Strona 1 z 1

Spadek napiecia na "luzie" , elektryka .

PostNapisane: 23 lut 2006, 16:46
przez Pajko
Witam ,

Przekopałem całe forum i nie znalazlem takiego tematu ktory by mnie usatysfakcjinował ,wiec zakladam nowy temat .

A dokładnei mam problem tak mi sie wydaje ze z elektryka , gdy np staje na swiatłach i autko chodzi sobie na "luzie" slabna mi swiatła , dmuchawa i wolniej zamykaja sie szyby , gdzy dodam lekko gazu wszystko wraca do normy . Chcialbym to naprawić i przed oddaniem auta do elektryka wolalem sie zapytac was .

Re: Elektryka

PostNapisane: 23 lut 2006, 17:12
przez magicadm
Pajko napisał(a):gdy np staje na swiatłach i autko chodzi sobie na "luzie" slabna mi swiatła , dmuchawa i wolniej zamykaja sie szyby , gdzy dodam lekko gazu wszystko wraca do normy .


Ja bym zaczął od zmierzenia napiecia ładowania na wolnych obrotach, zbadania kondycji akumulatora, połączeń elektrycznych i naciągu paska kilnowego napędzajacego alternator.

Zjawisko raczej typowe dla autek z mało wydajnym układem elektrycznych w czasie zwiększonaego zapotrzebowania na prąd – zima

PostNapisane: 23 lut 2006, 17:19
przez pawelc
sprawdz napięcie na zaciskach akumulatora na wolnych i po przygazowaniu,mogł sie posypać też regulator napięcia ale tego bez miernika nie sprawdzisz

PostNapisane: 23 lut 2006, 17:28
przez Marcin L
albo słaby akumulator albo słaby alternator (mogą byc szczotki do wymiany albo regulator napięcia)

PostNapisane: 23 lut 2006, 17:32
przez xedi
jeżeli masz za niskie obroty to jest wszystko w porządku
po prostu napięcie ładowania jest niskie a gdy zwiększasz obroty wszystko wraca do normy
myślę że nie masz się czym przejmować jeśli akumulator się nie rozładowuje
a alternator na pewno masz dobry skoro po zwiększeniu obrotów światła są jaśniejsze
sprawdź jeszcze poziom elektrolitu w akumulatorze

PostNapisane: 23 lut 2006, 20:11
przez prokopcio
Akumulator! Jeśli przygazujesz i światła się rozjaśniają to znaczy, że alternator/regulator dostarczają odpowiednią "dawkę" prądu, którą powinien akumulator zmagazynować i utarzymać przy wolnych obrotach (oczywiście w rozsądnych granicach czasowych) wtedy gdy z aleternatora jest obniżone napięcie (poniżej 12V na wolnych i powyżej 14V powiedzmy od 1000obr.). Wygląda na to że twój aku nie utrzymuje napięcia powyżej 12V pod obciążeniem.

Mam identycznie i dla pewności (potwierdzenia mojej teorii) włożyłem nowy (pożyczony aku) i na nim jest wporzo... Ale narazie nie wymieniam.

PostNapisane: 23 lut 2006, 23:09
przez Pajko
xedi napisał(a):sprawdź jeszcze poziom elektrolitu w akumulatorze


mam bezobsługowy

No ale lipa popołudniu zaczęło śmierdzieć jak by sie cos topilo pasek jakis albo cos i juz nie odpala tylko na linie z 2 ;/ i jutro z rano do mechanika trzeba uderzyc

PostNapisane: 24 lut 2006, 12:59
przez stuk
Pajko napisał(a):A dokładnei mam problem tak mi sie wydaje ze z elektryka , gdy np staje na swiatłach i autko chodzi sobie na "luzie" slabna mi swiatła , dmuchawa i wolniej zamykaja sie szyby , gdzy dodam lekko gazu wszystko wraca do normy . Chcialbym to naprawić i przed oddaniem auta do elektryka wolalem sie zapytac was .

Ile wynoszą u Ciebie wolne obroty?

PostNapisane: 24 lut 2006, 13:15
przez magicadm
Pajko napisał(a):
xedi napisał(a):sprawdź jeszcze poziom elektrolitu w akumulatorze


mam bezobsługowy

No ale lipa popołudniu zaczęło śmierdzieć jak by sie cos topilo pasek jakis albo cos i juz nie odpala tylko na linie z 2 ;/ i jutro z rano do mechanika trzeba uderzyc


Uwierz lub nie ale akumulatory bezobsługowe w polskim wykonaniu (te oglądałęm) tez trzeba kontrolować i uzupełniać płyn.

Co do smrodu...coś nie łaczy i smaży się – klemy napewno czyste i dokręcone???

PostNapisane: 24 lut 2006, 13:32
przez sołtys
magicadm napisał(a):Uwierz lub nie ale akumulatory bezobsługowe w polskim wykonaniu (te oglądałęm) tez trzeba kontrolować i uzupełniać płyn.


to są akumulatory bezobsługowe wg normy EN czyli jeżeli są użytkowane "prawidłowo" to nie wymagają obsługi i dolewania niemniej jednak instrukcja wyrażnie podaje przypadki w ktróych należy sprawdzić poziom i dolać płynu.

Prawdziwe akumulatory bezobsługowe to typowe żelówki zalane na stasłe bez żadnych odpowietrzników itp korków.

PostNapisane: 24 lut 2006, 13:40
przez Pajko
stuk napisał(a):Ile wynoszą u Ciebie wolne obroty?


850 cos takiego


magicadm napisał(a):Co do smrodu...coś nie łaczy i smaży się – klemy napewno czyste i dokręcone?


tak czysto i dokrecone

no ale i tak dzis juz auto stoi i elektryka zobaczymy co powie

PostNapisane: 24 lut 2006, 16:20
przez Grzyby
Pajko – bądź bardziej twórczy przy nazywaniu tematów :P

Elektryka

naprawdę nic nie mówi lub mówi bardzo dużo.
Natomiast w żaden sposób nie opisuje usterki.
Popraw proszę temat.

PostNapisane: 24 lut 2006, 16:57
przez Pajko
Grzyby napisał(a):Pajko – bądź bardziej twórczy przy nazywaniu tematów



hehe tak jest . A teraz dobrze ??

PostNapisane: 24 lut 2006, 17:00
przez Grzyby
:D

PostNapisane: 1 kwi 2006, 21:34
przez luki626
no to powiędzcie mi czy spadki napięcia w układzie mogą powodować przygasanie silnika? Mianowicie: na gazie jak wcisnę sprzęgło przy 2500 obr to odroty szybko lecą do zera chwilę telepie i wchodzą naswoje 900i dalej jest ok właśnie testuje że ma to miejsce przy włączonych światłach bez jest o niebo lepiej. Pozatym migją mi światła na wolnych obr. wiąc może to alternator?

PostNapisane: 1 kwi 2006, 22:06
przez prokopcio
luki626 napisał(a):Pozatym migją mi światła na wolnych obr. wiąc może to alternator?


raczej akumulator.... podepnij porzyczony i sprawdź

PostNapisane: 1 kwi 2006, 22:44
przez luki626
raczej nie akku bo się stabilizuje po chwili(z obrotami) może jakieś podciśnienie się niewyrabia i przy zejściu z obrotów muli i ściąga go do zera

PostNapisane: 2 kwi 2006, 22:26
przez stuk
Pajko napisał(a):850 cos takiego

Jak 850 to jest ok, problem nie leży więc w obrotach.

PostNapisane: 3 kwi 2006, 07:23
przez pawelc
a ja bym stawiał na regulator napięcia w alternatorze lub sam e szczotki co bardziej prawdopodobne ,miernik do ręki sprawdz napięcie na wolnych obrotach

PostNapisane: 4 kwi 2006, 00:01
przez mayer
regler albo diody albo akumulator po prostu.posprawdzaj po kolei