Klimatyzacja – kilka pytań
janciowf, zapytaj Waldiego – on chciał założyć, dokładnie tutaj:
http://forum.mazdaspeed.pl/profile.php? ... ile&u=1694
http://forum.mazdaspeed.pl/profile.php? ... ile&u=1694
koszt elementów klimatyzacji to tylko cześć kosztów instalacji klimatyzacji
trzeba sprawdzić szczelność wszystkich elementów
bardzo ważny jest stan śrubunków aluminiowych rurek
wypłukać układ z resztek starego czynnika
powymieniać wszystkie oringi
odgrzybić oczyscić parownik
wymieniłbym komplet uszczelek kompresora
wymienić filtr-osuszacz
nie wiem jak w przypadku GE w GD klima fabrycznie chodziłą na R12 który jest już nielegalny, jeśli w GE też tak jest to należało by wymienić węże gumowe przed zastosowaniem R134a
z tego co wiem w GE jest cała wiązka elektryczna do klimy
ale czy są wszystkie elementy wykonawcze nie wiem
dodając do tego nabicie nowym czynnikiem i nowy olej
szacuję żę koszt klimatyzacji to jest co najmniej 1000-1500zł do zakupionych używanych gratów
większość wymienionych przezemnie opercji jest łatwa do zrobienia przed założeniem klimy do samochodu,
oczywiście można założyć jak leci,
jak się uda nabić układ
i robić wszystko po kolei w czasie eksploatacji klimatyzacji za każdym razem opróżniając i nabijając układ
trzeba sprawdzić szczelność wszystkich elementów
bardzo ważny jest stan śrubunków aluminiowych rurek
wypłukać układ z resztek starego czynnika
powymieniać wszystkie oringi
odgrzybić oczyscić parownik
wymieniłbym komplet uszczelek kompresora
wymienić filtr-osuszacz
nie wiem jak w przypadku GE w GD klima fabrycznie chodziłą na R12 który jest już nielegalny, jeśli w GE też tak jest to należało by wymienić węże gumowe przed zastosowaniem R134a
z tego co wiem w GE jest cała wiązka elektryczna do klimy
ale czy są wszystkie elementy wykonawcze nie wiem
dodając do tego nabicie nowym czynnikiem i nowy olej
szacuję żę koszt klimatyzacji to jest co najmniej 1000-1500zł do zakupionych używanych gratów
większość wymienionych przezemnie opercji jest łatwa do zrobienia przed założeniem klimy do samochodu,
oczywiście można założyć jak leci,
jak się uda nabić układ
i robić wszystko po kolei w czasie eksploatacji klimatyzacji za każdym razem opróżniając i nabijając układ
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Były GE na R12 i na R134. Chyba po FL była zmiana na R134.
- Od: 13 sty 2006, 00:37
- Posty: 122
- Skąd: Warszawa
- Auto: GE '96 GT
Więc zakończyłem montaż klimatyzacji do swojego samochodu.
Wszystko kosztowało mnie 750zł.
z czego 250z ł nabicie.
Ponieważ nie wiadomo było na jakim czynniku chodził wcześniej został zalany specjalny olej który nie wchodzi w reakcję ze starym i nowym czynnikiem.
Dlatego tak drogo.
Po zalaniu olejem typowym i nabiciu nowym czynnikiem jeśli w układzie był wcześniej stary olej od starego czynnika moło dość do reakcji chemicznej w yniku którek klimatyzacja została by zjedzona od środka.
Tak mi powiedział cłowiek który mi nabijał. (nie wiem czy to prawda czy tylko sposób na naciąganie klientów)
Pomimo zastosowania starego osuszacza na wyjściu z karatek powietrze schładzane jaest do 3 stopni.
nie obyło się oczewiście bez problemów :
Po nabiciu okazało się że elektryka nie działa
Ponieważ klimatyzacja była od mx-6 niekompletna i wiazka elektryczna też, jednak w xedosie troche inaczej jest wyszystko podłaczone
Wtyczki pasują na wet przekaźnik w skrzyneczce według symbolu na skrzyneczce ale nie mógl dzialać bo nie miał sterowania.
W końcu kupiłem wiązkę od xedosa tyle że anglika tam znowu wszystkie wtyczki były inne ale mogłem się juz zoriętować o co chodzi i przerobiłem wtyczki i wszystko zadziałało.
Tak więc trochę czasu straciłem ale chyba lepiej na tym wyszedłem niż bym wyszedł na zamianie samochodu na takiego z klimatyzacją.
Wszystko kosztowało mnie 750zł.
z czego 250z ł nabicie.
Ponieważ nie wiadomo było na jakim czynniku chodził wcześniej został zalany specjalny olej który nie wchodzi w reakcję ze starym i nowym czynnikiem.
Dlatego tak drogo.
Po zalaniu olejem typowym i nabiciu nowym czynnikiem jeśli w układzie był wcześniej stary olej od starego czynnika moło dość do reakcji chemicznej w yniku którek klimatyzacja została by zjedzona od środka.
Tak mi powiedział cłowiek który mi nabijał. (nie wiem czy to prawda czy tylko sposób na naciąganie klientów)
Pomimo zastosowania starego osuszacza na wyjściu z karatek powietrze schładzane jaest do 3 stopni.
nie obyło się oczewiście bez problemów :
Po nabiciu okazało się że elektryka nie działa
Ponieważ klimatyzacja była od mx-6 niekompletna i wiazka elektryczna też, jednak w xedosie troche inaczej jest wyszystko podłaczone
Wtyczki pasują na wet przekaźnik w skrzyneczce według symbolu na skrzyneczce ale nie mógl dzialać bo nie miał sterowania.
W końcu kupiłem wiązkę od xedosa tyle że anglika tam znowu wszystkie wtyczki były inne ale mogłem się juz zoriętować o co chodzi i przerobiłem wtyczki i wszystko zadziałało.
Tak więc trochę czasu straciłem ale chyba lepiej na tym wyszedłem niż bym wyszedł na zamianie samochodu na takiego z klimatyzacją.
Na forum wszystko znajdziesz znajdziesz.
Sciągnij sobie instrukcję napraw elekttryki od 626 GE
(znajdź Gofneta kliknij w jego podpis)
Ale najlepiej to pytaj o wszystko człowieka o nicku: Adaś on wszytko wie na ten temat i napewno chetnie Ci pomoże.
Poza tym nie jestem klubowiczem więc chyba nie powinienem zabierać głosu na tym forum.
Sciągnij sobie instrukcję napraw elekttryki od 626 GE
(znajdź Gofneta kliknij w jego podpis)
Ale najlepiej to pytaj o wszystko człowieka o nicku: Adaś on wszytko wie na ten temat i napewno chetnie Ci pomoże.
Poza tym nie jestem klubowiczem więc chyba nie powinienem zabierać głosu na tym forum.
chęci do szukania to akurat mam. na forum jest kilka wątków o różnych częściach do klimy ale skąd mam wiedziec, że są wymienione wszystkie? Nie znalazłem postu, który zawierałby kompletny skład klimy dlatego pytam. Także bazakbal jeśli znalazłeś post, który wyczerpująco odpowiada na moje pytanie, to proszę podziel się linkiem
gg 2204545
- Od: 24 lip 2008, 21:31
- Posty: 101
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG
kompresor wraz z uchwytami
przewód wysokiego ciśnienia do skraplacza
skraplacz wraz z dodatkowym wentylatorem i uchwytami
czujnik wysokiego niskiego ciśnienia (lub dwa oddzielne)
przewód do filtra osuszacza
filtr osuszacz wraz z uchwytem
przewód do parownika
kompletny parownik wraz z zaworem rozprężnym i czujnikiem temperatury
przewód z parownika do kompresora
w GE masz kompletną wiązkę do klimy
więc brakuje tylko przekaźników
pasek napędzający kompresor
zgrubsza tyle
komplet śrub nakrętek uchwytów do przewodów i jeszcze kilka rzeczy o których się nie pamięta(nie wymieniam bo nie pamiętam)
przewód wysokiego ciśnienia do skraplacza
skraplacz wraz z dodatkowym wentylatorem i uchwytami
czujnik wysokiego niskiego ciśnienia (lub dwa oddzielne)
przewód do filtra osuszacza
filtr osuszacz wraz z uchwytem
przewód do parownika
kompletny parownik wraz z zaworem rozprężnym i czujnikiem temperatury
przewód z parownika do kompresora
w GE masz kompletną wiązkę do klimy
więc brakuje tylko przekaźników
pasek napędzający kompresor
zgrubsza tyle
komplet śrub nakrętek uchwytów do przewodów i jeszcze kilka rzeczy o których się nie pamięta(nie wymieniam bo nie pamiętam)
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Witam!
Więc tak mam Madzie 626 1.8 z 94 roku z pełna elektryka (szyby, lusterka i szyberdachem) ale bez klimy. I teraz pytanko czy z dzialajacym szyberdachem jest sens kombinowac z klimatyzacja? Jakie sa Wasze odczucia? Bo ogolnie troche szkoda mi ladowac znowu kase... I ewentualnie to czy ktos montowal ją do takiego konkretnego modelu, jak wyglada sprawa istniejacych juz elementow instalacji? Wiem tylko ze u mnie jest przycisk (wciskajacy sie). Ii ile jesli juz wyniosl Was montaz klimatyzacji?
Pozdrawiam
Więc tak mam Madzie 626 1.8 z 94 roku z pełna elektryka (szyby, lusterka i szyberdachem) ale bez klimy. I teraz pytanko czy z dzialajacym szyberdachem jest sens kombinowac z klimatyzacja? Jakie sa Wasze odczucia? Bo ogolnie troche szkoda mi ladowac znowu kase... I ewentualnie to czy ktos montowal ją do takiego konkretnego modelu, jak wyglada sprawa istniejacych juz elementow instalacji? Wiem tylko ze u mnie jest przycisk (wciskajacy sie). Ii ile jesli juz wyniosl Was montaz klimatyzacji?
Pozdrawiam

- Od: 11 lis 2008, 12:23
- Posty: 17
- Skąd: Łódź
- Auto: 626 GE FP '94
Mnie też przeszkadzało gotowanie się w samochodzie w lecie
Szyberdach w mieście nie pomoże a w trasie też nie specjalnie.
otwarte okna też się nie sprawdzają ze względu na huk powietrza.
Mnie całkowity koszt klimatyzacji wyszedł 750zł.
Więc polecam montaż klimatyzacji.
w przypadku gdy kupujesz kompletną klimatyzację od takiego samego samochodu wszystko składasz jak klocki lego.
Ja zakładałem klimatyzację od MX-6 więc był problem z elektryką a poz a tym wszystko pasowało.
Szyberdach w mieście nie pomoże a w trasie też nie specjalnie.
otwarte okna też się nie sprawdzają ze względu na huk powietrza.
Mnie całkowity koszt klimatyzacji wyszedł 750zł.
Więc polecam montaż klimatyzacji.
w przypadku gdy kupujesz kompletną klimatyzację od takiego samego samochodu wszystko składasz jak klocki lego.
Ja zakładałem klimatyzację od MX-6 więc był problem z elektryką a poz a tym wszystko pasowało.
Ostatnio edytowano 15 mar 2009, 22:41 przez Hazu, łącznie edytowano 2 razy
thomass napisał(a):dolicz jeszcze nabicie i odgrzybienie klimy srednio 200 pln.
nabicie ok 150zł a odgrzybiać nie ma co skoro w samochodzie nigdy klimatyzacji nie było sam parownik to sobie można umyć przed montażem.
u mnie koszt napełnienia wyniósł 250zł dla tego ze prawdopodobnie klimatyzacja była do starego czynnika a chciałem załadować nowym,
więc zrobiono czyszczenie i dodano dodatkowo jakiegoś składnika który miałby ewentualnie zabezpieczyć układ przed nowym czynnikiem.
wqrzony napisał(a):był tronic w 626GE
Był, ale tylko w wersji Jspec. Tak to wygląda:




Witam drogich forumowiczów potrzebuje pomocy odnośnie klimatyzacji chce kupić kompletna i przełozyć dawcą by był mazda 626Ge 1993 czy w tym roku produkcji klima była pędzona starym freonem R12 czy może juz na czynnik R134 z góry dzięki po uzyskaniu odpowiedzi temat do kosza....
- Od: 26 lip 2006, 19:04
- Posty: 114
- Skąd: prawie Bydgoszcz
- Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6
Zgodzę sie z Toba ze dobry serwis wie co z tym zrobic.
Tylko ze przykładowo w Opolu takiego serwisu nie ma i nikt nawet nie chciał sobie rąk brudzic zagladajac do srodka. Wiem ze we wroclawiu jest serwis zajmuacy sie klima na starym gazie ale ceny maja zaporowe.
Tylko ze przykładowo w Opolu takiego serwisu nie ma i nikt nawet nie chciał sobie rąk brudzic zagladajac do srodka. Wiem ze we wroclawiu jest serwis zajmuacy sie klima na starym gazie ale ceny maja zaporowe.
- Od: 7 lut 2008, 17:02
- Posty: 5
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 94' Hatchback
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6