Problem parujących szyb w śnieżne dni – jak go zwalczyć ?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zahariash » 6 sty 2010, 23:06

Wtedy nie włącza się klima w całości (nie chłodzi) tylko osuszanie. Chodzi o to, aby szybciej usunąć wilgoć z przedniej szyby. Nie wiem, czy to się da wyłączyć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 14:18
Posty: 210
Skąd: Lubelskie
Auto: MX-6 2.5 V6 '92

Postprzez Inte » 6 sty 2010, 23:12

zahariash bo mam ustawione na ciepły nawiew ;)
wiem po co załącza się klima pomysł dobry ale często niepotrzebny. przydałaby się jakaś kombinacja "klawiszy" wyłączająca tą funkcję. choć obawiam się, że to za stare auto na takie bajery... ;/
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Mysza » 6 sty 2010, 23:15

Ma dzialac klima na maxa i ogrzewane na maxa, wtedy jest osuszanie. Tylko ze lodu w srodku nie osuszysz, najpierw trzeba to podgrzać. Porządne auta mają podgrzewana elektrycznie przednią szybę :) I fotele :D Do tego wydajność wentylatora nawiewu w GE pozostawia wiele do zyczenia. Slabo to pompuje.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez Mysza » 6 sty 2010, 23:18

Topaz napisał(a):moze wentylator ledwo kreci, albo masz pozatykane kanaly powietrzne.
Jak sie przesunie na maxa to slychac ze sie kreci bardzo szybko. A kanaly pozatykane niby czym? [mam mały zasób słów - przepraszam] to zrobione z pare platkow sniegu zatyka dolot powietrza z zewnątrz. Liście mi kratkami nie lecą...
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez DamianMX6 » 7 sty 2010, 00:46

Panie kolego zanim znienawidzisz swoją MX-6 bez powodu zresztą bo to nie jej wina proponuję dostać się do:
– plastik zdjąć z podszybia aby dostać się tam którędy powietrze jest zasysane
– dmuchawy która pewnie ma sporo syfu i okolic aby wyjąć nagromadzone rzeczy które zapewne tam zalegają np. takie
Obrazek

i nie pisz że konstruktorzy się nie popisali tylko rusz głową, skoro koledzy ci piszą że ten problem u nich nie występuje to coś jest na rzeczy.
A klimatyzacja jak działa to i osuszanie działa i nie musi być na maxa bo TAK właśnie działa klimatyzacja i po to jest w niej osuszacz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez dyszel » 7 sty 2010, 08:49

DamianMX6 napisał(a):Panie kolego zanim znienawidzisz swoją MX-6 bez powodu zresztą bo to nie jej wina

Jej wina
626 GE to samo – nie widziałem jeszcze takiego dziadostwa żeby była klima i nie było przeciwpyłki, wentylator ma za mały spręż w kanałach, co jednocześnie daje nam słabą wydajność :|


DamianMX6 napisał(a):i nie pisz że konstruktorzy się nie popisali

Bo to prawda, temu co konstruował nawiew w GE powinno się dać pojeździć w czasie deszczu bez włączania klimy ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Markiz » 7 sty 2010, 12:34

dyszel85 napisał(a):Jej wina
626 GE to samo – nie widziałem jeszcze takiego dziadostwa żeby była klima i nie było przeciwpyłki, wentylator ma za mały spręż w kanałach, co jednocześnie daje nam słabą wydajność ysz

Młody jesteś i mało jeszcze widziałeś.;) Ja mam dwa takie auta, 323 BG i 626 GE

dyszel85 napisał(a):Bo to prawda, temu co konstruował nawiew w GE powinno się dać pojeździć w czasie deszczu bez włączania klimy oczko


Bez urazy dyszel85 ale lekkie bzdury piszesz.U mnie nic nie paruje podczas deszczu i nie zamarza. No chyba, że moją GE inni konstruktorzy projektowali. Faktycznie zgodzę się jednak, że siła nadmuchu mogła by być większa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez maryjo » 7 sty 2010, 14:15

widzę tu różne anomalie w opisach. Wspominałem że mi szyby od wewnątrz zamarzają, ale w cieplejsze dni podczas deszczu nie potrzebuję klimy żeby mieć czyste od pary szyby, bez przesady (w Civicu VI 5d tylko tak miałem i to był standard wśród wszystkich użytkowników)
zamienię octavię na vana
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 22:14
Posty: 187
Skąd: gdynia
Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI

Postprzez Mysza » 7 sty 2010, 16:47

dyszel85, zgdzam sie z Toba w 100%. Byc moze sa metody walki z parowaniem szyb, ale w autach skonstruowanych LEPIEJ nie ma potrzeby dotykania się do tego. A prawdziwą prawdą jest ze wiatrak jest glosny i malo skuteczny. Powinien byc w podszybiu i innej konstrukcji, przez co moglby byc cichszy i bardziej skuteczny.

Lubię swoją MX-6 bo ma parę zalet, ale niestety nie pokocham jej bo jeździłem wieloma lepszymi autami i moja ocena miala byc obiektywna. Jesli ktoś nie jezdzl niczym lepszym niz GE, to spoko, przeciez ma prawo uwazac go za najlepsze auto na swiecie, i wiadomo ze kazdy swoje chwali ;) Ale jak sie przesiada o polke nizej, no to niestety, wtedy dopiero widać niedociągnięcia.

<peace>
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Postprzez Skrzypek_na_dachu » 7 sty 2010, 16:50

Markiz napisał(a):siła nadmuchu mogła by być większa

To samo jest w GF.
Ogólnie to ostatnia dobra mazda 626 to była GD, a później to już coraz gorzej.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 11:45
Posty: 201
Skąd: Bilcza/Kielce
Auto: Ave t25

Postprzez Topaz » 7 sty 2010, 16:54

No wlasnie jest malo obiektywna :) Zauwaz, ze kilka osob jednak twierdzi, ze u nich nie marznie i nie paruje. Wiec moze cos u Ciebie jest nie tak z autkiem :P

U mnie nie paruje, nie marznie i jest calkiem dobrze. Klimy nie uzywam w zimie, tylko sam nawiew. Wiecej, czesto jadac po miescie mijam samochody z zaparowanymi szybkami wewnatrz, a u mnie zawsze czyste. Czyzbym wg. ciebie cos zmienil w ukladzie? Nie, jest to co fabrycznie bylo i spisuje sie doskonale. :)

Aha, tez jezdzilem wieloma innymi samochodami, zeby nie bylo, ze dopinguje mojego MXa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez Markiz » 7 sty 2010, 17:58

Problem parowania szyb nie bierzę się tylko z małej suteczności wentlatora. Problem mogą stwarzać zaślepione otwory wentylacyjne, czy chociazby mokry filc, który znajduje się na dolnej części dywanika. Dotykasz wykładzinę podłogową i niby jest sucha, a pod spodem filc wilgotny.
Pamiętajcie, że jeżeli większość nie ma tego problemu to znaczy , że coś jest nie tak w autach które parują. DamianMX6pokazał główną pryczynę parowania. Ja dodatkowo udrożniłbym otwory którymi spływa woda. Cżesto zdarza się, że wentylator jest oczyszczony a mimo to woda zbiera się w okolicy w której wlatuje do niego powietrze. Dodatkowo, warto osuszyć wnętrze auta i nie powinno być problu parowania szyb.
Mysza nie zauważyłem w tym wątku żeby ktoś pisał jaka to wspaniała jest generacja GE. Polecam natomiast poświęcić trochę czasu i znaleźć przyczynę parowania szyb, a nie narzekać jaka mazda jest zła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez dyszel » 7 sty 2010, 21:58

Markiz napisał(a):Młody jesteś i mało jeszcze widziałeś.oczko Ja mam dwa takie auta, 323 BG i 626 GE

Takich przykładów można wymienić ale na palcach, i nie wnikajmy kto ma ile lat bo nie wnosi to nic do tematu,

Markiz napisał(a):Bez urazy dyszel85 ale lekkie bzdury piszesz.U mnie nic nie paruje podczas deszczu i nie zamarza

To widocznie masz dziury w podłodze wielkości pięści, bo każda szczelna GE paruje jak cholera . Jeżdżę wieloma autami i żaden tak nie paruje jak 626 :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez DamianMX6 » 7 sty 2010, 22:54

dyszel85 napisał(a):To widocznie masz dziury w podłodze wielkości pięści, bo każda szczelna GE paruje jak cholera . Jeżdżę wieloma autami i żaden tak nie paruje jak 626 :|


Kurna chłopie rozbierałeś to o czym ci pisałem czy nie? pewnie nie więc przestań negować jak ci ludzie słusznie radzą bo się odechciewa odpowiadać, tylko podziękuj i tyle. Gadasz tak jakbyś nówką z salonu wyjechał i porównywać to sobie możesz. Nie gadamy o tym że seria GE ma najlepszą wentylację w świecie (bo moja stara Ascona miała o niebo lepszą) tylko o tym że parowanie szyb o jakim ty mówisz nie powinno mieć miejsca. FINITO
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Markiz » 7 sty 2010, 23:14

dyszel85 napisał(a):To widocznie masz dziury w podłodze wielkości pięści, bo każda szczelna GE paruje jak cholera . Jeżdżę wieloma autami i żaden tak nie paruje jak 626

Przemyśl raz jeszcze to co napisałeś Albo nieuważnie czytasz temat, albo jesteś znawcą w każdym temacie. Wykaż się odrobinę chęcią i sam zobaczysz, że nie każde GE paruje. Może się ździwisz, ale to mniejszość paruje.
Zrozum jedno, że zaparowane szyby świadczą , że w aucie jest coś nie tak.Albo zapchane podszybie i otwory odprowadzające wodę, albo otwory wentylacyjne lub mokre dywaniki. Te ostatnie mogą byc suche w dotyku od góry , a na dole mogą być mokre. Jak te rzeczy wyeliminujesz, to nie ma prawa być zaparowanych szyb
dyszel85 napisał(a):To widocznie masz dziury w podłodze wielkości pięści, bo każda szczelna GE paruje jak cholera .

<lol> hahaha Wymień jakiś przykład ?Tak co najmniej 5 ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez dyszel » 8 sty 2010, 07:36

Sami fachowcy – nie ma co <lol> – ja nie twierdzę że tego auta nie da się odpocić tylko że trudno mu to wychodzi i to wszystko, jedziecie goście po mnie jak z furą gnoju, trochę to nie w porządku :| Dopuście że ktoś ma inne zdanie niż wy, i przestańcie tutaj jakieś wywody na pół strony pisać ok? Nawiew mam wyczyszczony na zero, wilgoci w aucie nie ma (była w bagażniku, ale została usunięta), w momencie przełączenia nawiewu np. na twarz przednia szyba zachodzi co w innych autach praktycznie nie występuje, mówię o szybie już odparowanej), nawet drugi nawiew (nogi szyba) nie radzi sobie z utrzymaniem przejrzystości. Co do tematów o parowaniu GE to jest ich 3 pozostawione przez modów, a np. w dziale 323 nie ma ani jednego takiego tematu – o czymś to świadczy :|
PS; Ja też miałem wcześniej opla i odparowywał w 5 minut, nawet polonez radził sobie lepiej :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Speed » 8 sty 2010, 08:19

ja tam standardowo , przed wyjściem z auta otwieram drzwi i czekam z 6-7 minut , pozniej nawiew na 1 na nogi i szybe i nie paruje mi
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez Markiz » 8 sty 2010, 09:01

duszel85 napisał(a):jedziecie goście po mnie jak z furą gnoju, trochę to nie w porządku ysz Dopuście że ktoś ma inne zdanie niż wy, i przestańcie tutaj jakieś wywody na pół strony pisać ok?

Dopuszczamy, bo to jest forum dyskusyjne. Tutaj wymieniamy opinie i nikt nie robi wycieczek osobistych do Ciebie. Z resztą to chyba przewrażliwiony jesteś na swoim punkcie i nikt nie może się z Tobą nie zgodzić bo wtedy już "jedzie"(nie pamiętam tematu ale coś chyba w 626 było o pompie wody ).
Więc luz bo każdy może mieć swoją opinie i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez dyszel » 8 sty 2010, 09:29

Przewrażliwiony nie jestem, tylko wkurza mnie że ktoś się wymądrza na temat który może mieć wiele różnych przypadków i gadanie typu: piszesz bzdury, mało widziałeś itp. są chyba nie na miejscu i jak widać tyczą się mojej osoby więc nie zaprzeczaj. Tu na forum właśnie jest takie stadko ludzi którzy zawsze i wszędzie mają rację ale niestety mało kto czyta i bierze na poważnie ich wypowiedzi – pozdrawiam ;)

Żeby nie było OT:
Podsumowując:
1. Układ nawiewu w GE ma słabą wydajność
2. Wentylator jest głośny
3. Wentylacja żeby działała musi być czysta
4. Żeby szyby nie parowały musi być w miarę sucho w środku i szyby czyste
5. Prawie każde nawet gorsze auto radzi sobie lepiej z osuszaniem szyb niż GE
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Mysza » 8 sty 2010, 10:03

Amen. Chociaz przyklad z polonezem najszczesliwszy nie jest ;) A to prawda, ze jak sie wylaczy czerwony klik co kieruje nadmuch tylko na szybe, to niestety powoli zacznie załazić...
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2015, 16:38
Posty: 134
Skąd: Płock
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6