Klimatyzacja – kilka pytań
a możesz zidentyfikować, od czego one idą, znaczy, od jakiego miejsca – chodzi mi o jakiś czujnik, przełącznik, przekaźnik i czy są tylko zielone czy mają jakieś paski w innym kolorze??
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
zielono biały i zielono czarny, kolego one wychodzą z wiązki kabli w moim samochodzie ogólnie ja mam bardziej rozbudowaną wtyczke od klimy tamta mazda(starsza o 3 lata) miała tylko jeden przewód , który idzie do czujnika cisnienia i dalej na kompresor klimy ja takowy też mam z tym ze te dwa zielone do tego,mam nadzieje ze dobrze wyjaśniłem moge tylko podejrzewać ze to jakis czujnik temperatury dobrze to widać na tym zdjęciu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/02b ... a20c2.html
ta niebieska mniejsza wtyczka to zdemontowana w całości u mnie była tylko ta duża wyjąłem z niej niebieski przewód z czerwonym paskiem i przełozyłem konektorki a dwa zielone ułozyłem tak zeby je łączył bezpiecznik bo inaczje wiatraki nie startują i przegrzewam czynnik
ta niebieska mniejsza wtyczka to zdemontowana w całości u mnie była tylko ta duża wyjąłem z niej niebieski przewód z czerwonym paskiem i przełozyłem konektorki a dwa zielone ułozyłem tak zeby je łączył bezpiecznik bo inaczje wiatraki nie startują i przegrzewam czynnik
- Od: 26 lip 2006, 19:04
- Posty: 114
- Skąd: prawie Bydgoszcz
- Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6
jeżeli tylko wiatraki nie startują, a startuje sprężarka, a może jak najbardziej tak być, to możliwe że jest to czyjnik temperatury... w różnych samochodach był w różnych miejscach umieszczany, np. w BMW 3 był w układzie wentylacyjnym przed parownikiem... w Maździe 626 GD był w obudowie termostatu czujnik, który załączał klime... ja niestety patrze na schematy i nie widzę od czego to może być... może jakiegoś mega kundla zrobiłeś ;p
i dlatego nie mogę dojść po kolorach
poniżej podaję linki do schematów, może dojdziesz do czegoś
podsumowując, jeżeli zwarcie tych dwóch kabli załącza tylko wentylator klimy, to po prostu zewrzyj je na stałe, niech sobie pracuje (oczywiście jeżeli i tak będzie się wyłączał wraz z wyłączaniem kklimatyzacji)
natomiast jeżeli on steruje też pracą sprężarki to radziłbym jednak podłubać do czego on idzie... żeby w przypadku zgubienia gazu/oleju z układu A/C nie zatrzeć sprężaki...
Swoją drogą wypnij wyczkę z czujnika ciśnienia, tego co się znajduje w osuszaczu i zobacz czy klimatyzacja nadal się załącza – bo nie powinna...
tutaj masz linki ze schematem instalacji (w PDFie)
do wersji do 1993r.
http://rapidshare.com/files/229758832/do_1993_roku.pdf.html
a tutaj po 1994r.
http://rapidshare.com/files/229759557/od_1994.pdf.html
podsumowując, jeżeli zwarcie tych dwóch kabli załącza tylko wentylator klimy, to po prostu zewrzyj je na stałe, niech sobie pracuje (oczywiście jeżeli i tak będzie się wyłączał wraz z wyłączaniem kklimatyzacji)
tutaj masz linki ze schematem instalacji (w PDFie)
do wersji do 1993r.
http://rapidshare.com/files/229758832/do_1993_roku.pdf.html
a tutaj po 1994r.
http://rapidshare.com/files/229759557/od_1994.pdf.html
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
dzięki kolego za szczere chęci pomocy ze schematu nie wiele widać(tez juz jeden patrzyłem) tak jak piszesz zwarte mam te dwa kabelki i jest ok czujnik cisnienia rozłącza klime w końcu stary model mazdy od którego przekładałem nie wymagał czegoś takiego, wielkie pozdro
- Od: 26 lip 2006, 19:04
- Posty: 114
- Skąd: prawie Bydgoszcz
- Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6
Ja się jeszcze podłączę. Mam pytanie a'propos rodzaju czynnika. Kupiłem klimę i na sprężarce bodajże jest "kartka" na której między innymi pisze coś takiego (nie jestem pewien za 3 pierwsze litery
: HLC – 134a. Czy to oznacza rodzaj czynnika?
gg 2204545
- Od: 24 lip 2008, 21:31
- Posty: 101
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG
tak, oznacza to że sprężarka jest na nowy typ czynnika r134a (najbardziej popularny) 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
no to sie pochwalę. udało mi się wyrwać klime za 200 zł, teraz tylko założyć
. jedna rzecz mnie tylko zastanawia: widziałem auto w całości, klima chodziła – a nie widziałem przy chłodnicy drugiego wentylatora. Dawcą była GE z 93r, ja mam 95r. Wcześniej gdzieś czytałem że przy klimie sa dwa wentyle. To jak to w końcu jest?
gg 2204545
- Od: 24 lip 2008, 21:31
- Posty: 101
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG
są jak najbardziej dwa złącza serwisowe, jeden przy chłodnicy (wysokiego ciśnienia) drugi na wężach po prawej stronie samochodu (niskiego ciśnienia) wentylator powinien być, chyba że chcesz popsuć klimę... czasem bywał jeden wspólny i załączał się gdy tylko klimę włączysz (np. w Megane 1 gen. przed face-liftingiem)... ale nie w GE
Mazda nie przyoszczędziła... 
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
steven A czy na ponizszym zdjęciu widać moze miejsce gdzie ten drugi wentylator powinien być? (i czy ewentualnie mógłbys to miejsce jakoś zaznaczyć?) Widocznie gość który demontował o tym zapomniał i bedę musiał jeszcze podskoczyć


- Od: 24 lip 2008, 21:31
- Posty: 101
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG
mógłby Ci ktoś podesłać zdjęcie swojej GE ;p byłoby dokłądnie widać...
ale powinien być po stronie pasażera... w GD mam go między zderzakiem a chłodnicą... ale producenci różnie je montowali, znaczy albo między chłodnicą a silnikiem, albo między zderzakiem a chłodnicą... tutaj Ci nie pomogę
znaczy jak przyjedzie GE do mnie, to Ci napiszę
na razie na klimie była premacy 323F BA i to w tym sezonie tyle, na 80 samochodów w ciągu jednego miesiąca tylko 2 Mazdy
wracając do tematu, na pewno patrząc na zdjęcie po lewej stronie – czyli po prawej stronie samochodu...
ale powinien być po stronie pasażera... w GD mam go między zderzakiem a chłodnicą... ale producenci różnie je montowali, znaczy albo między chłodnicą a silnikiem, albo między zderzakiem a chłodnicą... tutaj Ci nie pomogę
wracając do tematu, na pewno patrząc na zdjęcie po lewej stronie – czyli po prawej stronie samochodu...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
wiatrak klimatyzacji w ge jest obok wiatraka chłodnicy miedzy pasem przednim a silnikiem śa widoczne mocowania na srubki a nadole wsuwany jest w taka dogieta blaszkę, ja jak demontowałem to w ostatniej chwili mi sie przypomniało o wiatraku, takie rzeczy zwykle trzymają osobno gdzies pod dachem,jak nie masz daleko to podjedzi i sie upomnij o wiatrak wchodzi w komplet klimy
- Od: 26 lip 2006, 19:04
- Posty: 114
- Skąd: prawie Bydgoszcz
- Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6
DamianMX6 napisał(a):Dobry serwis klimy wie, co zrobić, aby przystosować układ na stary czynnik do nowego. Moja klima śmiga 3 lata po takim zabiegu.
Potwierdzam.
Z naciskiem na DOBRY SERWIS!
Właśnie jestem po takim zabiegu i bez problemu moja klima która była na R12 działa teraz na R134a.
Ok ale proszę o info czym różni się procedura nabijania czynnikiem r134a od r12 ponieważ dziś do starego typu nabito mi r134a plus olej i objaw jest następujący, sprężarka załącza dopiero po zwarciu na krótko kostki od czujnika ciśnienia na filtrze (chłodzi wtedy elegancko) , niby ciśnienie jest. czyli czujnik walnięty czy coś nie tak z czynnikiem??
Wreszcie znowu Madzia!!
- Od: 3 mar 2009, 00:28
- Posty: 40
- Skąd: Rymanów
- Auto: 626 GE KL
wojtek4ws napisał(a):
Ok ale proszę o info czym różni się procedura nabijania czynnikiem r134a od r12 ponieważ dziś do starego typu nabito mi r134a plus olej
Należy odciągnąć z układu stary czynnik i olej, porządnie cały układ oczyścić wyjąć sprężarkę rozebrać i dokładnie wyczyścić wymienić obowiązkowo wszystkie oringi i osuszacz, zmontować, sprawdzić szczelność nabić czym trzeba i to by było na tyle.
Jeśli ci nabili bez czyszczenia i bez wymiany osuszacza i oringów to pogratulować.

A ile zainkasowali?
wojtek4ws napisał(a): objaw jest następujący, sprężarka załącza dopiero po zwarciu na krótko kostki od czujnika ciśnienia na filtrze (chłodzi wtedy elegancko) , niby ciśnienie jest. czyli czujnik walnięty czy coś nie tak z czynnikiem??
Czujnik na osuszaczu? może być padnięty, a nie umieli sprawdzić?
hmmm spuścili resztki starego czegoś ( sprężone powietrze, czynnik, propan butan, gaz musztardowy???) poprzez naciśnięcie zaworka na rurce, nabili r134a plus olej i kontrast, skasowali 140zeta i stwierdzili ze bład elektroniki i zebym sie umówił później na przegląd całości. Nie moge mieć za bardzo pretensji do gościa który to robił bo powinienem wczesniej poczytac forum a nie przyjezdzac z ulicy hehe. Ja nie twierdzę że to nie będzie działać jak sie zmieni czujnik ale zanabędę pewnie filtr z czujnikem i pojade tam spowrotem niech walczą
a te oringi do sprężarki można gdzieś bezproplemowo zakupić?? w sumie do tego czujnika to sam doszedłem pod domem po sprawdzeniu przekaźników itd..
Wreszcie znowu Madzia!!
- Od: 3 mar 2009, 00:28
- Posty: 40
- Skąd: Rymanów
- Auto: 626 GE KL
Jeśli kupisz nowy osuszacz (ponad 100zł a musisz go wymienić przy zmianie czynnika na nowy) to szkoda go zakładać bez czyszczenia (płukania) ze starego czynnika, stary olej z nowym się nie lubią. To kasa w błoto bo owszem może działać ale prawdopodobnie długo taką klimatyzacją się nie nacieszysz. Jeśli chcesz mieć porządnie zrobione to serwis musi zrobić tak jak pisałem wcześniej inaczej jak dla mnie nie ma to sensu.
A jak włączasz przycisk klimy w samochodzie to włącza się w ogóle wiatrak?
A nie podłączali takiej maszynki do ściągania starego środka?
Moje zdanie jest takie, zmień serwis puki jeszcze nie popłynąłeś zanadto z kasą.
Tam gdzie ja w końcu trafiłem po długich poszukiwaniach bo trudno trafić na fachowca, nie podjęli by się tylko nabicia nowym czynnikiem bez czyszczenia wiedząc że jest stary czynnik a tym bardziej bez wymiany osuszacza, to podstawa.
A to co ci policzyli ewidentnie świadczy o tym że nic poza nabiciem nie zrobili a właściwie zrobili cię w konia bo jak przyjedziesz z osuszaczem to cię skroją na drugie tyle a nawet więcej bo parę rurek odkręcą, czynnik spuszczą i znowu nabiją. Potem wyjdzie nieszczelność na starym oringu będziesz dobijał czynnika itd. itd.
A jak włączasz przycisk klimy w samochodzie to włącza się w ogóle wiatrak?
wojtek4ws napisał(a):hmmm spuścili resztki starego czegoś ( sprężone powietrze, czynnik, propan butan, gaz musztardowy???) poprzez naciśnięcie zaworka na rurce, nabili r134a plus olej i kontrast, skasowali 140zeta i stwierdzili ze bład elektroniki
A nie podłączali takiej maszynki do ściągania starego środka?
Moje zdanie jest takie, zmień serwis puki jeszcze nie popłynąłeś zanadto z kasą.
Tam gdzie ja w końcu trafiłem po długich poszukiwaniach bo trudno trafić na fachowca, nie podjęli by się tylko nabicia nowym czynnikiem bez czyszczenia wiedząc że jest stary czynnik a tym bardziej bez wymiany osuszacza, to podstawa.
A to co ci policzyli ewidentnie świadczy o tym że nic poza nabiciem nie zrobili a właściwie zrobili cię w konia bo jak przyjedziesz z osuszaczem to cię skroją na drugie tyle a nawet więcej bo parę rurek odkręcą, czynnik spuszczą i znowu nabiją. Potem wyjdzie nieszczelność na starym oringu będziesz dobijał czynnika itd. itd.
No mnie też czeka niedługo poszukiwanie fachowca od climy
za parę dni kończę zakładanie swojej, a tutaj moja męczarnia z montażem http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=75136 może ktoś coś ciekawego znajdzie dla siebie
za parę dni kończę zakładanie swojej, a tutaj moja męczarnia z montażem http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=75136 może ktoś coś ciekawego znajdzie dla siebie

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
DamianMX6 napisał(a):A jak włączasz przycisk klimy w samochodzie to włącza się w ogóle wiatrak?
nie włącza się chociaż przekaźniki i bezpieczniki wyglądaja na dobre. wiatrak włacza sie tylko jak sie silnik zgrzeje...
Wreszcie znowu Madzia!!
- Od: 3 mar 2009, 00:28
- Posty: 40
- Skąd: Rymanów
- Auto: 626 GE KL
w skrzynce trzeba dołożyć jeden przekaźnik, taki czarny. oznaczenie obadam i wrzucę jakby co

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
wojtek4ws napisał(a):DamianMX6 napisał(a):A jak włączasz przycisk klimy w samochodzie to włącza się w ogóle wiatrak?
nie włącza się chociaż przekaźniki i bezpieczniki wyglądaja na dobre. wiatrak włacza sie tylko jak sie silnik zgrzeje...
Przy włączonej klimatyzacji powinien włączać sie ten drugi wiatrak.
wojtek4ws napisał(a):dopiero po zwarciu na krótko kostki od czujnika ciśnienia na filtrze (chłodzi wtedy elegancko) ,
a jak zwierałeś na krótko to sie właczał?
DamianMX6 napisał(a):a jak zwierałeś na krótko to sie właczał?
też się nie włączał, i wcale mi sie to nie podoba bo myślę że powinien, chyba wieczorkiem podepne go na ostro czy wogóle dziala...
bazyl wspaniały napisał(a):w skrzynce trzeba dołożyć jeden przekaźnik, taki czarny. oznaczenie obadam i wrzucę jakby co
ten przekaźnik dziala (tzn pstryka) i powinien chyba dawac miedzy innymi sterowanie na przekaźnik od wiatraka??
Wreszcie znowu Madzia!!
- Od: 3 mar 2009, 00:28
- Posty: 40
- Skąd: Rymanów
- Auto: 626 GE KL
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6