Słabe ogrzewanie/nagrzewnica/wymiana

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pawelc » 3 lut 2014, 20:11

mark.87 napisał(a):Kolego po
1,nagrzewnica jest nowa
2, plukalem juz nawet chemia i nadal slabo grzeje
po 3. nie takie pomysly juz mialem od innych i nic nie pomagaja


I dalej nie grzeje ?...,to masz auto na arabie saudyjską dlatego nie grzeje ;P
A tak na poważnie do sprawdzenia po kolei :
-temperatura przewodów przy nagrzewnicy (najlepiej pirometrem)
-wykluczenie zabierania ciepła przez reduktor (najlepiej zdjąć przewody i zaślepić albo je zacisnąć )
-sprawdzenie klapek nawiewu a dokładniej sterowania ciepło zimno

Jak to nie pomoże to sprzedaj i kup golfa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez mark.87 » 4 lut 2014, 19:15

Wiec odpisuje, nie wiem skad wyczasne spirometr czy cos takiego ale szkoda pewnie zachodu,
Przepiolem weze i roznica jest taka ze puzniej na lpg przelacza wiec wykluczam opcje zeby reduktor zabieral duzo ciepla
klapki i wszystkie ciegna linki dzialaja prawidlowo, wszystko dziala zamyka sie ok
Niechce zadnego gólfa , predzej wroce do Opla badz najlepiej BMW bo na podworku mam juz 3 ople a ogolnie mialem 5 opli i wszystkie grzeja jak szalone, w porownaniu mazda opel to moja mazda grzeje na 50%tego co opel wiec o czym tu mowic,
nic nie inwestuje juz w mazde a tym bardziej w ogrzewanie,szkoda czasu kasy i nerwow a nic to nie daje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez pawelc » 5 lut 2014, 07:46

Może u mnie nie parzy ale te 37-40 stopni we wnętrzu jest osiągalne ,tak że temperaturę trzeba obniżać żeby wytrzymać w aucie ....pirometr lidl bodajże sprzedawał za jakieś 70 zł ,inwestycja nie duża a przydaje się w takich przypadkach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez mark.87 » 5 lut 2014, 18:46

szkoda 70 zl poza tym to nie poprawi mi ogrzewania, ja moge 50km jechac z nawiewem na 2biegu i max cieplo i nadal mi zimno w aucie, w oplu po paru km musze zmniejszac temp bo ugotowal bym sie,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 5 lut 2014, 20:08

A może zamiast gadać, że mazda słabo grzeje, warto by było zastanowić się jaką kupiło się nagrzewnicę i za ile?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mark.87 » 5 lut 2014, 22:48

Po prostu stwierdzam fakt na niekozysc mazdy
a co ma do tego nagrzewnica i ile dalem, cos kolo 100zl bylo chyba
poza tym kto zalozyl nowa ori????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 5 lut 2014, 23:21

Bo to jest dziwne, że twierdzisz, ze jest zimno. Miałem kilka mazd i powiem tak w dwóch było aż gorąco, w jednej całkiem zimno, nic nie grzała. A w dwóch średnio ale to wina zasyfiałej nagrzewnicy. Więc dziwi mnie to, że masz wszystko ok, a nie grzeje. W żadnym zakresie obrotów nie jest ciepło? Układ na bank odpowietrzony ok? A złap za przewody od nagrzewnicy czy są gorące.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez zadra » 5 lut 2014, 23:24

stwierdzam fakt na niekozysc mazdy


powinieneś napisać: "na niekorzyść MOJEJ mazdy"
Twój przypadek jest szczególny, ja w swoim aucie również nie narzekam na ogrzewanie – po krótkiej jeździe przełączam nawiew z 2 na 0 przy max temp nawiewu i wystarcza do utrzymania dość wysokiej temp we wnętrzu auta.

coś u Ciebie jest nie halo. czy temp silnika jest właściwa? może się nie dogrzewa?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez mark.87 » 5 lut 2014, 23:40

Koledzy odpowiadam
temp silnika jest wlasciwa silnik jest dogrzany
w kazdym zakresie obrotow nic sie nie zmienia
juz kilka razy sprawdzalem i uklad jest odpowietrzony na bank
weze od nagrzewnicy gorace
niby czuc cieplo jak leci ale nie jest wystarczajace bo mi zimno(w oplu tego nie doswiadczam) poza tym szyba przodnia jest zaparowana w 30% gdy na dworze jest temperatura -kilka stopni
2sprawy
Albo pompa wody jest winna za to albo nagrzewnica jest szajs i ma za malo kanalikow i nie oddaje ciepla, wiecej pomyslow brak
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 6 lut 2014, 00:48

Ja stawiałbym na nagrzewnicę w 99%-ach.
Jeśli chce Ci się pobawić trochę to kup nawet na szrocie elektryczną pompkę do wody, kupisz za kilka złotych i zamontuj ją w zasilajacy przewód nagrzewnicy, może pomoże.
Pokaż jaką nagrzewnicę kupiłeś?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez zadra » 6 lut 2014, 11:21

jesli:
weze od nagrzewnicy gorace

to znaczy, że nagrzewnica nie oddaje ciepła, płyn powinien się schładzać przepływając prze nagrzewnicę – jest studzony powietrzem podczas pracy wentylatora kabinowego.
Może wentylator niedomaga, albo nie ma prawidłowego przepływu powietrza przez lamele nagrzewnicy.
może nie zaciąga powietrza z zewnątrz i jest ograniczony przepływ, albo kręci się w drugą stronę(różne rzeźby mogły się zdarzyć u poprzednich właścicieli)
Kiedy ostatni raz zdejmowałeś podszybie?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez mark.87 » 6 lut 2014, 16:25

http://allegro.pl/nowa-nagrzewnica-mazda-626-xedos-6-mx6-91-i3869084347.html
wentylator sprawdzalem tez i czysto w srodku, podszybie sciaglem w pierwszej kolejnosci i tez czysto,
jesli znajde uzywke ori w super stanie i pogoda pozwoli to moze zdecyduje sie na wymiane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez mark.87 » 23 sty 2017, 19:20

Pisze dla potomnych moze komus sie przyda,problem ogrzewania rozwiazany bardzo prosto , samochod zakupil brat i zredukowal weze na parowniku z 12 na 8 i ogrzewanie grzeje nawet w -20stopni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 23 sty 2017, 21:56

A nie lepiej było włączyć parownik szeregowo z nagrzewnicą?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mark.87 » 24 sty 2017, 16:09

Nie wiem czy lepiej ale tak mu zrobil gazownik ,jesli by slabo grzala mowil ze przepnie ale widac bratu wystarcza ogrzewanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez Marek 161BD081 » 24 sty 2017, 19:02

Takich niedouczonych gazowników trzeba omijać szerokim łukiem.
W starych ukladach, gdzie jest zawór na nagrzewnicybto trsena parownik włączyć równolegle.
Ale tam, gdzie jest cały czas pełny przepływ przez nagrzewnicę (tak jak w 323) włącza sie go w szereg i jest jak być powinno.
Polecam poczytać też wypowiedzi innych w tej kwestii.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6