Słabe ogrzewanie/nagrzewnica/wymiana

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez alfacym » 28 sty 2006, 08:41

Marcin ( Pycia ) napisał(a): to jak wezmiecie suwak na maxa w prawo na czerwone pole to jak cieple macie powietrze
naprawdę gorące. W MX6 są przymajmniej trzy klapki sterowane elektrycznie oraz jedna mechanicznie ciegłem nawiew na środkowe kratki zimnego powietrza
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 00:12
Posty: 29
Skąd: Trzebiatów
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 93'

Postprzez hazell » 28 sty 2006, 18:44

Zazdroszczę... U mnie przy 0 st leci cieplusie do bardzo ciepłego, przy -10 leci ciepławe a przy -20 ciepłe z tendencją do letniego...
Tyle, że u mnie trochę gaz bruździ i przypuszczam, że większość płynu idzie na parownik wpięty równolegle (stawia mniejszy opór) a na nagrzewnicę idą ochłapy... Zrobi się ciepło to nastąpi modyfikacja. O wynikach poinformuję ... za rok :)
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez stuk » 29 sty 2006, 21:53

U mnie ciepłe powietrze zaczyna lecieć już po paru minutach jazdy (suwak na maksa w prawo). Natomiast jak silnik sie już rozgrzeje do roboczej temperatury pracy i jak się jedzie normalnie to trzeba przesuwać suwak w kierunku środka bo się nie da wytrzymac gorąca. Przy minus kilkunastu stopniach w trasie grzeje sobie tak, ze suwak temperatury jest kawalek za niebieskim polem, przy większych mrozach tak gdzieś w połowie czerwonej części. Zanim silnik się nagrzeje to trzymam suwak maksymalnie w prawo, potem skręcam.
Gaz wydaje się nie mieć wpływu na ogrzewanie, przy czm nie wiem jak mam wpięty parownik.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez hazell » 29 sty 2006, 22:16

hazell napisał(a):Zazdroszczę...
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez MartiniS » 29 sty 2006, 22:32

stuk napisał(a):Gaz wydaje się nie mieć wpływu na ogrzewanie, przy czm nie wiem jak mam wpięty parownik.


A u mnie wrecz przeciwnie, jak wylacze swoje nitro...i dotlenie Mazde dobrym paliwkiem, to dopiero sie robi cieplusio :)
Be yourself no matter what they say
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 17:09
Posty: 179
Skąd: Łódź
Auto: Mazda MX5 NB 2004 Unplugged

Postprzez hazell » 29 sty 2006, 23:28

A jak masz wpięty parownik, szeregowo czy równolegle?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez kolec15 » 31 sty 2006, 00:56

mazda jak i wiele innych aut ma zbiornik wyrównawczy w natkolu ,moim zdaniem jest to do d.... rozwiązanie gdyż działa to na zasadzie podciśnienia ,gdy płyn jest gorący robi się ciśnienie i jest wypychany do zbiornika a gdy stygnie jest sasysany spowrotem do układu .Wszystko jest OK. tylko wtedy gdy układ jest idealnie szczelny wystarczy że powstanie jakaś minimalna nieszczelnoś i zamiast zasysać płyn ze zbiornika bedzie zasysał powietrze i odpowietrzanie nic tu nieda ,bo co go odpowietrzysz to spowrotem się zapowietrzy i nići z ogrzewania ,a drobna niszczelnosć czsami trudno wyłapać.Moim zdaniem zbiornik wyrównawczy powinien być umieszczony w najwyszym punkcie układu chłodzenia.
kolec15
 

Postprzez SHY » 31 sty 2006, 23:04

kolec15 napisał(a):Moim zdaniem zbiornik wyrównawczy powinien być umieszczony w najwyszym punkcie układu chłodzenia.

kolec15 napisał(a):wystarczy że powstanie jakaś minimalna nieszczelnoś

I ta sama nieszczelnosc spowoduje, ze caly plyn ze zbiorniak wyleci Ci na ziemie. Zreszta co to Ci da jak bedziesz mial powietrze w ukladzie?? – Napewno sie nie odpowietrzy. Gdyby mozna bylo lepiej zrobic to by pewnie zrobiono. Ktos nad tym myslal kiedys.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Syrop » 3 lut 2006, 21:43

Zdjagnozuj dokładnie pompę. Moim zdaniem to ona słabo przesuwa płyn.
Początkujący
 
Od: 3 lut 2006, 20:17
Posty: 9
Skąd: Sierpc
Auto: 626 CRONOS 2,5 V6 24V '93

Postprzez maliniak1112 » 11 lip 2007, 17:31

witam około trzy miesiące temu wymieniłem nagrzewnice w mojej mazdzie bo stara była już zamulona ale po wymianie nie wiele się zmieniło w czym może tkwić problem, pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 19:11
Posty: 50
Skąd: ZWOLEŃ
Auto: MAZDA 626 2,0 16V
1996r. Pb + LPG AG COMPACT

Postprzez piotrek2 » 12 lip 2007, 07:09

a termostat wymieniałeś?
Życie jes piękne
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 18:20
Posty: 51
Skąd: ostrowiec
Auto: mazda 626 2,2 12V GD 88r.

Postprzez alf28 » 12 lip 2007, 09:30

maliniak112 napisał(a):w czym może tkwić problem

dolej płynu do chłodnicy na full,i wcale nie mam na myśli zbiornika wyrównawczego.
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez jacekxedos » 12 lip 2007, 12:44

A ja takie coś miałem w swojej 626 która była kupiona jako składak i ten ktoś kto wyjmował i wkładał silnik zamienił miejscami węże wodne te które wchodzą do auta w ścianie grodziowej.Po zamianie miejscami węży wyglądały że są nie na swoim miejscu ale ogrzewanie wróciło do normy.Wcześniej dwie zimy jeżdziłem z kocem na kolanach i wszystko sprawdziłem rozkręciłem przeciściłem i co mogłem wymieniłem ale na zamiane węzy dopiero po drugiej zimie wpadłem .Podkreślam że moje auto to był składak i ktoś wyciągał silnik (taki przepis) <killer>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 maja 2007, 18:57
Posty: 7
Skąd: Lubsko
Auto: Mazda Xedos V6 KF

Postprzez maliniak1112 » 12 lip 2007, 19:56

dizęki wam to będę musiał trochę się z tym pobawić termostatu nie wymieniałem ale wyjmowałem go i przy odpowiedniej temperaturze się otwierał tak że myślę że jest dobry a na węże muszę spojrzeć dzięki za rade
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 19:11
Posty: 50
Skąd: ZWOLEŃ
Auto: MAZDA 626 2,0 16V
1996r. Pb + LPG AG COMPACT

Postprzez maliniak1112 » 13 lip 2007, 16:13

witam troszke siedziałem wczoraj przy aucie i jest tak przedwód wchodzący jest gorący a odchodzący chłodny tak jak by nie bybiegu czyżby moja nagrzewnica znowu zamuliła się ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 19:11
Posty: 50
Skąd: ZWOLEŃ
Auto: MAZDA 626 2,0 16V
1996r. Pb + LPG AG COMPACT

Postprzez Gość » 21 lis 2007, 13:25

Jako że niedawno kupiłem Mazdę 626 GE '95 jest kilka rzeczy których nie mogę się nigdzie doczytać. Chodzi o sposób regulacji temperatury w kabinie. Czy przy nagrzewnicy jest "kranik" regulujący przepływ cieczy przez nagrzewnicę czy jest to rozwiązane w inny sposób?
Tak się składa że moja Mazda bardzo słabo grzeje... czyściłem nagrzewnicę, wymieniłem płyn (+ odpowietrzenie) ale niezbyt to pomogło. Z nagrzewnicy płyn wypływa bardzo powoli (przewód doprowadzający jest gorący a odprowadzający ledwo letni więc wygląda na to że nagrzewnica jakoś działa). Wolę sprawdzić wszystkie inne możliwości zanim zainwestuję w nową nagrzewnicę.
ps. proszę o wyrozumiałość bo wiem że wiele razy temat ogrzewania był poruszany na forum, nie znalazłem jednak nigdzie odpowiedzi na moje pytanie.
Gość
 

Postprzez Grzyby » 23 lis 2007, 10:25

mario1pl napisał(a):wiem że wiele razy temat ogrzewania był poruszany na forum, nie znalazłem jednak nigdzie odpowiedzi na moje pytanie

należało się dopisać do jednego z tych "wielu tematów".
Zapisy regulaminu są jasne.

Dołączam do właściwego tematu
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sanders » 3 gru 2007, 19:51

no i przyszło przeżyć problem z nagrzewnicą

3,5 h wyjmowania

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Nagrzewnica już wymieniona, jutro trzeba to złożyć <glupek2> <glupek2>
mam nadzieje ze będzie działało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 23:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez zipek » 3 gru 2007, 20:48

no ja pierdziel-poniszczyło się :P -gratuluję zapału
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez sanders » 4 gru 2007, 17:13

zrobione :) po 3 godzinach :) także i tak dobrze – nagrzewnica wymieniona :) GRZEJE <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 23:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6