a):Miałbym proźbę jeśli chciało by się komuś zobaczyć u siebie jak wygląda gniazdo owego przekaźnika, było by super,


Niestety tego nie sprawdzilem ... :| nie wyjmowalem bo ciemno na parkingu jak w <dupa>


hubizx napisał(a):I jakie macie oznaczenie tego przekaźnika lub też jakie powinno być, może mam jakiś lewy przekaźnik.


U mnie ten przekaznik ma symbol B456 ... :)

Tyle moge pomoc jak na 23.43 ... :D
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez adikow » 12 mar 2006, 03:53

patrzylem w swoją skrzynke ale mam inną przekazniki kwadratowe z 4 nuzkami. takiego z 6 niemam.
Tutaj w stanach w kazdym sklepie z czesciami czy w markecie mozna kupic freon do klimy z olejem lub sam R134 , w puszkach jednorazowych jak spray lub razem w zastawie z zegarem do mierzenia cisnienia. Wiec samemu mozna sprawdzic i nabic klime. Zegar ma zaznaczone trzy pola czerwone zielone niebieskie, dla ulatwienia, nawet nie trzena sie znac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2006, 23:01
Posty: 54
Skąd: PL
Auto: Chrysler

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron