Układ chłodzenia 626 GE – pytania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kamilspider » 29 sie 2012, 06:32

Zmień korek na nowy i zobaczysz czy coś się zmieni, ale powinno pomóc.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez todi » 29 sie 2012, 10:01

a warto kupuc w intercarsie zamiennik jakis ?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez kamilspider » 29 sie 2012, 21:51

carspeed polecam ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 29 sie 2012, 23:42

To jest to samo tylko w innym opakowaniu.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 5 sty 2013, 20:47

Planuję dołożyć drugi wentylator chłodnicy i zrobić tak, żeby załączały się 2 jednocześnie.
Szukam też najtańszego i najprostszego rozwiązania :D
Czy wentylator od klimy jest mniejszej wydajności niż ten od chłodzenia silnika?
Czy bez problemu włożę drugi taki sam wentylator od chłodzenia silnika? Bo zauważyłem, że ten od klimy, który by pasował bez problemu ma inne mocowania i jest trochę inny...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez ProboszczV6 » 6 sty 2013, 12:10

a po co ci 2 wiatraki jednocześnie? przy załączeniu 2 jednocześnie może ci przygasać silnik ze względu na duży gwałtowny pobór prądu...
W wersjach z klimą są 2 wiatraki o tych samych rozmiarach, przynajmniej w Probe KL...ale nie załączają się 2 jednocześnie.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez kamilspider » 6 sty 2013, 13:21

Bo jak pałuję auto i jest na dworze >20'C to wentylator się długo kręci ok 40s, więc chcę 2 mieć.
Ten od klimy ma mniej żeberek. On czasem nie ma mniejszej mocy lub innej prędkości?
Ile amper ciągnie wentylator silnika i ten od klimy?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 6 sty 2013, 14:15

ProboszczV6 napisał(a):a po co ci 2 wiatraki jednocześnie? przy załączeniu 2 jednocześnie może ci przygasać silnik ze względu na duży gwałtowny pobór prądu...
W wersjach z klimą są 2 wiatraki o tych samych rozmiarach, przynajmniej w Probe KL...ale nie załączają się 2 jednocześnie.
Bez obaw proboszcz :) bez obaw :P ja mam 2 wiatraki :D orginalny i od forda KA ? chyba bo taki mialem pod reka ... masa podciagnieta prosto z aku a sterujacy z kostki :) czyli plus ...

0 przygasania. to tak jak bys wlaczyl wentylator kabiny :) na max odrazu.

jedyna wada to ze stare wiatraki wibruja wiec walory akustyczne przypominaja odkurzacz :} ale kreci az milo. Kable seryjne wytrzymuja bez przeciazenia tylko trzeba pamietac zeby mase dac druga.

Ja zamontowalem ze wzgledu na to ze czesto w korkach jedzilem i wiatrak non top krecil.

Dopisano 6 sty 2013, 13:20:

kamilspider napisał(a):le amper ciągnie wentylator silnika i ten od klimy?
napewno nie wiecej niz bezpiecznik ma wskazane ^_^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 6 sty 2013, 15:11

A ile łopatek ma ori wentylator od chłodnicy? 4?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 6 sty 2013, 16:28

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 6 sty 2013, 16:35

Na oko wygląda, że ten po lewej ma szerszą obudowę. Nie kombinować i kupić wiatrak od klimy, żeby dobrze to pasowało??:D
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 7 sty 2013, 02:11

patrzylismy kiedys byly po 20 pln ten co ma wiecej lopatek jest bardziej spokojny w sensie halasu i wibracji :) ja tam zamontowalem 1 lepszy jaki upchalem i nie narzekam:) i tak go nie widac i halasuje ale wazne ze dziala:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez kamilspider » 7 sty 2013, 14:50

Pamiętam ;) Chodzi mi też o wydajność i o moc jaką pobiera bo chciałbym, żeby ten drugi wiatrak efektywnie chłodził, a nie tylko się kręcił.
Może ktoś zna moce tych wiatraków?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez szumki44 » 9 sty 2013, 14:50

juz nie przeginaj z ta efektywnoscia :) tez nie mozesz tak zbyt szybko zchladzac plynu:) jak chcesz efektywnie zamontuj system chlodzenia cieklym azotem hah:P a tak serio to klima grzeje sie tak samo jak chlodnica tyle ze klime zalaczasz to kreci sie ciagle a chlodnica gdy temperatura bedzie wiadomo jaka :)

dlatego czy dolozysz ten czy tamten nie ma az takiego znaczenia napewno bedzie lepiej :) tylko polecam brac orginalny bo 1 lepiej pasuje :) 2 lepiej wyglada :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez todi » 21 sty 2014, 13:17

Witam.
Pisałem o tym w wątku szybkie pytania ale został zablokowany więc piszę tutaj.
Mam taki problem ponieważ mazda się gotuje po odpaleniu ok.10 min i temperatura była pod koniec skali.
Dzisiaj odpaliłem przy tych mrozach(-6st.C) i o dziwo na podwórku się nie gotuje ani nic wentylator się włącza i ok, pojechałem się przejechać również ok jeździłem z 15 min w pewnym momencie temperatura skoczyła na ok. 3/4 skali gdy stałem to dodałem gazu i trzymałem na obrotach rzędu 3-4 tyś i o dziwo temperatura spadła do normalnej wartości wraz z wyłączeniem wiatraka, co jest grane?
Gdy wentylator działa to chłodnica i przewód od termostatu chłodny a gdy nie działa wentylator to chłodnica i przewód jest ciepły. Co jest grane Panowie? macie jakieś typy swoje?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez noxes » 21 sty 2014, 19:59

Ode mnie dostaniesz pytania;
Czujnik masz sprawny? Faktycznie się gotuje, czy tylko czujnik wskazuje, że się gotuje?
Układ odpowietrzony? Nie zapowietrza się?
Pompa wody kiedy była wymieniana?
Układ chłodzenia drożny?
przewody nie są twarde?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez todi » 22 sty 2014, 00:15

a więc odpowiadam:
-czujnik jest sprawny, gotuje się bo wentylator cały czas chodzi i widać że z tym walczy.
– układ jest odpowietrzony i się nie zapowietrza.
– pompa wody nie była raczej wymieniana w mojej i brata kadencji (4 lata) i wątpię że wcześniej była wymieniana.
– układ chłodzenia myślę że ok
– przewody są normalne
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez noxes » 22 sty 2014, 00:43

To pompę wymień, a przynajmniej ją sprawdź. Ewentualnie odpal silnik, otwórz korek w chłodnicy i daj gazu powinno płyn wyrzucać to by dało obraz sprawności pompy ale również uszkodzonej uszczeli lub peknietej głowicy choć w tym wypadku powinny bąble lecieć.

Układ chłodzenia na bank drożny?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez todi » 23 sty 2014, 03:35

tak :)
a co do demontażu pompy wody to dużo roboty? jak się za to zabrać?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez noxes » 23 sty 2014, 09:30

zdejmujesz rozrząd i masz pompę na wierzchu.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6