Klimatyzacja – kilka pytań

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez steven » 6 maja 2009, 10:32

a możesz zidentyfikować, od czego one idą, znaczy, od jakiego miejsca – chodzi mi o jakiś czujnik, przełącznik, przekaźnik i czy są tylko zielone czy mają jakieś paski w innym kolorze??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez slawek323 » 6 maja 2009, 12:11

zielono biały i zielono czarny, kolego one wychodzą z wiązki kabli w moim samochodzie ogólnie ja mam bardziej rozbudowaną wtyczke od klimy tamta mazda(starsza o 3 lata) miała tylko jeden przewód , który idzie do czujnika cisnienia i dalej na kompresor klimy ja takowy też mam z tym ze te dwa zielone do tego,mam nadzieje ze dobrze wyjaśniłem moge tylko podejrzewać ze to jakis czujnik temperatury dobrze to widać na tym zdjęciu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/02b ... a20c2.html

ta niebieska mniejsza wtyczka to zdemontowana w całości u mnie była tylko ta duża wyjąłem z niej niebieski przewód z czerwonym paskiem i przełozyłem konektorki a dwa zielone ułozyłem tak zeby je łączył bezpiecznik bo inaczje wiatraki nie startują i przegrzewam czynnik
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez steven » 6 maja 2009, 12:25

jeżeli tylko wiatraki nie startują, a startuje sprężarka, a może jak najbardziej tak być, to możliwe że jest to czyjnik temperatury... w różnych samochodach był w różnych miejscach umieszczany, np. w BMW 3 był w układzie wentylacyjnym przed parownikiem... w Maździe 626 GD był w obudowie termostatu czujnik, który załączał klime... ja niestety patrze na schematy i nie widzę od czego to może być... może jakiegoś mega kundla zrobiłeś ;p :D i dlatego nie mogę dojść po kolorach ;) poniżej podaję linki do schematów, może dojdziesz do czegoś ;)

podsumowując, jeżeli zwarcie tych dwóch kabli załącza tylko wentylator klimy, to po prostu zewrzyj je na stałe, niech sobie pracuje (oczywiście jeżeli i tak będzie się wyłączał wraz z wyłączaniem kklimatyzacji) :) natomiast jeżeli on steruje też pracą sprężarki to radziłbym jednak podłubać do czego on idzie... żeby w przypadku zgubienia gazu/oleju z układu A/C nie zatrzeć sprężaki... :) Swoją drogą wypnij wyczkę z czujnika ciśnienia, tego co się znajduje w osuszaczu i zobacz czy klimatyzacja nadal się załącza – bo nie powinna...

tutaj masz linki ze schematem instalacji (w PDFie)
do wersji do 1993r.
http://rapidshare.com/files/229758832/do_1993_roku.pdf.html

a tutaj po 1994r.
http://rapidshare.com/files/229759557/od_1994.pdf.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez slawek323 » 7 maja 2009, 11:19

dzięki kolego za szczere chęci pomocy ze schematu nie wiele widać(tez juz jeden patrzyłem) tak jak piszesz zwarte mam te dwa kabelki i jest ok czujnik cisnienia rozłącza klime w końcu stary model mazdy od którego przekładałem nie wymagał czegoś takiego, wielkie pozdro
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez majk79 » 15 maja 2009, 20:02

Ja się jeszcze podłączę. Mam pytanie a'propos rodzaju czynnika. Kupiłem klimę i na sprężarce bodajże jest "kartka" na której między innymi pisze coś takiego (nie jestem pewien za 3 pierwsze litery ;): HLC – 134a. Czy to oznacza rodzaj czynnika?
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez steven » 16 maja 2009, 10:11

tak, oznacza to że sprężarka jest na nowy typ czynnika r134a (najbardziej popularny) :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez majk79 » 16 maja 2009, 12:03

no to sie pochwalę. udało mi się wyrwać klime za 200 zł, teraz tylko założyć ;). jedna rzecz mnie tylko zastanawia: widziałem auto w całości, klima chodziła – a nie widziałem przy chłodnicy drugiego wentylatora. Dawcą była GE z 93r, ja mam 95r. Wcześniej gdzieś czytałem że przy klimie sa dwa wentyle. To jak to w końcu jest?
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez steven » 16 maja 2009, 12:13

są jak najbardziej dwa złącza serwisowe, jeden przy chłodnicy (wysokiego ciśnienia) drugi na wężach po prawej stronie samochodu (niskiego ciśnienia) wentylator powinien być, chyba że chcesz popsuć klimę... czasem bywał jeden wspólny i załączał się gdy tylko klimę włączysz (np. w Megane 1 gen. przed face-liftingiem)... ale nie w GE :) Mazda nie przyoszczędziła... ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez majk79 » 16 maja 2009, 12:48

steven A czy na ponizszym zdjęciu widać moze miejsce gdzie ten drugi wentylator powinien być? (i czy ewentualnie mógłbys to miejsce jakoś zaznaczyć?) Widocznie gość który demontował o tym zapomniał i bedę musiał jeszcze podskoczyć :)

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez steven » 16 maja 2009, 16:49

mógłby Ci ktoś podesłać zdjęcie swojej GE ;p byłoby dokłądnie widać... :)
ale powinien być po stronie pasażera... w GD mam go między zderzakiem a chłodnicą... ale producenci różnie je montowali, znaczy albo między chłodnicą a silnikiem, albo między zderzakiem a chłodnicą... tutaj Ci nie pomogę ;) znaczy jak przyjedzie GE do mnie, to Ci napiszę ;) na razie na klimie była premacy 323F BA i to w tym sezonie tyle, na 80 samochodów w ciągu jednego miesiąca tylko 2 Mazdy :(
wracając do tematu, na pewno patrząc na zdjęcie po lewej stronie – czyli po prawej stronie samochodu... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez slawek323 » 16 maja 2009, 21:03

wiatrak klimatyzacji w ge jest obok wiatraka chłodnicy miedzy pasem przednim a silnikiem śa widoczne mocowania na srubki a nadole wsuwany jest w taka dogieta blaszkę, ja jak demontowałem to w ostatniej chwili mi sie przypomniało o wiatraku, takie rzeczy zwykle trzymają osobno gdzies pod dachem,jak nie masz daleko to podjedzi i sie upomnij o wiatrak wchodzi w komplet klimy
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez wojtek4ws » 3 cze 2009, 18:50

DamianMX6 napisał(a):Dobry serwis klimy wie, co zrobić, aby przystosować układ na stary czynnik do nowego. Moja klima śmiga 3 lata po takim zabiegu.


Potwierdzam.


Z naciskiem na DOBRY SERWIS!
Właśnie jestem po takim zabiegu i bez problemu moja klima która była na R12 działa teraz na R134a.


Ok ale proszę o info czym różni się procedura nabijania czynnikiem r134a od r12 ponieważ dziś do starego typu nabito mi r134a plus olej i objaw jest następujący, sprężarka załącza dopiero po zwarciu na krótko kostki od czujnika ciśnienia na filtrze (chłodzi wtedy elegancko) , niby ciśnienie jest. czyli czujnik walnięty czy coś nie tak z czynnikiem??
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez DamianMX6 » 3 cze 2009, 19:04

wojtek4ws napisał(a):
Ok ale proszę o info czym różni się procedura nabijania czynnikiem r134a od r12 ponieważ dziś do starego typu nabito mi r134a plus olej


Należy odciągnąć z układu stary czynnik i olej, porządnie cały układ oczyścić wyjąć sprężarkę rozebrać i dokładnie wyczyścić wymienić obowiązkowo wszystkie oringi i osuszacz, zmontować, sprawdzić szczelność nabić czym trzeba i to by było na tyle.

Jeśli ci nabili bez czyszczenia i bez wymiany osuszacza i oringów to pogratulować. <killer>

A ile zainkasowali?

wojtek4ws napisał(a): objaw jest następujący, sprężarka załącza dopiero po zwarciu na krótko kostki od czujnika ciśnienia na filtrze (chłodzi wtedy elegancko) , niby ciśnienie jest. czyli czujnik walnięty czy coś nie tak z czynnikiem??


Czujnik na osuszaczu? może być padnięty, a nie umieli sprawdzić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez wojtek4ws » 3 cze 2009, 19:39

hmmm spuścili resztki starego czegoś ( sprężone powietrze, czynnik, propan butan, gaz musztardowy???) poprzez naciśnięcie zaworka na rurce, nabili r134a plus olej i kontrast, skasowali 140zeta i stwierdzili ze bład elektroniki i zebym sie umówił później na przegląd całości. Nie moge mieć za bardzo pretensji do gościa który to robił bo powinienem wczesniej poczytac forum a nie przyjezdzac z ulicy hehe. Ja nie twierdzę że to nie będzie działać jak sie zmieni czujnik ale zanabędę pewnie filtr z czujnikem i pojade tam spowrotem niech walczą :) a te oringi do sprężarki można gdzieś bezproplemowo zakupić?? w sumie do tego czujnika to sam doszedłem pod domem po sprawdzeniu przekaźników itd..
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez DamianMX6 » 4 cze 2009, 11:22

Jeśli kupisz nowy osuszacz (ponad 100zł a musisz go wymienić przy zmianie czynnika na nowy) to szkoda go zakładać bez czyszczenia (płukania) ze starego czynnika, stary olej z nowym się nie lubią. To kasa w błoto bo owszem może działać ale prawdopodobnie długo taką klimatyzacją się nie nacieszysz. Jeśli chcesz mieć porządnie zrobione to serwis musi zrobić tak jak pisałem wcześniej inaczej jak dla mnie nie ma to sensu.

A jak włączasz przycisk klimy w samochodzie to włącza się w ogóle wiatrak?

wojtek4ws napisał(a):hmmm spuścili resztki starego czegoś ( sprężone powietrze, czynnik, propan butan, gaz musztardowy???) poprzez naciśnięcie zaworka na rurce, nabili r134a plus olej i kontrast, skasowali 140zeta i stwierdzili ze bład elektroniki

A nie podłączali takiej maszynki do ściągania starego środka?

Moje zdanie jest takie, zmień serwis puki jeszcze nie popłynąłeś zanadto z kasą.
Tam gdzie ja w końcu trafiłem po długich poszukiwaniach bo trudno trafić na fachowca, nie podjęli by się tylko nabicia nowym czynnikiem bez czyszczenia wiedząc że jest stary czynnik a tym bardziej bez wymiany osuszacza, to podstawa.
A to co ci policzyli ewidentnie świadczy o tym że nic poza nabiciem nie zrobili a właściwie zrobili cię w konia bo jak przyjedziesz z osuszaczem to cię skroją na drugie tyle a nawet więcej bo parę rurek odkręcą, czynnik spuszczą i znowu nabiją. Potem wyjdzie nieszczelność na starym oringu będziesz dobijał czynnika itd. itd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez bazyl wspaniały » 4 cze 2009, 11:29

No mnie też czeka niedługo poszukiwanie fachowca od climy :|
za parę dni kończę zakładanie swojej, a tutaj moja męczarnia z montażem http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=75136 może ktoś coś ciekawego znajdzie dla siebie
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez wojtek4ws » 4 cze 2009, 14:04

DamianMX6 napisał(a):A jak włączasz przycisk klimy w samochodzie to włącza się w ogóle wiatrak?

nie włącza się chociaż przekaźniki i bezpieczniki wyglądaja na dobre. wiatrak włacza sie tylko jak sie silnik zgrzeje...
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez bazyl wspaniały » 4 cze 2009, 14:52

w skrzynce trzeba dołożyć jeden przekaźnik, taki czarny. oznaczenie obadam i wrzucę jakby co
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez DamianMX6 » 4 cze 2009, 14:58

wojtek4ws napisał(a):
DamianMX6 napisał(a):A jak włączasz przycisk klimy w samochodzie to włącza się w ogóle wiatrak?

nie włącza się chociaż przekaźniki i bezpieczniki wyglądaja na dobre. wiatrak włacza sie tylko jak sie silnik zgrzeje...


Przy włączonej klimatyzacji powinien włączać sie ten drugi wiatrak.

wojtek4ws napisał(a):dopiero po zwarciu na krótko kostki od czujnika ciśnienia na filtrze (chłodzi wtedy elegancko) ,


a jak zwierałeś na krótko to sie właczał?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez wojtek4ws » 4 cze 2009, 15:25

DamianMX6 napisał(a):a jak zwierałeś na krótko to sie właczał?

też się nie włączał, i wcale mi sie to nie podoba bo myślę że powinien, chyba wieczorkiem podepne go na ostro czy wogóle dziala...

bazyl wspaniały napisał(a):w skrzynce trzeba dołożyć jeden przekaźnik, taki czarny. oznaczenie obadam i wrzucę jakby co

ten przekaźnik dziala (tzn pstryka) i powinien chyba dawac miedzy innymi sterowanie na przekaźnik od wiatraka??
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6