Słabe ogrzewanie/nagrzewnica/wymiana

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marek 161BD081 » 1 gru 2012, 15:14

A tak z głupiego się zapytam – czy wymieniałeś filtr kabinowy?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez mark.87 » 1 gru 2012, 15:19

a gdzie ta klapka kolego dokladnie jest??? uklad mam nadzieje odpowietrzony dobrze choc jeszcze sprawdze,wiem ze z lpg sa takie cyrki ale raczej jest wpiety dobrze reduktor choc nie wykluczam takiej opcji, niebawem jade na przeglad lpg to sie dowiem dokladnie gazownika
, co do filtra kabinowego kolego to GE go nie posiadaja
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez kamilspider » 1 gru 2012, 15:28

U mnie jest po lewej stronie w bagażniku pod tapicerką, więc w 626 też tam powinien być. Szczelne masz auto?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez mark.87 » 1 gru 2012, 15:35

jesli chodzi ci oto czy w desz nigdzie nie kapie to szczelne jest a to ma jakis wplyw?
EDIT:
zagrzalem silnik do tem i chcialem odpowietrzyc uklad ale sie nie da bo w chlodnicy ciagle zimny plyn jest wiec termostat pewnie do wymiany,.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez kamilspider » 1 gru 2012, 18:00

To by miało wpływ na parowanie. Wymień termostat, ale przeważnie jak jest popsuty to cały czas przepuszcza bo guma w nim skruszała, więc chłodnica powinna być ciepła. Możliwe, że jednak masz układ zapowietrzony.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez VariaS » 1 gru 2012, 19:29

Mark, przyczyną parujących szyb jest wilgoć i zakurzenie.
Na wstępie pozbył bym się kurzu, dokładnie odkurzył wszystkie zakamarki, łącznie z wymontowaniem foteli, po to aby dokładnie wyczyścić wykładzinę.
Także nie bez znaczenia jest brak filtra kabinowego dla kanałów nawiewowych. Osadzający się kurz i ogólna wilgoć będą tworzyć maź i brzydki zapach a także szkodliwymi dla alergików skupiska bakterii.

Sam się z tym niedawno zmagałem(2 tygodnie temu). Pomogło połowicznie czyszczeniu całej wykładziny i wszystkich zakamarków. Dopiero wymontowanie deski i wyczyszczenie wszystkich kanałów nawiewowych, a także dmuchawy i dokładne mycie podszybia pomogło w stu procentach.

Taka mała ciekawostka. Powietrze dochodzące do podszybia, także dochodzi wąskim kanalikiem w ramie auta. Chcąc go udrożnić, trzeba zdemontować cały błotnik.

Wracając do Słabego ogrzewania.
Przyjrzał bym się panelowi i silniczkom regulacji, tak jak to sugeruje Marek 161BD081 Możliwe, ze wina leży właśnie tam.
Z dalszego opisu można wywnioskować, niesprawny termostat i zapowietrzenie układu. Akurat małym brakiem płynu, bym się specjalnie nie przejmował. Wystarczy kilka dolewek na zimnym silniku pod korek w chłodnicy i oczywiście sprawdzenie i Ew. wymiana termostatu.
Natomiast prawdą jest, ze auto z lpg będzie miało trochę słabsze ogrzewanie.

Pozdrawiam.
VariaS
 

Postprzez mark.87 » 1 gru 2012, 23:19

wymienie termostat i wtedy odpowietrze uklad bo i tak bede musial, jesli to nie pomoze to zostanie panel i klapki
co do kurzu to auto sprzatam regularnie co tydzien i jest czyste a co do wilgoci to jako takiej niemam "niby"bo kiedys kupilem nawet taki pochlaniacz wilgoci z sola czy czyms i wozilem tydzien zeby zbieral wilgoc i po tygodniu byl suchy wiec niema wilgoci w aucie, choc moze gdzies byc skoro szyba paruje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez MARSELUSS82 » 2 gru 2012, 13:41

VariaS napisał(a):
Natomiast prawdą jest, ze auto z lpg będzie miało trochę słabsze ogrzewanie.

Pozdrawiam.


No nie do końca się z Tobą zgodze. Ja reduktor mam wpięty w szereg i ogrzewanie sysunia <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez VariaS » 2 gru 2012, 17:10

Spoko <spoko>
Opieram się na moich wcześniejszych doświadczeniach.
Miałem trzy auta przed Mazdą i w dwóch samochodach zakładałem lpg. Także wiem i mam porównanie jak działa ogrzewanie auta z lpg i bez.
Myślę, że Mazda nie jest wyjątkiem, no ale może się mylę? ;)
VariaS
 

Postprzez noxes » 2 gru 2012, 20:18

VariaS napisał(a):Taka mała ciekawostka. Powietrze dochodzące do podszybia, także dochodzi wąskim kanalikiem w ramie auta. Chcąc go udrożnić, trzeba zdemontować cały błotnik.

że co? Jesteś pewny?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez VariaS » 2 gru 2012, 20:26

Jak najbardziej, czyściłem ten kanalik.
VariaS
 

Postprzez noxes » 2 gru 2012, 20:55

i jesteś pewny że nadmuch tamtędy ciągnie powietrze z zewnątrz?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez VariaS » 2 gru 2012, 20:59

Nie, nie jestem pewny. Śmiem twierdzić, że nawet ma znikomy wpływ na 'dolot' powietrza do podszybia.
Kanalik jest bardzo wąski.
VariaS
 

Postprzez noxes » 2 gru 2012, 21:18

miejscem gdzie dmuchawa pobiera powietrze z zewnątrz jesz otwór pod plastikową osłona pod podszybiem.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez VariaS » 2 gru 2012, 21:59

Pełna zgoda :) Też się zastanawiam do czego on służy, może to jest jakiś kanał hmm... technologiczny? Naprawdę nie wiem.
VariaS
 

Postprzez MARSELUSS82 » 2 gru 2012, 22:01

VariaS napisał(a):Spoko <spoko>
Opieram się na moich wcześniejszych doświadczeniach.
Miałem trzy auta przed Mazdą i w dwóch samochodach zakładałem lpg. Także wiem i mam porównanie jak działa ogrzewanie auta z lpg i bez.
Myślę, że Mazda nie jest wyjątkiem, no ale może się mylę? ;)


Zgadzam się z Tobą, typ zrobił mi na trójnikach i fakt było gorzej, przepiołem i muszę przyznać że teraz szybciej na gaz wskakuje.
Pozdrawiam <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez VariaS » 2 gru 2012, 22:21

:)
VariaS
 

Postprzez noxes » 2 gru 2012, 22:29

MARSELUSS82 napisał(a):Zgadzam się z Tobą, typ zrobił mi na trójnikach i fakt było gorzej, przepiołem i muszę przyznać że teraz szybciej na gaz wskakuje.

Ja mam na trójnikach, ale moje lenistwo nie pozwala mi tego przerobić <lol>
Ogrzewanie jako tako działa, ale znów moje lenistwo nie pozwala mi zmienić nagrzewnicy <lol>
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez MARSELUSS82 » 2 gru 2012, 23:09

noxes napisał(a):
MARSELUSS82 napisał(a):Zgadzam się z Tobą, typ zrobił mi na trójnikach i fakt było gorzej, przepiołem i muszę przyznać że teraz szybciej na gaz wskakuje.

Ja mam na trójnikach, ale moje lenistwo nie pozwala mi tego przerobić <lol>
Ogrzewanie jako tako działa, ale znów moje lenistwo nie pozwala mi zmienić nagrzewnicy <lol>


Miałem nocke w pracy więc czas był trochę rurki cu 18tki i przyznam że nie specjalnie się spuszczałem nad odpowietrzaniem a efekt był od razu odczuwalny.
ps. Ty mnie uświadomiłeś że ge ma klapkę a nie zaworek.
Przepraszam za ewentualne błędy komp kaput kożystam z fona.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez mark.87 » 5 gru 2012, 19:17

powracajac do tematu dzis wymienilem termostat na nowy, stary byl jeszcze oryginal bo mial wybite oznaczenie FS05 tak jak na innych czesciach widzialem wiec fabryka.
Autko odpowietrzone i w kabinie Cieplutko dmucha <faja> <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 816 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6