Strona 1 z 1

Wskaźnik poziomu paliwa nie działa

PostNapisane: 4 lis 2005, 17:30
przez J23
ja już wspomniałem w tytute brak wskazań poziomu paliwa.

Jakie są możliwe przyczyny ??
nadmienie tylko że kupiłem
od kolegi Huballa używany czujnik poziomu paliwa
zamontowałem w miejsce starego i nic :|

Chodzi o Madzie 626 GE FP dodatkowo z LPG (NL)

PostNapisane: 5 lis 2005, 10:49
przez LEGION
Sprawdż dokładnie całą instalację od czujnika do kostki w zegarach. Może po prostu są zaśniedziałe połączenia lub przewód uległ uszkodzeniu.

Pozdrawiam

PostNapisane: 5 lis 2005, 10:56
przez Italiano
J23 napisał(a):Jakie są możliwe przyczyny

Przyczyny to tak jak napisał kolega LEGION, a ja bym proponował dodatkowo sprawdzić sam pływak. Jak masz dostęp do miernika sprawdź opór. Zacznij od twojego pływaka, może też jest dobry jeżeli po założeniu drugiego dalej nie działa.
Spróbuj też tak: odłącz kostke i połącz we wtyczce (od strony instalacji) przewody , wskaźnik powinien "zamknąć skale" bo zamkniesz obieg. Jak wskaźnik się ruszy to wiesz że instalka wporzo.

PostNapisane: 6 lis 2005, 19:11
przez nor
Spróbuj połaczyc metalowa obudowę kostki z kablami i plaskiej obudowy ktora jest w ksztalcie kola. U mniew bylo tak ze nie bylo polaczenia miedzy tymi dwoma elementami. Zaśniedziało czy coś. Wstawiłem przewód dodatkowy (obejscie) i jest ok.

PostNapisane: 18 lip 2009, 19:05
przez jacobs
Odkopię :P Co może być powodem tego, że wskazówka pokazuje cały czas pusty bak? Rezerwa działa normalnie, paliwo też jest :P

PostNapisane: 18 lip 2009, 19:21
przez pawelc
Przyczyn może być wiele -idąc od baku uszkodzony czujnik ,wiązka (wtyczka ,zaśniedziałe przewody),uszkodzony wskaźnik paliwa ,lub brak zasilania na nim lub też brak paliwa -rozwiązanie podjechać na najbliższą stację i zatankować paliwo ;)

PostNapisane: 18 lip 2009, 19:48
przez jacobs
pawelc napisał(a):Przyczyn może być wiele -idąc od baku uszkodzony czujnik ,wiązka (wtyczka ,zaśniedziałe przewody),uszkodzony wskaźnik paliwa ,lub brak zasilania na nim lub też brak paliwa -rozwiązanie podjechać na najbliższą stację i zatankować paliwo

Ja sądze że to raczej gdzieś na stykach nie łączy, bo przestawało działać stopniowo ;P Przydałby się tylko jakiś schemat jak to działa. Czy to idzie jeden sygnał do rezerwy i wskaźnika czy oddzielne?

PostNapisane: 18 lip 2009, 19:56
przez Hazu
Ja wiem :P <lol>
przyczyna jest bardzo prosta: nie łaczy masa (miedzy końcówką a deklem – wystarczy przylutować)

PostNapisane: 18 lip 2009, 19:58
przez jacobs
Hazu napisał(a):Ja wiem
przyczyna jest bardzo prosta: nie łaczy masa (miedzy końcówką a deklem – wystarczy przylutować)

Pod siedzeniem? Jak zdejmuje się tylną kanapę?

PostNapisane: 18 lip 2009, 20:01
przez Hazu
tak

PostNapisane: 18 lip 2009, 20:04
przez jacobs
Hazu napisał(a):tak

dobra, od tego zacznę ;) tylko nie wiem jak kanapę wyjąć :P

PostNapisane: 19 lip 2009, 09:48
przez Edel
Podobny problem, tylko mniej uciążliwy – u mnie pokazuje paliwo idealnie w zbiorniku (natomiast jest jeden ból) kiedy wyłączę stacyjkę i wyciągnę kluczyk, licznik nadal pokazuje ile jest paliwa. Pytanie czy jest to wina czujnika, czy tez coś przy liczniku.
Nawet nie wiem czy ten licznik już ma elektronicznego chipa czy też nie, bo to mogło by być przyczyną. Ma ktoś jakieś pomysły albo sugestie ?

PostNapisane: 19 lip 2009, 10:03
przez jacobs
Edel napisał(a):Nawet nie wiem czy ten licznik już ma elektronicznego chipa czy też nie, bo to mogło by być przyczyną. Ma ktoś jakieś pomysły albo sugestie ?

Ja mam – tak powinno być i to zupełnie normalne :)

PostNapisane: 20 lip 2009, 17:41
przez jacobs
Dobrałem się do tego, kożystając z instrukcji którą jeszcze potem znalazłem :P
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... t=p%B3ywak

Najpierw sprawdziłem kostkę (liczniki), po zmostkowaniu masy z kablem od rezerwy a potem od licznika zero reakcji (w obydwu przypadkach), a przecież rezerwa działała, więc dlaczego po zmostkowaniu nie zaświeciła się? No więc test nic nie pokazał.

W oczy rzuciły mi się bardzo zaśniedziałe styki, zwłaszcza jeden – wyczyściłem wszystkie.

Później kombinowanie z masą: sprawdziłem przejście pomiędzy masą w pływaku, obudową pływaka a karoserią – brak. Więc masy nie ma na pływaku. Spróbowałem zmostkować masę w kostce z obudową pływaka a potem z masą samochodu – nic nie dało :P

Efekt jest taki że wskaźnik nadal nie działa a przyczyny nie znam :P Mam nadzieję że rezerwa nie przestała teraz działać, bo mam do zrobienia teraz kilka tras i lepiej żeby nie zabrakło mi paliwa :P

Swoją drogą, gdyby brakowało masy nie działała by chyba zarówno kontrolka rezerwy jak i wskaźnik paliwa, bo mają wspólną masę <co?>