Podłączenie zdalnego sterowania centralnym zamkiem – 626 GE

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez PIETRO » 29 sie 2005, 21:35

Chce się wpiąć z odbiornikiem z 2 pilotami do Centralki i okazało się, że odnośne opisy znalezione na forum dotyczą chyba trochę starszych modeli.
Dotyczyły one opisów, gdzie za bezpiecznikami jest dodatkowa skrzynka z dwoma kostkami (szary modul o nazwie NALDEC), długą i krótką gdzie na długiej miały być właściwe 2 przewody sterujące:
(zamykanie) przewod zielono-pomaranczowy-pomaranczowe kropki
(otwieranie) przewod fioletowy-pomaranczowe kropki
U mnie czegoś takiego nie ma ale wygląda na to, iż moduł do sterowania jest zblokowany razem ze skrzynką bezpieczników, w jej tyle są własnie 2 kostki długa i krótka ale o innych kolorach. Wyjęcie dłuższej rozłącza działanie zamków więc pewnie to te złącze.
Jeśli mam rację proste pytanie:
Kolory przewodów do podłączenia otwórz zamknij ?
Jeśli nie mam to gdzie to jest ?

Chciałbym to jutro podłączyć jeśli mi pomożecie a niechcałbym dłubania od nitki do kębka na pewno ktoś to już przećwiczył a nie posiadam schematu.
Już oczekuje z nicierpliwością.
Pozdrawiam, Piotr
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez wicekk » 29 sie 2005, 22:12

Wiec nie doczytales do konca:

wicekk napisał(a):Gdyby komus nie pasowaly przewody podaje numery stykow odp. za otwieranie/zamykanie zamkow, lecz do tego potrzeba bedzie wyjac szary modul (dwa zatrzaski po bokach) i rozebrac go (zatrzaski dookola modulu)(chodzi oczywiscie o modul NALDEC)
Wchodzi do niego 20pinowa kostka CN2

zamykanie- pin 2b
otwieranie- pin 2d

Pamietaj, tylko masa!
swoja droga dziwne ze masz inne kolorki (te dane pochodza z mazdy o tym samym roku co Twoja)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez PIETRO » 29 sie 2005, 22:24

U mnie nie ma szarego modułu NALDEC za bezpiecznikami.
Raczej wygląda na to iż jest on zblokowany ze skrzynką bezpieczników w jednej nierozbierlnej obudowie, stąd problem. Przeczytałem twoje informacje i na pewniak się za to wziąłem -niestety u mnie nie jest jest tak to inny układ.
Może masz jakieś schematy do tego modelu?
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez PIETRO » 29 sie 2005, 22:31

do wicekk
Jeszcze tak dla pewności jak duża jest ta szara skrzynka?
Oorientacyjnie, może jest schowana gdzieś indziej ?
Czy u ciebie skrzynka bezpieczników też ma od strony silnika 2 styki długi i krótki, a od strony kierowcy też 2 styki ?
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez wicekk » 29 sie 2005, 22:33

Centralny zamek posiadasz, podswetlenie stacyjki i zamka, czerwone lampki w przednich drzwiach oraz ding ding gdy nie wylaczysz swiatel a zaplon (?) to musisz miec ten sterwonik.
Skoro piszesz ze jest cos podobnego a blizej bezpiecznikow to rozbierz to i sam sie przekonasz ze na tym zlaczu 20 pinowym od srodka bedzie oznaczenie CN2 i piny: 2b & 2d
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez wicekk » 29 sie 2005, 22:49

PIETRO napisał(a):Czy u ciebie skrzynka bezpieczników też ma od strony silnika 2 styki długi i krótki, a od strony kierowcy też 2 styki ?

Nie rozumiem pytania i dzisiaj juz jest na to za pozno bo ciemno...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez PIETRO » 30 sie 2005, 20:15

:P No i jest !!!Niestety jak nie można inaczej trzeba liczyć na siebie.
Przekaźnika z centralką w tym modelu z lewej strony jednak nie ma.
A więc trzeba wyczulić słuch, zamknąć i otworzyć od środka drzwi, nastawic ucho i ... jest !..... ciche ale slyszalne cyknięcie z prawej strony. Szybki demontaż osłony słupka na dole od strony pasażera i ... coś jest, latareczka i ukazuje się małe cudowne w lekko zółtym kolorze pudełeczko z napisem Door Lock z między innymi dwoma cienkimi przewodzikami wskazującymi na niskoprądowe zasilanie z przełączników w drzwiach a więc sterowanie zamknij otwórz (kolory: -brąz i brąż z żyłką innego koloru).

Szybkie podłączenie na krótko z kostki na masę i już nawet wiadomo, który otwiera i zamyka.
Sterownik jest zamocowany wrednie, normalnym kluczem bez przgubu nie do zdjęcia, zasłania go obudowa wentylatora ale nie jest to potrzebne ;)
Jutro szybkie podłączeniue odbiornika do zasilania, wpięcie w kostkę i wszystko gra.
Acha, jeśli ktoś może pamięta, który przewód zasila zapalniczkę lub światło wewnętrzne aby sie wpiąć w zasilanie to mi jutro przyspieszy montaż podrzuucając tą informacje.
Pozdrawiam <piwo>
PIETRO
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez wicekk » 30 sie 2005, 21:50

Heh no coz, dziwne masz sterowniki a wydawaloby sie ze powinny byc takie same ale coz wazne ze zlokalizowane.
Jezeli zas chodzi o zasilanie to jezeli juz, proponuje z zapalniczki bo zasilanie oswietlenia wnetrza sa cienkie a biegna w lewym przednim slupku (staly plus oraz minus z wylacznikow drzwiowych) chociaz u Ciebie moze byc gdzies z tylu hihi (zartuje). Optymalnie prosto z akumulatora z dod. bezpiecznikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2004, 22:43
Posty: 106
Skąd: Tarnowskie Gory
Auto: Mazda 626 1.8 16V

Postprzez sołtys » 1 wrz 2005, 06:44

626 GE
6`cio pinowa kostka pod schowkiem po stronie pasażera. Przewód brązowo-żółto-czerwony – zamykanie i brązowo-czerwony – otwieranie

lub

moduł znajduje sie za bezpiecznikami (szary moduł o nazwie NALDEC), tzn:
Z tyłu, za bezpiecznikami są 3 kostki, dwie z przodu (szeroka i wśska) i za nimi wśska 20pinowa kostka, o nia właśnie chodzi.
Przewody do niej:
(zamykanie) przewód zielono-pomaranczowy, pomaranczowe kropki
(otwieranie) przewód fioletowy, pomaranczowe kropki

to znalazłem w głównym poście zakłądamy centralny zamek i alarm wyrażnei napisane ^ pinowa kostka po stronie pasażera

i tka jest zdaje sie u ciebie nie??PIETRO
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez sołtys » 2 wrz 2005, 11:03

wicekk o tym że
sołtys napisał(a):6`cio pinowa kostka pod schowkiem po stronie pasażera. Przewód brązowo-żółto-czerwony – zamykanie i brązowo-czerwony – otwieranie

mówili ci już koledzy w poście

<czytaj> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=9043

i tam ih niegrzecznie zjechałeś że niewiedzą co gadają atu zonk <jelen> bo ja też mam tak sterownik nie chodzi o to żeby cię wpienic tylko o fakt że nikt nigdy nie jest alfą i omegą a tutaj zdaje sie są dwie wersje instalacji elektrycznej.

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez PIETRO » 2 wrz 2005, 14:52

UZUPEŁNIENIE DO MONTAŻU:
Podłączenie do czujników krańcowych drzwi , wersja z centralką z prawej strony.
Czerwony z białą żylką (cienki niskoprądowy) – wychodząca wiązka z prawego progu przy centralce-najwygodniejsze podpięcie.
To tyle w tym temacie chyba już wszystko wiadomo.
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez stuk » 3 lis 2005, 23:46

PIETRO napisał(a):Sterownik jest zamocowany wrednie, normalnym kluczem bez przgubu nie do zdjęcia, zasłania go obudowa wentylatora ale nie jest to potrzebne

Ale chyba go nie zdejmowałeś nie? W końcu można wypiąć wtyczkę bez problemu.

Ja parę dni temu właśnie zamontowałem sobie zdalne sterowanie centralnym – podłączyłem się właśnie do tego przekaźnika. Natomiast kierunkowskazy podłączyłem do... przycisku awaryjnych (przekaznik równolegle do styków przełącznika). Teraz już centralny ładnie działa z pilota i kierunkowskazami miga <jupi>
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez PIETRO » 4 lis 2005, 10:01

Tak, jak już napisałem. Oczywiście, że aby sie wpiąć do przewodu nie jest konieczne zdejmowanie sterownika.
Wpinanie się do świateł awaryjnych wg mnie jest niepotrzebne, niepotrzebna strata prądu, a poza tym nikt się raczej nie ogląda za siebie czy mrógnie czy nie.
Przyjemniejsze i skuteczniejsze jest wpięcie się do syreny alarmowej, która miłym piknięciem sygnalizyje otwarcie i zamknięcie, wiekszosć sterowników ma taka opcję.
Pozdrawiam,
Pietro <faja>
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez stuk » 4 lis 2005, 10:29

No i widzisz, dochodzisz do kluczowej dla istneinia ludzkości sprawy – własnego zdania :D
Moje jest zupełnie odwrotne – patrze sobie czy migną kierunki, natomiast wkurza mnie pikająca syrenka, która imho nie jest ani przyjemniejsza, ani w żaden sposób skuteczniejsza. Co do straty prądu... wyrównam tą stratę zapalając światła o pół sekundy później, nawet nadrobię ;)

Swoją drogą to montowałem kiedyś zdalne sterowanie w punto i obyło się bez kierunków i bez syrenki bo siłowniki przy otwieraniu/zamykaniu nieźle waliły. W mazdzie prawie ich nie słychać na zewnątrz więc jakiś sygnał jest konieczny.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez PIETRO » 4 lis 2005, 12:27

Nie wchodząc za bardzo w jałowa polemikę, co do własnego zdnia absolutnie się z toba zgadzam, zwracam tylko uwagę, że obecne sterowniki dają zupełnie inny sygnał na syrenę niż kiedyś i jest to naprawdę bardzo delikatne i bardzo ciche, słyszalne w obrebie 10 m, miłe dla ucha i nieirytujące piknięcie <oczy>
SYMPATYK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2004, 10:28
Posty: 47
Skąd: Warszawa -Bielany
Auto: MAZDA 626: 1,8 GE, 95r

Postprzez sołtys » 20 gru 2005, 07:52

PIETRO napisał(a):Acha, jeśli ktoś może pamięta, który przewód zasila zapalniczkę lub światło wewnętrzne aby sie wpiąć w zasilanie to mi jutro przyspieszy montaż podrzuucając tą informacje.



to i moje uzupełnienie nie trzeba wpinac sie w zasilanie od zapalniczki sterownik centralanego zamka tak jak kolega PIETRO pisze po prawej stronie posiada także zasilanie biały (gruby) z zieloną żyłką, masa czarny. reasumując:

wersja z door look po prawej stronie GE.

biały z zieloną żyłką + zasilanie
czarny – masa
brązowo-żółto-czerwony – zamykanie
brązowo-czerwony – otwieranie
czerwony z białą żyłką (niskoprądowy) wychodzący z wiążki z progu krańcówki drzwi.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez remek » 16 cze 2006, 12:08

Dobrałem sie do sterownika centralnego zamka, który znajduje sie po prawej stronie nad nogami pasażera.Tylko troche kolorki kabli się nie zgadzają ale to już mozna dojść który do czego.
Obrazek
Obrazek
Początkujący
 
Od: 18 paź 2005, 20:39
Posty: 4
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V 1996r.

Postprzez yaro626 » 3 lut 2017, 12:09

Proszę o podpowiedź mam sterownik rtx i wg.instrukcji od sterownika spinam dwa przewody żółty z żółto-czarnym i łączę z czarnym co idzie z "door lock" i "zamknij"biały ze sterownika do brązowego z "door lock" i otwórz biało-czarny z drugim brązowym z "door lock".Jeśli coś nie tak to proszę jak ma być bo nie jestem dobry w elektryce/elektronice.Ktoś może wie od czego ta wąska wtyczka jest?kupiłem sterownik za kilka zł ale nie było instrukcji.
Załączniki
20170203_105630.jpg
RTX SE2.pdf
(310.99 KiB) Pobrane 72 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez jarek43_16 » 3 lut 2017, 21:08

Dobrze będzie, a wąska wtyczka to pewnie od migającej diody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez yaro626 » 3 lut 2017, 21:28

Dzięki kolego jutro będę sie bawił
A co z czerwonym + od sterownika?

Podłączyłem i nie działa,zero reakcji na pilota.

Dopisano 4 lut 2017, o 15:02:

Wytłumaczy mi ktoś łopatologicznie które z centralki mam podłączyć,czy pod zasilanie w "door lock"mam podpiąć czerwony czy czarny z centralki,a te żółty z zółto-czarnym do masy np.do karoserii.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6