Strona 1 z 1
Różnice w silniku i osprzęcie w Mazdzie 626 GE i GF/GW

Napisane:
21 maja 2011, 11:42
przez piqrider
Witam. Padł mi silnik w mojej Madzi 626 z 1995 roku i chce wsadzić do niej nowszy silnik bo z Mazdy 626 ale z 2001 roku, co więcej obecny to 1,8 16v a ten który chcę wsadzić to 2,0 16v. Moje pytanie jest następujące: Czy ten silnik będzie pasował, czy może inżynierowie mazdy zmienili mocowanie? Co będę musiał wymienić w moim osprzęcie? Proszę o pomoc:)
Z góry dziękuję piq:)
Re: Różnice w silniku i osprzęcie w Mazdzie 626 GE i GF/GW

Napisane:
21 maja 2011, 14:40
przez johny2007
w uchwytach wydaje mi sie ze róznicy powinno nie byc.... raczej róznica w zapłonie i tam juz jest pawienia bo w ge jest aparat zapłonowy(kopułka) a w nowym są cewki...... wiec inaczej elektryka
Re: Różnice w silniku i osprzęcie w Mazdzie 626 GE i GF/GW

Napisane:
21 maja 2011, 17:34
przez piqrider
A co z kolektorem ssącym, przepustnicą i przepływomierzem? bo jak patrze na zdjęciach jak pod maską wygląda gf to wydaje mi się identyczny no poza aparatem. a i może ktoś wie jak wygląda sprawa kompa???
Re: Różnice w silniku i osprzęcie w Mazdzie 626 GE i GF/GW

Napisane:
21 maja 2011, 22:44
przez johny2007
raczej to powinno byc ok ale no włąsnie komputer... napewno z elektronika bedzie duz roboty nie wiem czy warte swieczki......
Re: Różnice w silniku i osprzęcie w Mazdzie 626 GE i GF/GW

Napisane:
22 maja 2011, 10:16
przez noxes
W GF masz czujnik położenia wałka w obudowie a w GE w aparacie zapłonowym. Masz całkowicie inny zapłon(brak aparatu, jest tylko moduł elektroniczny) różni się elektroniką. Rzeźba z przekładką jest nie opłacalna.
Re: Różnice w silniku i osprzęcie w Mazdzie 626 GE i GF/GW

Napisane:
22 maja 2011, 12:23
przez piqrider
No to szkoda bo w Łódzkim to ciężko z silnikami do GE. Jeden kupiłem jakoś w lutym. Miał być igła, no wyglądał ładnie, na szczęście jak się zabrałem za wkładanie były roztopy i jak go przechyliłem to zaczęło coś chlupać to go na bok wziąłem i wyleciało z pół wiadra wody. Ale miałem gwarancję rozruchową to go oddałem.
A kontynuując temat wypowiedzcie się na temat jak widzicie wsadzenie 2,0 z GE. Przypominam że obecnie jest 1,8.
Re: Różnice w silniku i osprzęcie w Mazdzie 626 GE i GF/GW

Napisane:
22 maja 2011, 12:38
przez noxes
Normalnie nie ma problemów, kompa trzeba tylko zmienić. W nowym mieście nad pilicą (z której jesteś strony łodzi?)masz mazdę rozbitą za neduze pieniądze więc masz tam silnik i inne elementy a reszte na złom .
Re: Różnice w silniku i osprzęcie w Mazdzie 626 GE i GF/GW

Napisane:
28 sie 2012, 15:25
przez inzmbl
Komputer wymienić... ale co z immo wtedy?

Napisane:
28 sie 2012, 22:21
przez noxes
W GE nie masz imo w komputerze!
Re: Różnice w silniku i osprzęcie w Mazdzie 626 GE i GF/GW

Napisane:
29 sie 2012, 00:20
przez inzmbl
Hmmm a czytałem na innych wątkach, że właśnie muszę mieć komplet ECU, stacyjka i kluczyk... mechanik też nie jest pewien. Jest gdzieś to do sprawdzenia na bank? Tzn w sumie łatwa sprawa, podpiąć innego kompa i odpalić haha

jak po 3 sekundach nie zgaśnie to znaczy, że masz rację.

Napisane:
29 sie 2012, 11:06
przez noxes
mam rację. Takie rzeczy były od GF/GW, a nie w GE
Re: Różnice w silniku i osprzęcie w Mazdzie 626 GE i GF/GW

Napisane:
29 sie 2012, 13:16
przez inzmbl
OK – to dobra informacja, jeśli okaże się że muszę jednak szukać ECU
