Strona 1 z 11

Centralny zamek 626 GE – pytania, problemy, usterki

PostNapisane: 27 sty 2006, 11:28
przez SzUrEk
Witam szanownych forumowiczów :)

Od czasu kupna Madzi ( tj. od 09.12.2005r.) zastanawiam się i szukam na forum czy w tym modelu ( 626 1,8i 16v `94r.) w centarlnym zamku są dwa mastery czy jeden.
U mnie centralny działa trylko od strony kierowcy,a od pasażera otwiera tylko te jedne drzwi, a jak jest u was??

pozdro

SzUrEk

PostNapisane: 27 sty 2006, 12:04
przez sołtys
u mnie dwa mastery a w zasadzie trzy mastery. przednie drzwi + bagażnik wszędzie mastery.

PostNapisane: 27 sty 2006, 12:40
przez Liliana
tak s nieśmiało zapytam...a co to są mastery?

PostNapisane: 27 sty 2006, 12:42
przez Wodzu
mysle ze masz master w drzwiach kierowcy natomiast u pasarzera jest slave, sprawdz czy zamkiem w drzwiach pasarzera otwierasz cale auto czy tylko te jedne drzwi. Jak tylko jedne tzn ze jest tam slave
Pozdro

PostNapisane: 27 sty 2006, 13:02
przez SzUrEk
Wodzu jest tak jak piszesz, od strony pasażera otwierają sie tylko drzwi od strony pasażera a nie całe auto jak w przypadku drzwi od kierowcy czy bagażnika ( już wcześniej to napisałem).
Moje pytanie brzmi natępująco: czy u was w tym modelu od strony pasażera jest master czy slave?? Może mam uszkodzony steronik, siłownik, albo jeszcze coś innego a może poprotu fabrycznie jest tam zamontowany slave??


Liliana :)
MASTER: siłownik centralnego zamka ze sterowaniem, który umożliwia otwarcie wszystkich drzwi w samochodzie
SLAVE: siłownik, który nie ma możliwości otwierania pozostałych drzwi poda tymi, w których jest zamontowany

Nara ;)

PostNapisane: 27 sty 2006, 13:11
przez sołtys
SzUrEk napisał(a):Moje pytanie brzmi natępująco: czy u was w tym modelu od strony pasażera jest master czy slave??


a moja odpowiedz brzmiała tak jak wyżej ten sam model tylko rok starszy. 3 mastery dwa w przednich drzwiach i jeden w bagażniku czyli niezależnie które drzwi otwieram kluczykiem zawsze działa centralny.

pozdrawiam

PostNapisane: 27 sty 2006, 13:27
przez SzUrEk
Dziękuję, to jest satysfakcjonująca mnie odpowiedź :D

czekam na kolejne i może jakieś podpowiedzi co sprawdzić ( czy ktoś miał z tym problem i jak sobie poradził??)
– chyba nie pozostaje mi nic innego jak zdjąć tapicerkę i dowiedzieć się empirystycznie <lol> .

pozdrawiam :]

PostNapisane: 27 sty 2006, 13:34
przez Marcin ( Pycia )
A u mnie od strony pasazera raz otworze wszystkie drzwi a raz tylko pasazera ... zalezy od humoru mastera .. :D I co wy na to ...

PostNapisane: 27 sty 2006, 14:55
przez stuk
A u mnie od strony pasażera otwierając z zewnątrz kluczykiem działa jak master (otwiera sie całe auto), ale od środka przy pomocy grzybka działa jak slave (tylko te konkretne drzwi) i nie mogę pojąć jak to jest zrobione... [626 GE FS z 1997 roku]

PostNapisane: 27 sty 2006, 15:19
przez SzUrEk
Jeśli w sobotę, po wymianie rozrządu, termostatu, czujnika ciśnienia oleju, założeniu podgrzewaczy do lustere, i wyczyszczeniu przepustnicy i przepływomierza starczy mi czasu to zerknę na ten zamek i dam znać :)
Wnioskuję, że fabrycznie od strony pasażera powinien być MASTER :)

Dzieki za wszystkie posty i życzę wszystkim miłego dnia ;)

pozdrawiam SzUrEk

PostNapisane: 27 sty 2006, 15:19
przez jacobs
stuk napisał(a):A u mnie od strony pasażera otwierając z zewnątrz kluczykiem działa jak master (otwiera sie całe auto), ale od środka przy pomocy grzybka działa jak slave (tylko te konkretne drzwi) i nie mogę pojąć jak to jest zrobione... [626 GE FS z 1997 roku]

Też tak mam, a ostatnio zamknęłem od środka drzwi pasażera i nie mogłem wyjść, dopiero pociągnięcie za klamke zewnętrzną pomogło i ten grzybek wyskoczył.

PostNapisane: 27 sty 2006, 15:44
przez Marcin ( Pycia )
SzUrEk napisał(a):Jeśli w sobotę, po wymianie rozrządu, termostatu, czujnika ciśnienia oleju, założeniu podgrzewaczy do lustere, i wyczyszczeniu przepustnicy i przepływomierza starczy mi czasu to zerknę na ten zamek i dam znać
Wnioskuję, że fabrycznie od strony pasażera powinien być MASTER
to o ktorej wstajesz do roboty <lol>

PostNapisane: 27 sty 2006, 22:15
przez SzUrEk
Na 8.00 idę na uczelnię. Najpierw jedo kolokwium, potem egzamin a potem jeszcze jedno kolokwium i ok 15 powinienem być w domu i od razu zabieram sie do roboty :) , cała noc przede mna :) a później o 8 w niedzielę znowu egzamin. Ale to jedydny dzień od miesiąca i w najbliższym miesiącu kiedy mogę coś zrobić w samochodzie :(
Dzisiaj zaczął mi szarpać na zimnym i gasnąć :( pływające obroty..itp.. pewnie znane Wam sprawy...

pozdrawiam <uklon>

PostNapisane: 28 sty 2006, 11:17
przez sołtys
stuk napisał(a):A u mnie od strony pasażera otwierając z zewnątrz kluczykiem działa jak master (otwiera sie całe auto), ale od środka przy pomocy grzybka działa jak slave (tylko te konkretne drzwi) i nie mogę pojąć jak to jest zrobione... [626 GE FS z 1997 roku]


to nic nowego u mnie też tak jest nie rozbierałem tego ale podejrzewam jak to mazda skombinowałą. w drzwiach pasażera jest slejw tyle że są jeszcze krancówki podpięte do zamka co by otwierał z kluczyka efekt ten sam czyli tak jak pisałem wyżej.

PostNapisane: 30 sty 2006, 14:58
przez wicekk
stuk napisał(a):A u mnie od strony pasażera otwierając z zewnątrz kluczykiem działa jak master (otwiera sie całe auto), ale od środka przy pomocy grzybka działa jak slave (tylko te konkretne drzwi) i nie mogę pojąć jak to jest zrobione... [626 GE FS z 1997 roku]


sołtys napisał(a):to nic nowego u mnie też tak jest nie rozbierałem tego ale podejrzewam jak to mazda skombinowałą. w drzwiach pasażera jest slejw tyle że są jeszcze krancówki podpięte do zamka co by otwierał z kluczyka efekt ten sam czyli tak jak pisałem wyżej.


Dokladnie, w drzwiach pasazera jest slave tylko do zamka dobudowany jest przelacznik ktory steruje zamykaniem/otwieraniem pozostalych drzwi, dlatego dziala to z kluczyka a nie od srodka "cyplem".
Wiec mamy tylko jeden master, posostale to slave, w bagazniku rowniez:)))

PostNapisane: 8 lut 2006, 22:30
przez Kobi610
U mnie problem jest taki. W tylnych dzwiach za kierowcą nie działa centralny. Na początku jak kupiłem auto raz działał raz nie aż padł w końcu całkowicie. :( Co obstawiacie: padł siłownik, czy zaśniedziały końcówki i nie łączy. Jak śćiągnąć tapicerkę z dzwi aby nic nie rozwalić. <pomocy>

PostNapisane: 8 lut 2006, 23:15
przez wicekk
Stawiam na ułamany przewod wchodzacy do drzwi.. :]
jak sciagnac? pociągajac, musi sie odczepic z zaczepów, wczesniej srubki..

PostNapisane: 9 lut 2006, 02:07
przez Kobi610
A gdzie znajdują się te śróbki bo nie widać ich , i ile ich jest? Chyba poczekam z tym na plusową temp. bo coś mi sie zdaje że te zaczepy szlak trafi na mrozie jak pociągne :]

centralny zamek

PostNapisane: 6 lut 2007, 15:32
przez jurekpr
Cześć, ostatnio trzykrotnie zdarzyło mi się takie dziwne zachowanie centralnego zamka. Po otwarciu drzwi kluczykiem, po pewnym czasie, centralny samoczynnie naprzemian zamykał i otwierał wszystkie drzwi przez około 10-20 sekund, kłapiąc klikanaście razy. Raz na postoju, dwa razy w czasie jazdy. Kłapanie kończyło się w pozycji – drzwi otwarte. Problem może niewielki, ale może zamknąć drzwi z kluczykiem w stacyjce. Nie udaje mi się sprowokować auta do takiego zachowania, aby coś pobadać. Czy ktoś z Kolegów może mi coś podpowiedzieć na ten temat.
Co do głównego tematu tego wątku, to u mnie wszystkie zamki działają jako master.

Centralny zamek-nie zawsze zamyka wszystkie drzwi

PostNapisane: 7 maja 2008, 23:28
przez Hugo
Szukałem, ale nie znalazłem. Problem polega na tym, że zamykając drzwi od strony kierowcy nie zawsze centralny zamek zamknie wszystkie drzwi+klapę bagażnika, a tylko drzwi kierowcy. Czasami zamyka przy pierwszej próbie, a czasami muszę kilka razy przekręcać kluczyk w lewo i w prawo aż w końcu "zaskoczy" i zamknie wszystkie. Dodam, że od strony pasażera za każdym razem central działa bezbłędnie (tzn. zamyka wszystko co powinien).
Spotkał się już ktoś z takim problemem?
Jeszcze jedno: Dzisiaj zauważyłem, że zamek zamknął mi wszystko z opóźnieniem, tzn. przekręciłem kluczyk w prawo (zamknięcie) i cisza (więc zamknął tylko drzwi kierowcy) i nagle gdy już go miałem cofnąć-drzwi się pozamykały. Czary mary? ;)
Moim zdaniem coś nie zawsze kontaktuje jak trzeba. Ale gdzie? W zamku drzwi czy gdzie indziej?