Problemy z układem chlodzenia 626 GE

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mannyman » 22 sty 2011, 17:23

Witam.

Z góry przepraszam jeśli ten wątek się gdzieś powtórzył – pewnie będziecie tak pisać bo podobnych postów jest dużo, ale nie znalazłem można powiedzieć konkretnego dot. mojego problemu
Od 6 miesięcy posiadam Madzie 626. Instalacja założona w czerwcu 2010 uważam działa dobrze. Od momentu kiedy ją kupiłem Madzia latała bez problemu ( kupiłem ją jako zadbane autko ) Parę dni temu zaobserwowałem następujący objaw.
Po odpaleniu auta po nocy w ciągu +– 2 min. wskaźnik pokazuje mi już właściwą temperaturę (wskazówka lekko poza połową ) przy temperaturze na dworze umówmy się 0 stopni. Występuje również, wydaje mi się, że nie zawsze, ale często falowanie obrotów, ale nie duże i tylko jak auto jest jeszcze zimne i chodzi na ssaniu. Podczas jazdy nie grzeje tak mocno kabiny przy włączonym ogrzewaniu tak jak wcześniej, ale nic w tym dziwnego bo podniesieniu maski w górę zauważyłem następujące zależności.

1. Bagnet w naczyniu przelewowym pokazywał prawidłowy stan płynu, a po odkręceniu korka od chłodnicy okazało się, że płynu brakuje. Dolałem płyn pod korek.
2. Gdy stoję przodem do otwartej maski to w gumowej rurze od chłodnicy po prawej stronie nie ma praktycznie płynu ( po naciśnięciu jest miękka).

Jeden mądry człowiek zaczął się dopatrywać przyczyny w uszczelce pod głowicą lub uszkodzonej samej głowicy, ale na korku wlewu oleju nie ma białego nalotu, jest czysty, tak samo na bagnecie od oleju nie ma żadnych kropel cieczy.

Zmierzam do tego, że nie funkcjonuje chyba duży obieg.
Czy to zepsuty termostat? Czy w tej rurze po prawej stronie ma prawo nie być płynu gdyby zepsuty termostat się nie otworzył?
Czy to termostat? Czujnik temperatury?
Proszę serdecznie Was o pomoc. <płacze>
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 20:41
Posty: 12
Auto: Mazda 626 GW 2.0 Diesel

Postprzez noxes » 22 sty 2011, 17:38

odpowietrz układ najpierw. Możliwe że masz uszkodzony korek w chłodnicy. Sprawdź jak będzie rozgrzana czy masz twardy przewód pod aparatem zapłonowym. Były już na forum opisane objawy uszkodzonego termostatu. Głowicę/ uszczelkę można zdjagnozować bardzo łatwo.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mannyman » 22 sty 2011, 17:41

Zapomniałem dodać, że chłodnica cały czas pozostaje zimna ...
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 20:41
Posty: 12
Auto: Mazda 626 GW 2.0 Diesel

Postprzez noxes » 22 sty 2011, 18:12

no to skoro jest zimna to wyglada na to że termostat się nie otwiera.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mannyman » 22 sty 2011, 18:29

Ogólnie jak czytam te wszystkie posty na temat układu chłodzenia i możliwych rozwiązaniach to mi chyba głowa pęknie, tyle tego jest do cholery. Ja nie jestem mechanikiem. No fakty są takie jak napisałem w pierwszym poście , że w prawym gumowym przewodzie nie ma płynu, chłodnica jest cały czas zimna i tyle. MI też to wygląda na termostat, a mechanik taki emerytowany :–) stwierdził, że termostat nie może się otworzyć bo nie ma płynu w tym przewodzie o którym wyżej pisałem. Ale na mój rozum termostat powinien nagrzać się i otworzyć od płyną wychodzącego z bloku. A z drugiej strony czy w tym przewodzie o którym pisałem nie powinien być czasem płyn, ale np. zimny do momentu otworzenia się termostatu? Czy to, że go tam nie ma do otwarcia termostatu jest prawidłowe?
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 20:41
Posty: 12
Auto: Mazda 626 GW 2.0 Diesel

Postprzez noxes » 22 sty 2011, 18:35

Na zimnym nie mogę jednoznacznie stwierdzić czy jest w nim płym. Patrzyłem u siebie i mam mieszane uczucia. Wiem, ze jak się rozgrzeje to jest w nim płyn i jest twardy. Termostat sie otwiera od określonej temp i powinien się otworzyć od gorącego płynu w chłodnicy. Możliwe że termostat stanął skoro chłodnica cały czas zimna, ewentualnie układ zapowietrzony.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mannyman » 22 sty 2011, 19:09

Dzięki za odpowiedzi noxes. Powiedz mi tylko czy przy takim stanie rzeczy mogę jeździć trochę za nim nie dojadę na warsztat bo od miasta mam 20 km i już nie mówię, że codziennie do pracy tyle mam na dojazd :|
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 20:41
Posty: 12
Auto: Mazda 626 GW 2.0 Diesel

Postprzez wqurzony » 22 sty 2011, 19:31

Mi notorycznie ubywa płynu, dolewam raz na kilka dni. Wydaje mi się że jak było poniżej zera i termostat nie otwierał się to płyn nie uciekał, ale nie mogę tego z całą stanowczością napisać, bo madzia przestała większośc zimy u elektromechanika.
Nie wiem jak dojść którędy płyn ucieka. Czy będzie widać w ultrafiolecie? Czy są barwniki do płynu żeby było widać?
Jaką rolę pełni zbiornik wyrównawczy? Płyn do niego wycieka i co dalej? W jaki sposób połączony jest z silnikiem odpływ ze zbiornika?
Początkujący
 
Od: 5 sie 2009, 20:08
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GE '96 2.0

Postprzez kater83 » 22 sty 2011, 19:34

O układzie chłodzenia jest dużo na forum . Poszukać i posprawdzać, ewentualnie wymienić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 15:33
Posty: 48
Auto: MAZDA 626 GLX 1993r 2,0l FS

Postprzez noxes » 22 sty 2011, 19:40

wqurzony napisał(a):Jaką rolę pełni zbiornik wyrównawczy? Płyn do niego wycieka i co dalej? W jaki sposób połączony jest z silnikiem odpływ ze zbiornika?


Zbiorniczek wyrównawczy polączony jest z chłodnicą. Jego zadaniem jest przetrzymywanie nadmiaru płynu z układu chłodzenia, a w razie potrzeby jest on jako źródło zapasowej cieczy wtedy gdy jest mało w chłodnicy tzn cisnienie schodzi z układu wtedy zaciąga płyn ze zbiorniczka.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mannyman » 23 sty 2011, 19:12

Biorę się jutro sam za wymiankę termostatu. Powiedzcie mi czy dobrze widzę co mam pod maską :D obudowa termostatu jest na 2 śrubach? nie czekają mnie inne ukryte niespodzianki? Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 20:41
Posty: 12
Auto: Mazda 626 GW 2.0 Diesel

Postprzez Slawioster » 23 sty 2011, 22:21

mannyman napisał(a):Biorę się jutro sam za wymiankę termostatu. Powiedzcie mi czy dobrze widzę co mam pod maską :D obudowa termostatu jest na 2 śrubach?


Tak obudowa jest na dwóch śrubach, żadnych niespodzianek nie powinno być to nie jest skomplikowana operacja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 10:33
Posty: 96
Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB

Postprzez mannyman » 23 sty 2011, 23:09

Dziękuję serdecznie papa
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 20:41
Posty: 12
Auto: Mazda 626 GW 2.0 Diesel

Postprzez mannyman » 24 sty 2011, 20:54

Proszę podpowiedzcie mi jak najlepiej odpowietrzyć układ po wymianie termostatu i płynu? Tu jest tyle różnych sposobów podanych, że nie wiem z którego skorzystać. Proszę o odpowiedź lub o link do właściwego posta
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 20:41
Posty: 12
Auto: Mazda 626 GW 2.0 Diesel

Postprzez kater83 » 24 sty 2011, 22:21

Zalać pod korek płynu do chłodnicy. Ogrzewanie otwarte na maksa i wiatrak najlepiej też. Zadbać żeby w zbiorniku wyrównującym było ponad połowę(powinno trochę wypić jak korek działa prawidłowo). Następnie odpalić siniki i uzupełniać braki. Wyraźny spadek będzie widoczny zaraz po odpaleniu wiatraka na chłodnicy. Pilnować płynu do drugiego odpalenia wiatraczka. Potem nalać na maksa i nasadzić korek. Teoretycznie ten układ jest samo odpowietrzający się więc jeżeli korek działa powinien sam sobie poradzić nawet jak jakieś powietrze zostało.

Mam nadzieje ze niczego nie przeoczyłem

Powodzenia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 15:33
Posty: 48
Auto: MAZDA 626 GLX 1993r 2,0l FS

Postprzez mannyman » 24 sty 2011, 22:40

Dzięki serdeczne kater83
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 20:41
Posty: 12
Auto: Mazda 626 GW 2.0 Diesel

Postprzez mannyman » 27 sty 2011, 10:15

Witam jeszcze raz.

A więc sytuacja wygląda tak.
Nie wymieniłem termostatu bo okazało się, że układ był zapowietrzony. Chociaż nie wiem dlaczego bo układ jest raczej szczelny, ale brakowało płynu w chłodnicy.Po dolaniu płynu do chłodnicy ( brakowało niecały litr) odpowietrzyłem układ i jest gitarrrrra, tylko nadal mnie Madzia martwi bo zauważyłem nowe zależności. Ten górny wąż po prawej stronie chłodnicy jest twardy, gorący czyli jest już w nim płyn i termostat się raczej otwiera, ale ... w trakcie sprawdzania Madzi po odpowietrzeniu i ostygnięciu, zauważyłem następujące rzeczy:
po odpaleniu i złapaniu temperatury (na postoju) najpierw włączył się wiatrak, a kilka sekund po tym chłodnica z prawej strony, w okolicach miejsca gdzie wchodzi przewód z płynem od strony termostatu zaczęła się robić gorąca (a wydaje mi się, że najpierw powinna pójść ciecz na chłodnice i później włączyć się wiatrak). Poza tym po przejechaniu 25 km przewód wychodzący z chłodnicy po lewej stronie był tylko lekko ciepły. Kolejną rzeczą jaą zauważyłem jest fakt, że jak puszcze gorący z ustawieniem tylko na pasażerów to z dwóch środkowych wylotów nawiewu leci chłodne powietrze, a jak ustawie z nawiewem na szybę przednią to leci lekko ciepłe.
Ja już nie wiem o co chodzi <co?> , pomóżcie !!!!!
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 20:41
Posty: 12
Auto: Mazda 626 GW 2.0 Diesel

Postprzez kamilspider » 27 sty 2011, 10:49

ten środkowy nawiew można zawsze sobie załączyć na zimne powietrze (cycek do góry), niezależnie czy wszędzie leci ciepłe. poczytaj o tych nawiewach w manualu :)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez Slawioster » 27 sty 2011, 19:10

a jak z reszty leci lekko ciepłe to nagrzewnica jest pewnie zapchana <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 10:33
Posty: 96
Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB

Postprzez mannyman » 27 sty 2011, 22:43

No Panowie !!!! Zamykam wątek !!! Wymieniony termostat i wszystkie problemy znikły :D chłodnica gorąca <lol> Pozdrawiam wszystkich forumowiczów i jeszcze raz serdeczne dzięki !!!!
Początkujący
 
Od: 18 cze 2009, 20:41
Posty: 12
Auto: Mazda 626 GW 2.0 Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6