Strona 1 z 6

Problem z tempomatem – GE

PostNapisane: 11 kwi 2004, 12:19
przez Sebastian
Cześć witam wszystkich fanatyków MAZDY. Posiadam mazdę 626GE 92r z LPG. Mam mały problem z tempomatem który wogógule nie trzyma prędkości. Kontrolka się zaświeca i niby jest włąnczony a reakcji zero. Czy ktoś wie czym może być to spowodowane. Dodam że mam walnięty przepływomież choć samochód jest tak wyregulowany ze jeździ bez zażutów na paliwie i na LPG.

PostNapisane: 11 kwi 2004, 12:40
przez xXx
Jeżeli masz walnięty przepływomierz i ktoś regulował Ci tak silnik, że chodzi bez problemu na paliwie, a "nie powinien" ze względu na uszkodzony przepływomierz to może właśnie w tym leży problem i przez to tempomat wariuje.

Pozdro

PostNapisane: 11 kwi 2004, 18:18
przez Globy
Byc moze ma to wplyw na dzialanie tempomatu, na wszelki wypadek sprawdz poprawnosc poslugiwania sie nim – http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/tempomat.php

PostNapisane: 12 kwi 2004, 21:53
przez Sebastian
Globy napisał(a):Byc moze ma to wplyw na dzialanie tempomatu, na wszelki wypadek sprawdz poprawnosc poslugiwania sie nim – http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/tempomat.php


Czy ktoś może mi powiedzieć co to jest akcelerator i gdzie się znajduje bo w tych określeniach narazie jestem Lamerem.

PostNapisane: 12 kwi 2004, 23:25
przez LoB
przy kierownicy powinny byc 2 przyciski ACCEl (akcelerator) i RESUME...

chcac jechac ze stala predkoscia...co umozliwia tempomat nalezy wlaczyc przycik CRUSE CONTROL...(wtedy zapala sie wspomniania przec ciebie lampka) a nastepnie przycisnac ACCEl przy wybranej predkoscil....hamulcem oczywiscie dezaktywujemy uzadzenie :]

PostNapisane: 13 kwi 2004, 09:31
przez _MarSs_
No jak się nie wpisze prędkości to co ma trzymać??
Ale jak to może działać bez przepływomierza? rezystor czy co??

PostNapisane: 13 kwi 2004, 12:26
przez LoB
No jak się nie wpisze prędkości to co ma trzymać??


a co sie ma wpisywac...?? :|

wciskamy pedal gazu do predkosci ktora chcemy zachowac..i wtedy wciskamy ACCEL i od tego momentu mozemy sobie nogi wystawic przez okno :P a auto samo podaza z dana predkoscia ... ot cala filozofia... ;)

PostNapisane: 13 kwi 2004, 13:21
przez _MarSs_
LoB napisał(a):
No jak się nie wpisze prędkości to co ma trzymać??


a co sie ma wpisywac...?? :|

wciskamy pedal gazu do predkosci ktora chcemy zachowac..i wtedy wciskamy ACCEL ... ;)

no i w tym momencie do pamięci procka wpisujesz sobie aktualna prędkość, a dopuki nie wpiszesz (nie naciśniesz SET) to klawiszem na desce możesz sobie klikać aż do bólu (palucha)...

PostNapisane: 13 kwi 2004, 14:25
przez Długi
ACCEL = SET

PostNapisane: 13 kwi 2004, 14:48
przez Smirnoff
U mnie w GE KL tempomat ustawiam dolnym przyciskiem na kierze, na którym jest wyraźny napis SET. Emblematem "ACCEL" mam oznaczony górny przycisk i nim w razie czego przyspieszam, jak mi sie nie kce postawic nogi na pedał "gazu" podczas jazdy z tempomatem. Ale zawsze chcąc załączyc tempomat naciskam przy odpowiedniej prędkopści przycisk SET, czyli dolny.

Tak więc ACCEL to chyba nie jest tożsamy przycisk z SET, aczkolwiek nie probowałem ustawiać V przyciskiem ACCEL, moze sie da??

Pozdro
SM

PostNapisane: 13 kwi 2004, 15:03
przez Długi
Sorki
faktycznie przyzwyczajenie ze starego PROBE, tam ACCEL = SET
GE SET=COAST, ACCEL = RESUME

PostNapisane: 13 kwi 2004, 17:22
przez Kruk11
Pytanie trochę offtopic ale nie daleko.
Jak wstawić tempomat do silnika 1,3 z wtryskiem z 92 roku i ile to kosztuje??
Dzięki za podpowiedzi

PostNapisane: 14 kwi 2004, 01:25
przez Smirnoff
Długi napisał(a):Sorki
faktycznie przyzwyczajenie ze starego PROBE, tam ACCEL = SET
GE SET=COAST, ACCEL = RESUME


Dokładnie jest tak jak piszesz. Dzisiaj jeździłem i specjalnie pobawiłem się tempomatem. Nacisnięcie ACCEL absolutnie nic nie wnosi do tempomatu o ile wczesniej nie ustawimy prędkości przyciskiem SET. Tak więc trzeba się trzymac takiej kolejności:
1) Włączyc przycisk Cruise CTRL na desce rozdzielczej (zapali się pomarańczowy "pasek-kontrolka" na wspomnianym przycisku.
2) Osiągnąwszy satysfakcjonującą nas prędkość nacisnąć przycisk SET/COAST, co spowoduje zapamiętanie prędkości przez kompa i zaświecenie zielonego napisu po prawej stronie tacho "CRUISE"
3) Teraz sobie możemy naciskać SET/COAST lub ACCEL/RESUME do bólu. Pierwszym z nich spowodujemy przymykanie przepustnicy i zwalnianie samochodu, drugim wręcz przeciwnie. Jesli np przyspieszymy przy wyprzedzaniu, to poprzez RESUME możemy powrócić po wyprzedzeniu kogoś tam do wcześniejszej prędkości. Po naciśnięciu hamulca ustawienie jest kasowane a kontrolka-zielony napis CRUISE gaśnie.

Pozdro
Smirnoff

PS
Tak więc Sebastian jeżeli świeci się pomaranczowa kontrolka w przycisku oraz zielony napis CRUISE na tacho, to tempomat powinien działać, jesli nie działa, znaczy się coś jest skopane. Jeśli natomiast nie świeci się zielony napis na tacho, to nie masz zadanej prędkości i nie zadziała choćby nie wiem co, doputy, dopóki nie ustawisz prędkosci przyciskiem SET.

PostNapisane: 14 kwi 2004, 08:29
przez _MarSs_
No i nalezy pamiętać, że zadana prędkość nie może byc niższa niz minimalna dozwolona – u mnie w Cronosie to jakieś 45km/h! Ale czy ktoś tak wolno jeździ???

PostNapisane: 16 kwi 2004, 01:08
przez Sebastian
Wielkie dzienki za pomoc bende walczył z tą małą aczkolwiek przydatnym maszynerią:)

PostNapisane: 16 kwi 2004, 12:55
przez Sebastian
LoB napisał(a):przy kierownicy powinny byc 2 przyciski ACCEl (akcelerator) i RESUME...

chcac jechac ze stala predkoscia...co umozliwia tempomat nalezy wlaczyc przycik CRUSE CONTROL...(wtedy zapala sie wspomniania przec ciebie lampka) a nastepnie przycisnac ACCEl przy wybranej predkoscil....hamulcem oczywiscie dezaktywujemy uzadzenie :]


No tak wszysko jest tak jak piszecie ale tempomat nie trzyma V. Otóz mam pytanie, czym może być to spowodowane?.

PostNapisane: 16 kwi 2004, 14:05
przez Smirnoff
A zapala się wspomniana przeze mnie kontrolka o zielonym kolorku z napisem "CRUISE" ??

PostNapisane: 17 kwi 2004, 14:00
przez Sebastian
Smirnoff napisał(a):A zapala się wspomniana przeze mnie kontrolka o zielonym kolorku z napisem "CRUISE" ??



bez problemu wszystko odbywa się tak jak powinno tylko reakcji brak.

PostNapisane: 17 kwi 2004, 17:32
przez Smirnoff
Hmm, no to w takim układzie ja bym proponował oblukać sprawę od strony mechanicznej –> czy linka tempomatu jest cała, odpowiednio umocowana itp itd? Czy wężyk od podcisnienia jest na swoim miejscu?
Pozdro
SM

PostNapisane: 20 kwi 2004, 00:37
przez Sebastian
Ok dzięki zaczne się rozglądać po tych sprawach.