Strona 1 z 2
Jak ściągnąć wskazówki zegarów...

Napisane:
24 sie 2005, 19:53
przez extreme
Witam wszystkich
Chce ściągnąć wskazówki zegarów (bo kupiłem sobie białe tarcze) ale nie wiem jak to zrobić
Już próbowałem ściągnąć ale boje się że połamie, bo bardzo mocno siedzą
Jest jakiś delikatny sposób?
Pozdrawiam

Napisane:
24 sie 2005, 20:05
przez tadziol
nie ściągaj!! są fabrycznie zgrzane z osią zegara,zniszczysz przyrządy.kilka razy wymieniałem juz takie wskażniki ludziom po "tuningu"

Napisane:
25 sie 2005, 09:42
przez hazell
Ja u siebie ściągałem bo też chciałem wstawić białe zegary. W kadym razie można wszystko popsuć. Ja sobie wyjąłem całą iglicę z obrotomierza i już myślałem, że to koniec ale jakoś w końcuzreperowałem. Później problem z wyskalowaniem licznika i obrotomierza... ehhh nie polecam.
BTW
tadziol, możesz spojrzeć
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= ?
Z góry dzięki.

Napisane:
25 sie 2005, 10:10
przez XsiX
można podgrzać wskazówki i wtedy powinny zejść bez większego problemu
(przetestowane na zegarach od xedosa

)

Napisane:
25 sie 2005, 20:44
przez Waluś
XsiX napisał(a):przetestowane na zegarach od xedosa
W GD podgrzewałem podgrzewałem podgrzewałem podgrzewałem, aż sie stopiły

Ale na jednym zeszła hihi (mówie o wskaźnikach temp.i paliwa, bo w GD reszta to pikuś )

Napisane:
26 sie 2005, 21:25
przez extreme
Nie mogłem się powstrzymać i zabrałem się do ściągania tych wskazówek.
Zacząłem od wskazówki obrotomierza i nic z tego dobrego nie wyszło,wskazówki nie ściągnąłem a obrotomierz już nie działa tak jak dziłał

Tzn jak dodaję gazu to barrzo opornie sie wkręca ta wskazówka
Chyba a raczej napewno rozwaliłem mechanizm tego obrotomierza

ale nie poddaję się tak szybko i spróbuję jeszcze to jakoś naprawić


Napisane:
27 sie 2005, 07:43
przez sanders
extreme napisał(a):Nie mogłem się powstrzymać i zabrałem się do ściągania tych wskazówek.
Zacząłem od wskazówki obrotomierza i nic z tego dobrego nie wyszło,wskazówki nie ściągnąłem a obrotomierz już nie działa tak jak dziłał ysz Tzn jak dodaję gazu to barrzo opornie sie wkręca ta wskazówka smutny
Chyba a raczej napewno rozwaliłem mechanizm tego obrotomierza smutny ale nie poddaję się tak szybko i spróbuję jeszcze to jakoś naprawić oczko
a koledzy ostrzegali
ja zrobilem to samo co ty i oczywiscie musialem kupic nowy obrotomierz od smirnofa

--ale na szczscie smirnof wporzo gosc i mialem obrotomierz za 50zl---i juz nigdy biale zegary w 626.
Ale powiem ci co zrobilem zeby to ciekawiej wygladalo.Zalozylem alu ramki i zmienilem podswietlenie zegarow na niebieskie---i jest bardzo orginalnie w dzien(klasycznie) a w nocy jest jescze ladniej


Napisane:
28 sie 2005, 20:26
przez extreme
Ja też założyłem sobie diody niebieskie ,ale ściągnąłem je bo dawały bardzo słaby efekt

.
Dużo było ciemnych miejsc,bo mazda ma zielony podkład na tarczach i dlatego chciałem założyć białe tarcze bo, napewno byłoby dużo lepiej widać tą poświate niebieską

ale za to mam diody w suficie na niebiesko i w lampkach drzwi i efekt jest super naprawdę polecam

Co do ramek to właśnie myślałem na tym i chyba sie zdecyduję

bo to też fajny bajer


Napisane:
1 gru 2005, 12:06
przez Pajko
Witam ,
Czekam na tarcze indiglo i zaczynam sie juz interesowac ich montarzem a przedewszystkim jak sciagnac wskazówki.Od obrotomierza i licznika chyba nie bedzie trzeba ich sciaga bo przez otwór powinno sie zmiescic tak jak juz ktos napisal w innym temacie ale , jak sciagnac od temperatury i poziomu paliwa , macie jakies patenty

Czytalem zeby podgrzac albo widelcem to zrobic.A moze ktos ma inny patent


Napisane:
1 gru 2005, 14:10
przez adam626
ja to robiłem tak
że bocznymi szczypcami do cięcia tzw"ostrymi" łapałem dość mocno za oś wskazówki tak aby jej nie obciąć i płaskim śubokretem wcisniętym pomiędzy boczne a wskazówkę ruchem obrotowym śrubokreta zsuwałem wskazówkę.
Ważne jest aby tak to wszystko trzymać żeby żadna siła w czasie operacji nie działała na mechanizm wskaźnika.
Punkt wypierania wskazówki musi być bardzo blisko osi bo inaczej ona się skrzywi lub złamie.

Napisane:
1 gru 2005, 14:20
przez Pajko
ok dzieki bede probowal

zrobic to tak aby nic nie uszkodzic
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Napisane:
20 gru 2005, 15:15
przez Pajko
Jak wiecie zakladajac zegary indiglo wyrwalem wskazówki od temp i paliwa.I mam takie pytanie bede jutro zmnieniac tylka ta czesc odpowiedzialna za temp i paliwo i powiedzcie mi jak wyglada sprawa zwskaznikiem paliwa czy sam sie ustawi czy mam zatankowac na full

i ustawic ja "recznie"??

Napisane:
21 gru 2005, 08:55
przez MARRUD
Z tego co pamiętam to się ustawia z automatu.

Napisane:
24 gru 2005, 20:33
przez fachura
witam jaja jak berety kolesiowi zachciało sie białych zegarów niezna sie i bierze sie za robote kolego i tak z tego nie zrobisz F1 zastenów sie dobrze i przespij się z tym problemem.

Napisane:
9 mar 2008, 14:10
przez Johnny
Z prędkościomierza właśnie udało mi się ściągnąć i założyć i wszystko jest ok. Zrobiłem to w ten sposób, że zrobiłem sobie dostęp do miedzianego bębęnka na osi wskazówki, docisnąłem go palcem tak żeby się nie obracał i drobnymi ruchami obracałem wskazówkę. Jak już zaczęła się obracać na osi, kręcąć ciągnąłem do zewnątrz aż zeszła. Po zmontowaniu wszystko działało. Więc da się to zrobić bez bólu i na zimno. Pozdro

Napisane:
12 mar 2008, 12:26
przez Santana
Koledzy , możecie mi powiedziec ilu woltowe są żaróweczki deski rozdzielczej? Czy to są normalne 12 V czy inne wynalazki , bo jakoś nie miałem jeszcze okacji tam zaglądac , chciałbym zamienic je na diody i nie wiem jakie kupic.

Napisane:
12 mar 2008, 13:12
przez Soluks
Santana napisał(a):ilu woltowe są żaróweczki deski rozdzielczej
są 12V

Napisane:
13 mar 2008, 00:55
przez Santana
Soluks napisał(a):są 12V
ok dzięki zaoszczędziłeś mi roboty , bo bym musiał wykręcac deche , sprawdzac , wkręcac , dymac po diody , i znowu rozkrecac itd. Dzięki ...
Re: Jak ściągnąć wskazówki zegarów...

Napisane:
30 wrz 2012, 20:33
przez Bebek0
Witam,
Wskazówek nie da się łatwo "bezpiecznie" zdjąć (zwłaszcza tych małych wskaźników z temperatury i benzyny), można uszkodzić mechanizm.
Jednak pomimo wszystko zdecydowałem się na wymianę oryginalnych tarcz na INDIGLO, wyglądają naprawdę super.
(tarcze świeca, ale nie są jeszcze podłączone – widoczne na zdjęciach standardowe podświetlenie, które przebija się przez tarcze, tarcze świecić będą równomiernie na całej powierzchni – jak będzie podłączone to na pewno dodam zdjęcie ;–)
Zmiana tarcz wyglądała następująco:
Po pierwsze zakupiłem najtańszy licznik na Allegro (za 30 zł..), z tego licznika potrzebne były tylko nowe wskazówki... :–)
Po rozebraniu licznika (zdejmuje się przeźroczystą pokrywę, następnie tą czarną – wszystko zdejmuje się łatwo – montowane jest na zatrzaski) do "zdemontowania" starych wskazówek użyłem lutownicy.. – roztopiłem środek wskazówek lutownicą, tak, że na same igiełki (na których mocowane są wskazówki) nie działała żadna siła :–)
Bez problemu udało się "usunąć" wskazówki, po czym z łatwością wykręciłem stare tarcze, w ich miejsca wkręciłem tarcze INDIGLO, po czym nałożyłem nowe wskazówki (..i tutaj zrobiłem błąd, ponieważ po podłączeniu licznika do kostek oraz przekręceniu kluczyka okazało się, że wskazówki podczas postoju pokazują, że "jadę" 40 km/h, obrotomierz wskazywał 5 tyś obr./ min itd.. :–)
Jednak tym razem udało mi się zdjąć założone, nowe wskazówki – licznik był już wkręcony w samochodzie – oraz po przekręceniu kluczyka na pozycję ENGINE udało się zamocować wskazówki na odpowiednich "pozycjach" :–)
Teraz wszystko działa jak należy i efekt jest naprawdę super :–)
Nie jest to z pewnością robota "siłowa", należy bardzo ostrożnie i delikatnie wykonywać całą pracę.
Dla chętnych do zmian tarcz życzę powodzenia i cierpliwości :–)
Pozdrawiam !
Dopisano 30 wrz 2012 20:46:
P.S.
Tak wyglądało podświetlenie wcześniej – diody led, jak widać świeciło całkiem fajnie, ale nie równomiernie, próbowałem założyć diody LED 5 SMD, ale niestety nie mieściły się w jednym z gniazd i zostały standardowe diody led :–)
Pozdrawiam !

Napisane:
30 wrz 2012, 21:44
przez kamilspider
Wskazówki w miarę dobrze ściąga się widelcem kuchennym
