naprawdę gorące. W MX6 są przymajmniej trzy klapki sterowane elektrycznie oraz jedna mechanicznie ciegłem nawiew na środkowe kratki zimnego powietrzaMarcin ( Pycia ) napisał(a): to jak wezmiecie suwak na maxa w prawo na czerwone pole to jak cieple macie powietrze
Słabe ogrzewanie/nagrzewnica/wymiana
- Od: 7 sty 2006, 00:12
- Posty: 29
- Skąd: Trzebiatów
- Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 93'
Zazdroszczę... U mnie przy 0 st leci cieplusie do bardzo ciepłego, przy -10 leci ciepławe a przy -20 ciepłe z tendencją do letniego...
Tyle, że u mnie trochę gaz bruździ i przypuszczam, że większość płynu idzie na parownik wpięty równolegle (stawia mniejszy opór) a na nagrzewnicę idą ochłapy... Zrobi się ciepło to nastąpi modyfikacja. O wynikach poinformuję ... za rok
Tyle, że u mnie trochę gaz bruździ i przypuszczam, że większość płynu idzie na parownik wpięty równolegle (stawia mniejszy opór) a na nagrzewnicę idą ochłapy... Zrobi się ciepło to nastąpi modyfikacja. O wynikach poinformuję ... za rok
Hazell
- Od: 4 cze 2004, 12:08
- Posty: 618
- Skąd: Grodzisk Maz.
- Auto: BMW E39 523i + SGI
U mnie ciepłe powietrze zaczyna lecieć już po paru minutach jazdy (suwak na maksa w prawo). Natomiast jak silnik sie już rozgrzeje do roboczej temperatury pracy i jak się jedzie normalnie to trzeba przesuwać suwak w kierunku środka bo się nie da wytrzymac gorąca. Przy minus kilkunastu stopniach w trasie grzeje sobie tak, ze suwak temperatury jest kawalek za niebieskim polem, przy większych mrozach tak gdzieś w połowie czerwonej części. Zanim silnik się nagrzeje to trzymam suwak maksymalnie w prawo, potem skręcam.
Gaz wydaje się nie mieć wpływu na ogrzewanie, przy czm nie wiem jak mam wpięty parownik.
Gaz wydaje się nie mieć wpływu na ogrzewanie, przy czm nie wiem jak mam wpięty parownik.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
stuk napisał(a):Gaz wydaje się nie mieć wpływu na ogrzewanie, przy czm nie wiem jak mam wpięty parownik.
A u mnie wrecz przeciwnie, jak wylacze swoje nitro...i dotlenie Mazde dobrym paliwkiem, to dopiero sie robi cieplusio
Be yourself no matter what they say
- Od: 10 mar 2005, 17:09
- Posty: 179
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged
mazda jak i wiele innych aut ma zbiornik wyrównawczy w natkolu ,moim zdaniem jest to do d.... rozwiązanie gdyż działa to na zasadzie podciśnienia ,gdy płyn jest gorący robi się ciśnienie i jest wypychany do zbiornika a gdy stygnie jest sasysany spowrotem do układu .Wszystko jest OK. tylko wtedy gdy układ jest idealnie szczelny wystarczy że powstanie jakaś minimalna nieszczelnoś i zamiast zasysać płyn ze zbiornika bedzie zasysał powietrze i odpowietrzanie nic tu nieda ,bo co go odpowietrzysz to spowrotem się zapowietrzy i nići z ogrzewania ,a drobna niszczelnosć czsami trudno wyłapać.Moim zdaniem zbiornik wyrównawczy powinien być umieszczony w najwyszym punkcie układu chłodzenia.
-
kolec15
kolec15 napisał(a):Moim zdaniem zbiornik wyrównawczy powinien być umieszczony w najwyszym punkcie układu chłodzenia.
kolec15 napisał(a):wystarczy że powstanie jakaś minimalna nieszczelnoś
I ta sama nieszczelnosc spowoduje, ze caly plyn ze zbiorniak wyleci Ci na ziemie. Zreszta co to Ci da jak bedziesz mial powietrze w ukladzie?? – Napewno sie nie odpowietrzy. Gdyby mozna bylo lepiej zrobic to by pewnie zrobiono. Ktos nad tym myslal kiedys.
Pzdr
SHY
witam około trzy miesiące temu wymieniłem nagrzewnice w mojej mazdzie bo stara była już zamulona ale po wymianie nie wiele się zmieniło w czym może tkwić problem, pozdrawiam
- Od: 1 cze 2010, 19:11
- Posty: 50
- Skąd: ZWOLEŃ
- Auto: MAZDA 626 2,0 16V
1996r. Pb + LPG AG COMPACT
A ja takie coś miałem w swojej 626 która była kupiona jako składak i ten ktoś kto wyjmował i wkładał silnik zamienił miejscami węże wodne te które wchodzą do auta w ścianie grodziowej.Po zamianie miejscami węży wyglądały że są nie na swoim miejscu ale ogrzewanie wróciło do normy.Wcześniej dwie zimy jeżdziłem z kocem na kolanach i wszystko sprawdziłem rozkręciłem przeciściłem i co mogłem wymieniłem ale na zamiane węzy dopiero po drugiej zimie wpadłem .Podkreślam że moje auto to był składak i ktoś wyciągał silnik (taki przepis) 

- Od: 13 maja 2007, 18:57
- Posty: 7
- Skąd: Lubsko
- Auto: Mazda Xedos V6 KF
dizęki wam to będę musiał trochę się z tym pobawić termostatu nie wymieniałem ale wyjmowałem go i przy odpowiedniej temperaturze się otwierał tak że myślę że jest dobry a na węże muszę spojrzeć dzięki za rade
- Od: 1 cze 2010, 19:11
- Posty: 50
- Skąd: ZWOLEŃ
- Auto: MAZDA 626 2,0 16V
1996r. Pb + LPG AG COMPACT
witam troszke siedziałem wczoraj przy aucie i jest tak przedwód wchodzący jest gorący a odchodzący chłodny tak jak by nie bybiegu czyżby moja nagrzewnica znowu zamuliła się ?
- Od: 1 cze 2010, 19:11
- Posty: 50
- Skąd: ZWOLEŃ
- Auto: MAZDA 626 2,0 16V
1996r. Pb + LPG AG COMPACT
Jako że niedawno kupiłem Mazdę 626 GE '95 jest kilka rzeczy których nie mogę się nigdzie doczytać. Chodzi o sposób regulacji temperatury w kabinie. Czy przy nagrzewnicy jest "kranik" regulujący przepływ cieczy przez nagrzewnicę czy jest to rozwiązane w inny sposób?
Tak się składa że moja Mazda bardzo słabo grzeje... czyściłem nagrzewnicę, wymieniłem płyn (+ odpowietrzenie) ale niezbyt to pomogło. Z nagrzewnicy płyn wypływa bardzo powoli (przewód doprowadzający jest gorący a odprowadzający ledwo letni więc wygląda na to że nagrzewnica jakoś działa). Wolę sprawdzić wszystkie inne możliwości zanim zainwestuję w nową nagrzewnicę.
ps. proszę o wyrozumiałość bo wiem że wiele razy temat ogrzewania był poruszany na forum, nie znalazłem jednak nigdzie odpowiedzi na moje pytanie.
Tak się składa że moja Mazda bardzo słabo grzeje... czyściłem nagrzewnicę, wymieniłem płyn (+ odpowietrzenie) ale niezbyt to pomogło. Z nagrzewnicy płyn wypływa bardzo powoli (przewód doprowadzający jest gorący a odprowadzający ledwo letni więc wygląda na to że nagrzewnica jakoś działa). Wolę sprawdzić wszystkie inne możliwości zanim zainwestuję w nową nagrzewnicę.
ps. proszę o wyrozumiałość bo wiem że wiele razy temat ogrzewania był poruszany na forum, nie znalazłem jednak nigdzie odpowiedzi na moje pytanie.
-
Gość
mario1pl napisał(a):wiem że wiele razy temat ogrzewania był poruszany na forum, nie znalazłem jednak nigdzie odpowiedzi na moje pytanie
należało się dopisać do jednego z tych "wielu tematów".
Zapisy regulaminu są jasne.
Dołączam do właściwego tematu
- Od: 19 sty 2005, 23:02
- Posty: 630
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6
zrobione
po 3 godzinach
także i tak dobrze – nagrzewnica wymieniona
GRZEJE 

- Od: 19 sty 2005, 23:02
- Posty: 630
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6