Słabe ogrzewanie/nagrzewnica/wymiana

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez damian626 » 23 gru 2012, 01:34

witam jeżeli chodzi o poprawę ogrzewania w 626 GE polecam montaż używanej nagrzewnicy od GF jest aluminiowa bardzo dobrze oddaje cieplo ma szersze kanaliki przez co nie widzialem jeszcze zeby ktoras byla zapchana i pasuje bez problemowo papa
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 01:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez mark.87 » 30 paź 2013, 00:49

Dzis jestem po odkamienianiu ukladu, wrazenia
po plukaniu woda leciala ruda woda,
po plukaniu woda po chemi leciala ruda z piana
ogolnie sama ruda mimo iz na plynie jezdze,
Czy jest mozliwosc ze np,pompa wody ma slaba wydajnosc i stad slabe ogrzewanie?? jak sprawdzic pompe wody??
jesli po plukance ogrzewanie sie nie poprawi to braknie mi juz pomyslow
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez szumki44 » 30 paź 2013, 08:26

a patrzyles na nagrzewnice ? czy nie jest zawalona syfem ? rozbierz sobie i zerknij jak wyglada nagrzewnica moze byc zawalona piachem liscmi paprociami byle czym i dlatego slabiej oddaje cieplo . jezeli nie chce ci sie tak rozbierac to rozgrzej auto do temp normalnej daj na cieplo nawiew i zobacz pod maska jakiej temperatury sa weze wodne ktore ida do nagrzewnicy jak gorace a powietrze chlodnie to moze byc jej przyczyna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez Marek 161BD081 » 30 paź 2013, 09:26

Zazwyczaj to sama nagrzewnica się zakamienia i stad kłopoty z ogrzewaniem.
Jak płukałeś układ chłodzenia wraz z odkamieniaczem to było głownie zająć się samą nagrzewnicą bo reszta nie ma aż takiego wpływu na to.
Pompa wody i tak raz na jakiś czas podlega wymianie ale to są naprawdę to są sporadyczne przypadki aby miała się ona tak zużyć aby spadła jej wydajność. Zresztą wiązałoby się to ze zwiększonym grzaniem silnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez MARSELUSS82 » 30 paź 2013, 11:09

mark.87 napisał(a):Dzis jestem po odkamienianiu ukladu, wrazenia
po plukaniu woda leciala ruda woda,
po plukaniu woda po chemi leciala ruda z piana
ogolnie sama ruda mimo iz na plynie jezdze,
Czy jest mozliwosc ze np,pompa wody ma slaba wydajnosc i stad slabe ogrzewanie?? jak sprawdzic pompe wody??
jesli po plukance ogrzewanie sie nie poprawi to braknie mi juz pomyslow


Masz gazownie na pokładzie więc reduktor zabiera część energii,, stawia mniejszy opór niż nagrzewnica więc ciecz w wieszym stopniu wali przez niego. Ja wywalilem trojniki i mam szeregowi, efekt trochę więcej czasu potrzebował aby zaczęło lecieć ciepełko w kabinie, ale szybciej na gaz wskakiwał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez mark.87 » 30 paź 2013, 12:13

Nagrzewnica wymieniana w tamtym roku i po czyszczeniu wczoraj nie zauwazylem zadnego syfu tylko ta ruda woda skad sie wziola, musial byc kamien w ukladzie.
weze pod maska sa cieple a nawet gorace ,zobaczymy w praktyce czy poprawi sie teraz.
Pompa wody ""byla ""wymieniana z rozrzadem 30tys km temu ale niemam potwierdzenia czy aby napewno zmieniona jest czy zostala stara.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Szyna » 2 lis 2013, 13:20

Pompa wody jeżeli będzie słaba to może Ci się samochód przegrzewać w mieście.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez mark.87 » 3 lis 2013, 14:18

Raczej nic takiego sie nie dzieje, sporadycznie sie wlaczy wiatrak od chlodnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez sefciu » 14 lis 2013, 21:16

Witam mam pytanie.
Czytam wszystkie posty i wszyscy mówią tylko o nagrzewnicy. Ja mam problem troszkę inny. U mnie grzeje nie ma problemu ale nadmuch na przednią szybe jest bardzo słaby. Madzia nie filtra pyłkowego więc nie wiem co jest grane. Czy jest ktoś kto może mi pomóc. Byłbym wdzięczny
sefciu
 

Postprzez MARSELUSS82 » 14 lis 2013, 22:09

Jak dajesz tylko na szybę to dmucha tylko na nią, czy na nogi też? ewentualni srodkowy. Może również sam. wentylator mieć spore opory, dostęp prosty nad nogami pasażera.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez szumki44 » 3 gru 2013, 22:28

trzeba rozebrac nawiewy tam gdzie jest nagrzewnica wentylator i wyczyscic z lisci kurzy brudu :) a co do filtra :D to damskie stupki zalozyc mozna na kratke przed dolotem :) dziala:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez mark.87 » 15 sty 2014, 10:57

To i ja dołącze sie do tematu,wymieniałem termostat w tamtym roku na Verneta i nic ogrzewanie nie wiele sie poprawilo, zamowilem sobie dzis termostat WAHLERA,
znajac wymiary czy mozna dopasowac termostat od innego auta np??
czy ktos robil taki zabieg???
pytam bo jesli byla by taka opcja to poszukal byl czegos mocniejszego np 92-97*C niz ori mazdy 82*C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez michal_plac » 15 sty 2014, 13:34

Pamiętaj że uszkodzony termostat otwiera się później wiec jeżeli wstawisz termostat otwierający się później (fabrycznie), system chłodzenia nie będzie optymalnie działał do tego silnika. Możesz narobić więcej szkód niż pożytku. Pokombinuj z nagrzewnicą bądź dopadnij webasto po taniości z rozbitka i bedzie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2013, 13:53
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda Xedos 9 2.5 v6 24v 1995r. manual

Postprzez mark.87 » 15 sty 2014, 13:51

webasto mnie nie interesuje,nagrzewnica jest nowa. A co to ma wszystko wspolne,
zwiekszajac tem,otwarcia termostatu zwieksze temperature ogrzewania a na to licze,
Niby jakich szkod moge narobic??
konkrety prosze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 15 sty 2014, 22:51

michal_plac napisał(a):Pamiętaj że uszkodzony termostat otwiera się później

kto tak powiedział? Równie dobrze może się nie zamknąć i nie dogrzeje silnika.
W przypadku zbyt późnego otwarcia się termostatu może dojść do przegrzania silnika. Tak wiem to tylko 10*C, ale chyba nie bez powodu w jednych silnikach termostat otwiera się przy 70 a w innych przy 90.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez michal_plac » 15 sty 2014, 23:33

tak jak wyżej... silnik może się przegrzewać. O termostacie za późno otwierającym się mówię na własnym przykładzie. Gotowałem stary i otwierał się o 7* za późno. W aucie wypluwało mi borygo przez korek zbiorniczka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2013, 13:53
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda Xedos 9 2.5 v6 24v 1995r. manual

Postprzez mark.87 » 16 sty 2014, 00:42

Tylko ze te 10stopni moze mi bardzo duzo zmienic w ogrzewaniu, a co do aut francuskich czy chocby opla termostat jest na 103*C i jakos nic sie nie gotuje wiec twierdzenie ze przegrzeje silnik jest wyssane z palca
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 16 sty 2014, 09:25

to zakładaj taki skoro wiesz lepiej. I po co w ogóle te pytania skoro z góry zakładasz, że będzie Ok? Tylko poinformuj nas o tym co wyszło.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez michal_plac » 16 sty 2014, 10:02

Każdy silnik ma swoją specyfikację. Bez powodu nie założyli termostatu na 82*... Bo niby czemu 82 a nie równe 80? Silnik to bardzo precyzyjne narzędzie, jeżeli jakaś część nie zgadza się o milimetr to już całość nie pracuje a to "tylko" milimetr. Zrób, pojeździj z 20k km i powiedz jak się udało. Może wynajdziesz coś na co konstruktorzy nie wpadli :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2013, 13:53
Posty: 35
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda Xedos 9 2.5 v6 24v 1995r. manual

Postprzez kamilspider » 16 sty 2014, 10:12

mark.87 napisał(a):Tylko ze te 10stopni moze mi bardzo duzo zmienic w ogrzewaniu, a co do aut francuskich czy chocby opla termostat jest na 103*C i jakos nic sie nie gotuje wiec twierdzenie ze przegrzeje silnik jest wyssane z palca

Jedynie projektant tego silnika mógłby Ci powiedzieć czy coś się stanie jak temp wzrośnie o 10st, prawdopodobnie teraz zimą będzie ok, ale jak przyjdzie 30st w cieniu to może być różnie np w najlepszym wypadku wentylator będzie chodził cały czas, albo będą inne jajka.
Moim zdaniem jak masz problem z ogrzewaniem to trzeba go znaleźć, a nie kombinować.
Masz gaz, więc może gdzieś jest układ trochę zapowietrzony? Płukałeś układ wężem?
Pewnie długo z tym walczysz skoro takie pomysły Ci przychodzą do głowy ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6