Problemy ze wskaźnikiem temperatury – GE

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez jesus » 20 lut 2008, 11:48

Odświeże temat: jako że sytuacja wyadwała sie jasna ... płyn jest w zbiorniczku ... w chłodnicy .... a kilka razy mi ogrzewanie w samochodzie lekko siadło – innym obiawem były 2-3 zwiechy wiatraka na chłodnicy (nie chciał się wyłączyć – a temp. na postoju groźnie rosła). Doszedłem do wniosku że to raczej termostat. Poszedłem do Intercarsu kupiłem cos o nazwie KATAMOTO lub KATAMITO nie pamiętam 52zyle kosztowało.. wymieniliśmy odpowietrzyliśmy ... wsio wydaje się ok – wiatrak odpala git. Mogę jechać.

Niestety nie tak różowo – po jakiś 5 km na trasie temeratura podskoczyła prawie do czerwonego pola :( wyłączyłem silnik tel. do jaksy .. rada wywalić termostat. No to akcja wymiany termostatu na środku ulicy :D ... auto odpaliło odpowietrzyliśmy. Diagnoza walnięty termostat na 100% bo chłodnica zimna – silnik ciepły .. zamknął się szmaciaż i nie otworzył !!

Od momentu wywalenia termostatuwskaźnik temperatury dziwnie wariuje od baaardzo niskiej jak jade do czasami wysokiej jak stoje w korkach – wiatrak jakoś dziwnie nie chce się załączać.

co w końcu siadło?

*termostat
*popa wody
*uszczelka pod głowicą
*coś innego

czy coś innego jak zlokalizować konkretną usterkę??

plizz o pomoc
pozdrawiam
My cars are able to eat my soul & money in seconds.

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2004, 13:40
Posty: 252 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: 2xRX-7 FD3S 1.3
RX-8
MX-6

Postprzez Grzyby » 20 lut 2008, 11:54

jesus napisał(a):*uszczelka pod głowicą

wątpię

jesus napisał(a):*popa wody

możliwe, a może włącznik wentylatora lub czujnik temp.?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 20 lut 2008, 12:19

Albo drugi termostat jest cały czas otwarty...
Płyn chłodzący ile ma lat??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 20 lut 2008, 12:20

brii napisał(a):Albo drugi termostat jest cały czas otwarty...

jest wyjęty ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez GrzegorzG » 21 lut 2008, 08:50

Mój przypadek był podobny. Miałem jednak tak, że zaczynało w aucie być chłodno, wskaźnik szedł do góry a ogrzewanie nie działało. Pewnego razu wyprowadziłem auto z garażu, patrzę a tu nieduża plama wody na podłodze. Otwieram maskę, odpalam silnik i ..... miałem lekki śmigus dyngus. Nawaliła pompa wodna... w sumie miałem przejechane 202 tys. km. Pompa nigdy nie wymieniana, jak robiłem rozrząd mechanik stwierdził że pompa jest OK. Głupota, bo i tak wydałem 200 na pompe do tego rozbieranie rozrządu
sprawdz stan wody to podstawa
Tylko Mazda to jest jazda :)
Początkujący
 
Od: 21 lut 2008, 08:43
Posty: 5
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda MX6 2,5 V6 ASB

Postprzez neo184 » 25 sie 2009, 20:40

Zakupiłem jakiś czas temu fajną mazdę :) Tak jeździłem i jeździłem, aż stwierdziłem iż drażni mnie ten wskaźnik ;) Problem wygląda następująco: wkładam kluczyk – wskaźnik pokazuje min, odpalam silnik -nadal pokazuje min. Po ok 5-10 sec(zależnie jaka temp na zewnątrz) zaczyna rosnąć i ładuje na max i tak już zostaje. Moje obserwacje – sprawdzone miernikiem, układ chłodzenia jest w porządku. Tzn płyn zimny później troszkę cieplejszy otwiera się termostat włącza później wentylator. Czyli w sumie jest ok, ale na desce cały czas max.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2009, 19:41
Posty: 43

Postprzez steven » 25 sie 2009, 23:22

od wskaźnika temperatury na desce powinien być osobny czujnik :) musisz go zlokalizować i sprawdzić najlepiej Ohmomierzem, jak okaże się, że dobry, rozebrać deskę i sprawdzić wskaźnik, jak też dobry posprawdzać przewody :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez neo184 » 26 sie 2009, 07:55

wszystko fajnie, a możesz określić jakie parametry powinienem otrzymać?? przejścia na czujniku a masą nie ma – czyli chyba dobrze. Tylko zastanawia mnie czy napięcie rzędu 8V nie świadczy o jakimś przebiciu/zwarciu. Po odpięciu czujnika na kablu mam 12V.
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2009, 19:41
Posty: 43

Postprzez steven » 26 sie 2009, 09:09

no to bardzo dobrze... ale wraz ze zmianą temperatury V też powinny się zmieniać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez neo184 » 28 sie 2009, 08:10

steven napisał(a):no to bardzo dobrze... ale wraz ze zmianą temperatury V też powinny się zmieniać :)

Po sprawdzeniu mogę stwierdzić iż tak się dziej ale dalej wskaźnik pokazuje max.
Jak można sprawdzić wskaźnik??
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2009, 19:41
Posty: 43

Postprzez marimart81 » 28 sie 2009, 20:24

ja podobnie miałem u siebie jak troche pochodził to temperatura wskakiwała na maxa i wina leżała po stronie wskażnika.Urwany był taki cieniutki drucik a dzieje sie tak jak ktoś to całe ustrojstwo od temp. przykręca do licznika tymi śrubeczkami na siłe i wtedy się zrywają bo zostały przekręcone.Odkręc sobie licznik ,zdemontuj wskażnik od temperatury,zdejmij tą metalową obudowę i obadaj te cieniutkie druciki czy nie są pozrywane bo jak któryś bedzie to ci temperatura bedzie zawsze wywalała na maxa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez neo184 » 29 sie 2009, 14:30

marimart81 napisał(a):ja podobnie miałem u siebie jak troche pochodził to temperatura wskakiwała na maxa i wina leżała po stronie wskażnika.Urwany był taki cieniutki drucik a dzieje sie tak jak ktoś to całe ustrojstwo od temp. przykręca do licznika tymi śrubeczkami na siłe i wtedy się zrywają bo zostały przekręcone.Odkręc sobie licznik ,zdemontuj wskażnik od temperatury,zdejmij tą metalową obudowę i obadaj te cieniutkie druciki czy nie są pozrywane bo jak któryś bedzie to ci temperatura bedzie zawsze wywalała na maxa.


No widzę że kolega dobrze zorientowany :) owszem mały drucik był urwany. Zakupie teraz drugie zegary, przełożę wskaźnik i powiem jaki efekt.
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2009, 19:41
Posty: 43

Postprzez marimart81 » 30 sie 2009, 15:37

a nie da rady go przylutować ? ja tak zrobiłem i śmiga bo licznik kupować to chyba nie ma sensu a tego ustrojstwa od temp. chyba nikt nie sprzeda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez neo184 » 30 sie 2009, 16:01

marimart81 napisał(a):a nie da rady go przylutować ? ja tak zrobiłem i śmiga bo licznik kupować to chyba nie ma sensu a tego ustrojstwa od temp. chyba nikt nie sprzeda

hmmmm taki miałem zamiar ale próbowałem rozdzielić wskaźnik od tarczy i urwałem wskazówkę :( . Znalazłem na allegro za 50 zł więc podmienię tylko te wskaźniki od temp i paliwa a resztę zostawię bez zmian.
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2009, 19:41
Posty: 43

Postprzez marimart81 » 30 sie 2009, 18:25

tylko uważaj jak będziesz montował, trzeba to z czuciem dokręcić bo w przeciwnym razie znowu sie zerwą
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez neo184 » 30 sie 2009, 21:52

marimart81 napisał(a):tylko uważaj jak będziesz montował, trzeba to z czuciem dokręcić bo w przeciwnym razie znowu sie zerwą

będę starał się być delikatny :)
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2009, 19:41
Posty: 43

Postprzez neo184 » 3 wrz 2009, 20:53

Dziś wymieniłem wskaźnik. Wszystko działa aż milo. Dzięki marimart81 za pomoc i wskazówki.
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2009, 19:41
Posty: 43

Postprzez lukiaszek » 8 kwi 2013, 21:00

Witam wszystkich, problemem jest wskazania temeperatury płynu, mianowicie gdy przekręcę klucz na zapłon wskaźnik temperatury od razu rośnie w górę i wskazuje maksymalną temperaturę płynu nie zależnie czy silnik jest zimny czy ciepły. Co to może być ? Dziękuje i Pozdrawiam.
lukiaszek
 

Postprzez Bartosz_ » 8 kwi 2013, 23:33

obstawiałbym bym czujnik...... Przy korku wlewu płynu tym przy silniku masz 3 czujniki i ten najmniejszy jest właśnie od wskaźnika temperatury....
Klubowicz
 
Od: 2 mar 2008, 17:49
Posty: 1439 (39/61)
Skąd: Grudziądz
Auto: Mitsubishi Pajero Pinin
Opel Vectra Signum

Postprzez lukiaszek » 9 kwi 2013, 18:08

Dziękuję, jutro po południu sprawdzę to. Pozdrawiam :)
lukiaszek
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6