Centralny zamek 626 GE – pytania, problemy, usterki

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez intel86 » 31 sty 2009, 14:44

Witam! Chce wstawić do swojej madzi sterownik centralnego zamka. Mam mały problem – nie wiem gdzie znajdują się przekaźniki od centrala a co za tym idzie nie wiem gdzie się wpiąć. Mam nadzieję że ktoś już bawił z tym i jest w stanie mi coś podpowiedzieć :–) Zastanawiam się czy nie rozebrać drzwi i tam umieścić sterownik...
Początkujący
 
Od: 6 maja 2007, 22:32
Posty: 25
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V

Postprzez zenith839 » 31 sty 2009, 15:57

Miałem podobnym problem w siostrzanym Fordzie Probe. Podpiąłem się pod przyciski od zamykania i otwierania zamków przez fabryczny centralny zamek.

Masz tam już jakiś fabryczny centralny zamek?
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez intel86 » 31 sty 2009, 16:29

Tak. Mam fabryczny central z trzema masterami. Wolałbym nie rozkręcać drzwi ale wychodzi na to że najlepszym rozwiązaniem będzie właśnie w nich umieścić sterownik.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2007, 22:32
Posty: 25
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V

Postprzez Tygrysek21krk » 31 sty 2009, 18:05

jak juz sobie ztym poradzisz to prosil bym o info poniewaz tez chce sie za to zabrac ale nie wiem jak rozebralem dzis drzwi od kierowcy a tam spagheti z kabli ale do centarlnego do silownika idzie kostka czy pinowa i tez nijak nie wiem jak sie w to wpiac
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez intel86 » 31 sty 2009, 18:35

Już się za to zabrałem. Sterownik umieściłem w drzwiach ale jeszcze nie podłączyłem bo mróz mnie wygnał do domu :–) Jutro zabiorę się za podłączenie. Znalazłem kostkę od centralnego. Jest ona 6 pionowa. W niej czarny przewód to masa a siwo jakiś tam stałe +12V. Reszty nie zdążyłem sprawdzić. Zastanawiam się jeszcze co zrobić z kierunkowskazami. Szukam teraz jakiegoś schematu elektryki. Liczę na to że będzie jakiś wolny przewód który wchodzi do środka samochodu. Jakby co jutro opiszę jeżeli uda mi się to wszystko zrobić :–)
Początkujący
 
Od: 6 maja 2007, 22:32
Posty: 25
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V

Postprzez Tygrysek21krk » 31 sty 2009, 18:43

no to widze ze masz jeszcze cos innego
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2006, 17:37
Posty: 101
Skąd: Kraków/Zakliczyn kolo Tarnowa
Auto: Mazda 626 2.0 GE + LPG

Postprzez chudy » 31 sty 2009, 19:16

intel86, temat nadaje sie raczej do "elektroniki" gdzie masz mnóstwo porad dotyczących takiego montażu. Sterownik CZ masz za osłoną przy prawej nodze pasażera (ta niżej słupka). Jest opisany jako DOOR LOCK TIMER UNIT i posiada 6-pinową kostkę – dwa rzędy po trzy piny. Przewody zamykania/otwierania to dwa środkowe piny w każdym rzędzie. Dodatkowo przewód czarny to masa, a biały lub biały z jakimś paskiem to zasilanie 12V. Fabryczna centralka w tym modelu sterowana jest impulsami masy podawanymi na dwa przewody sterujące. Chciałbym dodać że jest też wersja ze sterownikiem 5-cio przewodowym, ale jakby taki wystąpił co jest raczej rzadkością, mogę napisać jak go sterować :)
Kierunkowskazy podepniesz pod przerywacz ( FLASHER UNIT ) znajdujący się w okolicy kolumny kierowniczej (poniżej). Jest do niego wpięta 8-pinowa kostka – dwa rzędy po cztery piny, w której przewody zielono/czarny i zielono/biały to przewody odpowiadajace za lewe i prawe kierunki. Pozdrawiam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez intel86 » 4 lut 2009, 21:39

Sterownik podłączony. Zamontowałem go jednak pod osłoną pod schowkiem. Przed przystąpieniem do zakładania takich rzeczy polecam się przygotować. Bez dodatkowego oświetlenia nie ma się co brać. Ja osobiście kupiłem sobie lampę pod gniazdo od zapaliczki z biedłonki za 9,99 :–) Miernik też będzie potrzebny jeżeli chcemy być pewni że dobrze wszystko podłączamy Przewody dokładnie tak jak opisał to "chudy". Jeśli chodzi o kierunkowskazy to dojście do kostki nie jest zbyt wygodne. Do tego jest kilka obok siebie. Teraz nawet nie pamiętam ile każda ma pinów ale na pewno ten który nas interesuje ma 8. Najlepiej go szukać włączając kierunki i łapiąc za kostkę. Na pewno poczujecie która to właśnie flasher unit :–) Praca według mnie nie jest zbyt trudna i jak ma się odpowiedni sprzęt i jakieś pojecie o elektryce to spokojnie w dwóch godzinach można się zmieścić. W sumie zdejmujemy tylko jeden plastik. Znajduje się mniej więcej przy prawej nodze pasażera. Jest na dwóch zatrzaskach. Do tego trzeba jeszcze otworzyć coś w rodzaju schowka który jest na trzech zatrzaskach i znajduje się pod schowkiem.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2007, 22:32
Posty: 25
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V

Postprzez Lopez.w » 12 lut 2009, 21:30

Kurcze uważajcie z centralnym, u mnie było podobnie w 626 GW , centralny raz działał, raz nie z pilota prawie wcale. Okazało się, że centralka szwankowała i podawała niekontrolowane impulsy do siłowników; skutek – poprzepalane wszystkie siłowniki plus nowa centralka. Dzisiaj wszystko wymienione, jestem zrujnowany finansowo :( .
LOPEZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2008, 20:06
Posty: 219
Skąd: Toruń/Osówka
Auto: X9 TA KL / 626 GW DiTD

Postprzez deceq » 1 wrz 2009, 17:35

Witam.

Posiadam Mazdę 626 IV z 1994 roku, silnik 1.8 16V i bardzo często otwierają mi się samoistnie wszystkie drzwi. Nie dzieje się tak zawsze, ale w 90% przypadków po bliżej nieokreślonym czasie od jego zamknięcia. Dodam, że mam centralny zamek tylko na kluczyk – nie wiem czy był do niego pilot, ale wydaje się że nie.

Spotkał się już ktoś z podobnym problemem?
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2009, 17:28
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626

Postprzez PLaster » 1 wrz 2009, 21:55

proponuje rozebrać drzwi kierowcy i sprawdzić czy dobrze kable dobrze łączą przy sterowniku zamka kierowcy
jak nie masz pilota to fabryczny centralny z reguły nie ma siłownika w drzwiach kierowcy tylko jest taki sterownik, stycznik i to tam może się kabel poluzował
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez mazuch » 1 wrz 2009, 22:10

dokładnie tak, tam masz mastera do wszystkich zamków – sterowanie masą – chyba gdzieś ją gubi – może na elastycznym łączniku drzwi z karoserią – tam też jest kostka – albo gdzieś w drzwiach
mazuch
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2005, 21:21
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Auto: Xedos 6 KF

Postprzez Inte » 2 wrz 2009, 09:12

w GE w drzwiach kierowcy jest też siłownik (slave?)
bo można otwierać drzwi z bagażnika, prawych drzwi.
jeśli mowa oczywiście o fabrycznym centralu a na taki wygląda z opisu.
ja miałem kiedyś coś takiego w 323 bg z tym, że drzwi mi się same zamykały podczas jazdy. działo się to tylko jak było baaaardzo wilgotno. łącznie może z 4 razy zdarzyło mi się coś takiego przez prawie 2 lata.

tak jak koledzy piszą trzeba sprawdzić połączenia, oczyścić i porządnie je zaizolować. powinno pomóc. ;)
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez deceq » 2 wrz 2009, 09:22

Jak na razie oczyściłem na styku drzwi z karoserią, bo nie mam czasu rozkręcać drzwi. Jak wieczorem wrócę to spróbuję i dam znać czy pomogło. W każdym razie po tym zabiegu zamknąłem go godzinę temu i jeszcze się nie otworzył, ale nie cieszę się bo jeszcze rano i wilgoć może mu pomagać :P
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2009, 17:28
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626

Postprzez Grzyby » 2 wrz 2009, 10:00

Czyściłeś te styki w tej dużej wtyczce którą wpina się do słupka?
Użyj porządnego preparatu do styków typu Kontakt – nie jej tego przypadkiem żadnym WD40 czy innym świństwem.
Temat podobny był (sam opisywałem swoje przygody z tą usterką jakiś czas temu). U mnie z powodu niedokładnego spasowania tego gumowego uszczelnienia przegniło kilka końcówek. W efekcie końcowym wymieniałem całą wtyczkę.
Objaw miałem ten sam – samootwierające się drzwi (czasem zdarzyło im się samoczynnie zamknąć).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Rekin » 3 sty 2011, 23:40

Witam , mam problem z moim centralem otóż kiedy otwieram z pilot czy z kluczyka podnoszą się do góry otwierają tylko trzy skoble a ten od pasażera przód nie reaguje , poproszę o rade gdzie szukać przyczyny za nim nie potrzebnie coś mam rozkręcać :(
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez morfi » 4 sty 2011, 00:11

zamarzło, wstaw auto do ciepłego pomieszczenia na kilka godzin i problem zniknie. u mnie czasami tez się tak dzieje, zwłaszcza jak po odwilży przyjdzie dziadek mróz. pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 255 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez johny2007 » 4 sty 2011, 00:26

obstawiam tez ze przymarzło.......
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez Rekin » 4 sty 2011, 01:03

O to było by super aby sama awaria znikła zobaczę ja będę miał gdzie wstawię i dam znać co i jak .
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez zibi626 » 4 sty 2011, 11:58

Ja mam u siebie to samo tyle,że chodzi o drzwi kierowcy – wtedy wsiadam od pasażera <płacze> . Myślę,że wina leży po stronie siłownika...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6