Strona 1 z 2

Problem ze złączem diagnostyczny i diagnozowaniem ABS'u

PostNapisane: 19 sty 2012, 21:34
przez Maxima626
Witam wszystkich, od pewnego czasu nie działa mi abs kontrolka się zaświeciła i już niezgasła.
Postanowiłem sprawdzić czujniki abs'u omomierzem i wyszło :
LP=1.64
PP=1.63
TL=1.60
TP=1.62
który z tych czujników jest nie sprawny i jaka wartość oporu powinna być aby czujnik działał poprawnie.
Próbowałem zdiagnozować problem także po przez zmostkowanie pinów w złączu diagnostycznym GND i TBS ale kontrolka od abs świeciła sie cały czas i nie mrugała po odpaleniu to samo.
proszę o pomoc
moje auto to mazda 626 ge 1.8 1994r

Re: Problem z układem ABS

PostNapisane: 19 sty 2012, 23:27
przez MARSELUSS82
Wskazania ruwne raczej ok, a co do tematu szukajka działa

PostNapisane: 20 sty 2012, 00:03
przez noxes
Zmostkuj dobrze w gnieździe diagnostycznym, możesz mieć zaśniedziałe styki.

Re: Problem z układem ABS

PostNapisane: 20 sty 2012, 11:05
przez szumki44
nie wiem jak w mazdach ale wez sproboj 2 metody :) na test pompy :)
1 odepnij aku na cala noc
2 zgas auto na wcisnietym hamulcu ( ja takjak zrobie w mx-6 to po odpaleniu pompa robi szybki test)
3cia metoda co mnie rozsmieszylo podnies przod auta na wysokosc 1m i zostaw odpalony na 20 min ( w hondzie legend 2gen tak odpowietrzyl mi sie uklad abs i kontrolka zgasla :) )

PostNapisane: 20 sty 2012, 11:32
przez Maxima626
Na czym polega ten szybki test, czy będę słyszał jakies dziwne dzwieki z pompy abs jakiś znak że ten test sie wykonuje?? :)

Re: Problem z układem ABS

PostNapisane: 20 sty 2012, 16:01
przez yaro626
Kontrolka nie bedzie migać,podłącz diode pod FBS i B+,zworka GND+TBS.

PostNapisane: 20 sty 2012, 19:42
przez Maxima626
okej dzieki jutro sprubuje i zobaczymy co wymruga :)

PostNapisane: 20 sty 2012, 22:29
przez szumki44
Maxima626 napisał(a):Na czym polega ten szybki test, czy będę słyszał jakies dziwne dzwieki z pompy abs jakiś znak że ten test sie wykonuje?? :)


odpowiem tak BRRRRRMMMMM przez ok 1-2 sek :P pompa abs zaburka :)

PostNapisane: 20 sty 2012, 22:38
przez noxes
szumki44 napisał(a):odpowiem tak BRRRRRMMMMM przez ok 1-2 sek pompa abs zaburka

A to przypadkiem nie jest normalne? U mnie zawsze po odpaleniu tak jest.

PostNapisane: 21 sty 2012, 13:50
przez Maxima626
Panowie wydaje mi sie że mam jakiś problem z wtyczką diagnostyczną albo robie cos źle :(
otóż robię mostek między stykami GND i TBS próbowałem jak i z jednym GND w tej dolnej ścieżce jak i z tej górnej następnie podłączam diode pod TEN i +B i nic sie nie dzieje. gdy odpale silnik także nic
a gdy przełążę diodę w styk FBS i +B dioda przy przekręceniu kluczyka mrygnie raz i potem nic oraz gdy wyłączam zapłon dioda mrygnie raz z odpalonym silnikiem także nic w czym może leżeć problem ?

PostNapisane: 21 sty 2012, 14:04
przez Marek 161BD081
Przy diagnostyce ABS'u do pinu TEN w ogóle się nie dotykamy bo on jest TYLKO od diagnostyki silnika.
Czy za założeniu zworki GND-TBS i po włączeniu zapłonu lampka ABS'u na tablicy wskaźników nie powinna migać błędów?
Oczywiście takie podstawowe rzeczy jak bezpieczniki to zapewne zdążyłeś sprawdzić?

PostNapisane: 21 sty 2012, 14:37
przez Maxima626
bezpieczniki oczywiście sprawdzone wszystkie są okey. :)
No własnie lampka od ABS nie mryga nie gaśnie nic sie z nią nie dzieje niewiem co jest nie tak?? :(

Re: Problem z układem ABS

PostNapisane: 21 sty 2012, 14:41
przez siegu
Proszę o poprawne nazwanie tematu.

PostNapisane: 21 sty 2012, 14:46
przez Marek 161BD081
Upewnij się czy piny GND są faktycznie podłączone z masą auta (u siebie w "efce" o ile pamietam to jakoś niekoniecznie to było połączone).
Dlatego połącz TBS np. z minusem accu i popatrz czy coś będzie chciało błyskać.

Re: Problem z układem ABS

PostNapisane: 21 sty 2012, 15:00
przez yaro626
podłącz diode pod FBS i B+,zworka GND+TBS.

PostNapisane: 22 sty 2012, 12:34
przez szumki44
noxes napisał(a):
szumki44 napisał(a):odpowiem tak BRRRRRMMMMM przez ok 1-2 sek pompa abs zaburka

A to przypadkiem nie jest normalne? U mnie zawsze po odpaleniu tak jest.


Ja sadze ze raczej nie :)
Jak autko gasze normalnie czyli nogi poza pedalami to przy nastepnym odpaleniu jest cisza :)
jak zgasze z WCISNIETYM pedalem badz dotknietym lekko to popa brzeczy.

PostNapisane: 24 sty 2012, 00:08
przez Maxima626
Marek 161BD081 napisał(a):Upewnij się czy piny GND są faktycznie podłączone z masą auta (u siebie w "efce" o ile pamietam to jakoś niekoniecznie to było połączone).
Dlatego połącz TBS np. z minusem accu i popatrz czy coś będzie chciało błyskać.



Po krótkiej przerwie witam ponownie i o tóż faktycznie gdy podłączyłem TBS z masą akumulatora dioda zaświeciła sie na 2 sec i potem zgasła i nic dalej sie nie działo.
Wpadło mi do głowy żeby podłączyć +B do plusowej klemy akumulatora gdy zetknołem kabelek z aku cos prztykneło troche się przestraszyłem i odłączyłem szybko pytanie brzmi czy czegos nie popsułem??
A może tam ma być te dziwne prztykniecie jak by doszło z puszki bezpieczników żaden sie nie przepalił.
prosze o w miare szybką odpowiedz.

Re: Problem ze złączem diagnostyczny i diagnozowaniem ABS'u

PostNapisane: 24 sty 2012, 00:41
przez szumki44
to nie dzwiek przekaznika jakiegos ;> pstryk ;> czy dzwiek bardziej iskry badz zwarcia :) .... jak odpaliles autko i bylo wszystko ok to powinno byc loozik :) Ale leketyrkiem to nie zostaniesz:P

PostNapisane: 24 sty 2012, 00:46
przez Maxima626
Elektrykiem samochodowym to napewno nie :P wydaje mi się że było to pstrykniecie jakiegoś przekaźnika.
Niemam pojecia co jest nie tak z tym złączem diagnostycznym już mnie krew zalewa.
Ma ktos jakiś pomysł? <płacze>

Re: Problem ze złączem diagnostyczny i diagnozowaniem ABS'u

PostNapisane: 24 sty 2012, 18:24
przez szumki44
to na spokojnie od nowa przeczytaj instrukcje sprawdzania bledow i nie kombinuj:) jak nie masz pojecia i sie wahasz to lepiej nie tykaj lec do elektryka niech podlaczy pod kompa i sprawdzi normlanie ;) 50-100 PLN za takie cos .. taniej niz maly pozar ^_^