Klimatyzacja – kilka pytań

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pawelMX6 » 11 cze 2008, 16:02

janciowf, zapytaj Waldiego – on chciał założyć, dokładnie tutaj:
http://forum.mazdaspeed.pl/profile.php? ... ile&u=1694
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez adam626 » 11 cze 2008, 16:43

koszt elementów klimatyzacji to tylko cześć kosztów instalacji klimatyzacji

trzeba sprawdzić szczelność wszystkich elementów
bardzo ważny jest stan śrubunków aluminiowych rurek
wypłukać układ z resztek starego czynnika
powymieniać wszystkie oringi
odgrzybić oczyscić parownik
wymieniłbym komplet uszczelek kompresora
wymienić filtr-osuszacz
nie wiem jak w przypadku GE w GD klima fabrycznie chodziłą na R12 który jest już nielegalny, jeśli w GE też tak jest to należało by wymienić węże gumowe przed zastosowaniem R134a

z tego co wiem w GE jest cała wiązka elektryczna do klimy
ale czy są wszystkie elementy wykonawcze nie wiem

dodając do tego nabicie nowym czynnikiem i nowy olej
szacuję żę koszt klimatyzacji to jest co najmniej 1000-1500zł do zakupionych używanych gratów

większość wymienionych przezemnie opercji jest łatwa do zrobienia przed założeniem klimy do samochodu,
oczywiście można założyć jak leci,
jak się uda nabić układ
i robić wszystko po kolei w czasie eksploatacji klimatyzacji za każdym razem opróżniając i nabijając układ
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Hazu » 11 cze 2008, 20:42

Właśnie byłem dziś u gościa ma kompletna była sprawna
chce za nią 500
tyle że to do FS i FP
jeden przewód juz kupiłem także juz noie jest kompletna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Dziewczopol » 13 cze 2008, 20:35

Były GE na R12 i na R134. Chyba po FL była zmiana na R134.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez ropello » 21 cze 2008, 10:30

z gazem na dzień dzisiejszy nie ma problemów, są czynniki które z powodzeniem można stosować w starych klimach na R12. Ja osobiście taką założyłem sobie w zeszłym roku i chodzi nadal do dziś....
Początkujący
 
Od: 8 mar 2007, 22:16
Posty: 15
Skąd: JASŁO
Auto: MAZDA 626 2.0 LPG klima

Postprzez Hazu » 23 cze 2008, 18:46

Więc zakończyłem montaż klimatyzacji do swojego samochodu.

Wszystko kosztowało mnie 750zł.

z czego 250z ł nabicie.

Ponieważ nie wiadomo było na jakim czynniku chodził wcześniej został zalany specjalny olej który nie wchodzi w reakcję ze starym i nowym czynnikiem.
Dlatego tak drogo.

Po zalaniu olejem typowym i nabiciu nowym czynnikiem jeśli w układzie był wcześniej stary olej od starego czynnika moło dość do reakcji chemicznej w yniku którek klimatyzacja została by zjedzona od środka.
Tak mi powiedział cłowiek który mi nabijał. (nie wiem czy to prawda czy tylko sposób na naciąganie klientów)

Pomimo zastosowania starego osuszacza na wyjściu z karatek powietrze schładzane jaest do 3 stopni.

nie obyło się oczewiście bez problemów :
Po nabiciu okazało się że elektryka nie działa

Ponieważ klimatyzacja była od mx-6 niekompletna i wiazka elektryczna też, jednak w xedosie troche inaczej jest wyszystko podłaczone
Wtyczki pasują na wet przekaźnik w skrzyneczce według symbolu na skrzyneczce ale nie mógl dzialać bo nie miał sterowania.

W końcu kupiłem wiązkę od xedosa tyle że anglika tam znowu wszystkie wtyczki były inne ale mogłem się juz zoriętować o co chodzi i przerobiłem wtyczki i wszystko zadziałało.


Tak więc trochę czasu straciłem ale chyba lepiej na tym wyszedłem niż bym wyszedł na zamianie samochodu na takiego z klimatyzacją.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 4 lip 2008, 17:53

Na forum wszystko znajdziesz znajdziesz.

Sciągnij sobie instrukcję napraw elekttryki od 626 GE
(znajdź Gofneta kliknij w jego podpis)

Ale najlepiej to pytaj o wszystko człowieka o nicku: Adaś on wszytko wie na ten temat i napewno chetnie Ci pomoże.

Poza tym nie jestem klubowiczem więc chyba nie powinienem zabierać głosu na tym forum.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bazakbal » 27 sie 2008, 20:55

majk79 napisał(a):Co muszę mieć żeby był komplet?

po pierwsze chęci, żeby szukać, jeśli nie samej klimy to przynajmniej informacji o jej częściach składowych, których to na forum jest naprawdę bardzo dużo
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez majk79 » 27 sie 2008, 22:27

chęci do szukania to akurat mam. na forum jest kilka wątków o różnych częściach do klimy ale skąd mam wiedziec, że są wymienione wszystkie? Nie znalazłem postu, który zawierałby kompletny skład klimy dlatego pytam. Także bazakbal jeśli znalazłeś post, który wyczerpująco odpowiada na moje pytanie, to proszę podziel się linkiem
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez adam626 » 27 sie 2008, 22:41

kompresor wraz z uchwytami
przewód wysokiego ciśnienia do skraplacza
skraplacz wraz z dodatkowym wentylatorem i uchwytami
czujnik wysokiego niskiego ciśnienia (lub dwa oddzielne)
przewód do filtra osuszacza
filtr osuszacz wraz z uchwytem
przewód do parownika
kompletny parownik wraz z zaworem rozprężnym i czujnikiem temperatury
przewód z parownika do kompresora
w GE masz kompletną wiązkę do klimy
więc brakuje tylko przekaźników
pasek napędzający kompresor

zgrubsza tyle
komplet śrub nakrętek uchwytów do przewodów i jeszcze kilka rzeczy o których się nie pamięta(nie wymieniam bo nie pamiętam)
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Speed » 28 sie 2008, 16:02

i chyba jeszcze wiatrak na chlodnice ? bo 626 z klima ma dwa noi przekaźniki do niego pod boxa
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez elmo_biker » 15 mar 2009, 17:43

Witam!

Więc tak mam Madzie 626 1.8 z 94 roku z pełna elektryka (szyby, lusterka i szyberdachem) ale bez klimy. I teraz pytanko czy z dzialajacym szyberdachem jest sens kombinowac z klimatyzacja? Jakie sa Wasze odczucia? Bo ogolnie troche szkoda mi ladowac znowu kase... I ewentualnie to czy ktos montowal ją do takiego konkretnego modelu, jak wyglada sprawa istniejacych juz elementow instalacji? Wiem tylko ze u mnie jest przycisk (wciskajacy sie). Ii ile jesli juz wyniosl Was montaz klimatyzacji?


Pozdrawiam
Obrazek
Początkujący
 
Od: 11 lis 2008, 12:23
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: 626 GE FP '94

Postprzez Hazu » 15 mar 2009, 21:15

Mnie też przeszkadzało gotowanie się w samochodzie w lecie
Szyberdach w mieście nie pomoże a w trasie też nie specjalnie.
otwarte okna też się nie sprawdzają ze względu na huk powietrza.

Mnie całkowity koszt klimatyzacji wyszedł 750zł.

Więc polecam montaż klimatyzacji.
w przypadku gdy kupujesz kompletną klimatyzację od takiego samego samochodu wszystko składasz jak klocki lego.

Ja zakładałem klimatyzację od MX-6 więc był problem z elektryką a poz a tym wszystko pasowało.
Ostatnio edytowano 15 mar 2009, 22:41 przez Hazu, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 15 mar 2009, 22:54

thomass napisał(a):dolicz jeszcze nabicie i odgrzybienie klimy srednio 200 pln.


nabicie ok 150zł a odgrzybiać nie ma co skoro w samochodzie nigdy klimatyzacji nie było sam parownik to sobie można umyć przed montażem.

u mnie koszt napełnienia wyniósł 250zł dla tego ze prawdopodobnie klimatyzacja była do starego czynnika a chciałem załadować nowym,

więc zrobiono czyszczenie i dodano dodatkowo jakiegoś składnika który miałby ewentualnie zabezpieczyć układ przed nowym czynnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez pawelMX6 » 17 mar 2009, 16:55

wqrzony napisał(a):był tronic w 626GE

Był, ale tylko w wersji Jspec. Tak to wygląda:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez slawek323 » 8 kwi 2009, 11:13

Witam drogich forumowiczów potrzebuje pomocy odnośnie klimatyzacji chce kupić kompletna i przełozyć dawcą by był mazda 626Ge 1993 czy w tym roku produkcji klima była pędzona starym freonem R12 czy może juz na czynnik R134 z góry dzięki po uzyskaniu odpowiedzi temat do kosza....
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2006, 19:04
Posty: 114
Skąd: prawie Bydgoszcz
Auto: mazda 626 20 16v xedos 6 20-v6

Postprzez zibi626 » 8 kwi 2009, 11:44

R134
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez koy » 8 kwi 2009, 12:04

Nie zawsze nowym gazem. Mialem mazda z 93 i byla na starym gazie i powiem ze wiecej z tym problemow bylo. W tym sensie ze nikt juz nie serwisuje juz takich klimatyzacji.
Początkujący
 
Od: 7 lut 2008, 17:02
Posty: 5
Auto: Mazda 626 GE 2.0 94' Hatchback

Postprzez Pit » 8 kwi 2009, 13:25

Dobry serwis klimy wie, co zrobić, aby przystosować układ na stary czynnik do nowego. Moja klima śmiga 3 lata po takim zabiegu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez koy » 8 kwi 2009, 14:27

Zgodzę sie z Toba ze dobry serwis wie co z tym zrobic.

Tylko ze przykładowo w Opolu takiego serwisu nie ma i nikt nawet nie chciał sobie rąk brudzic zagladajac do srodka. Wiem ze we wroclawiu jest serwis zajmuacy sie klima na starym gazie ale ceny maja zaporowe.
Początkujący
 
Od: 7 lut 2008, 17:02
Posty: 5
Auto: Mazda 626 GE 2.0 94' Hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6