Strona 1 z 1
Potencjometr regulacji częstotliwości pracy wycieraczek

Napisane:
20 lis 2011, 17:08
przez mazdodont
Witam.
Wycieraczki działają dobrze, ale jest problem z potencjometrem regulującym częstotliwość pracy wycieraczek. Czasem coś nie łączy i wycieraczki wcale nie chodzą. Potencjometr znajduje się w dźwigni włącznika wycieraczek. Jak się do niego dostać? Tę kopułkę nad pierścieniem regulacyjnym się wyjmuje czy wykręca. Nie chcę niczego ukręcić czy urwać
Re: Potencjometr regulacji częstotliwości pracy wycieraczek

Napisane:
23 lis 2011, 20:24
przez roccomistrz
Też by mi się przydała informacja jak sobie z tym poradzić.
Jak się uderzy w przełącznik zespolony wycieraczek to zaczynają działać na jakiś czas.
Re: Potencjometr regulacji częstotliwości pracy wycieraczek

Napisane:
23 lis 2011, 20:59
przez kamilspider
roccomistrz napisał(a):Też by mi się przydała informacja jak sobie z tym poradzić.
Jak się uderzy w przełącznik zespolony wycieraczek to zaczynają działać na jakiś czas.
A to nie będzie czasem wina przekaźnika wycieraczek, który jest za kierownicą??
Re: Potencjometr regulacji częstotliwości pracy wycieraczek

Napisane:
23 lis 2011, 21:27
przez Longers
a nie działa tylko bieg przerywany czy wszystkie prędkości?
Re: Potencjometr regulacji częstotliwości pracy wycieraczek

Napisane:
24 lis 2011, 07:56
przez mazdodont
Tylko bieg przerywany się chwilami zawiesza. I to jest raczej wina potencjometru. No i w pytaniu było jak to rozebrać. Nikt tego nie robił?
Re: Potencjometr regulacji częstotliwości pracy wycieraczek

Napisane:
24 lis 2011, 10:35
przez kyluz
Też mam ten problem.

Musze to obczaić tylko nie wiem jak to rozebrać

Re: Potencjometr regulacji częstotliwości pracy wycieraczek

Napisane:
25 lis 2011, 21:09
przez roccomistrz
u mnie też tylko przerywany nie zawsze działa.
jak się uderzy w tą wajchę to zaczyna działać.
Ktoś ma jakieś propozycje co jest przyczyną??
Re: Potencjometr regulacji częstotliwości pracy wycieraczek

Napisane:
30 lis 2011, 19:04
przez kamilspider
roccomistrz napisał(a):u mnie też tylko przerywany nie zawsze działa.
jak się uderzy w tą wajchę to zaczyna działać.
Ktoś ma jakieś propozycje co jest przyczyną??
Moim zdaniem to przekaźnik, albo styki w wajsze

Na początek sprawdzić przekaźnik, albo podmienić, ale jest z tym trochę dłubania.
Re: Potencjometr regulacji częstotliwości pracy wycieraczek

Napisane:
21 sty 2013, 13:20
przez artfryz
No własnie ja też mam problem z wycieraczkami tzn nie działają na 1-szym biegu no i w momencie spryskiwania szyby zawsze się włączały. na 2 i 3 biegu chodzą normalnie no i takie pojedyncze . może ktos ma pomysł o co chodzi?? nie znam sie na tym kurde a wkurzające jest pykanie co chwila żeby raz przetarło.podmieniałem silniczki i to samo było.

Napisane:
21 sty 2013, 14:06
przez kamilspider
Wg mnie masz popsuty przekaźniczek który znajduje się przy stacyjce, przy pałąku od wycieraczek.
Re: Potencjometr regulacji częstotliwości pracy wycieraczek

Napisane:
21 sty 2013, 19:42
przez artfryz
czyli muszę rozebrać kierownice i te wajchy od kierunków i wycieraczek?? można sobie samemu poradzić czy lepiej do mechaniora jechać??? a może ktoś robił fotorelację z takiej imprezy???

Napisane:
21 sty 2013, 20:22
przez kamilspider
Wszystko zależy od Twoich umiejętności. Przekaźnik lepiej wymienić na nowy większy, ale to jest już rzeźba. Ja tak zrobiłem i jest bez problemu przez 2 lata.
Myślę, że nie znajdziesz dokładnie takiego samego przekaźnika w elektronicznym, więc jedyne co możesz zrobić to przeczyścić styki o ile jeszcze coś z nich zostało, chociaż na długo to już pewnie nie pomoże.
Ori przekaźnik jest wielkości ok 2x1x1cm, więc maleńki.
Re: Potencjometr regulacji częstotliwości pracy wycieraczek

Napisane:
22 sty 2013, 23:37
przez artfryz
Kurde to muszę jechać do mechanika jakiegoś ;( maskra takie gówienko a tyle problemów , a może psiknąć tam jakimś sprayem do styków

? heheh kiedyś miałem tak z podnośnikami szyb psiknąłem w kostke i zaczeły działać i działają do tej pory

))

Napisane:
23 sty 2013, 01:10
przez kamilspider
Bez rozbierania to i tak nic nie psikniesz bo ten przekaźnik jest w osłonce gumowej. Możesz kupić całe wajchy i tylko podmienić -tak będzie najłatwiej.