Słabe ogrzewanie/nagrzewnica/wymiana

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez GofNet » 26 sty 2006, 11:10

mayer napisał(a):powstanie podciśnieniaw układzie --> otwarcie zaworka podciśnieniowego w korku chłodnicy --> zassanie płynu z naczynia wyrównawczego.
Ale tylko we wspomnianym przedziale podciśnienia 0,01 – 0,09 bara.

Ponoć wszystko w naturze dąży do równowagi. Czyżbyśmy się w w/w kwestii zgadzali? :)

Z drugiej strony podobno gdy Świat osiągnie równowagę, nastąpi jego koniec... :|

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 26 sty 2006, 11:20

GofNet napisał(a):Czyli trzeci zawór (zapewne podwójny) musi być również przy samej rurce, aby ciągle płyn nie dostawał się do zbiorniczka wyrównawczego

Nie ma trzeciego zaworu...Po co?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 26 sty 2006, 11:51

tomekrvf napisał(a):
GofNet napisał(a):Czyli trzeci zawór (zapewne podwójny) musi być również przy samej rurce, aby ciągle płyn nie dostawał się do zbiorniczka wyrównawczego
Nie ma trzeciego zaworu... Po co?
GofNet napisał(a):Układ chłodzenia w Mazdach jest ciśnieniowy. Panuje tam nadciśnienie 0,7-1,05 bara w celu znaczącego zwiększenia temperatury wrzenia płynu. Jeśli tak jest (a tak właśnie jest), to układ chłodnica – zbiorniczek wyrównawczy nie może działać na zasadzie przelewowej.
Jeśli układ działałby na zasadzie przelewowej, to w niniejszym nigdy nie zapanowałoby wymagane ciśnienie, które jest niezbędne do uzyskania wyższej efektywności układu chłodzenia, podniesienia temperatury wrzenia cieczy chłodzącej. Choć nie jest wymagane do ogólnego funkcjonowania układu chłodzenia w niewyśrubowanych warunkach.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 26 sty 2006, 11:57

GofNet, zapoznaj się z budową korka do chłodnicy zanim zaczniesz toczyć takie wywody.
W korku masz zawór nadciśnieniowy ustawiony na wartość taka jak napisana na korku. W korku też masz zawór podciśnieniowy przez który płyn cofa się ze zbiorniczka do silnika jak silnik stygnie...
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 26 sty 2006, 12:20

Czyli cieczy chłodząca zarówno ze zbiorniczka wyrównawczego, jak i do niego przepływa przez zawory w korku chłodnicy? W takim razie zawór nadciśnieniowy wypuszcza ciecz chłodzącą i powietrze przy przekroczonym nadciśnieniu 0,7 – 1,05 bara, zaś zasysa samą ciecz chłodzącą ze zbiorniczka wyrównawczego poprzez drugi zawór w korku przy podciśnieniu 0,09 bara. Ów podciśnieniowy zawór w korku chłodnicy steruje przepływem zwrotnym a wszystko odbywa się przez rurkę w króćcu wlewowym chłodnicy.
tomekrvf napisał(a):zapoznaj się z budową korka do chłodnicy
To chciałeś mi powiedzieć? <faja>
tomekrvf napisał(a):zanim zaczniesz toczyć takie wywody.
Ale mnie sponiewierałeś... Przez chwilę poczułem się, jak szmata :|. Tak mi głupio, że chyba będę musiał się upić. <jelen> Później wsiądę do auta i porozjeżdżam "moherowe berety" na przejściach dla pieszych... hahaha hahaha hahaha

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 26 sty 2006, 12:26

Wybacz, ale ile można dywagować o korku do chłodnicy.
Lepiej dyżymi literami napisać że w samochodzie dba się o takie rzeczy jak płyn chłodzący który co pewien czas się wymienia (1.5 roku) a nie dopuszcza do takiego stanu że wszystko się zakamienia, nie ma ogrzewania i jest totalny syf w układzie chłodzenia
GofNet napisał(a):Ale mnie sponiewierałeś... Przez chwilę poczułem się, jak szmata

To niedużo Ci trzeba...
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 26 sty 2006, 12:45

To niedużo Ci trzeba...
<lol> <lol> <lol> hahaha hahaha hahaha
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 26 sty 2006, 12:50

To sobie żeśmy pogadali
Pozdrawiam
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez GofNet » 26 sty 2006, 14:14

tomekrvf napisał(a):To sobie żeśmy pogadali
Myślę, że nie ma sensu drążyć ostatniego kontekstu, który traktowany jest humorystycznie – przynajmniej przeze mnie – mam nadzieję, że również i przez pozostałych...

Nie ma więc o czym gadać.

A temat korka od chłodnicy uważam za zamknięty, gdyż jego sposób działania – jak mniemam – został wyjaśniony.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tomekrvf » 26 sty 2006, 14:58

GofNet napisał(a):A temat korka od chłodnicy uważam za zamknięty, gdyż jego sposób działania – jak mniemam – został wyjaśniony.

Bardzo dokładnie:)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez prokopcio » 26 sty 2006, 15:53

Spór o korek został zkończony <jupi> ; niech każdy po swojemu wszystko interpretuje <lol> ;

Mam pytanko odnośnie xedosa – jak już pisałem wcześniej problem ogrzewania u mnie został częściowo rozwiązany ale dalej nie niema gorącego powietrza, czy ja dobrze zrobiłem dolewając płynu i odpowietrzając układ korkiem tym przy chłodnicy po prawej stronie??? może miałem to zrobić jeszce tym drugim bliżej silnika i wyżej – po lewej stronie :| już zgupłem ale tylko wtedy można odpowietrzyć całkowicie układ bo ten korek jest najwyżej – wyżej od zbiorniczka wyrównawczego :| , zbiorniczka nie ruszałem bo tam poziom jest na MAX(kreska) ....
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez tosiek » 26 sty 2006, 20:42

to ja na zakończenie dodam że w mojej madzi mimo ksiązkowego poziomu płynu w zbiorniczku nie zassałogo do chłodnicy. Znowu zaczęły mi skakać obroty i szarpać samochodem. Dolałem jakieś pół litra,moze nie całe i się uspokoiło. Powstaje pytanie: kto za tym wszystkim stoi. Dlaczego nie pociągneło tych brakujacych setek ze zbiorniczka?
Drugie pytanie,pod samochodem sucho a płyn mi gdzieś jednak ucieka? czyżby gdzieś nagrzewnica miała mały przeciek ? dywaniki suche....miłej zimy :)
nie ważne że nie masz co jeść...grunt że masz mazdę 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 14:16
Posty: 81
Skąd: sandomierz
Auto: mazda 626 1.8i 95r.LPG

Postprzez SHY » 26 sty 2006, 21:18

tosiek napisał(a):Dlaczego nie pociągneło tych brakujacych setek ze zbiorniczka?

Mysle ze wytlumaczenie jest dosc proste – jesli masz zbyt duzo powietrza w obiegu i plyn mimo zwiekszenia pod wplywem temperatury swej objetosci nie jest w stanie wypchnac calego powietrza przez zbiornik wyrownawczy no to i nie moze go zassac. Jak wiadomo powietrze jest silnie scisliwe. Dlatego odpowietrzajac uklad po wymianie plynu dolewa sie do chlodnicy a nie zbiornika wyrownawczego, z ktorego w takim przypadku nie zassie.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez prokopcio » 26 sty 2006, 21:26

Czy ktoś zerknie na mojego poprzedniego posta? czy nikt nie wie do którego korka lać do xedosa? :| .
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez GofNet » 27 sty 2006, 00:18

prokopcio napisał(a):Czy ktoś...
Przeprowadź odpowietrzanie układu jeszcza raz. Tym razem odkręć oba korki o zobacz, co i jak będzie. Powinno być OK. Zasadę odpowietrzania pewnie już znasz, a jak nie, to na FORUM ona co jakiś czas się przetacza.
tosiek napisał(a):(...) płynu w zbiorniczku nie zassałogo do chłodnicy...
Jeśli będzie się to powtarzało, pożycz od kogoś identyczny, oryginalny korek i sprawdź na nim. Jeśli będzie nadal tak samo – przeprowadź bardzo dokładne oględziny chłodnicy – może ma jakieś drobne nieszczelności, którymi płyn ucieka i od razu odparowuje. Tak też bywa :|.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez misiek06 » 27 sty 2006, 00:57

Ja też mam problemy z ogrzewaniem niby wygląda że wszystko jest jakma być a nic nie grzeje Układ odpowietrzony płynu tyle ile ma być jak wsadzalem ręke w okolice nagrzewnicy to byla gorąca przesłona chodzi jak należy a do środka leci całkowicie zimne powietrze :| Nie mam pojęcia jak sobie z tym poradzić :( Ktoś coś jeszcze zasugeruje czy poprostu już rozbierać całą deske i wymieniać nagrzewnice??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez GofNet » 27 sty 2006, 02:14

Może jednak coś w systemie klapek zawiodło. Skoro leci zimne powietrze z kratek nawiewów, to nie jest ogrzewane przez rzekomo gorący wymiennik ciepła (nagrzewnicę), więc nie przepływa przez nią. Jeśli tak jest, to system klapek nie przełącza prawidłowo, zaś zimne powietrze dostaje się do kabiny pojazdu z pominięciem jego ogrzania.

To jedna z możliwości, ale może być ich jak wiemy wiele, łącznie z uszkodzoną nagrzewnicą, w co raczej szczerze wątpię.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez misiek06 » 27 sty 2006, 03:06

jeżeli nagrzewnica byłaby zapchana i płyn by przez nią nie przepływał to wąż którym płyn wychodzi z nagrzewnicy byłby zimny a oba są gorące chyba dobrze myśle? ;) Co do klapek to dokładnie nie wiem jak się dostać tam żeby zobaczyć jak to pracuje narazie tylko widzialem że jak przesuwam ciepło/zimno to mechanizm się rusza więc chyba klapka też chodzi ;) Mówisz "system klapek" tzn że jest ich tam więcej?? jak się tam dostać żeby to wszytko posprawdzać ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2005, 15:39
Posty: 295
Skąd: Głogów
Auto: była 626GE 323BG Eclipse 323F BA a teraz Scion Tc

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 27 sty 2006, 14:55

A mam pytanko czy u tych co maja ogrzewanie oki to jak wezmiecie suwak na maxa w prawo na czerwone pole to jak cieple macie powietrze ....
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez GofNet » 28 sty 2006, 01:10

misiek06 napisał(a):Mówisz "system klapek" tzn że jest ich tam więcej ??
Tak. Jest ich tam kilka. Nie powiem Ci dokładnie – ile, ale jest ich tam więcej niż jedna. Najprawdopodobniej są trzy.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6