Centralny zamek 626 GE – pytania, problemy, usterki
Witam! Chce wstawić do swojej madzi sterownik centralnego zamka. Mam mały problem – nie wiem gdzie znajdują się przekaźniki od centrala a co za tym idzie nie wiem gdzie się wpiąć. Mam nadzieję że ktoś już bawił z tym i jest w stanie mi coś podpowiedzieć :–) Zastanawiam się czy nie rozebrać drzwi i tam umieścić sterownik...
- Od: 6 maja 2007, 22:32
- Posty: 25
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V
Miałem podobnym problem w siostrzanym Fordzie Probe. Podpiąłem się pod przyciski od zamykania i otwierania zamków przez fabryczny centralny zamek.
Masz tam już jakiś fabryczny centralny zamek?
Masz tam już jakiś fabryczny centralny zamek?
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.
NGK ZE, Iridium on board
- Od: 13 gru 2004, 14:14
- Posty: 258
- Skąd: Kraków
- Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT
jak juz sobie ztym poradzisz to prosil bym o info poniewaz tez chce sie za to zabrac ale nie wiem jak rozebralem dzis drzwi od kierowcy a tam spagheti z kabli ale do centarlnego do silownika idzie kostka czy pinowa i tez nijak nie wiem jak sie w to wpiac
- Od: 14 mar 2006, 17:37
- Posty: 101
- Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG
Już się za to zabrałem. Sterownik umieściłem w drzwiach ale jeszcze nie podłączyłem bo mróz mnie wygnał do domu :–) Jutro zabiorę się za podłączenie. Znalazłem kostkę od centralnego. Jest ona 6 pionowa. W niej czarny przewód to masa a siwo jakiś tam stałe +12V. Reszty nie zdążyłem sprawdzić. Zastanawiam się jeszcze co zrobić z kierunkowskazami. Szukam teraz jakiegoś schematu elektryki. Liczę na to że będzie jakiś wolny przewód który wchodzi do środka samochodu. Jakby co jutro opiszę jeżeli uda mi się to wszystko zrobić :–)
- Od: 6 maja 2007, 22:32
- Posty: 25
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V
no to widze ze masz jeszcze cos innego
- Od: 14 mar 2006, 17:37
- Posty: 101
- Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
- Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG
intel86, temat nadaje sie raczej do "elektroniki" gdzie masz mnóstwo porad dotyczących takiego montażu. Sterownik CZ masz za osłoną przy prawej nodze pasażera (ta niżej słupka). Jest opisany jako DOOR LOCK TIMER UNIT i posiada 6-pinową kostkę – dwa rzędy po trzy piny. Przewody zamykania/otwierania to dwa środkowe piny w każdym rzędzie. Dodatkowo przewód czarny to masa, a biały lub biały z jakimś paskiem to zasilanie 12V. Fabryczna centralka w tym modelu sterowana jest impulsami masy podawanymi na dwa przewody sterujące. Chciałbym dodać że jest też wersja ze sterownikiem 5-cio przewodowym, ale jakby taki wystąpił co jest raczej rzadkością, mogę napisać jak go sterować
Kierunkowskazy podepniesz pod przerywacz ( FLASHER UNIT ) znajdujący się w okolicy kolumny kierowniczej (poniżej). Jest do niego wpięta 8-pinowa kostka – dwa rzędy po cztery piny, w której przewody zielono/czarny i zielono/biały to przewody odpowiadajace za lewe i prawe kierunki. Pozdrawiam
Kierunkowskazy podepniesz pod przerywacz ( FLASHER UNIT ) znajdujący się w okolicy kolumny kierowniczej (poniżej). Jest do niego wpięta 8-pinowa kostka – dwa rzędy po cztery piny, w której przewody zielono/czarny i zielono/biały to przewody odpowiadajace za lewe i prawe kierunki. Pozdrawiam
- Od: 30 sty 2005, 12:07
- Posty: 1016
- Skąd: Kościerzyna
- Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)
Sterownik podłączony. Zamontowałem go jednak pod osłoną pod schowkiem. Przed przystąpieniem do zakładania takich rzeczy polecam się przygotować. Bez dodatkowego oświetlenia nie ma się co brać. Ja osobiście kupiłem sobie lampę pod gniazdo od zapaliczki z biedłonki za 9,99 :–) Miernik też będzie potrzebny jeżeli chcemy być pewni że dobrze wszystko podłączamy Przewody dokładnie tak jak opisał to "chudy". Jeśli chodzi o kierunkowskazy to dojście do kostki nie jest zbyt wygodne. Do tego jest kilka obok siebie. Teraz nawet nie pamiętam ile każda ma pinów ale na pewno ten który nas interesuje ma 8. Najlepiej go szukać włączając kierunki i łapiąc za kostkę. Na pewno poczujecie która to właśnie flasher unit :–) Praca według mnie nie jest zbyt trudna i jak ma się odpowiedni sprzęt i jakieś pojecie o elektryce to spokojnie w dwóch godzinach można się zmieścić. W sumie zdejmujemy tylko jeden plastik. Znajduje się mniej więcej przy prawej nodze pasażera. Jest na dwóch zatrzaskach. Do tego trzeba jeszcze otworzyć coś w rodzaju schowka który jest na trzech zatrzaskach i znajduje się pod schowkiem.
- Od: 6 maja 2007, 22:32
- Posty: 25
- Skąd: Grudziądz
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V
Kurcze uważajcie z centralnym, u mnie było podobnie w 626 GW , centralny raz działał, raz nie z pilota prawie wcale. Okazało się, że centralka szwankowała i podawała niekontrolowane impulsy do siłowników; skutek – poprzepalane wszystkie siłowniki plus nowa centralka. Dzisiaj wszystko wymienione, jestem zrujnowany finansowo
.
LOPEZ
- Od: 9 maja 2008, 20:06
- Posty: 219
- Skąd: Toruń/Osówka
- Auto: X9 TA KL / 626 GW DiTD
Witam.
Posiadam Mazdę 626 IV z 1994 roku, silnik 1.8 16V i bardzo często otwierają mi się samoistnie wszystkie drzwi. Nie dzieje się tak zawsze, ale w 90% przypadków po bliżej nieokreślonym czasie od jego zamknięcia. Dodam, że mam centralny zamek tylko na kluczyk – nie wiem czy był do niego pilot, ale wydaje się że nie.
Spotkał się już ktoś z podobnym problemem?
Posiadam Mazdę 626 IV z 1994 roku, silnik 1.8 16V i bardzo często otwierają mi się samoistnie wszystkie drzwi. Nie dzieje się tak zawsze, ale w 90% przypadków po bliżej nieokreślonym czasie od jego zamknięcia. Dodam, że mam centralny zamek tylko na kluczyk – nie wiem czy był do niego pilot, ale wydaje się że nie.
Spotkał się już ktoś z podobnym problemem?
- Od: 1 wrz 2009, 17:28
- Posty: 12
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626
proponuje rozebrać drzwi kierowcy i sprawdzić czy dobrze kable dobrze łączą przy sterowniku zamka kierowcy
jak nie masz pilota to fabryczny centralny z reguły nie ma siłownika w drzwiach kierowcy tylko jest taki sterownik, stycznik i to tam może się kabel poluzował
jak nie masz pilota to fabryczny centralny z reguły nie ma siłownika w drzwiach kierowcy tylko jest taki sterownik, stycznik i to tam może się kabel poluzował
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
w GE w drzwiach kierowcy jest też siłownik (slave?)
bo można otwierać drzwi z bagażnika, prawych drzwi.
jeśli mowa oczywiście o fabrycznym centralu a na taki wygląda z opisu.
ja miałem kiedyś coś takiego w 323 bg z tym, że drzwi mi się same zamykały podczas jazdy. działo się to tylko jak było baaaardzo wilgotno. łącznie może z 4 razy zdarzyło mi się coś takiego przez prawie 2 lata.
tak jak koledzy piszą trzeba sprawdzić połączenia, oczyścić i porządnie je zaizolować. powinno pomóc.
bo można otwierać drzwi z bagażnika, prawych drzwi.
jeśli mowa oczywiście o fabrycznym centralu a na taki wygląda z opisu.
ja miałem kiedyś coś takiego w 323 bg z tym, że drzwi mi się same zamykały podczas jazdy. działo się to tylko jak było baaaardzo wilgotno. łącznie może z 4 razy zdarzyło mi się coś takiego przez prawie 2 lata.
tak jak koledzy piszą trzeba sprawdzić połączenia, oczyścić i porządnie je zaizolować. powinno pomóc.
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
Jak na razie oczyściłem na styku drzwi z karoserią, bo nie mam czasu rozkręcać drzwi. Jak wieczorem wrócę to spróbuję i dam znać czy pomogło. W każdym razie po tym zabiegu zamknąłem go godzinę temu i jeszcze się nie otworzył, ale nie cieszę się bo jeszcze rano i wilgoć może mu pomagać 
- Od: 1 wrz 2009, 17:28
- Posty: 12
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626
Czyściłeś te styki w tej dużej wtyczce którą wpina się do słupka?
Użyj porządnego preparatu do styków typu Kontakt – nie jej tego przypadkiem żadnym WD40 czy innym świństwem.
Temat podobny był (sam opisywałem swoje przygody z tą usterką jakiś czas temu). U mnie z powodu niedokładnego spasowania tego gumowego uszczelnienia przegniło kilka końcówek. W efekcie końcowym wymieniałem całą wtyczkę.
Objaw miałem ten sam – samootwierające się drzwi (czasem zdarzyło im się samoczynnie zamknąć).
Użyj porządnego preparatu do styków typu Kontakt – nie jej tego przypadkiem żadnym WD40 czy innym świństwem.
Temat podobny był (sam opisywałem swoje przygody z tą usterką jakiś czas temu). U mnie z powodu niedokładnego spasowania tego gumowego uszczelnienia przegniło kilka końcówek. W efekcie końcowym wymieniałem całą wtyczkę.
Objaw miałem ten sam – samootwierające się drzwi (czasem zdarzyło im się samoczynnie zamknąć).
Witam , mam problem z moim centralem otóż kiedy otwieram z pilot czy z kluczyka podnoszą się do góry otwierają tylko trzy skoble a ten od pasażera przód nie reaguje , poproszę o rade gdzie szukać przyczyny za nim nie potrzebnie coś mam rozkręcać 
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
zamarzło, wstaw auto do ciepłego pomieszczenia na kilka godzin i problem zniknie. u mnie czasami tez się tak dzieje, zwłaszcza jak po odwilży przyjdzie dziadek mróz. pozdrawiam
O to było by super aby sama awaria znikła zobaczę ja będę miał gdzie wstawię i dam znać co i jak .
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ja mam u siebie to samo tyle,że chodzi o drzwi kierowcy – wtedy wsiadam od pasażera
. Myślę,że wina leży po stronie siłownika...
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6