Problem parujących szyb w śnieżne dni – jak go zwalczyć ?
zahariash bo mam ustawione na ciepły nawiew
wiem po co załącza się klima pomysł dobry ale często niepotrzebny. przydałaby się jakaś kombinacja "klawiszy" wyłączająca tą funkcję. choć obawiam się, że to za stare auto na takie bajery... ;/
wiem po co załącza się klima pomysł dobry ale często niepotrzebny. przydałaby się jakaś kombinacja "klawiszy" wyłączająca tą funkcję. choć obawiam się, że to za stare auto na takie bajery... ;/
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
Ma dzialac klima na maxa i ogrzewane na maxa, wtedy jest osuszanie. Tylko ze lodu w srodku nie osuszysz, najpierw trzeba to podgrzać. Porządne auta mają podgrzewana elektrycznie przednią szybę
I fotele
Do tego wydajność wentylatora nawiewu w GE pozostawia wiele do zyczenia. Slabo to pompuje.
- Od: 7 cze 2015, 16:38
- Posty: 134
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG
Jak sie przesunie na maxa to slychac ze sie kreci bardzo szybko. A kanaly pozatykane niby czym? [mam mały zasób słów - przepraszam] to zrobione z pare platkow sniegu zatyka dolot powietrza z zewnątrz. Liście mi kratkami nie lecą...Topaz napisał(a):moze wentylator ledwo kreci, albo masz pozatykane kanaly powietrzne.
- Od: 7 cze 2015, 16:38
- Posty: 134
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG
Panie kolego zanim znienawidzisz swoją MX-6 bez powodu zresztą bo to nie jej wina proponuję dostać się do:
– plastik zdjąć z podszybia aby dostać się tam którędy powietrze jest zasysane
– dmuchawy która pewnie ma sporo syfu i okolic aby wyjąć nagromadzone rzeczy które zapewne tam zalegają np. takie
i nie pisz że konstruktorzy się nie popisali tylko rusz głową, skoro koledzy ci piszą że ten problem u nich nie występuje to coś jest na rzeczy.
A klimatyzacja jak działa to i osuszanie działa i nie musi być na maxa bo TAK właśnie działa klimatyzacja i po to jest w niej osuszacz.
– plastik zdjąć z podszybia aby dostać się tam którędy powietrze jest zasysane
– dmuchawy która pewnie ma sporo syfu i okolic aby wyjąć nagromadzone rzeczy które zapewne tam zalegają np. takie

i nie pisz że konstruktorzy się nie popisali tylko rusz głową, skoro koledzy ci piszą że ten problem u nich nie występuje to coś jest na rzeczy.
A klimatyzacja jak działa to i osuszanie działa i nie musi być na maxa bo TAK właśnie działa klimatyzacja i po to jest w niej osuszacz.
DamianMX6 napisał(a):Panie kolego zanim znienawidzisz swoją MX-6 bez powodu zresztą bo to nie jej wina
Jej wina
626 GE to samo – nie widziałem jeszcze takiego dziadostwa żeby była klima i nie było przeciwpyłki, wentylator ma za mały spręż w kanałach, co jednocześnie daje nam słabą wydajność
DamianMX6 napisał(a):i nie pisz że konstruktorzy się nie popisali
Bo to prawda, temu co konstruował nawiew w GE powinno się dać pojeździć w czasie deszczu bez włączania klimy

dyszel85 napisał(a):Jej wina
626 GE to samo – nie widziałem jeszcze takiego dziadostwa żeby była klima i nie było przeciwpyłki, wentylator ma za mały spręż w kanałach, co jednocześnie daje nam słabą wydajność ysz
Młody jesteś i mało jeszcze widziałeś.
dyszel85 napisał(a):Bo to prawda, temu co konstruował nawiew w GE powinno się dać pojeździć w czasie deszczu bez włączania klimy oczko
Bez urazy dyszel85 ale lekkie bzdury piszesz.U mnie nic nie paruje podczas deszczu i nie zamarza. No chyba, że moją GE inni konstruktorzy projektowali. Faktycznie zgodzę się jednak, że siła nadmuchu mogła by być większa
- Od: 20 paź 2003, 09:53
- Posty: 670
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS
widzę tu różne anomalie w opisach. Wspominałem że mi szyby od wewnątrz zamarzają, ale w cieplejsze dni podczas deszczu nie potrzebuję klimy żeby mieć czyste od pary szyby, bez przesady (w Civicu VI 5d tylko tak miałem i to był standard wśród wszystkich użytkowników)
zamienię octavię na vana
- Od: 27 kwi 2008, 22:14
- Posty: 187
- Skąd: gdynia
- Auto: Maluch/Skoda Rapid 130/323 1.7 D/ Civic VI/Mondeo mk1/Xedos CA KF 1995/Octavia 1.9 TDI
dyszel85, zgdzam sie z Toba w 100%. Byc moze sa metody walki z parowaniem szyb, ale w autach skonstruowanych LEPIEJ nie ma potrzeby dotykania się do tego. A prawdziwą prawdą jest ze wiatrak jest glosny i malo skuteczny. Powinien byc w podszybiu i innej konstrukcji, przez co moglby byc cichszy i bardziej skuteczny.
Lubię swoją MX-6 bo ma parę zalet, ale niestety nie pokocham jej bo jeździłem wieloma lepszymi autami i moja ocena miala byc obiektywna. Jesli ktoś nie jezdzl niczym lepszym niz GE, to spoko, przeciez ma prawo uwazac go za najlepsze auto na swiecie, i wiadomo ze kazdy swoje chwali
Ale jak sie przesiada o polke nizej, no to niestety, wtedy dopiero widać niedociągnięcia.

Lubię swoją MX-6 bo ma parę zalet, ale niestety nie pokocham jej bo jeździłem wieloma lepszymi autami i moja ocena miala byc obiektywna. Jesli ktoś nie jezdzl niczym lepszym niz GE, to spoko, przeciez ma prawo uwazac go za najlepsze auto na swiecie, i wiadomo ze kazdy swoje chwali

- Od: 7 cze 2015, 16:38
- Posty: 134
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v + LPG
Markiz napisał(a):siła nadmuchu mogła by być większa
To samo jest w GF.
Ogólnie to ostatnia dobra mazda 626 to była GD, a później to już coraz gorzej.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
No wlasnie jest malo obiektywna
Zauwaz, ze kilka osob jednak twierdzi, ze u nich nie marznie i nie paruje. Wiec moze cos u Ciebie jest nie tak z autkiem
U mnie nie paruje, nie marznie i jest calkiem dobrze. Klimy nie uzywam w zimie, tylko sam nawiew. Wiecej, czesto jadac po miescie mijam samochody z zaparowanymi szybkami wewnatrz, a u mnie zawsze czyste. Czyzbym wg. ciebie cos zmienil w ukladzie? Nie, jest to co fabrycznie bylo i spisuje sie doskonale.
Aha, tez jezdzilem wieloma innymi samochodami, zeby nie bylo, ze dopinguje mojego MXa.
U mnie nie paruje, nie marznie i jest calkiem dobrze. Klimy nie uzywam w zimie, tylko sam nawiew. Wiecej, czesto jadac po miescie mijam samochody z zaparowanymi szybkami wewnatrz, a u mnie zawsze czyste. Czyzbym wg. ciebie cos zmienil w ukladzie? Nie, jest to co fabrycznie bylo i spisuje sie doskonale.
Aha, tez jezdzilem wieloma innymi samochodami, zeby nie bylo, ze dopinguje mojego MXa.
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
Problem parowania szyb nie bierzę się tylko z małej suteczności wentlatora. Problem mogą stwarzać zaślepione otwory wentylacyjne, czy chociazby mokry filc, który znajduje się na dolnej części dywanika. Dotykasz wykładzinę podłogową i niby jest sucha, a pod spodem filc wilgotny.
Pamiętajcie, że jeżeli większość nie ma tego problemu to znaczy , że coś jest nie tak w autach które parują. DamianMX6pokazał główną pryczynę parowania. Ja dodatkowo udrożniłbym otwory którymi spływa woda. Cżesto zdarza się, że wentylator jest oczyszczony a mimo to woda zbiera się w okolicy w której wlatuje do niego powietrze. Dodatkowo, warto osuszyć wnętrze auta i nie powinno być problu parowania szyb.
Mysza nie zauważyłem w tym wątku żeby ktoś pisał jaka to wspaniała jest generacja GE. Polecam natomiast poświęcić trochę czasu i znaleźć przyczynę parowania szyb, a nie narzekać jaka mazda jest zła
Pamiętajcie, że jeżeli większość nie ma tego problemu to znaczy , że coś jest nie tak w autach które parują. DamianMX6pokazał główną pryczynę parowania. Ja dodatkowo udrożniłbym otwory którymi spływa woda. Cżesto zdarza się, że wentylator jest oczyszczony a mimo to woda zbiera się w okolicy w której wlatuje do niego powietrze. Dodatkowo, warto osuszyć wnętrze auta i nie powinno być problu parowania szyb.
Mysza nie zauważyłem w tym wątku żeby ktoś pisał jaka to wspaniała jest generacja GE. Polecam natomiast poświęcić trochę czasu i znaleźć przyczynę parowania szyb, a nie narzekać jaka mazda jest zła
- Od: 20 paź 2003, 09:53
- Posty: 670
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS
Markiz napisał(a):Młody jesteś i mało jeszcze widziałeś.oczko Ja mam dwa takie auta, 323 BG i 626 GE
Takich przykładów można wymienić ale na palcach, i nie wnikajmy kto ma ile lat bo nie wnosi to nic do tematu,
Markiz napisał(a):Bez urazy dyszel85 ale lekkie bzdury piszesz.U mnie nic nie paruje podczas deszczu i nie zamarza
To widocznie masz dziury w podłodze wielkości pięści, bo każda szczelna GE paruje jak cholera . Jeżdżę wieloma autami i żaden tak nie paruje jak 626

dyszel85 napisał(a):To widocznie masz dziury w podłodze wielkości pięści, bo każda szczelna GE paruje jak cholera . Jeżdżę wieloma autami i żaden tak nie paruje jak 626
Kurna chłopie rozbierałeś to o czym ci pisałem czy nie? pewnie nie więc przestań negować jak ci ludzie słusznie radzą bo się odechciewa odpowiadać, tylko podziękuj i tyle. Gadasz tak jakbyś nówką z salonu wyjechał i porównywać to sobie możesz. Nie gadamy o tym że seria GE ma najlepszą wentylację w świecie (bo moja stara Ascona miała o niebo lepszą) tylko o tym że parowanie szyb o jakim ty mówisz nie powinno mieć miejsca. FINITO
dyszel85 napisał(a):To widocznie masz dziury w podłodze wielkości pięści, bo każda szczelna GE paruje jak cholera . Jeżdżę wieloma autami i żaden tak nie paruje jak 626
Przemyśl raz jeszcze to co napisałeś Albo nieuważnie czytasz temat, albo jesteś znawcą w każdym temacie. Wykaż się odrobinę chęcią i sam zobaczysz, że nie każde GE paruje. Może się ździwisz, ale to mniejszość paruje.
Zrozum jedno, że zaparowane szyby świadczą , że w aucie jest coś nie tak.Albo zapchane podszybie i otwory odprowadzające wodę, albo otwory wentylacyjne lub mokre dywaniki. Te ostatnie mogą byc suche w dotyku od góry , a na dole mogą być mokre. Jak te rzeczy wyeliminujesz, to nie ma prawa być zaparowanych szyb
dyszel85 napisał(a):To widocznie masz dziury w podłodze wielkości pięści, bo każda szczelna GE paruje jak cholera .


- Od: 20 paź 2003, 09:53
- Posty: 670
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS
Sami fachowcy – nie ma co
– ja nie twierdzę że tego auta nie da się odpocić tylko że trudno mu to wychodzi i to wszystko, jedziecie goście po mnie jak z furą gnoju, trochę to nie w porządku
Dopuście że ktoś ma inne zdanie niż wy, i przestańcie tutaj jakieś wywody na pół strony pisać ok? Nawiew mam wyczyszczony na zero, wilgoci w aucie nie ma (była w bagażniku, ale została usunięta), w momencie przełączenia nawiewu np. na twarz przednia szyba zachodzi co w innych autach praktycznie nie występuje, mówię o szybie już odparowanej), nawet drugi nawiew (nogi szyba) nie radzi sobie z utrzymaniem przejrzystości. Co do tematów o parowaniu GE to jest ich 3 pozostawione przez modów, a np. w dziale 323 nie ma ani jednego takiego tematu – o czymś to świadczy
PS; Ja też miałem wcześniej opla i odparowywał w 5 minut, nawet polonez radził sobie lepiej

PS; Ja też miałem wcześniej opla i odparowywał w 5 minut, nawet polonez radził sobie lepiej

duszel85 napisał(a):jedziecie goście po mnie jak z furą gnoju, trochę to nie w porządku ysz Dopuście że ktoś ma inne zdanie niż wy, i przestańcie tutaj jakieś wywody na pół strony pisać ok?
Dopuszczamy, bo to jest forum dyskusyjne. Tutaj wymieniamy opinie i nikt nie robi wycieczek osobistych do Ciebie. Z resztą to chyba przewrażliwiony jesteś na swoim punkcie i nikt nie może się z Tobą nie zgodzić bo wtedy już "jedzie"(nie pamiętam tematu ale coś chyba w 626 było o pompie wody ).
Więc luz bo każdy może mieć swoją opinie i tyle.
- Od: 20 paź 2003, 09:53
- Posty: 670
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS
Przewrażliwiony nie jestem, tylko wkurza mnie że ktoś się wymądrza na temat który może mieć wiele różnych przypadków i gadanie typu: piszesz bzdury, mało widziałeś itp. są chyba nie na miejscu i jak widać tyczą się mojej osoby więc nie zaprzeczaj. Tu na forum właśnie jest takie stadko ludzi którzy zawsze i wszędzie mają rację ale niestety mało kto czyta i bierze na poważnie ich wypowiedzi – pozdrawiam
Żeby nie było OT:
Podsumowując:
1. Układ nawiewu w GE ma słabą wydajność
2. Wentylator jest głośny
3. Wentylacja żeby działała musi być czysta
4. Żeby szyby nie parowały musi być w miarę sucho w środku i szyby czyste
5. Prawie każde nawet gorsze auto radzi sobie lepiej z osuszaniem szyb niż GE
Żeby nie było OT:
Podsumowując:
1. Układ nawiewu w GE ma słabą wydajność
2. Wentylator jest głośny
3. Wentylacja żeby działała musi być czysta
4. Żeby szyby nie parowały musi być w miarę sucho w środku i szyby czyste
5. Prawie każde nawet gorsze auto radzi sobie lepiej z osuszaniem szyb niż GE

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6