Słabe ogrzewanie/nagrzewnica/wymiana

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mark.87 » 16 sty 2014, 11:26

Zapytalem kolegow tylko czy ktos robil taka rzecz z termostatem a tutaj zaraz lawina krytyki spada na mnie, chyba od czegos jest forum i chyba od pomagania sobie
Problem z ogrzewaniem juz poruszalem kilka krotnie i nic z tego,
Uklad byl plukany 2 razy, odpowietrzony reduktor i cala reszta, wyciagalem nawet wentylator i czysto w kanalach,klapki wszystkie chodza ok,ciegna tak samo, wszystko dziala a ogrzewanie jest slabe,
nie mam juz pomyslow, obstawiam nadal termostat i dlatego zmieniam na WAHLERA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Szyna » 16 sty 2014, 21:29

Zmień termostat na taki jaki ma być i zobaczysz co będzie ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez roccomistrz » 16 sty 2014, 22:30

a jak masz podpięty reduktor LPG?? z trójnikami czy bez??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez mark.87 » 17 sty 2014, 00:45

roccomistrz napisał(a):a jak masz podpięty reduktor LPG?? z trójnikami czy bez??

Reduktor na trójnikach jest ale jak twierdza koledzy z forum przepiecie bez trójnikow nic nie da
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez roccomistrz » 17 sty 2014, 16:28

u mnie podłączenie bez trójników bardzo pomogło z ogrzewaniem.
w mojej maździe płyn płynie najpierw przez nagrzewnice, a później do reduktora i naprawdę ogrzewanie jest o niebo lepsze, a i z instalacją LPG nic złego się nie dzieje.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez MARSELUSS82 » 17 sty 2014, 18:38

roccomistrz napisał(a):u mnie podłączenie bez trójników bardzo pomogło z ogrzewaniem.
w mojej maździe płyn płynie najpierw przez nagrzewnice, a później do reduktora i naprawdę ogrzewanie jest o niebo lepsze, a i z instalacją LPG nic złego się nie dzieje.


U mnie najpierw reduktor i po wymianie nagrzewnicy ogrzewanie ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez noxes » 17 sty 2014, 19:50

Bo tak powinno być podłączone, że najpierw przez nagrzewnicę a później parownik, bo:
-woda płynie po najmniejszej linii oporu w tym wypadku parownik
-Parownik zabiera dużo ciepła.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mark.87 » 18 sty 2014, 00:17

w takim razie 2 pytania,
1. ktore wejscie do nagrzewnicy to zasilanie a ktore powrot zeby dobrze polaczyc obieg plynu
2, po co w termostacie jest taka mala dziurka z taka blaszka ktora lata sobie zaleznie od kierunku przeplywu, widac to na foto
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez zadra » 21 sty 2014, 00:19

po co w termostacie jest taka mala dziurka z taka blaszka ktora lata sobie zaleznie od kierunku przeplywu, widac to na foto

ta dziurka jest po to,aby system chłodzenia miał szansę odpowietrzyć się automatycznie(nie zawsze to spełnia swoją rolę).
"zdjęcie" jest niewidoczne.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez mark.87 » 21 sty 2014, 20:43

Mniejsza o zdjecie juz pewnie wiekszosc osob wie o co chodzi,
poza tym juz zamontowalem termostat usuwajac to ustrojstwo,zaspawalem i autko grzeje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez kamilspider » 21 sty 2014, 21:17

Pomogła sama wymiana termostatu z zaspawaniem tej dziurki czy przepiąłeś też przewody wody przy parowniku?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez mark.87 » 22 sty 2014, 18:43

Kolego nic nie przepinalem, pomogla wymiana termostatu WAHLERA i pozbycie sie tego ustrojstwa, jak dla mnie jest cieplo czyli jest ok a juz podejrzewalem z mechanikiem ze to wina badziewnej nagrzewnicy a raczej zamiennika aluminiowego ktory mogl nie oddawac ciepla,
cale szczescie ze to tylko termostat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez zadra » 22 sty 2014, 19:06

ja wymieniłem termostat chyba z 6 lat temu; nie brałem mazdowego, tylko wstawiłem od nissana – ma prostszą budowę i szybciej się otwiera(nie pamiętam dokładnie, ale chyba 86stC)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3146 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez mark.87 » 26 sty 2014, 13:24

No i <dupa> <dupa> i jeszcze raz <dupa> ,myslalem ze mam ogrzewanie dopuki nie przyszly mrozy, jak nawiew mam na twarz to cos tam czuc ciepla ale zato przodnia szyba paruje mocno a jak przelacze na szybe to wogule nie czuc ciepla a nawet szyba nie odparowana jest,tylko w 70% mimo ze jade 40-50km w 4 osoby, to nadal zaparowana jest,
Brak juz mi sil do tego auta,pewnie nagrzewnica jest do bani i to ona jest winna a niechce mi sie rozbierac znow pol auta zeby wymienic zwlaszcza przy -10 czy wiecej,
Ogolnie jak ktos mi powie ze mazda ma dobre ogrzewanie to nie uwieze ,bo za duzo czasu,kasy i nerwow w to wlozylem i nic najlepsze chyba ma vw i opel, u brata normalnie pazy z nawiewow a u mnie nic
Poza tym tylko przezyc ta zime bo pewnie w wakacje auto pojdzie na zlom
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 26 sty 2014, 15:10

Zmień przewody od nagrzewnicy i parownika. Najpierw ma być nagrzewnica, a później parownik!

Myślisz, że tak fajnie jest w innych samochodach? Nie zawsze wszystko zależy od warunków konstrukcyjnych, parownik od LPG wydajność pompy wodnej. Jeśli masz niskie obroty silnika a temp i nawiew na max to nie ma siły pompa nie poda tyle wody co by wyrównać stratę ciepła a do tego parownik.

Jeśli chce Ci się bawić jeszcze to podłącz przewody wodne tak jak pisałem. Czyli najpierw nagrzewnica a dopiero w powrót parownik w szereg(na kolankach). Jak dobrze pamiętam to wejście nagrzewnicy powinno być podłączone pod króciec obudowy czujników.
Jeśli to nie pomoże to można zamontować elektryczną pompkę wspomagającą przepływ wody.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mark.87 » 26 sty 2014, 17:12

Koego moge sprobowac jeszcze z lpg,bo niechce mi sie rozbierac kokpitu, wyzucic oba trujniki i dac bezposrednio do nagrzewnicy zasilanie a powrotem zasilic reduktor i do silnika spowrotem??
czyli podlaczyc tak
Obrazek
wedlug ksiazki napraw dolne wejscie nagrzewnicy to zasilanie
Poza tym mialem juz 5aut podlaczone na trujnikach i wszystkie grzaly,brata opel tez jest na trujnikach a grzeje jak piec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 26 sty 2014, 17:58

Dokładnie tak jak na obrazku.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez pawelc » 3 lut 2014, 08:36

Mazda ma wystarczające ogrzewanie ;).....u szwagra w xedosie pomogła płukanka nagrzewnicy ,dwie butelki octu i auto grzeje jak dawniej(a nie grzało prawie w ogóle ,odpowietrzanie i inne cuda nie pomagały) ,tak że jak będziesz miał rozebrane to przepłucz sobie nagrzewnice
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez mark.87 » 3 lut 2014, 16:38

Kolego po
1,nagrzewnica jest nowa
2, plukalem juz nawet chemia i nadal slabo grzeje
po 3. nie takie pomysly juz mialem od innych i nic nie pomagaja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez kamilspider » 3 lut 2014, 18:21

Podłączyłeś to już tak jak noxes narysował i nadal nic?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6