Różnice pomiędzy mazdą 626 europejską i 626 Cronos
dzieki,
a jak to się ma z awaryjnoścą w porównaniu do Twojej ASB (typ, model, etc.– zapewne byly robione jakies modyfikacje).
Pozdrawiam
Marek
PS. Pytania mogą wydawać się banalne, ale jeszcze nie do końca "wczytałem" się w Mazde 626.
a jak to się ma z awaryjnoścą w porównaniu do Twojej ASB (typ, model, etc.– zapewne byly robione jakies modyfikacje).
Pozdrawiam
Marek
PS. Pytania mogą wydawać się banalne, ale jeszcze nie do końca "wczytałem" się w Mazde 626.
Nigdy nie spotkalem sie z taka liczba zazalen na LA4A-EL, jak bylo to w przypadku CD4E. Trzeba jednak brac pod uwage, ze w Europie takich skrzyn byl zapewne promil, a w Stanach Zjednoczonych zdecydowana wiekszosc. Srednia trwalosc CD4E wynosi 80-100 kkm i praktycznie kazda osoba posiadajaca Cronosa jest juz po jej remoncie, wymianie lub swapie. Nie wiem jak to wyglada w przypadku europejskiej 626.
Roznica w budowie tych skrzyn jest minimalna, w sposob istotny dotyczy chyba wylacznie elektroniki.
Jesli kupujesz samochod koniecznie ze skrzynia automatyczna, to uwazam ze jesli trafisz na egzemplarz w dobrym stanie, nie powinienes miec wyjatkowych obaw przed jego kupnem. Przy przebiegach grubo ponad 100 kkm problemy ze skrzyniami zaczynaja dotyczyc praktycznie kazdej marki i modelu (na pewno sa wyjatki, ale jak sama nazwa wskazuje, sa to pojedyncze samochody, ktore zreszta moga miec problemy innej natury i wtedy 100% sprawna skrzynia raczej nie jest pocieszeniem). To samo dotyczy skrzyn manualnych, ktorych naprawa wcale nie jest duzo tansza, ale fakt ze latwiej o kompletna na szrocie, w cenie kilkuset zlotych vs. 2-3 tyś za automat.
Nie wiem jak dokladnie wyglada sprawa z tzw. euro-Cronosami, czyli modelami "Special", ktore byly montowane w Stanach na rynek europejski. Mozna je poznac po elementach, jak np. zderzaki, chromowane obwodki i etc. pochodzacych z Cronosa. Osobiscie jednak nie zdecydowalbym sie na taki model bez wnikliwego dochodzenia, obawiajac sie ze czesci mechaniczne pochodza od Forda. Problem nie lezy w jakosci wykonania, ale odmiennosci rozwiazan, co powoduje ze wymiana nawet tak typowych rzeczy jak przeguby napedowe staje sie porownywalna z wyslaniem zalogowej misji na Marsa.
Pozdrawiam
Roznica w budowie tych skrzyn jest minimalna, w sposob istotny dotyczy chyba wylacznie elektroniki.
Jesli kupujesz samochod koniecznie ze skrzynia automatyczna, to uwazam ze jesli trafisz na egzemplarz w dobrym stanie, nie powinienes miec wyjatkowych obaw przed jego kupnem. Przy przebiegach grubo ponad 100 kkm problemy ze skrzyniami zaczynaja dotyczyc praktycznie kazdej marki i modelu (na pewno sa wyjatki, ale jak sama nazwa wskazuje, sa to pojedyncze samochody, ktore zreszta moga miec problemy innej natury i wtedy 100% sprawna skrzynia raczej nie jest pocieszeniem). To samo dotyczy skrzyn manualnych, ktorych naprawa wcale nie jest duzo tansza, ale fakt ze latwiej o kompletna na szrocie, w cenie kilkuset zlotych vs. 2-3 tyś za automat.
Nie wiem jak dokladnie wyglada sprawa z tzw. euro-Cronosami, czyli modelami "Special", ktore byly montowane w Stanach na rynek europejski. Mozna je poznac po elementach, jak np. zderzaki, chromowane obwodki i etc. pochodzacych z Cronosa. Osobiscie jednak nie zdecydowalbym sie na taki model bez wnikliwego dochodzenia, obawiajac sie ze czesci mechaniczne pochodza od Forda. Problem nie lezy w jakosci wykonania, ale odmiennosci rozwiazan, co powoduje ze wymiana nawet tak typowych rzeczy jak przeguby napedowe staje sie porownywalna z wyslaniem zalogowej misji na Marsa.
Pozdrawiam
the right man in the wrong place...
Panowie
U mnie SĄ lampki we wszystkich drzwiach, SĄ uchwyty dla wszystkich pasażerów (poza kierowcą bo jemu po co
), tempomat, klima, el. SZKLANY szyberdach, SĄ kieszenie w obudwu fotelach, prędkościomierz wyskalowany w km (wewnętrzna skala w milach),lusterka podgrzewane (nieskładane), pozostałe elementy zgodne z opisem Globyego i tco. Było fantastyczne, wprost rewelacyjne w brzmieniu fabryczne radyjko Mazdy – niestety, musiałem wymienić bo ze względu na inne skanowanie częstotliwości w Ameryce łapało u nas tylko JEDNĄ stację radiową – ale dzwięk był bombowy
!! Teraz leży sobie gdzieś zafoliowane.
Skrzynka manual. Brak natomiast świateł przeciwmgielnych z tyłu (fabrycznie, bo teraz już mam kosztem części świateł stopu), brak elektrycznej regulacji reflektorów (wymienione na EUR).
Wiem już za to na 100% – halogeny przeciwmgielne od EUR – uwaga NIE PASUJĄ do Cronosa (dziwne, ale nie mieszczą się w przestrzeni za zderzakiem – sprawdzone na 2 Cronosach moim i Gajnka).
A poza tym mam (co uświadomił mi Globy w Toruniu) z ori dodatków Mazdy – osłonę szyberdachu i spoiler na tylnej klapie – fajowsko wygląda, nie
??
A tak w ogóle to Cronos jest fajniejszy.
pozdr.
U mnie SĄ lampki we wszystkich drzwiach, SĄ uchwyty dla wszystkich pasażerów (poza kierowcą bo jemu po co

Skrzynka manual. Brak natomiast świateł przeciwmgielnych z tyłu (fabrycznie, bo teraz już mam kosztem części świateł stopu), brak elektrycznej regulacji reflektorów (wymienione na EUR).
Wiem już za to na 100% – halogeny przeciwmgielne od EUR – uwaga NIE PASUJĄ do Cronosa (dziwne, ale nie mieszczą się w przestrzeni za zderzakiem – sprawdzone na 2 Cronosach moim i Gajnka).
A poza tym mam (co uświadomił mi Globy w Toruniu) z ori dodatków Mazdy – osłonę szyberdachu i spoiler na tylnej klapie – fajowsko wygląda, nie
A tak w ogóle to Cronos jest fajniejszy.
pozdr.
CRONOS:zbiornik paliwa z tworzywa sztucznego,inny zestaw licznika,brak siłownika centralnego zamka w dzwiach kierowcy,funkcja DAY LIGHT,inny filtr paliwa,inny filtr powietrza,inny osprzęt silnika(FORD TYPE) inna przepustnica,brak migaczy na błotnikach,itp.
jak sobie przypomnę to dopiszę
jak sobie przypomnę to dopiszę
Tadziol, co do zbiornika, licznika, obudowy i fitra powietrza (mam co prawda założony komplet z EUR i pasuje bez problemu) to się z tobą zgadzam.
Ale mam siłownik od centralnego w drzwiach kierowcy, filtr paliwa kupowałem do 626 GE nie mówiąc że to Cronos i pasował bez problemu. Osprzęt mam taki sam jak w EUR (aparat zapł., przepływka) co do przepustnicy to nie wiem.
Acha – co to funkcja DAY LIGHT? nie zauważyłem czegoś takiego u siebie.
pozdr.
Ale mam siłownik od centralnego w drzwiach kierowcy, filtr paliwa kupowałem do 626 GE nie mówiąc że to Cronos i pasował bez problemu. Osprzęt mam taki sam jak w EUR (aparat zapł., przepływka) co do przepustnicy to nie wiem.
Acha – co to funkcja DAY LIGHT? nie zauważyłem czegoś takiego u siebie.
pozdr.
bo wersja z osprzetem Forda(tfu) miała inny aparat,cewke zapł. z boku moduł zapł.na podłuznicy pod akku,a funkcja DAY LIGHT polega na tym,że po uruchomieniu silnika światła drogowe połączone zostają przez rezystor i świecą połową mocy,hamulec ręczny je wyłącza lub załaczenie świateł mijania.
tadziol napisał(a):funkcja DAY LIGHT
Tylko Kanada.
tadziol napisał(a):inny filtr paliwa,inny filtr powietrza,inny osprzęt silnika(FORD TYPE) inna przepustnica
Tylko FS. ...i wiele, wiele czesci wiecej.
the right man in the wrong place...
tadziol napisał(a):DAY LIGHT polega na tym,że po uruchomieniu silnika światła drogowe połączone zostają przez rezystor i świecą połową mocy,hamulec ręczny je wyłącza lub załaczenie świateł mijania
Mam, mam, a nawet nie wiedziałem że tak się to nazywa
Inny (najładniejszy
przód), zderzaki jak w Cronosie z tą różnicą że z tyłu są w nich pomarańczowe a nie czerwone światełka, kierunkowskazy na błotnikach jak w EUR, chromowane obwódki wszystkich szyb jak w Cronosie, lusterka masz chyba składane jak w EUR.
dzieki za rozjasnienie. Przyjrzalem sie dzis dokladniej i wyglada na to ze wszystko co napisales sie zgadza. Przod mam ladny ;–), lusterka skladane, swiatla w zderzakach sa pomaranczowe, i mam chromowe obwodki wokol szyb.
Czyli moje autko to taka mieszanka styli usa i eur.
Czy cronosy w wersji europejskiej byly produkowane w stanach czy w europie? bo w briefie znalazlem tylko informacje ze auto zostalo oclone w europie, wiec pewnie przyjechalo z poza europy ale skad to nie wiem?
pozdrawiam
Czyli moje autko to taka mieszanka styli usa i eur.
Czy cronosy w wersji europejskiej byly produkowane w stanach czy w europie? bo w briefie znalazlem tylko informacje ze auto zostalo oclone w europie, wiec pewnie przyjechalo z poza europy ale skad to nie wiem?
pozdrawiam
dannix, Linux/FreeBSD profi
- Od: 22 cze 2005, 20:13
- Posty: 24
- Skąd: Wieden/Tarnow
- Auto: 626 GE Special Cronos eur.'96
Nie jestem do końca pewien, ale chyba w USA (Flat Rock, Detroit) jak mój.
Wrzuć numer VIN w jakąś wyszukiwarkę – będziesz pewien.
Wrzuć numer VIN w jakąś wyszukiwarkę – będziesz pewien.
Globy napisał(a):kieszenie z tylu przednich foteli w obydwu siedzeniach (w Euro tylko w prawym)
A ja mam w prawym i lewym
-
waldii
Witam!!!Kupiłem miesiądz temu Madzie 626 2.0i 16v dohc cronos z95'.Autko zosta sprowadzone z kanady w 95 roku jako nowe ... czy moze ktos powiedziec jaka to wersja dokładnie wyposazone jest w klime,el lusterka,2poduszki ,alumki,centralny zamek,alarm... i chyba wszystko..Z góry dzieki!!!!!!!
- Od: 23 lut 2006, 14:50
- Posty: 106
- Skąd: Siedlce
- Auto: 626 GE DX 2.0i Cronos 95' LPG
kzh600 napisał(a):czy moze ktos powiedziec jaka to wersja
prawdopodobnie LX, jaką masz naklejkę na błotniku?
Masz automata czy manuala?
No to wersja podstawowa czyli DX
Chociaż dziwna jakaś
Luknij dobrze w papiery może coś znajdziesz?
Wersje wyposarzenia w Cronosach to
DX, LX, ES (tylko z 2.5)
BTW. Jaki masz numer nadwozia> Możesz go wpisać?
Chociaż dziwna jakaś
Luknij dobrze w papiery może coś znajdziesz?
Wersje wyposarzenia w Cronosach to
DX, LX, ES (tylko z 2.5)
BTW. Jaki masz numer nadwozia> Możesz go wpisać?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6