Często włącza się wentylator....

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Slawioster » 10 mar 2011, 09:38

u mnie załącza się nawet kiedy chłodnica jest zimna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 10:33
Posty: 96
Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB

Postprzez johny2007 » 10 mar 2011, 11:54

u ciebie to raczej czujnik... tez myslałem ze bedzie czujnik ale nic trzeba szukac dalej przyczyny... :(
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez wylon » 16 mar 2011, 18:42

ja tak miałem i miałem zepsutą pompe wody a w zasadzie nieszczelność i się zapowietrzał układ...
Początkujący
 
Od: 6 lut 2011, 12:43
Posty: 4

Postprzez johny2007 » 16 mar 2011, 20:27

hmmm tylko u mnie widac ze wszystko jest ok. chłodnica jest gorąca tylko tak jakby szybko sie nagrzewał, za szybko tylko dlaczego??
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez sapcik » 16 mar 2011, 22:13

Hmm, hmm.

Może napiszę przypadek u mnie:

Zauwazyłem tak samo, częste uruchamianie się wiatraczka. No to czytając forum, probowałem wszelkich opcji. Ale podziałało jedno, raczej 'dziwne':

  • Odkręć korek chłodnicy, dolewaj powolutku płyn chłodniczy
  • Jak zobaczysz ze nie rozchodzi się dalej po chłodnicy, to zakręć(nie do końca, lekki luz aby był [do okoła rozłóż ścierkę]) i odpal auto aby pochodziło troche
  • Jak się włączy wiatrak, zgaś auto, i OSTROŻNIE odkręć korek i dolewaj powoli płyn
  • Zakręć korek, i dolej płynu do zbiorniczka wyrównawczego

U mnie to pomogło, nie wiem jak będzie u Ciebie.
Pozdrawiam, Wojciech Sapiechowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 14:15
Posty: 31

Postprzez Slawioster » 17 mar 2011, 00:59

sapcik napisał(a):Hmm, hmm.

Może napiszę przypadek u mnie:

Zauwazyłem tak samo, częste uruchamianie się wiatraczka. No to czytając forum, probowałem wszelkich opcji. Ale podziałało jedno, raczej 'dziwne':

  • Odkręć korek chłodnicy, dolewaj powolutku płyn chłodniczy
  • Jak zobaczysz ze nie rozchodzi się dalej po chłodnicy, to zakręć(nie do końca, lekki luz aby był [do okoła rozłóż ścierkę]) i odpal auto aby pochodziło troche
  • Jak się włączy wiatrak, zgaś auto, i OSTROŻNIE odkręć korek i dolewaj powoli płyn
  • Zakręć korek, i dolej płynu do zbiorniczka wyrównawczego

U mnie to pomogło, nie wiem jak będzie u Ciebie.

Widocznie miałeś zapowietrzony układ , ja mam odpowietrzone wsio a wentylator i tak się załącza
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 10:33
Posty: 96
Skąd: Kwidzyn woj.pomorskie
Auto: Mazda 626,2.0 FS ,Gaz, rok 92 ASB

Postprzez sapcik » 17 mar 2011, 10:57

Tak, miałem zapowietrzony, ale nawet po tej czynności tak się działo. Dopiero za 3 czy 4 razem zadziałało ;)
Pozdrawiam, Wojciech Sapiechowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 14:15
Posty: 31

Postprzez johny2007 » 17 mar 2011, 11:45

u mnie w chłodnicy jest do pełna wszystko sprawdzone......
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez sapcik » 17 mar 2011, 12:41

No cóż, mechanikiem nie jestem, pisałem z własnego doświadczenia.
Pozdrawiam, Wojciech Sapiechowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 14:15
Posty: 31

Postprzez johny2007 » 17 mar 2011, 13:39

naszescie ze sie troche popraiło teraz sie włacza dopiero po 15km ale i tak jak dla mnie za wczesnie..... moj tata moze cały czas jezdzic i sie nie włacza dopiero tak po dłuzszej jezdzie....


przez przypadek wpadłem na taki pomysł...... moze to przez nagrzewnice chociaz ze ja troche przepchałem ale nadal leci tylko juz letnie powietrze czyli tak naprawde mało przelatuje przez nia tego płynu wiec mniej sie ochładza.......... przeciez ona tez w jakims stopniu ochładza układ...... co myslicie o tej teorii.....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez sapcik » 19 mar 2011, 09:46

Zapomnialem zapytać, czy może Ty, albo ktoś z rodziny co autka używa/poprzedni własciciel wlewał coś do uszczelnienia układu chłodzenia ?
Pozdrawiam, Wojciech Sapiechowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 14:15
Posty: 31

Postprzez johny2007 » 19 mar 2011, 11:29

szczerz mowiac nie mam pojecia ze wzgledu na to ze nie znam osob od których kupywałem...... wiec wszystko mozliwe...... ludzie wszystko zrobia byle samochód do przodu jezdzil.....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez sapcik » 20 mar 2011, 22:06

Hmm powiem tak.

Do tej pory (na starej śp. chłodnicy) wentylator tak samo się często uruchamiał.
Płyn zawsze do pełna, chłodnica nie gorąca. Sam dolewałem płynu uszczelniającego pewnego pechowego dnia, i od tego momentu tragedia się zrobiła. Często się wiatraczek uruchamiał.

Od momentu wymiany chłodnicy, 'gra i buczy' ;)
Pozdrawiam, Wojciech Sapiechowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2010, 14:15
Posty: 31

Postprzez dyszel » 26 mar 2011, 22:20

Może po prostu te silniki tak mają? U mnie płynu w chłodnicy na full, układ raczej nie zapowietrzony, chłodnica gorąca, nagrzewnica daje ciepłe powietrze a w lecie to wystarczy chwilkę w korku postać i co moment uruchamia się wentylator.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez johny2007 » 26 mar 2011, 22:30

no zgadza sie szybko sie nagrzewa ale zadnych wad nie widze........ no nic widocznie tak musi byc...
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez raf_sobota » 28 mar 2011, 21:52

widze ze duzo osob trapi ten problem i nigdzie nie mozna znalesc odpowiedzi moze jaksa moglby sie wypowiedziec na ten temat czy to normalne ze tak czesto zlacza sie wentylator a wszytsko jest ok z ukladem chlodzenia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 14:50
Posty: 15
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 626 GE Special 96r
2.0 115 KM
Pb/LPG

Postprzez johny2007 » 28 mar 2011, 21:55

zgadza sie przydała by sie wypowiedz Jaksy...... :D bo wszystko działa poprawnie wiec nie wiadomo szczerze mówiąc.... <glupek2> moze to tylko nasze przewrazliwienie
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez raf_sobota » 29 mar 2011, 12:31

no wlasnie moze to przewrazliwienie ale w innych samochodach ktorymi jezdzilem wentylator zalaczal sie raz na ruski rok i stad ta niewiadoma chyba ze ten typ tak ma , moj mechanik powiedzial ze wszystko jest ok a zalacza sie czesto bo termostat wysoko trzyma
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 14:50
Posty: 15
Skąd: Sierpc
Auto: Mazda 626 GE Special 96r
2.0 115 KM
Pb/LPG

Postprzez johny2007 » 29 mar 2011, 15:22

mozliweie ze termostat trzyma wysyko i dlatego ale poza tym wszystko działa ok....
tylko moj tata ma taka sama mazde tylko 1992rok i mu sie tak czesto nie włacza a jak sie włącza to bardzo zadko i dlatego jestem zaniepokojony......... ale moze ten typ tak ma......
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez har7ok » 13 maja 2012, 16:41

Mi się wentylator szybko włącza. Np dziś ok 10 stopni, samochód stoi jakieś 30-60 sekund na luzie, włącza się wentylator na kilka sekund, 20-30 sekund przerwy i znowu się włącza...

Wiem, że korek chłodnicy mam niesprawny. Czy powyższe objawy sugerują uszkodzenie czujnika temperatury cieczy chłodzącej? Na desce rozdzielczej dosyć szybko temperatura dochodzi do tej właściwej, po 4-5 minutach.

Do tego mam problemy z wolnymi obrotami...

Jakiś miesiąc temu wymieniłem płyn chłodzący i odpowietrzyłem układ, ale przez ten korek mógł się zapowietrzyć znowu?
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 21:59
Posty: 71
Skąd: Zielona Góra
Auto: 626 GW 116KM 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6